​​FOTO Trenul Gara de Nord - Aeroportul Otopeni: CFR a semnat contractul de 400 de milioane de lei. Termen: mai 2020. Va fi construit un viaduct peste DN1

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Statie CFR la aeroportul Otopeni
Foto: CFR
CFR a semnat, marți, contractul pentru proiectarea și execuția a 3 km de cale ferată și stația de la terminalul sosiri de la Aeroportul Henri Coandă. Lucrarea va conține și un viaduct lung de mai bine de 1,5 kilometri care va supratraversa DN1 în zona aeroportului. Lucrările ar trebui să înceapă vara aceasta și să fie gata în mai 2020, înainte de meciurile organizate de București la campionatul european de fotbal.

Asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH va conecta aeroportul Otopeni la reţeaua feroviară, printr-un contract de 398,16 milioane lei fără TVA. CFR a semnat, marți, contractul la sediul Ministerului Transporturilor.

Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.

Contractul are oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie), însă reprezentanții CFR dau ca termen de finalizare mai 2020, chiar înainte de meciurile organizate de București în cadrul EURO 2020 (Campionatul eropean de fotbal).

În paralel, CFR mai desfășoară un contract cu Porr Construct pentru dublarea liniei de cale ferată (8 km) între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, proiect în valoare de 50,5 milioane lei, cu finanţare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

VIDEO - Simularea proiectului:



FOTO - Planșe despre proiect:















Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















22100 vizualizari

  • +2 (12 voturi)    
    imi e teama sa nu patim ca la chinezi (Marţi, 11 iunie 2019, 11:47)

    bancher [utilizator]

    s isa cada podul peste DN1 chiar la inaugurare.
    • +1 (1 vot)    
      Si de la parcare cum ajungi la aeroport cu 40 kg? (Miercuri, 12 iunie 2019, 17:38)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Sunt 120 m de la viitoarea stație de tren pana la Otopeni sosiri și 350 la ghișeele unde predai bagajul de cala pentru plecare. Este foarte incomod de mers cu doua valize de 20 kg fiecare, chiar și cu una, atâta drum. Nimic nu e mai urat la un aeroport decât un mijloc de transport terestru cu stație la mare distanta de terminale.
  • +20 (24 voturi)    
    mai putin de un an pentru finalizare? (Marţi, 11 iunie 2019, 11:51)

    t_beriu [utilizator]

    Cu proiectare si executie? Puteau la fel de bine sa zica termen maine...
    Pariu ca nici exproprierile nu vor fi gata? Ca sa nu zic de utilitati. Construit probabil 2025. Speram ca la timp pentru urmatorul campionat organizat si de tara noastra.
    • 0 (2 voturi)    
      se face, ii va pasa proiectul patriarhului Daniel (Marţi, 11 iunie 2019, 19:17)

      Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      si pac-pac, se face.
      Se stie
  • +14 (16 voturi)    
    Nu va fi gata la timp (Marţi, 11 iunie 2019, 11:53)

    Intermezzo [utilizator]

    Fiindca traim in Romania, nu in Japonia. Si orice guvern nou - fiindca e de presupus ca pina atunci guvernul Dancila va fi doar amintirea unui cosmar- nu se va simti dator sa urgenteze lucrarile. Va da vina pe vechiul guvern fiindca a inceput prea tirziu lucrarile. Asa ca baza va fi la Uber.
    • -1 (1 vot)    
      inceput bun, motivatie ulterioara proasta (Marţi, 11 iunie 2019, 19:52)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      Daca tu crezi ca chestia aia poate fi terminata intr-un singur an de zile de vreun Wonder Guvern ai ceva probleme.
      Oricum mai devreme de 2020 nu vom putea avea alegeri anticipate deci potentialul guvern nou nu va avea ce face.
      Dar poate gasim explicatii de ce guvernul vechi, zis si 20-20, si celelalte guverne PSD(incepand cu P. Monta) desi stiau de 6-7 ani de acest campionat au ales sa lase pe ultimul an constructia nenorocitei de cai ferate.
      PS de metrou mai discutam?
      • -1 (1 vot)    
        Hai c-ai incurcat borcanele! (Miercuri, 12 iunie 2019, 0:33)

        Intermezzo [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Pai ce faci, imi raspunzi mie cu un text conceput pentru alt comentariu? Se mai imbata omu' ,da' atunci macar se abtine sa mai scrie.
  • +16 (20 voturi)    
    forward thinking (Marţi, 11 iunie 2019, 11:55)

    draxdamax [utilizator]

    daca tot se construieste viaductul peste DN1 nu ar fi frumos sa includa si o pasarela pentru pietoni si piste pentru biciclisti?
    • +6 (8 voturi)    
      :) (Marţi, 11 iunie 2019, 12:33)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui draxdamax

      Pasarela e deja la aeroport. Probabil ca va avea si zona pentru pietoni si lift asa cum e pasarela de la Str. 23 august. Da, pistele de bicla ar fi o treaba...
    • 0 (4 voturi)    
      Pasarela exista deja (Marţi, 11 iunie 2019, 12:52)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui draxdamax

      Este la o suta de metri distanta, in dreptul restaurantului Casa Romaneasca.
      Pista pentru biciclisti nu vad la ce ar ajuta daca nu continua pana in Bucuresti.
      • +4 (6 voturi)    
        Pista de biciclete pe CF? (Marţi, 11 iunie 2019, 14:08)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        Nu uitati, ca este vorba despre cale ferata!
        Poate o drezina, ceva...
  • +15 (17 voturi)    
    si marmota... (Marţi, 11 iunie 2019, 12:19)

    Itsoc [utilizator]

    invelea spaga in staniol.
    nu se va face nimic pana in 2020, stati pe pace.
    • +7 (11 voturi)    
      2020 (Marţi, 11 iunie 2019, 12:33)

      florinos [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      2020 este an electoral prilej bun ca partidul sa scoata de la naftalina proiectul si sa se faca ca organizeaza o licitatie, apoi se asteapta 2024 pentru a anunta evolutia proiectului.
  • +9 (11 voturi)    
    Nu are sens! (Marţi, 11 iunie 2019, 12:35)

    Vinceroy [utilizator]

    Exista deja Pod peste DN1, cel care duce spre PO Aeroport si Balotesti, mai mult, este deja prevazut podul cu a doua cale de rulare, trebuie doar verificat si dublata sina de cale ferata, apoi facuta jonctiunea (care exista si ea deja, pentru alimentare cu combustibil) pana in aeroport!
    Cel mai elegant, daca tot fac terminal nou ar fi sa faca o gara/statie subterana.
    Repet, podul exista deja: https://goo.gl/maps/3h4QqW5G92yyxdqW8
    Cale ferata pana aproape de aeroport exista: https://goo.gl/maps/irqfEaXNZwvEWbnC8

    Trebuie doar dublata, electrificata (pana spre Gara de Nord) si construit terminalul...
    • +3 (5 voturi)    
      Mai elegant (Marţi, 11 iunie 2019, 13:51)

      DintiuSpagnea [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      Mult mai simpla si eleganta solutia asta, as fi curios de ce nu se folosesc de ce exista deja...
      • +4 (4 voturi)    
        Cu atat mai mult (Marţi, 11 iunie 2019, 14:06)

        Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui DintiuSpagnea

        Cu cat noul terminal va fi in mijlocul aeroportului!
        Adica trebuie bagata in subteran linia de cale ferata vreo 300-400 m, pe sub 8L/26R si gata!
        Daca tot sapam fundatie pentru noul terminal, de ce sa nu incepem cu statia de tren???
      • +2 (4 voturi)    
        De ce nu se folosesc? (Marţi, 11 iunie 2019, 14:10)

        Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui DintiuSpagnea

        Explicatia e simpla: asta inseamna proiecte facute pe combinatii, studii de (pre)fezabilitate facute de firme de apartament, care au lucrat exclusiv pe hartie si nu s-au deranjat sa deschida nici macar un google maps, ca sa nu mai vorbim de verificari in teren sau discutat cu TOATE entitatile beneficiare (nu ca ar fi interesati, atata vreme cat sunt de stat...). Vedeti si exemplul cu o autostrada, dupa ce s-au apucat de construit au gasit un cimitir care statea in cale...
    • +2 (4 voturi)    
      pareri si pareri... dreptul de a le exprima liber (Marţi, 11 iunie 2019, 15:00)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      Studiu de fezabilitate facut pe genunchi de "firma de apartament" (sunteti sigur? aveti referinte?) versus studiere de fezabilitate facut de cineva care stie doar sa caute pe google map si-si da cu parerea.
      Cine da note /calificative?
      Podul ala peste DN1 - existent - lungeste traseul cu cativa kilometri buni, care inseamna si exproprieri cu discutii fara termen precizabil, pe cand desenul propus, facut tot pe google map de altfel, arata o scurtatura care merge in cea mai mare parte pe terenul statului.
      Ca sa economisesti pretul unor viaducte din metal care se pot executa in timp relativ scurt, in fabrica si fara a necesita lucrari pe suprafete intinse...?
      • +5 (9 voturi)    
        Dupa cum spuneam (Marţi, 11 iunie 2019, 15:09)

        Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

        Sina exista deja, pana la gardul aeroportului!
        Ce exproprieri?
        Cativa km buni? E campie, in afara de segmentul final care are curbe stranse, cu limita de viteza (cum ar avea de altfel si solutia propusa mai sus) nu ar impacta "cativa km" timpul de parcurs.
        In plus, dupa cum am mentionat, solutia eleganta (si d.p.d.v. arhitectonic) este terminarea statiei in subteran, sub noul terminal.
        Dar asa ne place noua, sa visam la trecut, in loc de viitor. Vedeti exemplul de la metrou, unde pana de curand ceasul iti arata de cat timp a trecut ultimul tren, nu cand va veni urmatorul :)
        • +1 (3 voturi)    
          M-am autentificat doar pentru un + (Marţi, 11 iunie 2019, 15:19)

          Wasile [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

          ... rareori când mă mai autentific pe hotnews.ro să comentez, dar comentariul tău a meritat!
        • +1 (3 voturi)    
          terenurile din camp sunt ale cuiva (Marţi, 11 iunie 2019, 15:21)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

          nu? deci, faptul ca e teren extravilan agricol nu inseamna ca nu trebuie expropiat.
          Daca fac statia in subteran, nu o mai termina nici in 2030. Am vazut ca si la altii statiile de tren de langa aeroport sunt la suprafata si nu in subteran.
          • +1 (3 voturi)    
            De acord (Marţi, 11 iunie 2019, 15:30)

            Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Insa, dupa cum spuneam, sina exista pana la gardul aeroportului.
            Referitor la "cand trebuie sa fie gata", nu ne-am saturat de "heirupisme" comuniste?
            Vrem sa facem ceva pentru campionatul de fotbal, sa dam rasol, sa bifam ceva (cum bifam de cel putin 30 de ani), sau vrem sa facem tren pe bune in aeroport, aeroport care se va extinde si va creste in timp?
            • 0 (2 voturi)    
              Raspunsul este clar: (Marţi, 11 iunie 2019, 16:51)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

              Autoritatile vor sa faca ceva pentru campionatul european de fotbal (si nu tren pe bune in aeroport).
              In momentul in care se va termina campionatul mondial, pe nimeni dintre guvernanti nu va mai inteteresa daca va fi sau nu tren la aeroport.
              • +1 (1 vot)    
                Pe mine, spre exemplu, (Miercuri, 12 iunie 2019, 10:33)

                bancher [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                m-ar avantaja crearea unui astfel de tren de la Otopeni la Gara de nord. calatoresc mult in afara (mai ales Frankfurt) si m-am saturat sa iau mereu taxiuri cu soferi ciudati si frustrati.
    • 0 (2 voturi)    
      Costurile ar fi prea mari cu solutia ta (Marţi, 11 iunie 2019, 19:49)

      madriano [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      Si aceasta solutie a fost luata in considerare dar nu a fost acceptata din cauza costurilor prea mari de realizare. Pe acolo nu se poate continua linia ferata decat in subteran, din cauza pistei de decolare/aterizare aftata in imediata vecinatate. 1 km de tunel subteran e mai scump decat 1 km de pod si o statie de tren subterana e mult mai scumpa decat o statie supraterana.
      • -1 (1 vot)    
        hahaha (Miercuri, 12 iunie 2019, 8:18)

        toxx [utilizator] i-a raspuns lui madriano

        incompetenta la cote maxime. in Dubai exista Beirut St care trece pe sub 12R/30L si are 1.42km, tunel auto cu 3 benzi pe fiecare parte, deci care parte din "nu se poate" se aplica ? in Romania NU SE VREA, de fiecare data, nu ca nu se poate. Sau daca SE VREA, sigur exista undeva o spaga, un interes, o combinatie.
  • +3 (5 voturi)    
    si pasaju (Marţi, 11 iunie 2019, 12:44)

    liviu_ [utilizator]

    de la piata sudului trebuia terminat intr-un an....

    doar zic... 20-22 minim (sunt f optimist azi :P)
  • +5 (7 voturi)    
    ... (Marţi, 11 iunie 2019, 12:44)

    a.nonim [utilizator]

    O solutie absolut mizerbila din punct de vedere arhitectonic. Chiar nu se putea trece prin lateral? E o constructie care va ramane zeci de ani acolo, nu putem sa ne batem joc doar pentru ca trebuie facuta peste noapte. O pasarela cu geamuri mizerabile si la propriu nu doar la figurat (asa arata toate, dar absolut toate solutiile asemanatoare care s-au realizat pana acum, pasaj Basarab, trotuarul rulant din Gara de Nord), este ultimul lucru pe care-si doreste cineva sa-l vada cand intra intr-o tara.
  • +8 (10 voturi)    
    Mda (Marţi, 11 iunie 2019, 12:54)

    Zentrix [utilizator]

    Da, nu o sa faca nimic.
    Oricum, Gara de Nord este o spelunca murdara, sa fim seriosi, cine mai foloseste CFR-ul in Romania ?
    Ar trebui ca acest tren sa ajunga intr-o magistrala de metrou gen Victoria nu la resedinta boschetarilor - GN
    • +9 (11 voturi)    
      Dupa 5 minute de petrecut in Gara de Nord (Marţi, 11 iunie 2019, 13:19)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Zentrix

      Dupa 5 minute de petrecut in Gara de Nord iti vine sa emigrezi undeva cat mai departe de Romania.
  • +9 (11 voturi)    
    HA HA HA (Marţi, 11 iunie 2019, 12:54)

    Frankie [utilizator]

    ma umfla rasul !!!
  • +1 (3 voturi)    
    bai (Marţi, 11 iunie 2019, 14:42)

    dragonic [utilizator]

    gica popescu un mare specialist in domeniu ofera garantia unei opere de arta ----- ha - ha
  • +2 (4 voturi)    
    schimbare (Marţi, 11 iunie 2019, 15:06)

    anion [utilizator]

    Daca proiectul asta este gata asa cum au stabilit acum, ma calugaresc.
  • +2 (4 voturi)    
    Hahaha (Marţi, 11 iunie 2019, 15:19)

    Akylas [utilizator]

    Da da, mai 2020.... Poate mai 2030, doar e vorba de Romania....
  • -1 (1 vot)    
    Termenul nu este scurt (Marţi, 11 iunie 2019, 20:38)

    PowerIon [utilizator]

    Dacă se bagă banul la timp. Din păcate se va da cu țârâita și constructorul își va muta jucăriile prin alte locuri să nu dea faliment.
    De ce pasajul peste rondul de la Mogoșoaia l-au programat in 3 ani, o supra traversare lungă de 600 m care poate fi montată la fața locului din piese turnate în altă parte? Nici cale ferată nici fire electrice de evitat. Pentru ca banii sunt pentru primarii care vin cu voturi, nu pentru cetățenii plătitori de taxe care vin la muncă in capitală din împrejurimi.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by