Viorica Dăncilă a promis, în discursul suținut la congresul PSD de sâmbătă, că guvernul va face „o autostradă cap-coadă” și că va căuta un proiect „pliat pe dorințele românilor” pe care să îl facă cu bani de la bugetul de stat.

Autostrazile in Romania, misiune greaFoto: Hotnews

„Românii ne spun că nu am făcut destule investiții în autostrăzi, așa e. Am făcut investiții în segmente, însă oamenii vor o autostradă de la un capăt la altul. Mă angajez în fața dvs. că vom face o autostradă cap-coadă. Am demarat analiza pentru a vedea care este proiectul cel mai bine pliat pe dorințele românilor. Îl vom finanța de la bugetul de stat. Nu voi mai tolera niciun fel de întârziere!”, a spus Dăncilă de la tribuna PSD.

„Fiecare proiect de investiții în infrastructură va fi atent monitorizat de un departament aflat în directa coordonare a prim-ministrului. Acest departament va furniza săptămânal informări privind stadiul proiectelor și încadrarea în termenele stabilite. Cine nu le respectă, pleacă acasă, fără excepție", a declarat Viorica Dăncilă, potrivit Mediafax.

Premierul s-a referit şi la proiectele deja demarate, parteneriatele public-privat pentru autostrăzile Ploieşti-Braşov şi Târgu Neamţ - Iaşi, potrivit Agerpres.

Congresul extraordinar al PSD are loc, sâmbătă la Sala Palatului, iar social-democrații vor alege președintele, președintele executiv și secretarul general al partidului. Delegații formațiunii vor valida noul statut și proiectul politic al formațiunii.

La reuniunea social-democraților participă și Călin Popescu Tăriceanu.

Comitetul Executiv al PSD a validat, vineri, candidaturile pentru cele trei funcții de conducere în partid. Astfel, pentru funcția de președinte al PSD candidează Viorica Dăncilă, Șerban Nicolae, Liviu Pleșoianu și Ecaterina Andronescu. Daniel Suciu, Daniel Florea, Eugen Teodorovici și Sorin Bota sunt candidații înscriși pentru funcția de președinte executiv, iar pentru cea de secretar general, CEx i-a validat pe Codrin Ștefănescu, Gabriel Petrea, Mihai Fifor, Felix Stroe și Rodica Nassar.

Autostrăzile din România, în cifre

Kilometri reali de autostradă în exploatare:

A1: București-Pitești - 109,66 km

A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Deva - 132,43 km

A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac - 159,56 km

A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța - 203,00 km

A3: București-Ploiești 62,79 km

A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) - Iernut - 13,7 km

A3: Câmpia Turzii - Nădășelu 61,246 km

A4: Centura Constanța - 22,2 km

A6: A1-Centura Lugoj - 11,40 km

A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți

A11: Parte din Centura Arad - 2 km

---------------------------------------------------------------------

TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 806,736 km

Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii ani:

2009 - 42 km

2010 - 28 km

2011 - 57 km

2012 - 139 km

2013 - 108 km

2014 - 28,2 km*

2015 - 46,6 km

2016 - 22,11 km*

2017 - 15 km

2018 - 58,4 km

*Lotul 3 Cunța - Săliște din A1 Sibiu - Orăștie - 22,11 km - a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016.

Kilometri de autostradă funcționali în România, în perioada 2008 - 2018:

2008: 263 km

2009: 305 km

2010: 332 km

2011: 389 km

2012: 528 km

2013: 636 km

2014: 664 km

2015: 711 km

2016: 733 km

2017: 748 km

2018: 807 km