Cei 21 de km „muzeu” de pe autostrada A1 Lugoj - Deva - Încă un apel la deschiderea traficului: „Există lucrări minore nefinalizate care NU afectează carosabilul”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Ecoduct pe Lotul 3 Lugoj - Deva
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Lotul 3 din Autostrada A1 Lugoj - Deva, în lungime de 21 de kilometri, ar putea fi deschis traficului în deplină siguranță, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură care cere din nou darea în folosință a tronsonului. Compania de Drumuri a refuzat să facă recepția lotului realizat de spaniolii de la Comsa, invocând unele probleme de execuție, însă atât societatea civilă, cât și constructorul, susțin că autostrada poate fi deschisă circulației, iar lucrările rămase de finalizat sau remediat nu țin de partea carosabilă și ar putea fi executate sub trafic, după deschidere.

„Deși cei 21 de km pot fi deschiși traficului în deplină siguranță, cei din Compania de Drumuri au decis să îi transforme într-un nou muzeu”, transmite Asociația Pro Infrastructură, cea care în urmă cu câteva zile prezenta și două filmări - una de la volan, alta din dronă - cu lotul „muzeu”.







„Am urmărit execuția acestui proiect încă de la debutul șantierului în anul 2014. Cunoaștem foarte bine problemele tehnice întâmpinate de constructor de-a lungul timpului, deficiențele și erorile care au necesitat soluții de remediere în numeroase puncte”, scrie API.

„Chiar și în prezent există o serie de lucrări minore nefinalizate care NU afectează carosabilul pe care antreprenorul are obligația să le ducă la bun sfârșit (șanțuri, scurgerea apelor, garduri, iarbă pe taluzuri). Totuși, este cale lungă de aici și până la a ține închiși 21 de km de autostradă perfect circulabili, așa cum singuri puteți vedea din filmările noastre. Disputele surde dintre CNAIR și constructor, orgoliile și fuga de responsabilitate nu țin cont de interesul cetățenilor, șoferii fiind nevoiți să își riște în continuare viața pe DN7 și DN68A”, mai notează ONG-ul.

„Cerem insistent deschiderea circulației în cel mai scurt timp, iar eventualele mici intervenții din afara carosabilului să fie trecute în anexa la procesul verbal de recepție, așa cum s-a procedat și pe multe alte sectoare de autostradă”, precizează Asociația.

În replică la luările de poziției ale Asociației și a clipurilor cu lotul ”muzeu” ce ar fi gata pentru deschidere, Compania de Drumuri a postat pe contul oficial de Facebook propriul clip video cu secvențe în care sunt prezentate neconformitățile și problemele de execuție imputate constructorului, însă marea majoritate a imaginilor surprind probleme în afara căii de rulare a autostrăzii, ce țin de taluzuri, șanțuri și garduri.

Alte elemente care sunt prezentate în lucru fac parte din capătul dinspre Holdea unde oricum traficul rutier nu va fi deschis, acesta descărcându-se anterior în giratoriul construit special în acest sens.


Circulația rutieră a fost deschisă pe cei 22 de kilometri ai Lotului 4 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva, lot recepționat încă de pe 12 august, după ce Compania de Drumuri a ridicat parapetele de beton ce blocau accesul auto pe bretelele de ieșire de la nodul Ilia, nod rutier ce aparține tronsonului adiacent.

CNAIR a preluat nodul rutier printr-un proces verbal fără însă ca spaniolii de la Comsa, constructorii Lotului 3, sa fie de acord. Comsa ar fi vrut să se facă recepția și a restului de 21 de kilometri ai lotului, în condițiile în care Transporturile nu vor să facă recepția invocând unele probleme de execuție și cerând constructorului 10 ani de garanție, în loc de patru ani cum era în contractul inițial.

Constructorul acuză CNAIR că a preluat nodul în mod abuziv și susține că va reclama acest aspect Comisiei Europene.




CNAIR acuză probleme de execuție și cere garanție 10 ani, în loc de patru cum era în contractul inițial

Lotul 4, 22 km, construit de românii de la UMB, a fost recepționat luni seara, dar circulația nu a putut fi deschisă deoarece bretelele de descărcare a traficului țin de nodul rutier Ilia parte din Lotul 3, construit de Comsa.

Recepția Lotului 3, deși e finalizat, nu a fost acceptată de Compania de Drumuri pentru că ar fi existat unele probleme de execuție.

Purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri, Alin Șerbănescu, a declarat pentru HotNews.ro că refuzul inițierii procedurii de recepție pe Lotul 3 a venit de la consultant - Asocierea Hill International - Proiect Consulting SRL.

„Consultantul, partea care e neutră, nu a recomandat începerea recepției pentru că există niște neconformități. Sunt ravenări pe taluze, fisuri, probleme cu planeitatea carosabilului, șanțuri fisurate”, a spus Șerbănescu.

Într-o vizită pe șantier, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat că spaniolii de la Comsa au primit un termen de 10 zile pentru a remedia o parte din probleme și a recunoscut că tronsonul ar fi putut fi deschis, iar unele probleme ar fi putut fi rezolvate sub trafic.

Anterior, Cuc a mai detaliat un alt motiv al neînțelegerilor cu constructorul: pe fondul problemelor invocate, Compania de Autostrăzi vrea o garanție de 10 ani la lucrări, deși în contractul inițial semnat cu Comsa garanția e de patru ani.

Observatorii independenți susțin însă că scandalul e doar o răfuială a autorităților cu constructorul și că, în realitate, circulația rutieră ar putea fi fără probleme deschisă pe întreg lotul 3, iar invocatele deficiențe ar putea fi remediate ulterior deschiderii traficului.

„Aceste probleme se pot rezolva și după deschiderea traficului, pentru că pe autostradă cum e acum se poate circula în siguranță, fără probleme. E oare mai sigur să fie lăsat traficul pe drumul național DN68A vai de mama lui? Se poate face o recepție cu o anexă în care se trec toate deficiențele ce trebuie rezolvate. Asta nu e un motiv, este un șantaj și o reglare de conturi”, susține reprezentantul Asociației Pro Infrastructura.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















33740 vizualizari

  • -1 (27 voturi)    
    Este vorba de responsabilitate! (Joi, 22 august 2019, 13:37)

    Metec [utilizator]

    Asociatia P...I nu raspunde nici penal, nici civil, daca se intampla accidente pe autostrada, dar CNAIR da!
    E usor sa dai cu gura si sa faci clipuri nostime/creative, cand asta e rolul tau pe lume, dar e mai greu sa receptionezi pe proprie raspundere o lucrare, cu riscul de a intra la mititica daca ai semnat ca primaru'...
    • +5 (17 voturi)    
      Aiurea (Joi, 22 august 2019, 14:04)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Ce accidente pe autostrada sa se intample din cauza santurilor de pe margine? Alea sunt la 10-15 metri de calea de rulare, lucrarile la santuri si taluzuri nu au legatura cu partea carosabila.
      • -1 (13 voturi)    
        Nu conteaza, autostrada se preda completa! (Joi, 22 august 2019, 14:43)

        Alui [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        Trebuie respectat contractul semnat de ambele parti! Daca a semnat, constructorul si-a asumat predarea autostrazii complet construita! Doar cererea de 10 ani garantie e stupida/suspecta!
        • +8 (12 voturi)    
          Cum se face la altii circuli (Joi, 22 august 2019, 15:49)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          in vreme ce ei dubleaza o autostrada? Cum se face ca circuli in vreme ce se reasfalteaza un drum? Cum construiesc altii zgaraie nori fara a opri circulatia???
          • +1 (1 vot)    
            "Cum se face ca la altii...?" (Vineri, 23 august 2019, 10:39)

            Metec [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

            Asta-i buba la romani: se uita prea mult in curtea altuia si prea putin in a lor. Mereu primesc aceasta intrebare: de ce la altii se poate si la noi, nu?
            Pai, poate tocmai ca noi suntem noi si altii sunt altii! Poate pentru ca ei sunt mai corecti decat noi si isi platesc taxele, respecta maximul legal al vitezei, nu beau la volan si nu depasesc ca smintitii coloanele de masini. La ei TIR-ul nu intra pe banda stanga niciodata, isi vede de drumul lui si nu incurca pe nimeni, pentru ca "la ei" amenzile curg imediat si fara suspendare. Pentru ca "la ei" legea se aplica si se respecta, nu ca "la noi". De-aia la ei merge si la noi, nu.
        • +5 (7 voturi)    
          Legea permite (Joi, 22 august 2019, 17:23)

          AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Legea a fost modificata sa permita receptia partiala. In alea cateva saptamani pana termina constructorul de facut santuri circulatia pe autostrada in loc de DN salveaza vieti, timp si carburant.
        • +1 (1 vot)    
          ce inseamna completa? (Vineri, 23 august 2019, 9:07)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Alui

          Tu daca stii ca vine iarna, si vila e 99% gata...gen mai lipseste oglinda la baie care fiind comanda speciala inca nu a venit din Germania (si nu e vina constructorului...ca tu ai vrut acea oglinda)...ce faci? Nu te muti in casa noua? Te duci la constructor si il iei la palme? Ii spui...Nene...iarba din curte are 100 de fire de iarba strambe...nu ma pot muta, tu esti de vina. Mareste garantia la instalatia electrica. Cam asa e povestea aici.
    • +12 (14 voturi)    
      Nu s-a inteles nimic... (Joi, 22 august 2019, 15:31)

      ciuma.rosie [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      ...autostrada se deschide dupa ce pleaca toata diaspora inapoi la munca (1 sept)...asa se razbuna “ciuma rosie” pe cei care nu ii voteaza deloc de 30 de ani. Hai sictir Cuc, hai sictir Psd !
    • +3 (3 voturi)    
      xzxzxzx (Joi, 22 august 2019, 19:50)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      ABSOLUT CORECT ! Interpretăm legile după cum bat.. vânturle .influențelor în politică ? Se demonstrează că e ceva ilegal in toată afacerea ? Se poate constata fenomenul coruptiei ? Dacă nu, atunci să lăsăm legile referitoare la DAREA IN FOLOSINȚĂ să-și spună cuvântul !
  • +11 (13 voturi)    
    Șpăgile (Joi, 22 august 2019, 13:37)

    Celbland [utilizator]

    Prin acțiune judecătorească ar trebui constructorul să fie obligat să dea șpăgile necesare pentru deschiderea acelui ciot de autostradă, ca românii să circule mai bine.
  • +9 (15 voturi)    
    bai (Joi, 22 august 2019, 15:37)

    dragonic [utilizator]

    in toata lumea lucrarile de anvergura se receptioneaza cu observatii trecute in aanexa 2 ,cu termene clare etc - daca siguranta circulatiei este in regula NU poate fi opita pentru faptul ca se lucreaza la colectarea apelor in afara autostrazii , ca lipseste o gura de canal , ca o balustrada este ruginita , etc -- compania de drumuri daca este tare sa publuce aceste observatii si sa isi asume minciunile - suntem de rahat
  • +9 (11 voturi)    
    Nici macar muzeu..monument de indolenta (Joi, 22 august 2019, 15:40)

    buncrestin [utilizator]

    Un muzeu macar e destinat vizitarii de catre oameni, in timp ce o autostrada terminata dar nedeschisa traficului este complet interzisa accesului public. Mai bine zis autostrada asta este un monument al indolentei celor din minister.
  • -8 (12 voturi)    
    Lol (Joi, 22 august 2019, 16:57)

    HP [utilizator]

    "Societatea civila" adica unii al caror boss e membru USR si membru al comisiei de transporturi in parlament.

    Ce sa zica si ei, daca nu ceva impotriva PSD ?
  • +1 (1 vot)    
    Totusi.. (Joi, 22 august 2019, 17:55)

    contondent [utilizator]

    Nu e normal sa existe dubii asupra calitatii lucrarii/materialelor folosite atata timp cat imaginile arata superficialitate in finalizarea partilor complementare ale lucrarii? Poate ca e tardiv sa ceara acum o garantie marita, ma gandesc ca exista controale in timpul realizarii lucrarii, asa mi s-ar parea normal.. Sper sa nu ajunga peste 2-3 ani ca ultimii 20 km spre Nadlac, care aveau gropi la cativa ani dupa finalizare..
  • -1 (3 voturi)    
    Adica (Joi, 22 august 2019, 21:31)

    Mironescu Valeriu [anonim]

    sa aplicam din nou traditionalul "Merge si asa"? Constructorii trebuie "obisnuiti" cu faptul ca daca vor TOTI banii trebuie sa termine TOATA lucrarea. Merge mai greu la inceput, pana se obisnuiesc, la contractele viitoare vor sti la ce sa se astepte si vor lucra asa cum trebuie.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu e chiar asa (Vineri, 23 august 2019, 9:03)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui Mironescu Valeriu

      Nu e vorba de merge si asa. Cand riscul de a muri pe DN ul adiacent este de cateva sute de ori...sau mii de ori mai mari...deschizi imediat ce e in regula sa o faci. Iar faza cu se vor obisnuii sa lucreze cum trebuie...deja a indepartat orice firma serioasa din Romania. Nici o firma din top 10 European nu lucreaza in Romania...dar lucreaza in tarile imediat vecine: Ungaria, Slovacia...etc. De Cehia si Polonia ce sa mai vorbim? Oare din vina cui nu vin in Romania?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by