Autostrada Transilvania: 144 de milioane de euro pentru alți 55 de km de autostradă între Suplacu de Barcău și Biharia (Bihor). Cine sunt câştigătorii licitaţiilor

de I.B.     HotNews.ro


Autostrada in Romania
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Circa 55 de km de autostradă parte din A3 Autostrada Transilvania și-au aflat căștigătorii la licitația de construcție: Asocierea Construcţii SA (România) - Hidroelektra Mehanizacija DD (Croaţia) a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia Subsecţiunii Suplacu de Barcău - Chiribiş de pe Autostrada Transilvania, cu o ofertă de 361,901 milioane de lei fără TVA (75,7 milioane euro), iar Asocierea Trameco SA - Vahostav - SK - Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL. va construi pentru circa 69 milioane de euro secțiunea Chiribiș - Biharia.


Secțiunea Suplacu de Barcău - Chiribiş - 26,35 km
  • Câștigator: Asocierea Construcţii SA (România) - Hidroelektra Mehanizacija DD (Croaţia)
  • Valoare: 361 milioane de lei (75,7 milioane de euro)

Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lotul are o lungime de 26,35 kilometri iar pe traseul acestei Subsecţiuni va fi amenajat un nod rutier la km 24+525 şi vor fi construite sau finalizate 19 poduri, pasaje şi viaducte.

Traseul începe în zona localităţii Marca (intersecţia cu DC95) la km 4+200. La km 6+700 traseul autostrăzii traversează lacul de acumulare Suplacu de Barcău, după care intră în zona câmpului petrolier unde intersectează, la km 9+000, DJ191B (Suplacu de Barcău-Foglas).

În continuare, traseul autostrăzii se îndreaptă spre vest, în lungul DN 19B (Suplacu de Barcău- Marghita), la sud de localităţile Dolea şi Margine. La km 22+500, la sud de Abrum, traseul traversează calea ferată Tauteu-Marghita, iar la km 24+300, la sud de Chiribiş, intersectează DJ 191A (Chiribiş-Tauteu), unde a fost prevăzut un nod rutier pentru legătura cu municipiul Marghita.

În continuare, traseul se desfăşoară într-o zonă de câmpie, în zona Chiraleu şi Sînlazăr, intersectând DN 19E la km 30+480.

Potrivit prevederilor contractuale, perioada de proiectare este de 6 luni iar cea de execuţie a lucrărilor este de 18 luni.


Secțiunea Chirbiș - Biharia (Bihor, aproape de vama Borș) - 28,55 km
  • Căștigător: Asocierea Trameco SA - Vahostav - SK - Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL.
  • Valoare: 326 milioane euro (68,2 milioane euro)

Pentru Subsecţiunea Chiribiş - Biharia, în lungime de 28,55 km, comisia de evaluare a desemnat câştigătoare Asocierea Trameco SA - Vahostav - SK - Drumuri Bihor SA - Drum Asfalt SRL - East Water Drillings SRL.

Contractul are o valoare de 326,515 milioane de lei fără TVA, echivalentul a 68,3 milioane euro, iar Asocierea are la dispoziţie 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 18 luni pentru execuţia lucrărilor.

De-a lungul traseului acestei subsecţiuni vor fi construite sau finalizate 18 poduri, pasaje şi viaducte.

Traseul începe în zona localităţii Sînlazăr (intersecţia cu DN19E), respectiv km 30+550 pe traseul acestei subsecţiuni. În continuare traseul se desfăşoară într-o zonă de câmpie, între localităţile Mişca şi Chislaz, unde DN19E (Chiribiş - Sălard - Biharia) a fost deviat în lungul autostrăzii, pe o lungime de 4,2 km. Traseul trece apoi la sud de localitatea Poclusa de Barcău, se înscrie în lungul DN 19 E, între localităţile Sarsig şi Hăuceşti şi intersectează DJ 767 (Tiglead - DN19E) la km 39+950.

La km 40+980 traseul trece printr-o zonă de aria protejată Fegernic, pe o lungime de circa l00 m, intersectându-se apoi, la km 41+319, cu drumul comunal DC42. De aici traseul autostrăzii trece la nord de localitatea Fegernic, iar la km 48+500 se intersectează cu un drum local (la sud de Sălard) şi continuă spre graniţa Romano-Ungară.

Ambele Asocieri au ofertat o perioadă de garanţie a lucrărilor de 10 ani.

"Procedura de semnare a contractelor va putea fi declanşată după 10 zile, dacă în acest termen legal nu vor fi depuse contestaţii. Însă în situaţia în care vor fi înregistrate contestaţii împotriva rezultatului procedurilor, CNAIR SA va trebui să aştepte soluţionarea acestora şi doar după aceea va putea iniţia procedurile de semnare a contractelor", precizează compania de drumuri.

















16458 vizualizari

  • -5 (15 voturi)    
    Autostrada Transilvania (Joi, 13 iunie 2019, 1:23)

    IosifStefan [anonim]

    Lucrările ar trebui începute de la Borș(frontieră) spre Biharia,apoi în continuare spre Marghita și Suplacul de Barcău.Sectorul Suplacul de Barcău - Biharia ,este la mijloc și nu are nicio legătură cu autostrada din Ungaria.Nu înțeleg, de ce se încep lucrările de la mijlocul sectoarelor ,și nu de la un capăt ?.
    • +5 (9 voturi)    
      pentru ca traficul .. (Joi, 13 iunie 2019, 4:53)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui IosifStefan

      Nadlac - Arad e goala....trec cateva camioane si masini spre granita

      Arad-TM-Lugoj in schimb e plina si aglomerata

      Idem si mai sus....Important e legatura Oradea cu Cluj...ca acolo e trafic
    • +1 (3 voturi)    
      Bors.... (Joi, 13 iunie 2019, 7:25)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui IosifStefan

      Nu va trece autostrada prin Bors ... la traversarea hotarului.
    • +1 (3 voturi)    
      :) (Joi, 13 iunie 2019, 8:19)

      strategy [utilizator] i-a raspuns lui IosifStefan

      pentru ca deja se lucreaza la Bors - Biharia.
    • +3 (3 voturi)    
      Deja se lucreaza (Joi, 13 iunie 2019, 8:38)

      rtibv [utilizator] i-a raspuns lui IosifStefan

      Pe Bors-Biharia (5km) deja se lucreaza.
    • +3 (5 voturi)    
      Sa nu fim mofturosii (Joi, 13 iunie 2019, 9:03)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui IosifStefan

      Bine ca fac draq ceva.
      Am ajuns sa ma multumesc cand se face ceva fie si prost. Mai reparam dupa aia. Alfel avem numai scenariul:studiu de fezabilitate-finatare- achizitie, anularea finantarii si a achizitiei si de la inceput....
      Si asta de la orice guvernare si partid politic.
  • +6 (8 voturi)    
    mda (Joi, 13 iunie 2019, 8:08)

    SoulSearcher [utilizator]

    pai cred si eu ca s-au inghesuit la sectiunile cele mai usoare...

    intre suplacu de barcau si biharia e numai zona dreapta, si in mare parte decopertata de bechtel

    dar intre Nusfalau - Mihailesti - Nadaselu ? ca acolo trebuie sa treaca prin munti, tunele chestii

    acolo nimeni nu se va inghesui prea curand
  • +8 (12 voturi)    
    Moldova (Joi, 13 iunie 2019, 9:01)

    florinos [utilizator]

    Si încă nimic pentru Autostrada Moldovei, 30 de ani de la căderea comunismului si regiunea Moldova nu are autostrada.
    • +5 (9 voturi)    
      zzz (Joi, 13 iunie 2019, 9:10)

      Vlad38 [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      Nu e ca si cum restul tarii ar putea face mare lucru cu 'cioturile' aflate in folosinta
    • +3 (5 voturi)    
      sunt oradean (Joi, 13 iunie 2019, 9:40)

      strategy [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      iti dau dreptate, si nu o zic doar asa. Pana nu vom avea autostrazi nord-sud, est-vest, conectate la coridoarele de austostrazi pan-europene nu vom avea crestere economica sustenabila.
  • +4 (6 voturi)    
    S-a gasit pana la urma contractul cu Bechtel? (Joi, 13 iunie 2019, 9:47)

    bigbrother [utilizator]

    ma refer la contractul original, nu cel care se pare, din declaratiile jurnalistilor, ca are cateva pagini inlocuite.

    Aia de la Bechtel de au primit 1.1 miliarde euro pentru 52 km din aceasta celebra autostrada, adica de peste 7 ori mai mult fata de cat se plateste azi, bani din care probabil s-ar fi putut face toata autostrada cap coada.
  • +1 (1 vot)    
    Kukule pasăre rara, Cuc! (Joi, 13 iunie 2019, 9:49)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Începe 50 sau 60 de santiere pe an la autostrăzi.
    A trecut jumatate de an si NU s-au deschis noi santiere pentru nici 100 de km.
    Centura Bacaului e mortus autostrada Moldovei la fel, Comarnic -Brasov la fel
    Conexiunea între Deva si Făget se mai termina secolul asta?
    Se face 120 de minute pe cca 50 de km .
    Si din cauza unui drum extrem de aglomerat dar si din cauza unor idioți care depasesc/ nu respecta nicio regula de circulatie in condițiile in care nu e dislocat niciun echipaj de la circulatie pe acolo.
    De la Bucuresti la Dresda sunt cca 1560 km.
    In Ro din cei 550 km sunt cca 200 pe autostrada si se face cca 8 ore.
    Ceilalți cca 1000 km se pot face cu usurinta in 10 ore.
    Chiar daca in zona Budapesta sunt 10 santiere de lărgire a autostrăzii, la Praga la fel si câteva santiere spre Dresda.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version