București - Timișoara, 16 ore cu trenul - Când ghinionul se combină cu problemele sistemului feroviar

de Vlad Barza     HotNews.ro


Parcursul trenului IR 1695 pe 9 si 10 iunie
Foto: Infofer
Magistrala 900 București - Timișoara are probleme uriașe, timpii de parcurs au crescut cu peste 40% în 25 de ani și când intervine și vremea rea și apar apoi și probleme tehnice, lucrurile devin tragice. Trenul IR 1695 a întârziat șapte ore în noaptea de duminică spre luni din cauza unei furtuni, a problemelor la linia de contact și din cauză că s-a defectat locomotiva.

Trenul a plecat la 22.06 din București cu 45 de minute întârziere și a ajuns la Videle (51 km) la 2.52, cei de la CFR explicând că a fost o vijelie puternică, iar linia a fost închisă.

Trenul a mai acumulat jumătate de oră întârziere până la Craiova unde a ajuns cu cinci ore mai târziu decât ar fi trebuit. Întârzierea a continuat să crească, atingând 5 ore și jumătate la Băile Herculane.

După Caransebeș s-a defectat și locomotiva și, în acest fel, s-au mai adăugat 100 de minute întârziere, iar de la Lugoj la Timișoara trenul a recuperat 12 minute.

Per total, trenul a ajuns cu 7 ore mai târziu la Timișoara, luni la ora 13.59.

Magistrala 900 are mare nevoie de reparații capitale: în 1995 cele mai rapide trenuri IC făceau 6 ore și 25 minute pe cei 533 km dintre București și Timișoara, iar acum niciun tren nu face sub 9 ore și 10 minute.

Pe București - Timișoara restricțiile acoperă un sfert din lungimea magistralei și sunt porțiuni lungi unde vitezele medii sunt de sub 50 km/h.

Între București și Timișoara sunt cinci trenuri pe sens/zi: patru de la CFR și unul de la Astra Transcarpatic.


Citeste mai multe despre   
















2275 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Mergand pe bicicleta vei ajunge mai repede (Luni, 10 iunie 2019, 17:52)

    quietguy58 [utilizator]

    In acest ritm, in curând, de la București la Timisoara, mergând pe bicicleta vei ajunge mai repede ca CFR-ul.
  • +3 (3 voturi)    
    Nu inteleg de ce va mira (Luni, 10 iunie 2019, 18:29)

    Remulus si Rromus [utilizator]

    Pe vremuri exista tren direct Bucuresti - Praga. Facea 25 de ore. Din acestea, 1/2 din distanta (Praga - Arad) se facea in 9 ore si cealalta 1/2 din distanta (Arad - Bucuresti) se facea in restul de 16 ore ramase. Am mers de nenumarate ori cu acest tren, in special pe la mijloculanilor 2000. Tin minte ca odata, tata m-a sunat sa intrebe cum e, pe unde sunt, la 2 ore de la plecare. Eram tot in Gara de Nord pentru ca doua locomotive s-au stricat una dupa alta. In anul 2005 parintii mei au fost jefuiti in acel tren pe teritoriul Ungariei, hotii punand atunci in aerisire gaz anestezic si operand fara probleme in timp ce tot vagonul dormea. Drept urmare, cand mergeam cu acel tren, legam in diverse puncte ale usii un sistem de prindere cu lanturi de otel de geam si de suportul de bagaje - coltare care sa tina usa, lant care sa previna intoarcerea deschizatorului, etc. Odata insa nu am auzit alarma din toiul noptii si intre Slovacia si Ungaria politistii de frontiera nu au putut intra in compartiment pana cand nu am inlaturat toate lanturile care faceau si un zgomot interesant de zale pe metal. Intrebat fiind de ce nu am deschis si ce fac cu lanturile am spus (pe bune) ca sunt masochist. Nu am mai primit nici o alta intrebare din partea lor iar in compartiment nici nu s-au uitat. Exact ce voiam. Oricum dadeam 50 de Euro la nas si ma lasa singur in compartimentul de vagon lit pentru ca niciodata nu era plin vagonul.

    Poate va intrebati de ce nu luam avionul? Pentru ca pe acea vreme era de 3 ori mai scump si in plus nu era nici decontat pentru studenti.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version