​În sectorul feroviar din Franța întârzierile sunt ”endemice”, iar calitatea serviciilor s-a degradat pe toate planurile, arată un raport al autorității pentru calitatea serviciilor în transporturi, citat de Le Figaro, Nici ultra-rapidele TGV-uri nu sunt ferite de probleme, unu din șase întârzie și 7% sunt anulate, arată datele pe 2018. Evident că trenurile franceze rămân un etalon. mai ales dacă le comparăm cu ce se întâmplă pe la noi, unde vulnerabilitățile sistemului se vor vedea din nou în vacanța de Paște și de 1 Mai.

Tren regional francez in zapadaFoto: SNCF

În Franța, raportul anual al Autorité de la qualité de service dans les transports (AQST) notează că a scăzut puternic calitatea serviciilor pe toate liniile, de la TGV, până la cele regionale.

În 2018 s-a atins un maxim, iar 18% dintre trenurile TGV au întârziat, cea mai mare rată, de 32%, fiind pe linia Le Mans-Paris Montparnasse.

Rata anulărilor la TGV a atins un nou record, de 6,8%, recordul fiind pe distanța Paris Nord-Arras (13%).

Concluzia este că marile gări sunt deja saturate și nu mai pot oferi servicii de o calitate acceptabilă.

Raportul mai arată că 17% dintre trenurile intercity au ajuns cu întârziere, în timp ce în 2011 ponderea era de 11%. Pe linia Marseille - Bordeaux o treime dintre trenuri au ajuns cu întârziere.

Și la trenurile regionale punctualitatea s-a degradat, media fiind de 10%, cu un maxim de 14% în regiunea Occitanie și un minim de 6% în Bretagne.

Surse: Le Figaro, LCI, franceInfo