Constructorul spaniol al lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva anunţă declanşarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului de către autorităţile române de resort, urmând ca ambasadorul României în Spania să fie chemat la discuţii, a declarat, miercuri, Fernando Lana Hernandez, director Construcţii Internaţionale, Aldesa Construccion, la Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor, informează Agerpres.

Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3Foto: Captura YouTube

"Am deschis un conflict diplomatic la Ambasada Spaniei şi se va chema ambasadorul României în Spania pentru discuţii, pentru că Spania şi România sunt ţări prietene, aşa cum spune ambasadorul nostru, şi asta nu se face unei ţări prietene", a spus Fernando Lana Hernandez care a precizat și că problema a fost ridicată la Uniunea Europeană.

"Conflictul l-am dus la Comisia Europeană, unde am acuzat discriminarea companiilor străine", a adăugat reprezentantul companiei Aldesa Construccion.

În altă ordine de idei, Hernandez a menţionat că vineri, 6 septembrie, instanţele spaniole au oprit executarea garanţiei bancare de bună execuţie a lucrărilor, la fel şi instanţa românească. Garanţia era depusă la o bancă din Spania "şi o sprijinea pe cea pe care o avea în banca românească". Cu toate acestea, BCR a plătit garanţia de bună execuţie la ora 19:00.

"Trebuie să vă spun, din păcate, că ceea ni s-a întâmplat aici nu ni s-a mai întâmplat în nicio ţară. Cu lucrarea terminată, se reziliază contractul", a subliniat Fernando Lana Hernandez.

Comisia pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor a organizat, miercuri, o dezbatere privind rezilierea contractului lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat la finalul lunii august contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Într-o conferinţă de presă, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat că lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi preluat de CNAIR care va face în regie proprie lucrările ce mai trebuiau executate de constructorul spaniol, astfel încât traficul să fie deschis.

La rândul său, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a precizat că pe acest lot de autostradă, între Ilia şi Holdea, în lungime de 21,14 kilometri, au fost identificate 60 de neconformităţi, fapt care ar putea constitui un record, însă a dat asigurări că se va putea circula pe el.

Constructorul lotului 3 a anunţat, la acea dată, că se gândeşte "foarte serios" să facă plângeri penale şi să acţioneze statul român în judecată, considerând că ministrul Transporturilor a reziliat contractul într-un mod abuziv.

Reprezentanţii constructorului au spus că proiectul construirii lotului 3, după o colaborare "extrem de dificilă" cu CNAIR, a fost finalizat şi se aştepta recepţia lucrărilor şi punerea în funcţiune. Constructorul a anunţat în 12 august că lucrările aferente proiectului au fost finalizate şi că nu existau impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru ca CNAIR să nu efectueze recepţia proiectului şi punerea sa în funcţiune, iar finisajele actuale erau în afara corpului autostrăzii şi se puteau executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamnă că nu împiedicau recepţia lucrării.

Citește și: