Pro Infrastructura acuză Transporturile de „circ mediatic” și „manipulări grosolane” pe tema „autostrăzii muzeu” de pe Lugoj - Deva: „Prezintă o fisură în asfalt într-un loc unde nu se va circula până în 2024”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Fisura in asfalt pe Lugoj - Deva
Foto: Asociatia Pro Infrastructura Facebook
„CNAIR și ministrul Cuc au declanșat un circ mediatic făcut pe baza unei manipulări grosolane, prezentând o fisură în asfalt fără a preciza locul acesteia: la granița cu lotul 2 de la Holdea, acolo unde NU SE VA CIRCULA cel puțin până în 2024”, transmite Asociația Pro Infrastructura, după ce Transporturile au zis că traficul pe Lotul 3 din Lugoj - Deva nu se va deschide pentru că ar fi apărut fisuri în asfalt. API susține că zeci de fisuri asemănătoare au existat și au fost remediate pe multe segmente inaugurate recent, remedieri făcute pe banii constructorului în baza garanției. Doar că pe Lotul 3 statul român a decis rezilierea contractului la 99% și a rămas, practic, fără garanția oferită de constructor.



Punctul de vedere integral al Asociației Pro Infrastructura:

„Pentru că ieri am fost atacați în parlamentul României la nivel de ministru, precizăm că noi, Asociația Pro Infrastructură, considerăm în continuare că lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj-Deva este apt de trafic, așa cum am explicat și arătat de nenumărate ori (filmări din dronă și de la sol).

În încercarea disperată de a justifica o nemaivăzută reziliere de contract la 99% stadiu fizic și de a ascunde că antreprenorul (Comsa) a câștigat deja pe fond primul proces privind executarea garanției, CNAIR escaladează conflictul și se agață de fiecare crăpătură.

Ieri, CNAIR și ministrul Cuc au declanșat un circ mediatic făcut pe baza unei manipulări grosolane, prezentând o fisură în asfalt fără a preciza locul acesteia: la granița cu lotul 2 de la holdea, acolo unde nu se va circula cel puțin până în 2024, tronson abia scos la licitație în 03.07.2019.

Este manipulare să măsori cu pixul o crăpătură (vezi fotografia nr. 1), fără să spui că au existat zeci de fisuri asemănătoare remediate pe multe segmente inaugurate recent, remedieri făcute în perioada de garanție pe banii constructorilor.

Un exemplu: pe sectorul Gilău-Nădășelu (A3) s-a dezvoltat o "trambulină" încă înainte de inaugurarea din 28.09.2018 care a dus în 2019 la restricționarea vitezei în zonă la 60 km/h (vezi fotografia nr. 2) și reparații făcute de antreprenor sub garanție (explicații pe forum în 15.07.2019: http://bit.ly/2m6d9rd).

Orice problemă tehnică putea fi rezolvată de constructor (Comsa) pe banii lui! dar, în urma rezilierii, garanția de 4 ani s-a pierdut!

Este manipulare să legi crăpătura de o alunecare a marginii terasamentului dintr-un alt loc, din 2017, fără să spui că astfel de alunecări au apărut pe mai toate șantierele de autostradă, ba chiar mult mai grave. Exemple? A1 Lugoj-Deva lot 4 în 2015 (lângă Bretea Mureșană) sau A10 Sebeș-Turda lot 4 în 2017 (zona Stejeriș) când a luat-o la vale toată autostrada, pe întreaga lățime. Ambele cazuri au fost, evident, remediate de constructori pe cheltuiala lor.

Este manipulare să vorbești de blocarea traficului timp de încă un an ca să faci o expertiză, când știm că pe A1 Orăștie-Sibiu lotul 3 traficul e deschis din 2014 și expertiza nici nu s-a putut contracta, licitația fiind anulată de două ori!

Atragem atenția că acțiunile iresponsabililor din CNAIR nu se vor limita la declarații de presă, ruperi de contracte și alte activități de birou. Acești oameni sunt în stare să demoleze autostrada nou-nouță doar ca să-și justifice acțiunile nesăbuite!

Invităm Compania Naţională de Administrare a Rnfrastructurii Rutiere și pe ministrul Cuc să lase acrobațiile mediatice în seama colegilor dumnealor din presă pe care-i plătesc pentru știri pozitive (fapt demonstrat). Ruperile de contracte nu vor aduce dezvoltare economică și nici siguranță rutieră, șoferii fiind nevoiți să circule pe dn7 și dn68a unde nu avem fisuri, ci cratere!

Să se judece ani de zile cu antreprenorul, dar cu autostrada deschisă! Le reamintim că nu dumnealor vor plăti daunele decise de instanțe, ci tot cetățenii: singurii pentru care noi facem lobby.”
Ministrul Transporturilor a anunțat miercuri că vrea să facă o expertiză pentru fisuri în asfalt și alte neconformități. "Vedem ce ne va reliefa această expertiză. Eu le-am spus celor de la CNAIR că vreau această expertiză să vină cel târziu în două săptămâni, pentru că expertiza va fi făcută punctual, la acea crăpătură care a apărut. Au fost două puncte la această autostradă: km 56 și km 76. Există metode de remediere. Vom face un zid de sprijin, un sistem de drenare al rampelor", a declarat, miercuri, Răzvan Cuc, după audierea sa din Comisia Transporturilor din Camera Deputaților.

CNAIR va apela, cel mai probabil, la o terță firmă pentru a efectua reparațiile la Lotul 3 al autostrăzii Lugoj - Deva, după ce va fi efectuată o expertiză a problemelor care au apărut încă înainte de recepție, a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt la CNAIR, pentru Mediafax.

Contractul pentru cei 21 de km ai Lotului 3 A1 Lugoj - Deva a fost reziliat la finalul lunii august, la un stadiu fizic de aproape 99% și plăți efectuate pentru circa 94%. Autoritățile de la Transporturi justificau rezilierea pe fondul refuzului constructorului de a accepta extinderea garanției de la patru ani (contractual) la opt ani (inițial 10 ani în negocieri).

Solicitările de extindere a garanției din partea statului au fost făcute după ce au fost invocate mai multe nereguli și neconformități la lucrări. Deși lucrările sunt în mare parte executate, CNAIR a refuzat să facă recepția lotului și deschiderea traficului, deși atât constructorul, cât și o parte din societatea civilă susțineau că traficul poate fi deschis în siguranță, iar eventualele finisaje și lucrări de terminat pot fi executate ulterior.

Tribunalul București a suspendat execuția garanției constructorului / CNAIR susține că a executat garanția înaintea deciziei instanței

Rezilierea, însă, presupune că nu va mai exista nici măcar cei patru ani inițiali de garanție, însă autoritățile spun că vor recupera banii prin penalități și prin execuția garanției de bună execuție în valoare de 58 de miloane de lei. Și aici însă a apărut o problemă: Tribunalul București a suspendat, în calitate de primă instanță, execuția acestei sume de bani.

Cu toate acestea, purtătorul de cuvânt al CNAIR a spus că garanția constructorului ar fi fost executată la finele săptămânii trecute, înainte de pronunțarea deciziei tribunalului.

În replică la acuzele CNAIR, firma spaniolă Comsa susține că ministrul Cuc a reziliat contractul ”într-un mod absolut abuziv” și că „finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul”.

Totodată, Asociația Pro Infrastructura blamează menținerea celor 21 de km de autostrada închiși traficului, în condițiile în care fără lotul 3 deschis nici lotul 4 inaugurat recent nu este pe deplin util și că în prezent traficul rutier se desfășoară în continuare pe un drum național periculos, virajat, cu gropi și denivelări.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















36596 vizualizari

  • 0 (10 voturi)    
    Se rezolva (Joi, 12 septembrie 2019, 14:18)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Ajunge infractoarea Plumb comisara evropeana sirezolva. CE e o adevarata catastrofa condusa de Ursula, o complice a hoților din PSD:
  • -6 (12 voturi)    
    Penibil (Joi, 12 septembrie 2019, 14:27)

    holinessdani [utilizator]

    Si adica pana in 2024 o sa se inchida singure aceste crapaturi?
    Daca pe o sosea necirculata apar crapaturi cum ar fi aratat daca era sub trafic, mai ales sub trafic greu?
    Cat de "rezistent" sa fii sa negi evidenta si sa sustii astfel de aberatii?
    • -6 (8 voturi)    
      E foarte nasol. Extrem de nasol ! (Joi, 12 septembrie 2019, 14:54)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      E foarte nasol. Extrem de nasol ca Statul Roman incearca - printre putinele incercari - sa-si apere interesele si sa nu se mai lase calcat in picioare.

      Altfel, situatia se prezinta cam asa: superbii luptatori antikoruptionen fac presiuni ca cineva din statul roman sa faca o actiune de coruptie, adica sa nu-si faca treaba pentru care e platit, sa se uite in alta parte si sa lase contractul sa treaca asa, pentru prieteni,..."ca au mai fost".

      Observati argumentele #rezistilor antiKoruptionen?

      - "Lasa nene, ca a mai fost asa, acum de ce nu mai merge?" - altfel, toti sunt suparati ca "a fost nasol inainte", deci sa continuam!

      - "lucrarile s-au facut N%", adica, ce contract nene, Gigel #rezist a stabilit ca N%=100%. Sigur, cealalta parte trebuie sa-si ia banii 100%, statul sa ramana cu N%. De ce? Asa zice #rezist!

      - "mai sunt de facut lucrari nesemnificative" (adica, mai parlitule de Stat Roman, ai volan si patru roti, ai masina...ce daca nu-i vopsita, n-are acoperis si usa la portbagaj. Merge? Merge! Marca banul!)

      - Mai exista categoria de argumente "Dom'le, am dat-o dracului: se supara UE, se supara Sf Petru insusi ca Statul Roman si-a exercitat drepturile contractuale"

      Poti sa dai cu tunul, da' nu vezi unul, nici macar unul, ONG-ist #rezist care sa spuna: "Domnule, sa respecte contractul, ASA CUM E, si compania contractoare si statul roman"

      PS: Am mai pus o postare in spiritul asta pe acest subiect, pe HN. N-a trecut, desi se vede clar ca nu contine injuraturi sau alte obscenitati, atacuri la preopinent, care trec precum acceleratul daca postarea "e in spiritul HN".
  • -3 (5 voturi)    
    Comment sters de user (Joi, 12 septembrie 2019, 14:46)

    Elfu [anonim]

  • -3 (7 voturi)    
    Comment sters de user (Joi, 12 septembrie 2019, 14:51)

    Elfu [anonim]

  • -7 (11 voturi)    
    Pro Infrastructura (Joi, 12 septembrie 2019, 14:59)

    Unforgiven [utilizator]

    Face parte din #rezist, cumva?
    Pai daca avem o crapatura intr-o autostrada facuta de un anumit constructor, nu e normal atunci ca este posibil ca lucrarea sa nu fi fost executata corect in ansamblul ei?
    Adica ce legatura are cand va fi data in folosinta acea parte de autostrada cu calitatea executiei lucrarii?
    Ca daca o luam pe urmele #rezist, atunci o sa spunem ca lucrarea nu a fost corespunzatoare decat in locul in care s-a crapat autostrada si cum procentajul suprafetei crapaturilor in totalul autostrazii o fi foarte mic, rezulta asadar ca lucrarea este impecabila, in acceptiunea #rezist!
    Deci sa asteptam ca macar crapaturile sa ajunga sa ocupe un procent important din toata autostrada si atunci vom mai vorbi, cam asa ar suna, sau stati ca s-a lucrat prost doar pe acea crapatura.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Vineri, 13 septembrie 2019, 14:16)

      ursu_rebegea [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

      S-au reactivat postacii pesedisti, se pare :)))
  • -5 (9 voturi)    
    lasa ba ca mergea si asa (Joi, 12 septembrie 2019, 15:09)

    vodatepes [utilizator]

    Lasa ba ca merge si asa. Daca nu a trecut masina pe acolo si deja avem fisuri ce facem la un trafic intens? Pe timpul lui impuscatu constructori erau bagati la sabotarea economiei nationale si faceau cunostinta cu GLONTU. Adica iti face unul casa nici nu te-ai mutat si deja pereti incep sa se fisureze. Vrei sa bagi mobila in casa si vine ala si spune Ba e in garantie si repar eu, desi tu vrei sa te muti scoti mobila afara sa faca ala lucrarea pentru care tu ai dat bani. Dupa uni ar trebui sa ne ajunga doar tablita cu A si gata e autostrada.
  • -5 (9 voturi)    
    ah, m-am linistit (Joi, 12 septembrie 2019, 15:14)

    revo [utilizator]

    Eh, daca nu se circula pana in 2024, e bine! Ca pana atunci, crapatura va disparea, se va astupa singura, ca o rana care se vindeca doar cu scuipat. E bine.

    Sau poate ca Asociatia stie ca, pana in 2024, tronsonul o va lua la vale cu totul, cum s-a mai intamplat, si atunci chiar ca e de neinteles de ce se agita Ministerul, e chiar de ras ca-si face probleme pentru o fisura de 15 metri, aparuta pe o autostrada pe care nu s-a circulat!
  • +5 (9 voturi)    
    pupinii (Joi, 12 septembrie 2019, 16:22)

    nahir [utilizator]

    pesedaci au si sarit in apararea bufleiului ministru de transporturi :))
    • +2 (2 voturi)    
      Alo, postacii!!! (Vineri, 13 septembrie 2019, 10:52)

      if0014 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Rugati sefu' de echipa sa va scrie texte diferite, ati iesit toti cu crapatura care se repara singura...
  • 0 (0 voturi)    
    Io-te-te! S-au trezit rumunii! (Vineri, 13 septembrie 2019, 16:30)

    D_Poroineanu [utilizator]

    Cum adică, nu mai înghiți orice produs vest? V-ați ridicat pretențiile? Hai, băh, că Uniunea plătește, ce atâta moft.

    Spaniolii ca și italienii își bat joc, umflă prețurile și folosesc materiale de cacao.

    Cred că UMB le-a deschis ochii la cei de la CNAIR De cum se face o autostradă.

    Cum adică: strat asfalt mai subțire cu 1.5cm, crăpături care spun enorm despre calitatea asfaltului, un pic de ploaie și a fugit terasamentul in 10 locuri. Etc.

    Desigur când Infrastructura se duce să cumpere o mașină nouă o ia puțin zgâriată, cu scaunele pătate de cafea și cu blocul motor puțin crăpat.


    Când cumperi orice trebuie să fie IMPECABIL, măcar la momentul cumpărării.


    Auzi argument:"....opresc circulația pentru o crăpătură și pe DN8 sunt cratere..."

    Cred că au făcut bine că i-au executat. Gargara care o fac li se va întoarce în cap prin anchetele tehnice de calitate ce vor urma.
    Astfel nu vom mai avea "mari constructori" care apar în România fără niciun echipament, niciun utilaj, și vor să dubleze prețul.

    De 30 de ani toți smekerii astia vin cu un laptop și închiriază români la un sfert de preț. Muncitorii români pleacă în vest și uite că nu mai avem cu cine lucra. Umbrarescu le-a dat salarii "vest".

    Copchii, asta ar fi logica. Angajăm doar companii care au utilaje pe teren, au birouri, au inginerii lor, au muncitorii lor.
    Întârzierea pe bucata asta a fost mult prea mare că să mai putem îndura și continua.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version