Top trei autostrăzi prioritare dacă PNL preia guvernarea. Ce spune șeful liberalilor

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 3 septembrie 2019, 18:21 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Nod rutier intre autostrazi
Foto: CNAIR
Dacă Guvernul Dăncilă va cădea prin moțiune de cenzură în perioada următoare, iar PNL va ajunge la guvernare, liberalii se vor orienta spre promovarea „în special a proiectelor de infrastructură de transport”, a declarat președintele PNL, Ludovic Orban, la interviurile HotNews.ro. În topul listei de priorități pe care o vede șeful PNL se află autostrada Sibiu - Pitești, dar și autostrada Unirii care să lege atât Moldova, cât și republica Moldova de rețeaua europeană de autostrăzi.

„România are marea șansă de a fi o poartă de intrare și ieșire din Europa. Noi n-am fructificat acest avantaj pentru că noi trebuie să asigurăm legătura dintre portul Constanța și Europa pe autostradă, pe cale ferată și pe Dunăre”, a declarat Ludovic Orban în cadrul interviurilor HotNews.ro.

Dacă ar prelua guvernarea acum, PNL se va orienta spre promovarea „în special a proiectelor de infrastructură de transport”, spune Orban.

Care ar fi prioritățile - top 3?


„Autostrada Sibiu - Pitești, autostrada „Unirii” Târgu Mureș - Iași - Ungheni - care e vitală inclusiv din punct de vedere geostrategic, dar mai ales pentru a conecta Moldova și Republica Moldova la traiectoria europeană. Pe autostrăzi e clar care sunt tronsoanele: autostrada Sibiu - Pitești, autostrada de centura a Bucureștiului, autostrada Unirii și finalizarea Lugoj - Deva ca să poți să închizi Coridoul IV european, legătura din portul Constanța și granița de vest”, a răspuns Orban.

„Pe feroviar trebuie începute lucrările pe tronsoanele care fac legătura între Sighișoara și Simeria și de la Simeria la Curtici. O parte sunt în lucru. E fundamental (n.r. coridorul IV feroviar). În mod normal ar fi trebuit rezolvate încă de acum zece ani de zile”, a mai declarat președintele PNL.

Potrivit acestuia, un alt proiect important de infrastructură de care se discută prea puțin are legătură cu navigația pe Dunăre. „Evident că am da drumul la investiția pentru lucrările de asigurare a navigabilității pe Dunăre”, a spus Orban.

Întrebat ce va face la Guvernare în privința Companiei de Drumuri care nu performează în ceea ce privește implementarea proiectelor de infrastructură rutieră, Orban a indicat că o schimbare de management și a modului de urmărire a proiectelor ar fi răspunsul.

„Vom selecta un manager conform ordonanței 109 și care va avea un contract în funcție de performanță. Va beneficia de un Consiliu de Administrație care să-l susțină în activitate și să aplicăm toate metodele de management modern. Vă dau un exemplu: ai sisteme de urmărire, softuri dedicate, a tuturor pașilor procedurali pe care îi realizezi până ajungi la construcție. După ce dai drumul la construcție ai un sistem prin care poți să urmărești progresul construcției respective. Trebuie numai să achiziționezi lucrurile respective să ai oricând o imagine clară a lucrărilor”, a răspuns Orban.

Citește și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18408 vizualizari

  • +5 (29 voturi)    
    cine facea asta pe vremea USL? Dar PDL? (Marţi, 3 septembrie 2019, 18:24)

    kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator]

    ca nu-mi amintesc.
    • +2 (10 voturi)    
      pai (Marţi, 3 septembrie 2019, 21:52)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      nici eu nu imi amintesc ca orban sa fi fost in vreunul din guvernele alea deci care e de fapt intrebarea ?
      • +3 (3 voturi)    
        ... (Miercuri, 4 septembrie 2019, 11:20)

        ursu_rebegea [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        Orban a fost Ministrul Transporturilor in 2007-2008 deci care e de fapt intrebarea? :))))
    • +15 (19 voturi)    
      Bai, daca stau sa ma gandesc .... (Miercuri, 4 septembrie 2019, 7:12)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui kingdavidhotel(banat pentru adevar?)

      Pe vremea PDL-ului lui Udrea si Boc s-a facut ceva infrastructura si nu erau banii de acum. Nu zic, probabil se furau jumatate din bani dar pe vremea aia s-a facut Bucuresti-Ploiesti, s-a finalizat Bucuresti-Constanta, TransBucegi, TransCarpatica, centura de nord a Bucurestiului la 4 benzi. Si atentie, astea s-au facut pe bani de la buget, nu pe bani europeni. Repet, probabil se furau gramada de bani dar uite ca a ramas ceva infrastructura in urma lor.
  • +13 (27 voturi)    
    Sunt satul de minciuni (Marţi, 3 septembrie 2019, 18:33)

    CapitanulPanait [utilizator]

    Prin 2005 umpluse PNL mizeria de centura a Bucurestiului cu panouri in care se povestea ce pasaj minunat se va face la absolut fiecare intersectie. Erau si desene, ce sa mai parca il si vedeai pasajul.
    Nu au facut nimica. Oricum nimeni nu si-a pus vreo speranta in acele panouri penibile.

    Vreau si eu un guvern care sa preia fara nici o promisiune guvernarea si sa vedem noi ca se intampla ceva. Sa ne minunam ca a aparut un pasaj, o bucata de autostrada, chiar si niste strazi asfaltate decent.
    Doar ca asa ceva chiar ca nu vom vedea vreodata.

    Toate guvernarile din 1990 incoace au promis la un loc cred ca peste 10.000 km de autostrazi. Nu este cazul sa mai spun ce avem si la ce costuri.
    • 0 (10 voturi)    
      bati campii ? (Marţi, 3 septembrie 2019, 21:54)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui CapitanulPanait

      Uite lista primarilor in bucuresti.
      Poti sa imi indici primarul ala din PNL despre care vb tu ca a zis si nu a facut ?
      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mayors_of_Bucharest
      Chir te rog, eu nu am reusit sa gasesc vreunul de la PNL exceptand interimarul de 2 sapt inainte de firea de acum 4 ani.
      • +1 (1 vot)    
        Nedumerit (Miercuri, 4 septembrie 2019, 12:41)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        Ce are centura Bucurestiului cu primarul?
        • +1 (1 vot)    
          ... (Miercuri, 4 septembrie 2019, 15:07)

          ursu_rebegea [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

          De acolo se alege primarul, in principiu :))
  • -10 (36 voturi)    
    Republica Moldova? (Marţi, 3 septembrie 2019, 18:47)

    Migo [utilizator]

    Sa ne lase cu Republica Mondova, avem zone intregi din Romania care nu sunt strabatute de nicio autostrada. Cum poti sa declari ca racordarea Republicii Moldova la reteaua de autostrazi e o prioritate pentru Romania?!
    • +6 (10 voturi)    
      . (Marţi, 3 septembrie 2019, 22:57)

      capitan [utilizator] i-a raspuns lui Migo

      Apoi Târgu Mureș - Iași - Ungheni ar străbate exact Romania.
    • +8 (10 voturi)    
      Racordarea (Marţi, 3 septembrie 2019, 23:04)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Migo

      e de fapt de la Iași la Ungheni, vreo 10 km...cu un pod peste Prut.
      A8 începe de la Iași.
      Moldova se va racorda la Ungheni spre Chișinău, poate cerând niște bani de la UE.
  • -7 (23 voturi)    
    Daca este vitala A8, de ce este pe locul 2? (Marţi, 3 septembrie 2019, 18:57)

    Habermas [utilizator]

    Pitesti - Sibiu este mai vitala? Justifica!
    Este Pitestiul mai izolat de Sibiu decat este Iasul / Moldova toata de Vest?
    • -3 (13 voturi)    
      cine locuieste la Sibiu? (Marţi, 3 septembrie 2019, 20:04)

      kingdavidhotel(banat pentru adevar?) [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      dar la Iasi?
    • +9 (11 voturi)    
      Cred ca din motive pur economice... (Marţi, 3 septembrie 2019, 20:10)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Mai mult ca sigur, argumentele sunt Dacia si Ford, nu cred ca face cineva un clasament al "izolarii" oraselor.
      • +3 (3 voturi)    
        si portul Constanta (Miercuri, 4 septembrie 2019, 10:10)

        yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui IoPaNet

        principala poarta comerciala a tarii
    • +2 (8 voturi)    
      Ok, am vazut in film, (Marţi, 3 septembrie 2019, 21:05)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Nu s-a facut practic o ierarhie ci s-au ales cele trei si ordinea zicerii pare a fi cum s-a nimerit, fara o preferinta 1, 2, 3 clar exprimata.

      Dar cu ocazia asta zic eu: Prioritatea 1 trebuie sa fie A8 pentru ca raspunde unui deficit mai mare decat oricare altul.
    • +12 (12 voturi)    
      este (Marţi, 3 septembrie 2019, 21:59)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      Problema cu pitesti sibiu este ca peste munti din sud exista fix 3 sosele (bine 4 cu transfagarasan dar e destul de evident de ce nu se pune)
      1. ploiesti brasov - e foarte ocolit si oricum e foarte aglomerat
      2. pitesti sibiu - valea oltului. E drumul direct dar e extrem de aglomerat. Se merge constant bara la bara cu 60 la ora si daca face unu accident se sta 3-4 ore pana cand se eibereaza
      3. targu jiu - petrosani. E mult mai complex drumul decat pitesti sibiu si mult mai lung dar uneori e folosit de aia care vor sa evite pitesti sibiu.
      Cum traficule sud / nord e MARE, e super necesar un drum macar de 2 benzi.
      Asta ca sa nu mai punem DACIA care e aproape de mutare in maroc din cauza ca nu are cum sa transporte ce produce si FORD din craiova in aceeasi situatie.
      Deci da pitesti psibiu e vitala pt romania. Dacia are cam 15% din pib-ul romaniei spre ex.
    • +6 (12 voturi)    
      Pitesti -Sibiu (Marţi, 3 septembrie 2019, 22:45)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      este vitala pentru Dacia .
  • +8 (12 voturi)    
    Sa fim realisti (Marţi, 3 septembrie 2019, 19:41)

    prompt [utilizator]

    Prioritatea tuturor guvernelor de dupa 2000 ar fi trebuit sa fie realizarea coridorului IV de autostrazi, respectiv legarea portului Constanta de Nadlac. Asta pentru ca inca de la intrarea in UE, banii necesari erau asigurati in majoritate de UE(85%). In afara de anii in care la ministerul transporturilor a fost d-na Boagiu, nu s-a facut aproape nimic. In acei ani s-a facut practic atat terminarea A2 intre Cernavoda si Constanta cat si proiectul si tronsoanele de autostrada Sibiu-Nadlac. Dar cei care au urmat n-au fost in stare sa termine nici Sibiu-Pitesti si nici Lugoj-Deva. Iar catastrofele in domeniu au fost guvernele PSD de dupa 2012(Ponta cu amicul Sova) si guvernele de dupa 2016. pana in prezent. Nu sunt foarte convins ca PNL va face mult mai mult, mai ales ca terminarea coridorului IV de autostrazi cuprinde si autostrada de centura a Bucurestiului(A0 daca nu ma insel). Cat despre autostrada A8 Tg. Mures-Iasi cu traversarea muntilor in zona Ditrau-Tg.Neamt, nu o vad executata in mai putin de 10 ani, mai ales ca nu are finantare de la UE.
    • +4 (6 voturi)    
      sau (Miercuri, 4 septembrie 2019, 9:43)

      laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui prompt

      mai simplu si mai rapid se facea modernizarea cailor ferate principale. era mai putin costisitor, mai putine avize, nu erau exproprieri, mai putin poluant si eliminam containerele de pe sosele.
      • -2 (4 voturi)    
        calea ferata (Miercuri, 4 septembrie 2019, 10:15)

        yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

        costa cat autostrada vezi noile sectoare in constructie iar in ultima vreme utilitatea ei a scazut semnificativ, oricum sub autostrada
  • +4 (6 voturi)    
    ZERO (Marţi, 3 septembrie 2019, 19:43)

    SRA [utilizator]

    Daca proiectanti si executanti sunt de mana II colaborare cu firme romanesti se face KK!

    Este nevoie de o firma care face studiul, conceptul si realizeaza !Garanteaza si blocheaza pretul Cu de alte Erbasu sau altele in consortium este ZERO!

    Firmele romanesti stiu sa faca case si atat, nici drumuri judetene nu stiu !Nu au experienta !
  • +4 (4 voturi)    
    Hm, (Marţi, 3 septembrie 2019, 20:23)

    feroviarul123 [utilizator]

    "Pe feroviar trebuie începute lucrările pe tronsoanele care fac legătura între Sighișoara și Simeria și de la Simeria la Curtici. O parte sunt în lucru. " De fapt toate sunt" in lucru" doar ca pe o parte deja sunt întârziate lucrările. Probabil ale sunt in stationare.
  • +8 (10 voturi)    
    PSDUDMRALDEPNL - nici dupa 30 de ani nu avem (Marţi, 3 septembrie 2019, 21:29)

    hopsinoi [utilizator]

    autostrada intre Constanta si Timisioara. Ce sa mai vorbim de Iasi Craiova.

    Cu aceeasi mafioti nu vom avea autostrazi.
  • +5 (11 voturi)    
    Moldova are ZERO km de autostrada circulabili (Marţi, 3 septembrie 2019, 22:05)

    florinos [utilizator]

    Moldova are ZERO km de autostrada circulabili dar moldovenii platesc aceleasi taxe si impozite ca cei din Transilvania sau Muntenia.

    PNL a mai fost la guvernare si nu a facut nimic pentru regiunea Moldova si pentru Autostrada Unirii, doar vorbe ca este prioritara si ca Iohannis a semnat un memorandum, intre timp nu s-a alocat un buget si nu au inceput lucrarile, sa ne intrebam de ce PNL a iesit pe locul 2 la mare distanta in orasul Iasi ? Moldovenii vor fapte nu vorbe.
    • -6 (10 voturi)    
      Moldova primeste bani (Marţi, 3 septembrie 2019, 23:32)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      Judetele din Moldova primesc bani de la buget pentru echilibrare, contribuitorii fiind Bucuresti si judetele din Transilvania. Da, e nevoie de autostrada si in Moldova, dar economia Moldovei nu e atat de dependenta de autostrazi si nici nu contribuie atat cat sa devina prima pe lista.
      • +2 (4 voturi)    
        Moldova primeste nimic, si Moldova nu cere (Miercuri, 4 septembrie 2019, 10:29)

        Habermas [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        ce nu i se cuvine.
        Echilibrarea de care vorbeste este nesemnificativa, iar problema este ca nu ar trebui sa fie necesara nicio echilibrare bugetara in favoarea Moldovei, din contra Moldova ar trebui (caci poate) sa fie un motor de crestere pentru Romania. Dar Bucurestiul detesta Moldova si se teme de Iasi (pentru ca au fost istoric superioare din toate punctele de vedere - Bucurestiul se teme ca va pierde puterea politica si economica intr-o Romanie cu o Moldova dezvoltata) - de aceea nu sunt facute investitiile care sa transforme Moldova intr-un motor de dezvoltare.

        Moldova este tinuta deliberat in saracie, ca apoi sa i se spuna ca este intretinuta.

        Iasiul si Moldova (impreuna cu Transilvania, Banatul si Dobrogea, poate si Oltenia) ori preia leadershipul in Romania ori va fi sufocata de Munteni pana va fi transformata in Sahara.
      • 0 (0 voturi)    
        Te-ai intrebat oare (Miercuri, 4 septembrie 2019, 15:31)

        mondrian [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        de ceMoldova trebuie ajutata? Poate fix din cauza ca nu are deschidere, datorita lipsei autostrazilor.
    • +1 (1 vot)    
      Moldova are zero km de autostrada... (Miercuri, 4 septembrie 2019, 15:29)

      mondrian [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      ...dar aceasta lungime s-a dublat in timpul guvernarii PSD.
  • +8 (12 voturi)    
    Oltenia ceva!!!! (Miercuri, 4 septembrie 2019, 0:01)

    Chiar Eu [utilizator]

    Nu va suparati, ati promis acum cred ca mai bine de 10 ani celor de la Ford ca faceti o autostrada si in Oltenia. Era tot un guvern PNL, iar domnul Orban era chiar ministru al transporturilor.
    Va ma aduceti aminte?
    • 0 (6 voturi)    
      serios ? (Miercuri, 4 septembrie 2019, 0:16)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

      cand a fost guvernul ala PNL ?
      an / premier va rog
  • +3 (5 voturi)    
    Orbane (Miercuri, 4 septembrie 2019, 9:29)

    ploiesteanu [utilizator]

    De-aia nu te votez eu măi băiete. Cea mai aglomerată șosea din țară o lăsați baltă, nu construiți o autostradă pe lână ea. Mă refer la Comarnic Brașov. Vă distrați voi peneliștii când vedeți cum se chinuie românii să ajungă pe Valea Prahovei, care e, orice s-ar spune, perla peisagisticii din România.
    • +4 (4 voturi)    
      adevarul (Miercuri, 4 septembrie 2019, 10:18)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      e ca intre turismul Bucuresteanului pe Valea Prahovei, si circuitul economic vital al tarii, mai ales pentru Dacia (15% din pib) si portul Constanta dar si pentru Bucurestenii care merg spre vest, o fi mai important turismul la Sinaia.... LOL
      • -1 (1 vot)    
        e foarte importantă (Miercuri, 4 septembrie 2019, 18:47)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui yyyxxx1981

        E la fel de importantă dacă nu cumva mai importantă decât autostrada Dacia. E foarte rentabilă, și leagă 3 orașe importante București - Ploiești - Brașov și mai departe până la Cluj. Pe aici se scurg multe cisterne de-ale Petromului spre Ardeal și mărfuri de tot felul. Și da, turismul e foarte important și rentabil. Vă stă la toți în gât că bucureșteanu, al dracului care se lăfăie în bunăstare și bani mulți, se duce la sfârșit de săptămână la munte. N-ați depășit faza asta de infantilism, invidie și ranchiună.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu este Perla blbla Romaniei (Miercuri, 4 septembrie 2019, 10:31)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Este doar zona turistica cea mai apropiata de Bucuresti. Si a beneficiat si de investitii mai multe tocmai pentru ca este aproape de Bucuresti si pentru beneficiul Bucurestenilor (de fapt al mafiei din bucuresti, ca aia iau deciziile).
    • +2 (4 voturi)    
      Valea Prahovei sau îngrămădeala obsesivă (Miercuri, 4 septembrie 2019, 11:30)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Asta cu ”perla peisagisticii” e de top la ”puțul gândirii”, de parcă aici începe și se termină muntele.
      Eu cred că nici nu merită autostradă valea Prahovei, câteva centuri cu intrări și ieșiri bine gândite, oarece parcări și gestionări de trafic în stațiuni și lărgire la 4 benzi până la Sinaia ar fi de ajuns să fluidizeze puhoaiele de obsedați să fie moțul mereu fix acolo.
      Și mai cred că localnicilor le convine mizeria aia de trafic sufocat și încearcă să profite de ea. Că altfel s-ar fi revoltat și și-ar fi presat primarii să găsească soluții locale, pe bani europeni, pentru parcări, centuri și lărgiri care să ajute la un tranzit mai ușor.
    • 0 (0 voturi)    
      Vai de capul tau (Miercuri, 4 septembrie 2019, 15:34)

      mondrian [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      daca tu crezi ca Valea Prahovei e perla peisagisticii... Mai iesi si tu din casa!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by