Cei 21 de kilometri de pe Lotul 3 al autostrăzii Deva-Lugoj vor fi deschiși circulației la sfârșitul lunii septembrie, a anunțat, joi, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Anunțul vine după ce în urmă cu o săptămână Compania de Drumuri rezilia contractul ajuns la circa 99% din lucrări, autoritățile invocând unele neconformități și refuzul constructorului de a acorda zece ani de garanție, în locul celor patru ani stipulați în contractul semnat.

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3Foto: Captura YouTube

Aflat în vizită pe șantierul autostrăzii Sebeș-Turda, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat joi că lotul 3 al autostrăzii Deva-Lugoj va fi dat în circulație la sfârșitul lunii septembrie.

„Lotul 3 va fi deschis undeva la sfârșitul lunii septembrie. A fost preluat de către CNAIR, se fac lucrările. Va fi dat în trafic la sfârșitul lui septembrie. Deci acei 44 de kilometri [n.r. Lotul 4, deschis, deja, și Lotul 3] vor fi în integralitate deschiși, se va circula de la Sibiu la Nădlac la profil de autostradă”, a declarat Răzvan Cuc, notează Mediafax.

În realitate, de la Nădlac la Sibiu nu se va circula în totalitate pe autostradă, ci va exista o „gaură” de circa 13 km între Margina și Holdea unde Compania de drumuri nu a putut licita și realiza la timp o secțiune cu tuneluri.

Contractul pentru cei 21 de km finalizați în proporție de 99% de pe Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva a fost reziliat în urmă cu o săptămână pentru că firma spaniolă Comsa nu ar fi acceptat extinderea garanției din contract de la patru ani la zece ani după ce autoritățile de la Transporturi au invocat 60 de neconformități și probleme de execuție de-a lungul timpului.

Rezilierea, însă, presupune acum că nu va mai exista nici măcar cei patru ani inițiali de garanție, însă autoritățile spun că vor recupera banii prin penalități.

În replică, firma spaniolă Comsa susține că ministrul Cuc a reziliat însă contractul ”într-un mod absolut abuziv” și că „finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul”. Totodată, Asociația Pro Infrastructura blamează menținerea celor 21 de km de autostrada închiși traficului, în condițiile în care fără lotul 3 deschis nici lotul 4 inaugurat recent nu este pe deplin util și că în prezent traficul rutier se desfășoară în continuare pe un drum național periculos, virajat, cu gropi și denivelări.

Citește și: