​HARTĂ INTERACTIVĂ Drum expres între Brăila și Galați: 111 milioane de euro pentru 11 km care să unească cele două municipii. Pe unde trece noul drum scos la licitație

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 4 octombrie 2019, 12:36 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Drumul expres Braila - Galati
Foto: Hotnews
​​Între municipiile Brăila și Galați va fi construit un drum expres de circa 11 km și care se va conecta la viitorul pod peste Dunăre ce se construiește în zona de nord a Brăilei. Proiectul a fost scos la licitație de către Compania de Drumuri, are o valoare estimată de circa 111 milioane de euro, o perioadă de proiectare de 10 luni, iar execuția ar trebui să dureze 24 de luni. Vezi pe unde va trece viitoarea șosea rapidă.

Compania de Drumuri a publicat în sistemul electronic de achiziții publice (SICAP) anunțul de participare pentru procedura de atribuire a licitației deschise, având ca obiect "Proiectare și Execuție Drum Expres Brăila - Galați” în lungime de aproximativ 11 km.

Valoarea estimată a contractului este de 530.312.447,16 lei fără TVA, iar durata contractului este de 94 luni și cuprinde 10 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a acestora. „Durata contractului de lucrări poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor ofertată de operatorul economic desemnat câștigător”, mai informează CNAIR, care precizează că data limită de depunere a ofertelor este 10 decembrie 2019.

Drumul expres se va racorda, în zona de nord a municipiului Brăila, cu actualul proiect al șoselei parte din proiectul noului Pod peste Dunăre de la Brăila, lucrări în prezent în execuție.

Drumul expres va fi proiectat pentru viteza de 120 km/h și va avea o platformă de 22 de metri din carea partea carosabilă va fi formată din câte două benzi de câte 3,5 metri pe fiecare sens și o zonă mediană de 3 metri cu câte 0,75 metri spațiu pentru parapete, conform informațiilor din caietul de sarcini.

Platforma drumului expres va mai avea patru benzi mici de încadrare de câte jumătate de metru și câte un acostament înierbat de 1,5 m pe fiecare parte.

De-a lungul traseului vor fi proiectate două poduri peste canale de irigații și două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată și peste răul Siret.

Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri și peste râul drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri.

Al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri.

Proiectul mai prevede și lărgirea actualului DN28 de la două la patru benzi pe o distanță de 0,43km dinspre municipiul Galați până la intersecția cu Drumul Expres.

---

HARTĂ INTERACTIVĂ - Drumul expres Brăila - Galați:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11870 vizualizari

  • +12 (16 voturi)    
    O hotie marca CNAIR (Vineri, 4 octombrie 2019, 12:52)

    floriniulian [utilizator]

    Cum sa coste 111 milioane de euro un rahat de drum express de 10 km?

    Asa s-au furat ''legal'' miliarde de euro in aceasta tara cu studii de fezabilitate,licitatii castigate la preturi umflate aberant si exproprieri la preturi colosale platite unor politicieni/interlopi care si-au ''cumparat''terenuri pe traseele acestor drumuri stiind din timp pe unde vor trece cu ajutorul mafiei din CNAIR.

    Aceasta mafioti din Parlament nu au dat o lege prin care aceste exproprieri sa se faca la un pret fix asa cum e in orice alta tara.

    Asta e motivul real pentru care aceasta tara nu are autostrazi/infrastructura.

    Alt motiv este coruptia si incompetenta generalizata din DNA/PARCHET/DIICOT/IPJ/SRI care au patronat si au fost/sunt in cardasie cu toti acesti hoti.
    • +4 (4 voturi)    
      nu-i exclus (Vineri, 4 octombrie 2019, 14:38)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      E zona inundabila si podurile sunt scumpe.
      Probabil soseaua va fi facuta in rambleu deci se va transporta f. mult. Iar compactarea samd. costa destul...
      • +3 (3 voturi)    
        Al 3-lea drum Braila-Galati. Renteaza? (Vineri, 4 octombrie 2019, 17:31)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Sunt deja două șosele care unesc Brăila de Galați. Acum se face inca una, un drum expres. Renteaza? Este așa mare traficul între cele doua orase? Se prevede o afluenta de masini atat de importantă dinspre Tulcea către Galați și invers după terminarea podului de la Brăila?
    • +1 (1 vot)    
      O cifra mai realista (Vineri, 4 octombrie 2019, 14:59)

      Nickson [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      ar fi 11.1 milioane pentru un ciot de drum expres de 11 km.
    • 0 (0 voturi)    
      capitalism (Duminică, 6 octombrie 2019, 22:43)

      Iulian Miu [anonim] i-a raspuns lui floriniulian

      n-a vrut lumea democratie liberala si capitalism d-asta salbatic si ideologic pur?

      in china infrastructura e construita de stat la pret de cost, in capitalism e la licitatie si daca se inteleg toti actorii la licitatie.....asta e.

      parerea mea e ca statul ar trebui sa aiba companie natiinala de constructii pentru infrastructura mare, dar nu te lasa CE ca e cu distorsionarea pietei si ajutor de stat.

      asa ca platim.
  • +5 (11 voturi)    
    Altă sifonare de bani (Vineri, 4 octombrie 2019, 13:00)

    Lionheart [utilizator]

    O nouă sursă de sifonare a banilor. Pe un teren plat ca circumvolutiunile Vasilicăi, costul este dublu față de costul unei autostrăzi de câmpie. România e minunată și inepuizabilă.
  • -2 (10 voturi)    
    De unde a mai apărut și ăsta? (Vineri, 4 octombrie 2019, 13:45)

    asavreau [utilizator]

    PSD se chinuie să înceapă drumul expres Craiova Pitești de peste 10 ani și vine acum să spună că fac Galați Brăila!De ce?Ce justificare are.Ți la Galați și la Brăila totul se blochează.Nu trece nici-o autostradă pe acolo ca să spui că racordezi localitățile respective la o rețea de transport importantă:Crede cineva așa ceva?
    • -2 (2 voturi)    
      ai uitat de podul in constructie de la Braila (Vineri, 4 octombrie 2019, 14:44)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Care pod va prelua traficul din Moldova care vine prin Galati.
      Deci drumul e necesar, costul este furaciune pe fata
      • +1 (1 vot)    
        La Galați pe unde ajung moldovenii? (Vineri, 4 octombrie 2019, 16:41)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Nu cred-că sunt moldovenii interesați nici de podul de la Brăila.De ce ar trece podul la Brăila.Să ajungă nicăieri?
        • 0 (0 voturi)    
          Răspunsul este ... (Luni, 7 octombrie 2019, 16:57)

          lsorin [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Da, sunt două drumuri Brăila Galați, dar unul e doar pentru autoturisme, fiind construit pe digul de apărare paralel cu Dunărea (îngust și limitat la 3,5 tone din cauza riscului de tasare) iar al doilea ar putea fi regândit pentru a face legătura cu podul care se construiește, rezultând o mare economie, dacă privim lucrurile acum și așa, fără perspectivă.

          În mod real, podul va face legătura între Moldova și Constanța, prin Dobrogea, eliminând bacurile și ducând la o economie de timp între 20 și 60 minute pe traversare (așteptare, îmbarcare, traversare, debarcare).
          Varianta utilizată acum dinspre Moldova către Constanța de traficul greu/comercial este prin Brăila - (DN21) - stânaga la Viziru până la DN2A - Giurgeni - Constanța sau Brăila - DN21 - (și, prin Viziru sau Țăndărei) - Fetești - A2/Soarelui.

          Altfel, pentru Galați, Brăila și nu numai, accesul către București se face pe DN21 prin Drajna și A2/Soarelui, ceea ce înseamnă iar un trafic destul de ridicat.

          Acum, că am ieșit din paradigma ”decât” Galați-Brăila și vedem utilitatea economică de alega câteva județe cu Constanța și Bucureștiul, găsim chiar și ceva infrastructură existentă, motiv de a spera pe viitor la un drum expres Brăila - Constanța (Port, nu Mamaia/plajă/club!) prin Dobrogea (util Moldovei întregi) și a unuia Brăila - A2, către București și nu numai.

          Atenție: nu comentez costul anunțat/preconizat; arăt doar utilitatea!
  • +6 (10 voturi)    
    111 Milioane de Euro-11 km drum expres??? (Vineri, 4 octombrie 2019, 13:48)

    V. Istina [utilizator]

    Cum de este posibil sa vorbim serios despre asa ceva? E cumva o greseala de „tipar” ? Ori e vorba pur si simplu de un furt colosal, fatis si tupeist care arata clar: Romania e un stat capturat!

    Sper ca a fost doar o greseala.
    • -1 (5 voturi)    
      Voi sigur cititi bine in limba romana? (Vineri, 4 octombrie 2019, 14:24)

      Sufleu [utilizator] i-a raspuns lui V. Istina

      Asta nu e un simplu drum. Contine vreo doua poduri peste un drum si peste raul Siret si inca 2 poduri peste canale de irigatii. Acelea costa mult mai mult decat un drum simplu. INSA, vorbim de pret estimat. Din licitatie vor rezulta sigur oferte mai bune.


      "De-a lungul traseului vor fi proiectate două poduri peste canale de irigații și două viaducte (câte unul pe sens) peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste calea ferată și peste răul Siret.

      Primul viaduct va avea o lungime de 845 de metri și peste râul drumul expres va trece pe un pod hobanat de 290 de metri.

      Al doilea viaduct va avea o lungime de 389 de metri, iar traversarea râului Siret se va face printr-un pasaj de 120 de metri."
  • +3 (3 voturi)    
    cum 110mil euro? (Vineri, 4 octombrie 2019, 14:25)

    levierul [utilizator]

    asta e ceea ce s-a bugetat acum, dar dupa actualizarea cu preturile si cu costurile cu forta de munca, se ajunge la minim 160mil euro.
  • 0 (4 voturi)    
    Niște valori de trafic (Vineri, 4 octombrie 2019, 14:28)

    TurmentatuTheThird [utilizator]

    Ne poate da guvernul niște valori de trafic care să justifice necesitatea și oportunitatea acestui drum între alte 2 drumuri care asigură deja legătura între cele 2 orașe?

    În timp ce pe alte drumuri sunt accidente zilnice (E85 de exemplu), și care să zicem că s-ar putea lărgi la 2 benzi pe sens, facem un drum în paralel cu alte 2. Să nu începem discuția despre Valea Oltului.
    • 0 (0 voturi)    
      Vezi lucrurile simplist... (Luni, 7 octombrie 2019, 17:12)

      lsorin [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

      Vezi lucrurile simplist...
      Dacă se făceau astfel de ”socoteli” (studii de trafic) doar între Fundulea și Drajna, nu se mai construia A2/Soarelui!!!
      Acesta este doar un pasaj din legătura Moldova - Constanța.
      Că nu e tot drumul in plan acum, asta-i altceva. Dar totul se construiește în timp.
  • +3 (3 voturi)    
    Deci 10 milioane/km. (Vineri, 4 octombrie 2019, 14:30)

    un_carnat [utilizator]

    Adica cat nu castiga toti brailenii intr-o zi la un loc.
  • +2 (2 voturi)    
    aha! (Vineri, 4 octombrie 2019, 14:36)

    Codruta N [utilizator]

    Deci dupa isteria cu "telegondolele" (si alte sisteme de transport pe cablu) acum vine la moda isteria cu "podurile hobanate" (sau fie! si nehobanate). "Cineva" s-a bafat bine pe fir >:)
    Ok, fie! macar podurile sunt utile, niciodata un pod nu are cum sa fie ceva "rau" ;)


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by