​HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada de Centură Sud (A0) a Capitalei are acum constructori pe toată lungimea: Ultimul tronson a fost semnat cu turcii de la Alsim Alarko pentru 177 mil. euro

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada A0 Centura Sud - cele trei loturi
Foto: Hotnews
​Lotul 1 al autostrăzii de centură (A0) sud a Capitalei a fost contractat, luni, cu turcii de la Alsim Alarko pentru circa 177 de milioane de euro. Lotul 1 are o lungime de circa 17 km, pornește de la Autostrada A2 și ajunge în apropiere de Jilava de unde se continuă cu Lotul 2 (16,3 km) contractat în martie cu aceeași firmă turcească. Ultimul tronson din A0 Sud, Lotul 3 de 18 km, a fost contractat în aprilie. Astfel, Capitala are în momentul de față o nouă variantă ocolitoare în lucru la nivel de autostradă pe partea de sud, o nouă autostradă în lungime de circa 52 de km care va uni A1, DN6, DN5, DN4 și A2.

Ministerul Transporturilor a semnat, luni, contractul pentru cei 17 kilometri ai Lotului 1 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Sud (A0 Sud) cu firma turcească Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS. Valoarea Contractului este de 830 milioane de lei fără TVA (circa 177 de milioane de euro), iar durata totală a lucrărilor va fi de 42 de luni (12 luni proiectare, 30 de luni execuție), cu o garanție de 5 ani.

Lotul 1 prevede două sectoare: Sector 1 în lungime de 700 de metri (Km 52+070 – Km 52+770) aferent Centura Nord și Sector 2 în lungime de 16,23 km (Km 52+770 – Km 69+000) aferent Centura Sud.

Lotul 2, adiacent, care începe în zona Berceni-Jilava (vezi harta de mai jos), a fost contractat în luna martie tot cu turcii de la Alsim Alarko pentru circa 162 milioane de euro pentru cei circa 16,3 km.

Lotul 3, care are o lungime de 18 km și ajunge de la Clinceni până dincolo de intersecția cu A1 din zona Ciorogărla a fost semnat în aprilie cu asocierea Aktor - Euroconstruct Trading pentru circa 180 de milioane de euro.






Proiect: autostrada de centură a Capitalei - A0 - semi-inelul sudic
Lungime: 52 km
Cost: 519 mil. euro

Lotul 1

Proiect: A2-CF 902 (aproape de Jilava)

Lungime: 17 km
Cost: 177 mil. Euro
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: contractat pe 26 august 2019
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Lotul 2

Proiect: CF 902 - DN6
Lungime: 16,3 km
Cost: 162 mil. Euro
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: contract semnat pe 9 martie 2019
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Lotul 3

Proiect: DN6-A1
Lungime: 18 km
Cost: 180 mil. Euro
Constructor: Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading
Stadiu: contract semnat pe 14 aprilie 2019
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor


HARTĂ INTERACTIVĂ - Pe unde trece A0 Sud, unde sunt nodurile rutiere și parcările:

>> Click pe traseu pentru informații despre loturi

>> Click pe nodurile rutiere sau pe parcări pentru informații

>> Consultă "LEGENDA" hărții de pe butonul ">>" din colțul stânga-sus



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















37795 vizualizari

  • +9 (19 voturi)    
    Sa ne traiasca Veorica! (Luni, 26 august 2019, 12:05)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Superba realizare, sub inteleapta conducere a Partidului!
    • +4 (6 voturi)    
      Chiar e (Luni, 26 august 2019, 17:34)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

      Pentru hârțogarii de la CNAIR, e totuși o mare realizare. Dacă urmărești proiectele, momentul când ai constructor și contract semnat e unul când răsufli ușurat că nu mai ai incertitudini că oferta e varză și nu vin oferte, că e loc de constetații și decizii arbitrare, că în nu știu ce instanță s-a găsit nu știu ce chichiță să se mai descalifice o ofertă.

      E jale ce constructori s-au ales: Aktor s-a târât efectiv cu autostrada A3 la intrarea în București, acum se târăște cu autostrada A10 pe Alba Iulia-Aiud. Alsim Alarko sunt niște turci care se laudă cu niște chestii destul de mărețe la ei acasă, dar aici nu au de fapt mai nimic și va trebui să subcontracteze; dacă au probleme de cash-flow ca turcii ceilalți care ne-au pierdut 3 ani pe centura Bacăului, va fi relicitare și pierdere de timp pe o bucată critică (DN5-A1). Așa că ținem degetele încrucișate.

      Și totuși bine că s-au ales, că n-am așteptat prea mulți ani să dea ăia faliment sau să se schimbe economia într-atât cât să nu mai fie valabilă oferta inițială. Dar-ar Domnul să-i vedem și la lucru.
  • +7 (11 voturi)    
    Super (Luni, 26 august 2019, 12:13)

    tudor74 [utilizator]

    Acum ca avem o sos de centura moderna cu doua benzi, fiecare interesectie cu drumurile care intra si ies din Bucuresti au noduri suspendate, se circula cu 90 km/h constant pe sos de centura, acum putem sa ne facem griji si de autostrada de centura!


    Idi0ts !
    • +2 (2 voturi)    
      Stai linistit (Marţi, 27 august 2019, 16:08)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

      Poate peste 10 ani vedem si noi o bucata de autostrada din acest contract.
      Deocamdata, propaganda electorala.
  • +3 (17 voturi)    
    proiect in stil romanesc (Luni, 26 august 2019, 12:20)

    andimi [utilizator]

    treaba romaneasca. Sa zicem ca se face pana in 2030 (cu turcii aia nu se va face mare lucru, urmeaza rezilieri, recontractari...), sa vezi insa panarama ca nu vor fi gata legaturile cu centura veche a Bucurestiului si nebunia se va muta intre Voluntari-Pantelimon-autostrada soarelui- A0, unde se vor forma cozi uriase pentru intrarea pe noua autostrada. Vom trai si vom vedea.
    • +5 (19 voturi)    
      Esti foarte prost informat... (Luni, 26 august 2019, 13:37)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      "Turcii aia" sunt cu cel putin 50 de ani in fata noastra la infrastructura iar Istanbulul este cu 100 de ani in fata Bucurestiului.
      Probabil nu ai fost niciodata in Turcia, dar daca vei avea curiozitatea sa mergi, vei vedea ca sunt si mult mai muncitori decat noi si mai seriosi.
      • +6 (10 voturi)    
        Turcii aia (Luni, 26 august 2019, 14:20)

        PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        au facut ce au facut in tara lor. Aici depinde daca li se vor da banii la timp, cea ce nu cred. Romania va plati in schimb penalizari fara sa se construiasca nimic. vezi cazul Bechtel.
        • +7 (9 voturi)    
          De acord cu spui (Luni, 26 august 2019, 14:57)

          IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

          Insa doar de ai nostri "depinde daca li se vor da banii la timp". Ei nu au nici o vina... Tu ai lucra fara sa fii platit?
  • +10 (10 voturi)    
    Completați informațiile cu: (Luni, 26 august 2019, 13:18)

    Cheie primara [utilizator]

    - valorile estimate ale contractelor;
    - nr. ofertanți pentru fiecare procedură.
  • +10 (14 voturi)    
    Abureala electorala (Luni, 26 august 2019, 13:27)

    florinos [utilizator]

    Daca PSD ar fi avut bani ar fi început construcția acum 3 ani cand au venit la Guvernare, va avea același destin ca Autostrada Moldovei adică nu se va construi nimic.
    • +3 (7 voturi)    
      psd e la guvernare din primavara 2012 (Luni, 26 august 2019, 14:26)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      ..................................
      • +4 (4 voturi)    
        p$d este vesnic la guvernare! :( (Luni, 26 august 2019, 22:04)

        N.S. [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        chiar daca mai schimba culoarea uneori!
  • +4 (6 voturi)    
    cat a fost bacsisul? (Luni, 26 august 2019, 14:03)

    I [utilizator]

    .
  • +5 (7 voturi)    
    se poate face (Luni, 26 august 2019, 14:26)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Doar daca scapam de psd
  • +1 (3 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 26 august 2019, 15:12)

    Elfu [anonim]

    • +3 (3 voturi)    
      Comment sters de user (Luni, 26 august 2019, 17:57)

      Elfu [anonim] i-a raspuns lui Elfu

  • 0 (0 voturi)    
    deci teoretic (Luni, 26 august 2019, 15:52)

    liviu_ [utilizator]

    ar trebui sa avem o centura TERMINATA in 3 ani incepand de azi?!

    https://pics.me.me/is-this-an-out-of-season-april-fools-joke-37506041.png
    • +4 (4 voturi)    
      Nu. (Luni, 26 august 2019, 17:41)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Nu în 3 ani începând de azi. Întâi trebuie să depună niște garanții și să se dea ordinul de începere pentru partea de proiectare, moment din care începe să curgă termenul pentru proiectare. După ce e gata și aprobat de CNAIR proiectul, se intră într-un stand-by: statul trebuie să facă exproprieri și să producă autorizație de construire pe tot tronsonul și trebuie făcute relocări. Și astea se pot face pe bucățele.

      Când ai o bucată și cu exproprieri făcute, și cu autorizație de construire, și fără utilități pe traseul autostrăzii, cu avans achitat, se cheamă că există front de lucru și că se poate începe și construcția. Dar termenul contractual pentru partea de construcție începe să curgă realmente abia după ce statul predă constructorului _tot_ amplasamentul _fără sarcini_ (adică fără utilități, cu toate autorizațiile). Asta se întâmplă de obicei abia spre finalul contractului. De aceea nici nu se pot aplica cine știe ce penalități celor care întârzie contractele: statul nu a predat tot amplasamentul. La fel, dacă pe parcurs CNAIR nu plătește lucrările certificate și facturate, constructorul se poate demobiliza și muta oamenii pe alte proiecte. Și la ce constructori sunt, chiar o să depindă de plata la timp a facturilor.

      Deci curgerea contractului depinde foarte mult de statul român, așa-numitul „partener serios”. Cât de serios va fi, vom vedea.
  • +1 (5 voturi)    
    Intrebare: De ce sunt omniprezenti la (Luni, 26 august 2019, 16:54)

    Habermas [utilizator]

    contractele cu Bucurestiul?
    De ce? De ce? De ce?
    ???
    • 0 (4 voturi)    
      Despre Turci vorbesc (Luni, 26 august 2019, 17:34)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      ...
  • +3 (3 voturi)    
    Sa tot fi fost anul 2007... (Luni, 26 august 2019, 16:55)

    prompt [utilizator]

    ...cand s-au elaborat aceste planuri si prim ministru era Tariceanu.. Cine i-a oprit in ultimii 12 ani sa faca macar centura existenta la 4 benzi pe nord pana la A2?!!! Ce sa mai vorbim de autostrada de centura care sa dubleze pe langa DNCB!
  • 0 (0 voturi)    
    fara Astaldi, nu se poate! (Luni, 26 august 2019, 22:06)

    N.S. [utilizator]

    trebuie refacute licitatiile!
  • +3 (3 voturi)    
    Cică: (Marţi, 27 august 2019, 5:09)

    nick24 [utilizator]

    “Capitala are în momentul de față o nouă variantă ocolitoare în lucru la nivel de autostradă pe partea de sud, o nouă autostradă în lungime de circa 52 de km care va uni A1, DN6, DN5, DN4 și A2. “

    În lucru? Poate pe hârtie, că NU S-A DESCHIS NICIUN ȘANTIER!

    Oricum centura va fi gata pe bucățele, care nu vor uni nimic pt început.
    Decât deloc ca pe Pitești -Sibiu...
    Chiar așa, când vor fi gata Pitești -Sibiu și tunelul pt urși și centura București? Ca să fie Constanță- Nădlag, terminat complet? 2030, 2035 sau 2040?
  • +2 (2 voturi)    
    deci vreo 4 ani daca totul merge snur! (Marţi, 27 august 2019, 5:45)

    Francisc 1 [utilizator]

    in realitate vreo 20 !


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by