În plenul Camerei Deputaților a fost adoptat marți statutul personalului feroviar, cu 203 voturi pentru și două împotrivă. Unul dintre articolele importante ține de reducerea cu cinci ani a vârstei standard de pensionare pentru personalul feroviar, iar stagiul obligatoriu de cotizare a fost stabilit la 30 de ani.

TrenuriFoto: Hotnews

Ce spune Ministerul Transporturilor

Statutul personalului feroviar a fost adoptat!

Astăzi, în plenul Camerei Deputaților, alături de toți colegii deputați care au înțeles ce înseamnă calea ferată, am votat Statutul personalului feroviar.

Acest vot este expresia eforturilor tuturor angajaților din calea ferată de la primul angajat până la top managementul companiilor din transportul feroviar. Este rezultatul dialogului permanent pe care l-am promovat cu liderii sindicali, patronate și administrație.

Statutul a fost votat cu 203 voturi pentru, două împotrivă și 86 de abțineri. Au votat împotriva Statutului deputații Năsui Claudiu-Iulius-Gavril (USR) și Vîlceanu Dan (PNL).

Ce spune Federația Mecanicilor de Locomotivă

În data de 16 aprilie 2019, Comisia pentru muncă a dat votul final pe Statutul personalului feroviar. S-a obținut mărirea coeficienților de ierarhizare la un nivel foarte apropiat de nivelul cerut de CSNTR, respectiv coeficienții câștigați prin Contractul colectiv de muncă la nivelul ramurii transporturi 2008-2010. Astfel, pentru muncitorii calificați a fost aprobat un coeficient de 1.45, față de propunerea inițială de 1.2. Pentru funcțiile pentru care condiția de pregătire este de studii superioare s-a obținut un coeficient de ierarhizare de 2.2.

Cu privire la reducerea vârstei de pensionare s-a aprobat reducerea vârstei standard de pensionare cu 5 ani, fără penalizare, pentru întreg personalul feroviar, reușindu-se reducerea stagiului obligatoriu de cotizare de la 35 la 30 de ani.