"Ca să elucidăm misterul cu numărul kilometrilor de autostradă, ştiţi că la preluarea mandatului domnul Neaga (fostul director al CNAIR - n.r.) a avansat un număr de kilometri şi i-am spus la acel moment că din punct de vedere administrativ voi face tot ce pot ca să finalizăm acel număr de kilometri, în care personal pot să spun că nu am crezut că vor fi finalizaţi 180 de kilometri, noi având în lucru undeva la 120 de kilometri", a spus Cuc, marţi, într-o conferinţă de presă, relatează Agerpres.
Vremea - problema din calea construcției de autostrăzi...
"Eu, în momentul de faţă, la ce am evaluat şi am discutat cu constructorii, vorbim de kilometri de autostradă care vor fi daţi în trafic... Angajamente şi-au luat toţi că vor termina, dar acolo unde văd un progres fizic de 30%, cum e cazul lotului Cheţani-Câmpia Turzii, acolo nu pot spune că se vor finaliza lucrările până la finele anului, şi ar însemna că ne minţim reciproc şi credem într-un nonsens. Asta i-am reproşat şi domnului Neaga. Dânsul spunea: "Nu, că dacă terminăm structurile...", chiar dacă terminăm structurile, noi nu putem controla vremea", a precizat ministrul.
Cuc a reiterat faptul că are drept obiectiv deschiderea pentru trafic a 100 de kilometri de autostradă în acest an.
"Loturile Lugoj-Deva 3 şi 4, adică 44 de kilometri, vor fi deschise în prima parte a lunii august, în cel mult două săptămâni. Joi mă duc acolo şi voi estima exact", a precizat el.
Plătește cineva dacă nu sunt gata 100 de km de autostradă? "Dacă trei luni de zile plouă încontinuu, să-i cer lui Dumnezeu să-şi pună mandatul pe masă?”
Întrebat de jurnalişti cine va plăti cu funcţia, dacă cei 100 de kilometri nu se vor realiza, ministrul a răspuns: "Dumneavoastră, cei din presă, tot timpul vreţi sânge. Dacă mă luam după promisiunile antreprenorilor, probabil aş fi anunţat 140 de kilometri, dar m-am uitat la ce se poate finaliza şi am anunţat 100 de kilometri. Dar, dacă aceşti kilometri constat că nu evoluează, deşi nu văd motivele, pentru că nu sunt niciun fel de bariere administrative, este doar o problemă de mobilizare, cu siguranţă nu aştept să menţin promisiuni deşarte şi voi lua măsuri aşa cum trebuie cu constructorii", a afirmat oficialul guvernamental.
El a subliniat că, în momentul de faţă, aceşti 100 de kilometri sunt tangibili ca şi target pentru a fi daţi în trafic în acest an, nu recepţia finală.
Jurnaliştii au insistat să ştie dacă ministrul îşi va da demisia în cazul în care acest obiectiv nu va fi îndeplinit.
"Eu vă întreb un lucru: dacă de acum înainte trei luni de zile plouă încontinuu, ce pot să fac eu? Să-i cer lui Dumnezeu să-şi pună mandatul pe masă? Vă întreb", a arătat Cuc.
Care sunt tronsoanele vizate pentru finalizare și ce șanse reale are fiecare
„Este vorba despre o bucată de circa 8 kilometri de la nodul Alba Iulia Sud la Sebeș pe o parte din bretele. Bucata aia ar fi foarte utilă pentru că ai scăpa traficul de tranzit de Lancrăm și de toată zona aia unde e bară la bară. Dar mai e mult de lucru acolo și e aproape exclus să poată fi deschisă circulația anul acesta”, explica pentru HotNews.ro în urmă cu câteva săptămâni reprezentantul Asociației Pro Infrastructura, Ionuț Ciurea, într-un articol extins despre șansele tronsoanelor de autostrăzi în lucru de a fi gata în 2019.
Pentru celelalte loturi în discuție, reprezentantul Asociației nu dădea nici o șansă:
Citește și:
Domnu' ministru Cuc preia aceeasi metoda, si cu multa fanfara, se nimereste exact cand sunt toate televiziunile pe teren, si il vedem cat de pornit e sa faca treaba, pune biciul pe constructori.
Un teatru ieftin, si domnu' Cuc crede ca noi suntem toti prosti.
Si inca un aeroport international la Bontida sa aiba Adi Minune cu ce ajunge la Electric Chestal.
urgența urgențelor e A0, Pitești-Sibiu, apoi A7 nod Gherghița-macar până la Buzau, pt degrevarea DN2, apoi din A8, traversarea munților, Tg Neamț-Ditrău, nu bucățele pe la șes care nu ajută, apoi centurile mult PROMISE pe Valea Prahovei.
Asta vor transportstorii și turistii!
Restul e demagogie!