Autostrada Lugoj - Deva. Ministrul Transporturilor spune că Lotul 4 va fi deschis săptămâna viitoare și amenință cu rezilierea contractului pe Lotul 3

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Razvan Cuc pe santierul Lugoj - Deva
Foto: captura facebook
Lotul 4 Lugoj-Deva în lungime de 22 de kilometri va fi dat în circulație săptămâna viitoare, a declarat marți ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, aflat într-o vizită pe loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj – Deva. Despre Lotul 3, construit de spaniolii de la Comsa si care nu a fost recepționat pe motiv că există mai multe probleme de execuție, Cuc a spus că a fost transmisă o înștiințare pentru a fi remediate defectele, cu termen de 10 zile. Cuc amenință că altfel contractul va fi reziliat, lotul va fi preluat de către Compania de Drumuri și va fi deschis până la finalul lunii.

„Lotul 4, după cum știți, este finalizat, s-a făcut recepția și ce este cel mai important, săptămâna viitoare, cel târziu marți, va fi dat în trafic. Antreprenorul spaniol a primit în cursul zilei de ieri o înștiințare de remediere pentru neconformitățile găsite la lotul 3, pentru a le remedia pentru o perioadă de 10 zile, asta înseamnă că joia viitoare, dacă nu remediază aceste neconformități care țin de siguranța traficului, Compania de Autostrăzi va purcede la rezilierea contractului, va prelua autostrada Compania de Autostrăzi, va face acele remedieri care se pot face în 10 zile și vom da în trafic și ceilalți kilometri până la sfârșitul lunii august. Nu am de ce să mai arăt clemență sub nici o formă față de antreprenorul lotului 3 în condițiile în care m-a asigurat, cu dumneavoastră de față, de atâtea ori, că va fi gata cu acest lot”, a spus ministrul, informează Mediafax.

Lotul 4 Lugoj – Deva de pe A1, cu o lungime de 22 km, între Șoimuș și Ilia, în județul Hunedoara, a fost recepționat luni, dar nu poate fi deschis circulației, din cauză că nu poate fi descărcat traficul. Bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrazii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută recepția din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare, a precizat CNAIR.

Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea consultantului care a monitorizat șantierul. În această situație, antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. -COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între Nodurile Șoimuș și Ilia.

Autoritățile de la Transporturi cer constructorului spaniol Comsa al Lotului 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva să ofere o garanție a lucrărilor de 10 ani, în loc de patru cât e stipulat în contractul inițial. „Lotul se putea deschide, dar ambiția acestui constructor de a nu prelungi (perioada de garanție) și practic de a aplica un șantaj”, a declarat ministrul Transporturilor Răzvan Cuc. Acesta a precizat însă că autostrada Lugoj-Deva ar putea fi deschisă traficului, iar problemele de execuție indentificate până în prezent ar putea fi remediate și după deschiderea circulației.


Asociația Pro Infrastructura acuză Compania de Drumuri că blochează inutil recepția lotului 3 pe care, susține ONG-ul, se poate circula în siguranță, iar eventualele probleme de execuție ar putea fi remediate chiar și sub trafic. Pro Infrastructura publică și poze realizate marți chiar de pe traseul Lotului 3.


Autostrada Lugoj - Deva e în lucru încă din 2013 și cele două tronsoane erau așteptate să fie gata și acum un an când autoritățile de la drumuri își făceau planurile.

Cu cele două loturi deschise, șoferii vor putea practic circula de la Sibiu până la granița cu Ungaria de la Nădlac pe autostradă, mai puțin pe o porțiune de circa 13 km între Holdea și Margina.

Acolo va trebui realizat o secțiune de autostradă ce va conține o serie de tuneluri care să treacă prin dealuri, însă deși se știe de această situație de aproape șase ani, autoritățile de la drumuri abia au reușit la finalul lunii iunie să lanseze licitația pentru proiectare și construcție.

  • Lot 3 - 21,14 Km - intre Ilia si Holdea

Constructor: JV Teloxim Con SRL / Comsa SA / Aldesa Construcciones SA / Arcadis Eurometudes SA

Valoare contract: 579.92 milioane lei

Contract semnat pe: 1 august 2013

  • Lot 4 - 22,14 Km - între Șoimuș și Ilia

Constructor: JV SPEDITION UMB SRL / TEHNOSTRADE SRL

Valoare contract: 419.4 milioane lei

Contract semnat: 1 august 2013

---






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














4571 vizualizari

  • +6 (6 voturi)    
    mai cuculete, spune ca n-ai bani (Marţi, 13 august 2019, 16:42)

    t_beriu [utilizator]

    sa platesti lucrarea, exact acelasi motiv pentru amanarile de acum 2 ani, cu alt lot.
    Iar ideea creata de reziliere e culmea tupeului. Mai faci o licitatie si la sfarsit, peste un an si ceva, cineva mai trage o dunga de vopsea si taie panglica. Daca isi face datoria si plateste parandaratul...
  • +2 (4 voturi)    
    Treaba e clara, (Marţi, 13 august 2019, 17:06)

    /./ [utilizator]

    companiile straine de constructii nu sunt bine venite in Romania iar acesta este semnalul.Baieti, nu mai veniti sa licitati in Romania ca noi vrem sa lucram doar cu baietii destepti din tara de unde putem lua spaga.Receptia pe lotul 4 a lui umbrarescu a fost facuta, totul a fost perfect , greu de crezut asa ceva.Acum un an acelasi lucru PORR a stat cu lotul nereceptionat vro 8 luni , aceasi tactica comunista si acolo.
    • -1 (3 voturi)    
      Nu e chiar asa (Marţi, 13 august 2019, 17:16)

      TinuF [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Companiile straine sunt binevenite, dar nu doar cu 2-3 oameni din conducere. Ei vin la noi fara utilaje performante si fara muncitori calificati. Doar subcontracteaza lucrarile la diverse firme locale slab dotate tehnic si profesional. Aici lucrarile sunt complexe si necesita alte resurse.
      • 0 (2 voturi)    
        Putin imi pasa cum vin si cum pleaca (Marţi, 13 august 2019, 19:15)

        /./ [utilizator] i-a raspuns lui TinuF

        Am decis sa facem parte din UE atunci inseamna sa ne respectam angajamentele, nu dorim asta ,atunci avem cale libera la iesit.
        Lucrarile au fost facute, autostrada se poate da in folosinta ieri, orice problema apare in urmatorul timp exista garantia celor 4 ani.Idiotul asta de ministru vine cu rezilierea cand autostrada este gata, asta se traduce prin pierderea celor 4 ani de garantie, asta ar tb sa faca puscarie si sa plateasca el din buzunarul lui orice problema aparuta in cei 4 ani.
    • -1 (1 vot)    
      O da in bulangeala (Marţi, 13 august 2019, 19:03)

      Silvius88 [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Problema cucului este ca spaga s-a dat si s-a dat ca asa s-au dat indicatii de la "consultanti" gradul ... functia.... si spaniolii au dat ca sa nu aiba probleme. Apoi s-a intrat in paradigma cum sa dai un pret mic si din pretul asta sa dai 10% spaga si sa ramai pe profit. Cum? Tai din materiale si din calitatea lucrarilor ca de acolo s-a dat spaga.Daca nu se dadea se faceau lucrari de calitate si contractul era bine facut in termeni categorici care nu mai puteau fi discutati degeaba acum. Cine a luat banii? cei care pot sa-i caute.de aia nu-i cauta nimeni si autostrazile se prabusesc. Balciul de obor de hoti de cai de la TV ca " ma iau cu ei de gat" si reziliez reziliez reziliez...... este pentru cine pune botul.
  • +1 (3 voturi)    
    Sa vina spaga promisa la semnarea... (Marţi, 13 august 2019, 18:23)

    ciuma.rosie [utilizator]

    ...contractului si imediat ipochimenul asta de la transporturi receptioneaza lucrarea si da drumul la trafic. Tipic grupului infractional organizat (psd)
  • +1 (1 vot)    
    cuc nu e (Marţi, 13 august 2019, 19:26)

    nahir [utilizator]

    doar prost, dar vrea să o și demonstreze.
    Nu are motive tehnice (doar populiste și financiare) să rezilieze contractul doar pt. că executantul lucrării se ține de litera contractuală, aia care zice 4 ani de garanție.
    cucu se crede deștept. Adică, zice el, reziliem contractul pt. că bla-bla garanție 10 ani, în felul ăsta nu plătim ultima tranșă de lucrări, găsim o modalitate să alocăm partea care a motivat rezilierea, către CNAIR, decontăm nașpa niște lucrări, și gata banii pentru buzunarele sparte ale pesedacilor, mai ales că e nevoie de fonduri, acum că vin alegerile prezidențiale, după 6 luni alea locale și la final alea parlamentare.
    Probabil că pe cuc nu-l doare la buzunarul propriu (mareeeee păcat), când executantul va câștiga procesul pe care-l va intenta CNAIR. Ce, plătește el? Nu. Plătește fraierul de român.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version