Contractul pentru Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva a fost reziliat / ONG: „Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 28 august 2019, 12:09 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3
Foto: Captura YouTube
Contractul cu spaniolii de la Comsa pentru cei 21 de km ai Lotului 3 A1 Lugoj - Deva a fost reziliat de către autoritățile de la Drumuri, după mai multe zile de neînțelegeri în care tronsonul gata de trafic stă închis. Transporturile acuză unele lucrări nefinalizate și cereau zece ani de garanție în loc de patru pentru a face recepția lucrărilor și a deschide autostrada. Asociația Pro Infrastructura spune că rezilierea făcută acum la final e de „neimaginat” pentru profesioniștii din domeniu, că „statul român va pierde definitiv garanția de patru ani” și că „vom avea mulți ani de procese în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”.

Compania de Autostrăzi (CNAIR) a reziliat contractul pentru A1 Lugoj - Deva Lot 3, după 16 zile de neînțelegeri cu constructorul spaniol Comsa, au precizat pentru HotNews.ro surse apropiate situației.

Transporturile au refuzat în urmă cu două săptămâni să facă recepția lucrărilor și să deschidă traficul pe cei 21 de km de autostradă, invocând unele probleme de execuție și lucrări nefinalizate. În schimb, Transporturile recunoșteau prin vocea ministrului că traficul pe autostradă s-ar fi putut deschide, iar problemele sesizate ar fi putut fi remediate ulterior.

Cu toate acestea, Transporturile au cerut constructorului să ofere o garanție extinsă pe tot lotul de 10 ani, în loc de patru ani cum era în contractul inițial. În plus, ar fi existat și problema unui ecoduct în zona Brănișca pe care statul nu l-ar fi plătit. De precizat că pe toată durata lucrărilor, constructorul este supervizat de un consultant/inginer angajat de către CNAIR, cel care urmărește, face observații și notifică beneficiarul de orice problemă sau deficiență. Cu alte cuvinte, orice problemă au invocat autoritățile acum, pe final de contract, ea era cunoscută mult dinainte.

CNAIR a dat un ultimatum pe 15 august constructorului ca în zece zile să remedieze problemele, altfel contractul va fi reziliat. Societatea civilă a cerut constant deschiderea traficului întrucât problemele semnalate nu țin de partea carosabilă și pot fi remediate în paralel.

Asociația Pro Infrastructura cataloghează acum decizia de reziliere a contractului ca ceva „de neimaginat”.



„La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc și executanții lui din CNAIR au persistat în șantajarea constructorului și obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanției tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii”, susține ONG-ul.

„Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniștii din domeniul infrastructurii de transport așa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial”, transmite Asociația.

„Nodul Holdea (parte a altui contract cu același antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus și nici plătit în cel reziliat astăzi. În concluzie, INAUGURAREA CELOR 21 DE KM DEVINE INCERTĂ. Singurul lucru sigur este că statul român VA PIERDE DEFINITIV GARANȚIA DE 4 ANI și că VOM AVEA MULȚI ANI DE PROCESE în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului”, mai atrage atenția API.








Pe Lotul 4, circulația rutieră a fost deschisă pe 14 august pe cei 22 de kilometri, lot recepționat încă de pe 12 august, după ce Compania de Drumuri a ridicat parapetele de beton ce blocau accesul auto pe bretelele de ieșire de la nodul Ilia, nod rutier ce aparține tronsonului adiacent.

CNAIR a preluat nodul rutier printr-un proces verbal fără însă ca spaniolii de la Comsa, constructorii Lotului 3, sa fie de acord. Comsa ar fi vrut să se facă recepția și a restului de 21 de kilometri ai lotului, în condițiile în care Transporturile nu vor să facă recepția invocând unele probleme de execuție și cerând constructorului 10 ani de garanție, în loc de patru ani cum era în contractul inițial.

Constructorul acuză CNAIR că a preluat nodul în mod abuziv și susține că va reclama acest aspect Comisiei Europene.




CNAIR acuză probleme de execuție și cere garanție 10 ani, în loc de patru cum era în contractul inițial

Lotul 4, 22 km, construit de românii de la UMB, a fost recepționat luni seara, dar circulația nu a putut fi deschisă deoarece bretelele de descărcare a traficului țin de nodul rutier Ilia parte din Lotul 3, construit de Comsa.

Recepția Lotului 3, deși e finalizat, nu a fost acceptată de Compania de Drumuri pentru că ar fi existat unele probleme de execuție.

Purtătorul de cuvânt al Companiei de Drumuri, Alin Șerbănescu, a declarat pentru HotNews.ro că refuzul inițierii procedurii de recepție pe Lotul 3 a venit de la consultant - Asocierea Hill International - Proiect Consulting SRL.

„Consultantul, partea care e neutră, nu a recomandat începerea recepției pentru că există niște neconformități. Sunt ravenări pe taluze, fisuri, probleme cu planeitatea carosabilului, șanțuri fisurate”, a spus Șerbănescu.

Într-o vizită pe șantier, ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a declarat că spaniolii de la Comsa au primit un termen de 10 zile pentru a remedia o parte din probleme și a recunoscut că tronsonul ar fi putut fi deschis, iar unele probleme ar fi putut fi rezolvate sub trafic.

Anterior, Cuc a mai detaliat un alt motiv al neînțelegerilor cu constructorul: pe fondul problemelor invocate, Compania de Autostrăzi vrea o garanție de 10 ani la lucrări, deși în contractul inițial semnat cu Comsa garanția e de patru ani.

Observatorii independenți susțin însă că scandalul e doar o răfuială a autorităților cu constructorul și că, în realitate, circulația rutieră ar putea fi fără probleme deschisă pe întreg lotul 3, iar invocatele deficiențe ar putea fi remediate ulterior deschiderii traficului.

„Aceste probleme se pot rezolva și după deschiderea traficului, pentru că pe autostradă cum e acum se poate circula în siguranță, fără probleme. E oare mai sigur să fie lăsat traficul pe drumul național DN68A vai de mama lui? Se poate face o recepție cu o anexă în care se trec toate deficiențele ce trebuie rezolvate. Asta nu e un motiv, este un șantaj și o reglare de conturi”, susține reprezentantul Asociației Pro Infrastructura.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















22003 vizualizari

  • +26 (32 voturi)    
    mai mult ca sigur (Miercuri, 28 august 2019, 12:13)

    liviu_ [utilizator]

    nu sunt bani SI/SAU se vrea contractarea uneo companii acceptabile de psd (20% lucrarile, 80% spaga)
    • -3 (17 voturi)    
      ... (Miercuri, 28 august 2019, 13:30)

      ursu_rebegea [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Eu cred ca constructorul a promis ca da spaga la sfarsit iar acum s-a facut ca uita :))) a jucat la cacealma
    • +17 (21 voturi)    
      Daca se facea receptia lucrarii... (Miercuri, 28 august 2019, 13:50)

      ciuma.rosie [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ...automat trebuiau facute si ultimile plati catre constructor. Cum “ciuma rosie” nu are bani ptr investitii, doar pentru pensii speciale si pensii la cei care balesc toata ziua la haznaua 3 ....
      • -12 (22 voturi)    
        dar daca se surpa dupa 2 luni? (Miercuri, 28 august 2019, 14:39)

        premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui ciuma.rosie

        cnair a zis ca lucrarile nu sunt conforme si ca ar trebui sa-si asume constructorul eventuale probleme la autostrada, prin cresterea perioadei de garantie de la 4 la 10 ani.
        daca a facut o autostrada foarte buna, de ce nu-si asuma o perioada de garantie mai mare?
        adica la altii autostrazile sunt bune 20 de ani iar la noi nu se poate da o garantie de 10 ani?
        ce incredere sa am ca autostrada a fost realizata corespunzator?
        asa repede am uitat ca s-a surpat o autostrada?
        • +10 (12 voturi)    
          ce te mai duce mintea, destept mic cu blanita (Miercuri, 28 august 2019, 16:42)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

          Sazicem ca eu iti fac tie un acoperis la casa. vrei cu doi ani garantie, iti fac din stuf si costa X lei, vrei cu 5 ani, iti fac din sindrila si costa X ori 2 lei, vrei cu 10 ani, tabla si costa X ori 4, si asa mai departe.
          Numai ca tu si ministrul Cuc vreti sa platiti un acoperis de sindrila si garantie ca la unul de tabla.
        • +8 (10 voturi)    
          alo postacule (Miercuri, 28 august 2019, 16:49)

          un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

          da o tura prin germania sa vezi cum se refac autostrazile in permanenta.
          unde visezi tu asfalt circulat de camioane sa tina 20 de ani?
          garantia de 4 ani este normala. 10 ani este aberant. inseamna ca acel contructor trebuie sa repare autostrada din banii propii.
          guvernul o sa piarda procesul si noi o sa platim despagubirile. si PSD o sa fie in opozitie aratand cu degentul spre noua guvernare. sobolanii rosii se pregatesc de opozitie, plus ca NU au bani sa plateasca contractul actual!
        • +8 (10 voturi)    
          mhm (Miercuri, 28 august 2019, 16:56)

          costinescu [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

          pai si de ce au mai semnat contractul de la bun inceput? sau de ce nu au negociat 10 ani in loc de 4? nu ti se pare ca pute?
      • -11 (19 voturi)    
        Toate postările țin cu spaniolii de la Comsa?! (Miercuri, 28 august 2019, 15:00)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui ciuma.rosie

        Aproape toate comentariile de sub articol țin cu spaniolii de la Comsa care și-au bătut joc de Lotul 3 Lugoj Deva și bineînțeles ca nu sunt capabili sa ofere garanție nici măcar 1 luna.
        Este de neînțeles atitudinea acestor postaci.

        Grav ar fi dacă Compania de Autostrăzi (CNAIR), primind mita de la Comsa, a reziliat contractul după ce toate plățile către aceasta firma spaniola au fost efectuate. Mișcarea asta ar scuti Comsa de garanția pe 4 ani și cheltuielile cu ce mai trebuia făcut, dar nici în cazul acesta nu se explica de ce comentatorii țin cu niște infractori de la Comsa.
        • +13 (19 voturi)    
          Nu tine nimeni cu firma X (Miercuri, 28 august 2019, 15:24)

          ABBV [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          Doar sunt oameni super satui de incompetenta unor funtionari. Care si daca vor pleca de pe functii, nu vor patii/platii nimic pentru dauna creata. Asta e marea problema, au o groaza de beneficii ....dar cand e de raspundere cantec joc si voie buna.....pe banul nostru. Este nevoie imperativ si urgent de o lege prin care daca ai gresit platesti....ramai fara pensie, ti se valorifica averea pentru recuperearea prejudiciului, faci munca in folosul comunitatii ...
      • +8 (12 voturi)    
        guvernul asta (Miercuri, 28 august 2019, 15:22)

        Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui ciuma.rosie

        guvernul asta nu a facut nici un metru de autostrada.

        Astia ar fi fost singurii cu care s-ar fi putut lauda (cules roadele plantate de altii). Nici macar asta nu's in stare sa faca :)) vai de capul lor ... si al nostru.

        si cand o mai auzi pe Dancila ca vine cu "sa gandim pozitiv", iti vine sa-ti iei lumea in cap!
    • -2 (2 voturi)    
      Cred ca procentele (Joi, 29 august 2019, 11:50)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Despre care vorbesti sunt invers, adica 80% lucrarile si 20% spaga, cel putin asa se vehiculeaza prin grupurile de lucru aferente membrilor #rezist cu care am discutat.
      Insa… se poate si mai rau, mai ales cand va veni propaganda de dreapta la putere, pentru ca atunci toti banii se vor duce doar catre prostacii propagandisti care vor fi platiti sa ne spuna cat de bine merge tara si cat de prosti suntem noi!!

      Sau alta varianta si mai plauzibila in caz ca guvernarea lor se va prabusi vom afla tot de la aceiasi prostaci de partid despre greaua mostenire PSD-ista, teza ce va fi sustinuta de Klaus Iohannis pentru slefuirea demagogiei ce va fi aruncata in spatiul public pentru obtinerea de foloase electorale pe spinarea credulilor obtuzi platiti si neplatiti.
  • +20 (24 voturi)    
    caragiale (Miercuri, 28 august 2019, 12:14)

    toxx [utilizator]

    ar fi avut subiecte infinite pentru operele sale. incredibil.... o fi oare pt ca dancila nu are sanse la prezidentiale, si amana deschiderea pt la anul, locale/parlamentare, ca sa se laude psd cu ce lucruri marete a facut ? se stie ca unii romani au memoria scurta... iesiti la vot fratilor !
  • -15 (33 voturi)    
    Pai cu cat au intarziat ? (Miercuri, 28 august 2019, 12:15)

    Maspp [utilizator]

    Lasa-i si pe aia ca si-au batut joc. Trebuiau sa termina in 2016 si si-au batut joc de statul roman. Au dat spagi, peste spagi si probabil lucrarea e execrabila. Altfel, ce motive aveau sa refuze prelungirea garantiei ?
    • +16 (28 voturi)    
      hai sa facem o paralela (Miercuri, 28 august 2019, 12:32)

      murangura [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      tu cumperi un produs de la magazin, si iti zice la cumparare ca are 2 ani garantie.
      si te intorci dupa ce l-ai cumparat si ceri garantie 6 ani, ca asa vrei tu, si in aceeasi bani.
      ti se pare normal sa o primesti?
      • -9 (23 voturi)    
        Hai sa o facem o paralela corect (Miercuri, 28 august 2019, 13:12)

        cosm [utilizator] i-a raspuns lui murangura

        Pui gresit problema!
        Corect ar fi sa zici:

        Tu comanzi un produs de la magazin cu doi ani garantie.
        Nu primesti produsul comandat, ci unul cu defectiuni.
        Acum, ti se pare normal sa mergi peste el si sa ii ceri socoteala??
        • +8 (12 voturi)    
          ok...si (Miercuri, 28 august 2019, 13:28)

          2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui cosm

          ce faci atunci? Ce inseamna sa mergi peste ei sa ceri socoteala? ii soliciti sa-ti repare sau sa inlocuiasca produsul. Sau mai ai optiunea sa renunti complet la produs si sa primesti bani inapoi.

          Si ca sa fie paralela corecta….primesti produsul...te uiti vreo 2...3 ani la el...vezi ca e defect...nu faci nimic cativa ani...si te duci si ceri socoteala. Si in final nu returnezi produsul...il repair tu...ca nu e mare lucru...un fir dezlipit...si il folosesti ca si nou. Dar ai pretentia sa nu dai nici un ban eventual pe el. Curat murdar.
    • +19 (23 voturi)    
      Amice... (Miercuri, 28 august 2019, 12:48)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      E contract! Da?
      Întârzierile sunt cauzate în mare parte tot de statul român, din cauză că nu plătesc constructorul. Am construit o casă, am stabilit la început cu construtorul când să dau banii și câți și ne-am apucat de treabă, Ce crezi că se întâmpla dacă eu nu plăteam constructorul după o anumită etapă? Iși lua echipa și pleca la altă lucrare. Adică întârziere. Pot fi și unele chestii imputabile constructorului, dar nu întârzieri de 2 ani.

      Dacă statul a fost atât de deștept, de ce nu a cerut de prima dată garanție de 10 ani? Reluăm exemplul cu casa: dacă la sfârșitul lucrării eu aș fi cerut să-mi pună și gazon în fața casei, altfel nu recepționez lucrarea, crezi că ar fi acceptat. Ar fi zis: fuck off, ne vedem în instanță. Ceea ce se va întâmpla și acum. Statul practic cere mentenanță gratis pe 10 ani de la constructor, în timp ce ar fi trebuit ca el (statul) să repare uzurile datorate traficului. Nu contructorul. Și apoi mai și reziliază contractul.
      • -2 (2 voturi)    
        Guvernul a luat decizia in urma discutiei (Joi, 29 august 2019, 11:05)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        cu consultantul proiectului, entitate independenta. Deci banuiesc ca exista argumente in ce priveste calitatea lucrarii, intarzierile imputabile constructorului. Da, e riscant ce face Cuc dar sa-ti aduc aminte ce s-a intamplat cu Sibiu-Deva ? Cine a facut mizeria aia si ce s-a intamplat cu garantia ? Nimic, o porcarie imensa. Mai bine sa nu le dai banii daca se dovedeste ca e o bataie de joc. Macar asa ai bani de reparatii, altfel repari pe banii tai.
        • 0 (0 voturi)    
          ești (Joi, 29 august 2019, 19:15)

          nahir [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

          caraghios.
          Entitatea independentă consultant de proiect e același care a aprobat proiectul în baza căruia s-a executat lucrarea și fără avizul căruia nu se acceptă la plată situațiile de lucrări. S-au plătit 94% din lucrare. Restul încearcă să gândești și singur.
    • +4 (8 voturi)    
      Sa-ti dau un exemplu. (Miercuri, 28 august 2019, 13:07)

      Cuca [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

      Ai luat un imprumut de la banca. Nu a venit banca la tine sa te roage - tu ai intrat la banca si ai cerut un imprumut.

      Ai semnat un contract in care trebuie sa dai, sa zicem, o dobanda de 10%/

      Acum, insa, banca vine si-ti cere o dobanda de 15%.

      Ce motive ai sa refuzi marirea dobanzii ?
  • +23 (27 voturi)    
    Guvernare lux (Miercuri, 28 august 2019, 12:25)

    Pilips [utilizator]

    Cei 2000 de km de autostrada promisi in programul de guvernare s-au transformat in 21, in 3 ani!

    Vai de capul vostru, v-ati adunat toti dobitocii in guvern!
  • -12 (18 voturi)    
    Se va clarifica in justitie cine e de vina! (Miercuri, 28 august 2019, 12:34)

    Metec [utilizator]

    Pana atunci, stam fara 21 de km de autostrada, mare paguba!
    Macar de s-ar incepe lucrarile la tronsoanele Pitesti - Sibiu si Ploiesti - Brasov...
    • +11 (15 voturi)    
      Pe termen lung (Miercuri, 28 august 2019, 12:58)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Ce constructor serios crezi că mai vine să-ți facă ție autostrăzi, dacă tu (statul român) la sfârșit zici: reziliez contractul că am găsit o linie de demarcare deplasață cu 1 cm. Asta a fost singura problemă cu calea de rulare pe care eu am văzut-o în videoclipul ministerului. Cuc(u) va veni să-ți facă austrăzi.

      Vor veni ăștia ai noștri locali. Și noi vom visa în continuare la Pitești-Sibiu. Mă faci să râd. Măcar să facă 2 trosoane până la Curtea de Argeș și Boița la SB, tronsoane simple. Ar reduce distanța de parcurs pe Valea Oltului, dar nici de alea nu vor să se apuce.
      • 0 (10 voturi)    
        ce constructor serios a facut austrada in Romania? (Miercuri, 28 august 2019, 14:41)

        premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        poti numi un constructor serios care a venit si a facut autostrazi in Romania?
        constructorii straini au venit, au castigat licitatia si au subcontractat romani sa faca autostrazile.
      • -2 (2 voturi)    
        Haide mah, pe bune (Joi, 29 august 2019, 11:08)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        Ce constructor serios vine ? Pai a fost vreunul serios ? Majoritatea sunt firme no-name. In afara de Strabag si Astaldi, de restul n-a auzit nimeni. N-am auzit de firme recunoscute din Franta si Germania sa se implice la noi ? De ce ? Pentru ca totul e facut de mantuiala, preturi nesustenabile, spagi. A vrut o firma nemteasca sa faca partea de metrou Bazilescu-Straulesti, au oferit un pret mai mare dar corect si au fost refuzati. Au facut cu Astaldi pe o perioada mult mai lunga si mult mai prost.
    • +12 (14 voturi)    
      Si daca "statul" e de vina, plateste cucul? (Miercuri, 28 august 2019, 13:04)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Fii sigur ca nu! Va plati statul, adica noi toti, si cucul se va intoarce in Parlament pe leafa buna si pensie speciala cand i se va termina mandatul.
  • +13 (17 voturi)    
    Nu mai bine era (Miercuri, 28 august 2019, 12:35)

    ABBV [utilizator]

    sa trimitem in judecata functionarii care au intocmit caietul de sarcini ? Care au cerut garantie patu ani, care au semnat un contract cu garantie patru ani ....Nu mai bine era sa urmaresca DNA si fiscul care este diferenta de avere a fuctionarilor care au semnat si care au avut putere de decizie la momentul acela ? Este hilar daca nu ar fi de plans.
  • +10 (12 voturi)    
    acum sa vedem cine mai pleaca? (Miercuri, 28 august 2019, 12:47)

    anghelson [anonim]

    Eu inteleg asa, timp de niste ani (cat a durat executia contractului) nimeni nu a observat nimic in neregula cu acest tronson. Daca ar fi observat, ar fi rezultat acte aditionale la contract. Acum, la final, executia lotului este deficitara, cel putin asa intelegem.
    Intrebarea mea este simpla: cati nesimtiti platiti din greu din banul public la: CNAIR, Ministerul de resort si alte autoritati responsabile vor fi dati afara si li se vor imputa banii primiti aiurea atatia ani cat si-au batut joc de responabilitatile pe care le aveau?
  • +7 (13 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Miercuri, 28 august 2019, 12:54)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    neica cuc asta se crede serif in padurice de papura ... o sa-l alerge lumea pe strada pana la urma de cat de nenorocit ramane locu'-n urma lui ...
  • -2 (24 voturi)    
    Foarte dubios (Miercuri, 28 august 2019, 12:58)

    DanCris [utilizator]

    Vad o presiune enorma a unei asociatii ca sa se preia aceasta portiune cu orice pret. Asta dupa zeci de reportaje in mass media legate de drumuri care se surpa dupa preluare si cum au putut niste "nenoriciti" sa semneze fara sa se asigure etc. etc.
    Din moment ce s-a precizat clar : „Consultantul, partea care e neutră, nu a recomandat începerea recepției pentru că există niște neconformități. Sunt ravenări pe taluze, fisuri, probleme cu planeitatea carosabilului, șanțuri fisurate” , cine ar avea curajul sa semenze ?
    Daca are loc un incident si apare victime? Ala care a semnat nu ajunge automat la puscarie ?
    • +8 (12 voturi)    
      deloc dubios (Miercuri, 28 august 2019, 13:24)

      2ingineri [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      Cu cateva zile inainte inginerul recomanda contrariul. Nu poti convoca receptia fara acordul lui. Dupa aceea s-a razgandit. Intre timp a fost si el dat afara si inlocuit cu DRDP Constanta. Tu iti dai seama cum va suna chestia asta in tribunalele comerciale internationale?

      Si tu chiar crezi ca o ravenare laterala sau santuri fisurate produc accidente? Drumul National parallel chiar produce victime. A fost una alaltaieri.

      Si nu...ala care a semnat nu ajunge automat la puscarie. Daca-ti amintesti Orastie Sibiu lot 3? Acolo au daramat autostrada...dupa receptie...si nu e nici o problema penala.
    • +6 (12 voturi)    
      Nu-i deloc dubios.... (Miercuri, 28 august 2019, 13:35)

      Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      S-au preluat loturi si inainte mult mai prost facute (inchise/ intrate in reparatii capitale dupa 1-2 ani) si n-a intrat nimeni la puscarie....
      Asa-zisul "consultant" trebuia sa semnalizeze deficiente in etapele de executie (au fost mai multe transe de evaluare si plati). Dupa cum zice cineva mai sus, trebuia sa existe niste acte aditionale la contract.
      Deci, cel mai sigur statul nu vrea sa plateasca pentru ca nu are bani acum (ca sa se incadreze in 3% deficit) , o sa platim noi dupa alegeri (ca dureaza pana dai in judecata statul si-ti recuperezi banii).
      Tot de la noi vor fi banii si penalizarile, dar pe alt exercitiu bugetar!
      • +4 (8 voturi)    
        Ca sa vezi (Miercuri, 28 august 2019, 14:53)

        DanCris [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

        Tocmai am citit un articol pe alt site : "EXCLUSIV. <Nume site> a avut dreptate! Dezastru pe Lugoj-Deva. Contractul, REZILIAT! Experții acuză!"
        Terasamentul a început să cedeze pe zona de circa 21 de kilometri din lotul 4 al Autostrdăzii Lugoj-Deva, iar asfaltul a devenit vălurit. Acest lucru este vizibil deja cu ochiul liber, pentru oricine ajunge în zonă.
        Dar, mai mult decât atât, potrivit expertizei realizate de CESTRIN pe acest lot din Autostrada Lugoj-Deva, sub asfalt se află un „strat vegetal mâlos”, adică nicidecum materialele ferme necesare unui terasament pentru o cale de circulație de mare viteză.

        Adevarul o fi la mijloc ?
        • +1 (5 voturi)    
          bullshit - sau fake news, pe stil nou (Miercuri, 28 august 2019, 15:15)

          offside [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

          LD4 si LD3 sunt la fel de bune sau proaste dpdv al planeitatii asfaltului - fiecare are cate 3-4 denivelari de cativa centrimetrii, care fac masina sa salte. Dar unii au grija sa-si cultive imaginea si relatia cu clientul (LD4), altii au tot calcat in strachini (LD3) pentru ca nu au reflxele necesare pentru a se descurca in relatia cu un client incompetent precum CNAIR - de acolo doua unitati de masura. In plus - LD4 a acceptat sa iasa in pierdere, facand lucrari in plus pe care CNAIR nu le deconteaza, ca sa-si pastreze reputatia nestirbita (decizia e la un singur om - proprietarul companiei), pe cand la LD3, echipa de conducere nu poate concepe ca ramane cu lucrari cerute de CNAIR care sa ramana neplatite, de acolo atitudinea "rigida" la negocieri, clamata de oficialii MT si CNAIR.
        • +1 (5 voturi)    
          Mai intai da matale numele site-ului (Miercuri, 28 august 2019, 15:23)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

          si abia mai apoi putem discuta, poate ai dreptate, poate nu...
          Altfel miroase a dezinformare de tipul sputnik sau luju.ro
    • +1 (3 voturi)    
      ravenari (Miercuri, 28 august 2019, 14:59)

      offside [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      Pozele cu ravenari si scurgeri la vale ale pamantului pe taluz - publicate de CNAIR ca raspuns la filmarile acelor ONG-uri, sunt facute pe bucata de aprox 450 m de autostrada care va fi necesara peste aprox 5 ani, cand se vor (daca incep in curand) finaliza tunelurile de legatura cu lotul LD2 oprit intempestiv la Marginea in 2016. Adica in afara caii de rulare dintre Holdea si Ilia, pe care ne-am dori cu totii sa circulam.
  • +6 (8 voturi)    
    Eu (Miercuri, 28 august 2019, 13:12)

    ipolitic [utilizator]

    nu voi vota nici-un partid, nici-un candidat, care nu promite FERM ca va spulbera aceasta "institutie" de supt bani si spagi, numit CNAIR. Si pe Cuc, sa nu-l uit.
    La ce se pricepe oare Cuc? Tamplarie, lacatus auto sau alta meserie nobila? Nu de alta dar sa nu se plictiseasca acolo.
    • +1 (1 vot)    
      Domnu Ipolitic (Miercuri, 28 august 2019, 16:58)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

      Ăștia care intră în politică nu sunt ingineri proiectanți sau executanți. Sunt cu SNSPA, cu Spiru, cu d-astea și dau și ei din gură cum pot. Presa le ia interviu și ei săracii tre să spună ceva. Iar lumea le ia de bune.
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 28 august 2019, 14:09)

    AndreeaMate [utilizator]

    pai...in Romanica mea draga, asta se poate intampla oricand. Si deja nu ne mai surprinde nimic....

    Off of si iar of
  • 0 (12 voturi)    
    daca se deschidea circulatia (Miercuri, 28 august 2019, 14:34)

    cucuveauamov [utilizator]

    titltul ar fi fost: "Psd deschide o autostrada neterminata si cu grave deficiente inaintea campaniei electorale"
  • +4 (4 voturi)    
    mda (Miercuri, 28 august 2019, 15:23)

    SoulSearcher [utilizator]

    "Asocierea Hill International - Proiect Consulting SRL. - Consultantul, partea care e neutră, nu a recomandat începerea recepției pentru că există niște neconformități."

    e acelasi consultant care a facut SF-ul pt dealul liliecilor ? si au forat undeva la ses in loc sa foreze acolo pe deal sa vada daca o ia la vale ?

    fapt ce a dus la cresterea costurilor si a timpilor de realizare pt cei de la UMB care in loc sa faca un pod mai lung peste Mures, au decopertat un intreg deal conform SF_ului care zicea ca e mai ieftin asa...

    o fi aceiasi "specialisti" ?
  • 0 (0 voturi)    
    Poate ca (Miercuri, 28 august 2019, 15:43)

    MAROM [utilizator]

    ar fi fost mai bine sa se ceara doua tipuri de garantie: una pentru materiale, de 4 ani si, una, pentru performanta obiectivului de 10-20 de ani. Ce vreau sa spun? Pentru materiale asta inseamna sa nu utilizezi cele mai ieftine componente, iar pentru performanta asta inseamna ca eu vreau ca pe acea autostrada sa se poata merge cu 140 de km la ora in orice conditii atmosferice (umezeala, ploaie,inghet, etc) pentru autoturisme de pana in 3.5 tone si de pana la 110 km la ora pentru vehicule cu tonaj mare. Astfel ii obligam ca timp de 10-20 de ani sa repare autostrada cu cele mai bune materiale. Daca le impuneam si 140/110 de km pe ora ar fi fost atenti la solutia utilizata pentru pregatirea terenului astfel incat sa nu inceapa sa refaca solutia dupa 1 an sau 2 datorita tasarii terenului.
  • +3 (5 voturi)    
    ar trebui sa stim si noi cum suna contractul, (Miercuri, 28 august 2019, 15:47)

    CVL [utilizator]

    dar incapabilii din fruntea Guvernului, Transporturilor ar trebui sa plateasca din bani proprii aberatia asta. Si sa inteleaga ca un contract daca e facut cu garantie pe 1 an, nu poti tu lka final sa vii si sa ceri pe 100. Cat priveste receptiile, nu stiu ce fac domnii de la CNAIR sau Min Transporturilor, dar la un moment dat am vazut gardul de pe A2 pregatit sa fie furat, si am intalnit un echipaj de politie intr-o benzinarie. Acestia au spus ca nu se baga, caci in cazul accidentelor ei tot trimeteau catre CNAIR dovada pt reparatia parapetilor dintre benzi iar Min Transp a spus sa nu ii mai trimita, caci ei la cativa ani de cand circulam, nu receptionasera autostrada asa ca revenea constructorului sarcina sa refaca pe banii lui. Nu stiu daca nu cumva asta nu e un abuz in functie.
  • +2 (6 voturi)    
    tipic romanesc (Miercuri, 28 august 2019, 16:38)

    un oarecare [utilizator]

    Guvernul nu are bani sa plateasca si modifica specificatiile garantiei in asa fel incat sa fie imposibile ca sa invoce pretext sa rezilieze contractul.
    Guvernul o sa ajunga in instanta si o sa piarda inevitabil Doar ca la momentul respectiv PSD o sa fie in opozitie si o sa arunce cu noroi in noul guvern pentru esecul cu efect intarziat pe care l-au facur.

    Mizerii PSD fara limite!
  • +3 (3 voturi)    
    Informații incomplete (Miercuri, 28 august 2019, 17:06)

    Cheie primara [utilizator]

    Informarea este incompletă, întrucât nu se comunică și stadiul financiar. Pro Infrastructura nu publică niciun Raport al Inginerului. Și contractul ar trebui publicat, că doar nu-i secret.
    Este foarte posibil ca Inginerul consultant Hill să fi observat neconformitățile pe parcursul derulării contractului și să i le fi comunicat constructorului la timp. S-ar putea ca executantul să fi continuat de capul lui, deși nu i-au fost admise situațiile intermediare de lucrări și, tot ce se poate, i-au fost oprite lucrările. Potrivit HG 273/94 modificat, nu există posibilitatea neînceperii recepției, ci recepţia poate fi admisă sau respinsă, motivat.
  • +2 (2 voturi)    
    Contractul mai exista? (Joi, 29 august 2019, 0:25)

    yol [utilizator]

    Tare mi-e ca psd-ul l-a facut si pe asta disparut. Mai stie cineva ceva de contractul Bechtel? Parca il pierduse Sova, si nu l-a mai gasit nimeni de atunci...:)
  • +3 (3 voturi)    
    daca trebuie sa mai puna un bec ... (Joi, 29 august 2019, 3:47)

    Coco Whistle [utilizator]

    de ce nu-l pun? acum sa fim realisti, a acordat statul roman o perioada resonabila ca acel constructor sa indeplineasca toate obligatiile? daca da, hai sa publicam contractul (ca si bechtel) sa vedem si noi clauza de reziliere. suna ca unii nu si-au incasat comisioanele. oricum, orice contract normal are o clauza de arbitraj...asa ca sa terminam cu aceasta.....'batalie' in presa....regulile sint clare, nu iti indeplinesti obligatiunile, poti sa pierzi totul...nu cred ca e cazul, dar ...poti sa platesti daune,...hai sa vedem contractul.
  • 0 (0 voturi)    
    10 zile (Joi, 29 august 2019, 20:11)

    Cryptos [utilizator]

    Le-au dat constructorilor termen de zece zile ca sa refaca zonele cu probleme sustinand ca este un termen realist. Ei le refac in 10 zile sau au fost minciuni?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version