CFR a lansat prima etapă a proiectului de modernizare a 47 de gări

de Vlad Barza     HotNews.ro


Gara din Satu Mare
Foto: CFR Infrastructura
​CFR a anunțat că va moderniza 47 de gări, într-o primă etapă urmând a fi făcute studii de fezablitate pentru 24 dintre ele, printre care Satu Mare, Baia Mare, Târgu Jiu sau Mangalia. Printre lucrările preconizate se numără repararea clădirilor, înălțarea peroanelor și modernizarea echipamentelor de telecomunicații. Costuile elaborării studiilor de fezabilitate sunt estimate a se apropia de 10 milioane lei.

Ce spune CFR

“CFR” SA a demarat proiectul Modernizarea a 47 de staţii de cale ferată, inclus în Programul Operaţional Infrastructură Mare, prin lansarea licitaţiilor în vederea elaborării studiilor de fezabilitate pentru primele 24 staţii de cale ferată, aflate pe raza judeţelor Satu Mare, Maramureş, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Bihor, Olt, Dolj, Teleorman, Buzău, Bacău, Brăila, Galaţi, Vrancea, Constanţa şi Călăraşi.

Sucursalele Regionale de Căi Ferate Cluj, Craiova, Constanţa şi Galaţi au lansat procedurile de licitaţie pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru următoarele 24 staţii de cale ferată: Satu Mare, Baia Mare, Jibou, Dej Călători, Beclean pe Someş, Valea lui Mihai, Carei, Salonta, Târgu Jiu, Alexandria, Caracal, Filiaşi, Roşiori Nord, Piatra Olt, Mangalia, Neptun (Hc), Costineşti Tabără, Ciulniţa, Râmnicu Sărat, Adjud, Comăneşti, Făurei, Tecuci şi Mărăşeşti.

Obiectivele prevăzute în elaborarea studiilor de fezabilitate au drept scop asigurarea unor servicii de calitate într-un spaţiu modern, adaptat cerinţelor pieţei şi nevoilor călătorilor, cu accent deosebit pe:
- modernizarea și repararea clădirilor de călători, inclusiv facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă;
- înălțarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din stații, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare;
- asigurarea sistemelor de ventilație şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante
- modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a publicului călător;
- înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj;
- asigurarea elementelor de siguranţă în staţii, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrare, garduri de siguranţă între liniile din staţii etc.

Valoarea costurilor estimate pentru elaborarea studiilor de fezabilitate aferente celor 24 staţii CF este de 9.711.250 RON fără TVA, iar sursa de finanţare este inclusă în bugetul CFR SA, la capitolul fonduri externe nerambursabile.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2868 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    o noua etapa de sifonare a banului (Vineri, 7 iunie 2019, 13:24)

    Kosmos [utilizator]

    anul 2019.
    • +3 (3 voturi)    
      Viteza trenurilor trebuie să fie (Vineri, 7 iunie 2019, 14:05)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      PRIORITATEA NR 1
      De ce până la reabilitare ( care durează ZECI DE ANI) nu se repară rapid toate punctele de restricție din țară? Începând cu cele de pe București-Ploiești, de pe RECENT reabilitată linie de cale ferată!?!?
  • +4 (4 voturi)    
    hotie (Vineri, 7 iunie 2019, 14:01)

    Jude [utilizator]

    O sa coste foarte mult aceasta modernizare.
    Calatorul este mai interesat de durata calatoriei si de confort.
    In loc sa modernizeze infrastructura de cale ferata pentr ua avea viteza din ce in ce mai mare si sa achizitioneze locomotive si vagoane moderne ei modernizeaza garile ????
    Pa frate, dupa ce ca viteza e de 30 Km/h cand o sa termine ei de modernizat garile, multe dintre trenuri nu vor mai avea calatori care sa mearga cu viteza carutei.
    Vai si amar de tara asta condusa doar de incompetenti si hoti. Oare chiar nimeni nu se gaseste sa faca un proiect pe fonduri Europene sa modernizeze CFR -ul ? Chiar trebuie doar sa faceti voi matul gros ?
  • +4 (4 voturi)    
    Asa asa..de gari avem nevoie (Vineri, 7 iunie 2019, 14:08)

    Carp Silviu-Ionut [anonim]

    ca restul e lapte si miere. Circulam cu intarzieri de peste 1 ora dar de vina nu este infrastructura ci garile.
  • +4 (4 voturi)    
    Prostia s-a nascut la CFR! (Vineri, 7 iunie 2019, 15:46)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Cum sa refaci statii de cfr când nu mai ai vagoane de călători?
    Nu mai ai infrastructura.
    Trenul de la Ploiesti la Bukuresti face o ora jumate ca in 1923.
    Modernizeze gara Faurei?
    Mai e importanta gara?
    Trenul face o ora jumate pe cei 40 km de la Buzău la Faurei.
    Linia e varza si de unde călători când au migrat la microbuz.
    Alo desteptii fin CFR:
    - reparati de urgenta calea ferată,
    - cumpărați 3000 de vagoane,
    - apoi reparati garile!
  • +2 (2 voturi)    
    baaaa HOTILOR! (Vineri, 7 iunie 2019, 20:25)

    levierul [utilizator]

    Calea ferata este praf si voi furati bani cu borduri , termopane si lavabila.. Scarba sunteti ma. Asa stiti voi ca Romania merita mai mult? Adica sa furati mai mult
  • +2 (2 voturi)    
    hoti (Sâmbătă, 8 iunie 2019, 10:27)

    Ilidia [utilizator]

    La "maruntisurile" astea se poate fura mai usor. Ce ne trebuie noua cai de rulare, locomotive si vagoane ?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version