Pro Infrastructura despre Autostrada Lugoj - Deva și lucrările la podul peste Mureș. „Acest pod, chipurile avariat, este o noua bătaie de joc la adresa românilor. Încearcă să acopere decizia dezastruoasă de a ține închiși cei 21 de km de autostradă”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Duminică, 15 decembrie 2019, 11:59 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Podul Peste Mureș de pe A1
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Lucrările de repoziționare a aparatelor de reazem ale podului peste Mureș de pe Lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva, tronson finalizat 99% dar nedeschis traficului din august de când Transporturile au decis rezilierea contractului, sunt „de imagine”, susține Asociația Pro Infrastructura. „CNAIR ne spune că podul are sute de tone, și totul apare într-o lumină gravă. Ce nu ne spun însă nici CNAIR și nici ministrul este că remedierea este o operațiune banală care presupune ridicarea podului cu câțiva milimetri și se poate executa sub trafic. Asemenea remedieri s-au executat sub trafic în zeci de locuri din țară”, susține Pro Infrastructura.

„CNAIR reușește, și sub noua guvernare, să țină închisă deja de 5 luni o investiție de sute de milioane de euro, sub niște pretexte puerile. Vorbim de lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (Ilia-Holdea) care era gata de trafic din august”, este de părere Asociația Pro Infrastructura.

Poziția vine după ce Compania de Autostrăzi a anunțat că a început o operațiune de ridicare a tablierelor podului de peste Mureș pentru repoziționarea aparatelor de reazem (FOTO).

„După expertize minuțioase, au fost găsite probleme la aparatele de reazem ale podului peste Mureș. CNAIR ne spune că podul are sute de tone, și totul apare într-o lumină gravă. Ce nu ne spun însă nici CNAIR și nici ministrul este că remedierea este o operațiune banală care presupune ridicarea podului cu câțiva milimetri și se poate executa sub trafic. Asemenea remedieri s-au executat sub trafic în zeci de locuri din țară”, scrie API.

„Acest pod, chipurile avariat, este o noua bătaie de joc a CNAIR și MT la adresa românilor. Prin această operațiune de imagine, CNAIR încearcă să acopere decizia dezastruoasă de a ține închiși cei 21 de km de autostradă. Investițiile nu se fac pentru cetățeni, ci pentru orgoliul politicienilor de la MT și al funcționarilor de la CNAIR”, mai transmite ONG-ul.

Pro Infrastructura acuză din nou faptul că tronsonul, deși ar putea fi deschis circulației fără probleme, este ținut închis în timp ce traficul rutier se desfășoară în continuare în paralel pe un drum național mult mai periculos și cu probleme de siguranță și calitate.

„Se va deschide când le convine dumnealor. Nu este prima oară: tronsonul Aiud-Turda din A10 a fost închis 7 luni pentru presupuse probleme la asfalt. Și acolo am avut o remediere de ochii lumii, care a durat câteva ore, pentru salvarea onoarei administrației drumurilor. Între timp șoferii circulă pe DN. Nu contează că România este în subsolul clasamentului european al siguranței rutiere sau al celui privitor la kilometrii de autostradă!”, transmite Pro Infrastructura.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















14325 vizualizari

  • -13 (41 voturi)    
    Nu înțeleg insistența punerii în funcțiune. (Duminică, 15 decembrie 2019, 12:24)

    asavreau [utilizator]

    Deci podul este prost executat.De ce să punem în funcțiune ca să facem remedieri sub circulație?De ce nu se fac remedierile și pe urmă să vorbim de punerea în funcțiune.Indiferent cine-i ministru,aici ceva pute rău.Ce interes are Pro Infrastructură să grăbească o lucrare prost executată?
    • +8 (22 voturi)    
      Ca nu înțelegi (Duminică, 15 decembrie 2019, 13:21)

      Calin_file_de_dosar [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Nu e nicio problema (bine ca nu doare!)... mai neplăcut e ca insisti sa comentezi.
    • +19 (21 voturi)    
      ~2000 de morti si 8000 raniti gravi pe an.. (Duminică, 15 decembrie 2019, 13:41)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Cifrele astea cred ca te vor ajuta sa intelegi insistenta..

      Si poate ar trebui sa citesti din nou articolul. Pro Infrastructura spune ca lucrarea nu este "prost executata". Acum, evident ca ai de ales - ii crezi pe aia de la CNAIR, care au o conducere numita de fostul ministru Cuc, care cerea 10% din venituri la casieria partidului?
      • -4 (16 voturi)    
        Dacă deschizi cu restricții,nu-i gata. (Duminică, 15 decembrie 2019, 14:52)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        O autostradă este gata când poți circula cu viteza legală pe ea,nu cu restricții.Nu contează ce spune Pro Infrastructură,nu ei plătesc și răspund de calitatea lucrărilor.,Pentru întârzieri în execuția lucrărilor trebuie pedepsiți toți cei care și-au primit salariul pentru-că sau ocupat de obiectiv.,inclusiv banii înapoi.
    • +9 (15 voturi)    
      se vede (Duminică, 15 decembrie 2019, 14:43)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      că nu ai făcut niciodată drumul de la Ilia la Marginea (după care se intră din nou pe A1).
      Cât despre pericolul de care spui, eu mai curând îi cred pe cei de la Asociația Pro Infrastructura decât pe cineva care își dă cu presupusul în necunoștință totală de cauză.
    • +8 (14 voturi)    
      falsa problema (Duminică, 15 decembrie 2019, 16:58)

      offside [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      "Aparatul de reazem" e un sandwich de placi de neopren (cauciuc sintetic) si foi de metal, care fac legatura intre pilonii de beton ai podului (ficsi, implantati in sol) si podul in sine (placa), care se comprima/dilata functie de temperatura ambianta 15-20 cm in ambele directii fata de pozitia de echilibru (la aceest pod). Daca nu-l montezi (adica sa-l asezi pe capul stalpului) la temperatura ambianta medie anuala (adica in ziua de montaj nu ai 10 grade ci 30 grade celsius, pentru ca te-a presat ministrul sau ti-ai decalat programul de lucrari), e plasat decalat fata de maximul de deplasare pe care il vei avea cand temperatura baleiaza inspre negative si poti depasi elasticitatea cumulata a reazemului. Altfel spus, un reazem proiectat sa miste stanga/dreapta 20 cm, e pus sa miste 30 cm stanga ptr ca l-ai montat "dezechilibrat" la cald si acum e rece. E important montajul corect, dureaza cateva zie sa le reasezi pentru un pod intreg si se face de regula sub trafic peste tot in tara - pentru ca e o operatie de "mentenanta" cureta la podurile de acest tip.
    • +9 (11 voturi)    
      rolul ProInfrastructura (Duminică, 15 decembrie 2019, 17:07)

      offside [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      ProInfrastructura face ceea ce presa refuza sau e incapabila sa faca - supraveghere civila a unor proiecte de infrastructura critice pentru dezvoltarea economica, gestionate mai mult decat defectuos de "autoritati" si scoaterea la lumina a neputintei, lipsei de profesionalism si minciunilor pe care acestea le servesc zilnic electoratului / contribuabililor.

      Ministrul Cuc a jucat la cacealma pe Sebes-Turda lot 3, intarziand voit deschiderea tronsonului pentru a forta ca antreprenorul sa accepte extinderea garantiei de la 4 ani (contract) la 8 ani. Daca acolo a vazut ca a functionat, la Lugoj_deva 3 a supralicitat si a cerut 10 ani, antreprenorul l-a refuzat si atunci a reziliat contractul unilateral. Ulterior, alaiul de yes-menii din CNAIR au lucrat intens sa inventeze post-factum motive de reziliere, pe care le servesc in continuare si noului ministru.

      Proiectul LD3 nu este mai bun si nici mai rau decat altele contruite in ultimii 10 ani in tara - daca pacalesti antreprenorul punandu-l sa faca lucruri in plus (Holdea, ecoduct 2, etc.) si apoi uiti ca le-ai cerut si nu platesti, cum sa te astepti ca celalalt sa fie usa de biserica? Sunt o gramada de lucruri minore si periferice de facut, dar nici unul nu pune in periocol utilizatorii drumului, daca se decide deschiderea sub trafic.
      • +3 (9 voturi)    
        Să-ți spun un caz ciudat. (Duminică, 15 decembrie 2019, 17:48)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui offside

        Când sa dat în funcțiune autostrada A2,pe porțiunea București -Fundulea sau turnat plăci de beton.Sa observat de la început că acestea se deplasează și au venit cu//soluția//că terenul este de vină,dar în timp se vor stabiliza.Nu sau stabilizat,au creat probleme an de an și acum sunt schimbate cu asfalt.Bineînțeles că nimeni nu mai(vrea să) știe ce și cum sa întâmplat și acum plătim noi,basta disconfortul din toată perioada și acum cu remedierea.La A2 tot PSD a făcut prostia și nu am încredere că o lucrare făcută în perioada PSD și recepționată cu mici probleme,nu devin mari problemele.Comparația cu drumul existent nu o accept,nu câștigi prea mult circulând pe o așa zisă autostradă cu restricții.Dacă poziționarea suporților nu-i o problemă majoră,de ce introduci restricții și cum recepționezi podul ca să-l dai în circulație?Sincer,eu nu m-aș complica să accept așa ceva.
      • +2 (2 voturi)    
        ecoducte (Duminică, 15 decembrie 2019, 23:01)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui offside

        Pai ecoductele chiar TREBUIAU sa se faca!!
        Oricum: de aici inainte, daca vor mai fi acceptate proiecte FARA ecoducte, acolo trebuie bagat DNA pe capul cui le-a acceptat!
  • +20 (22 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 15 decembrie 2019, 13:12)

    [anonim]

    • 0 (0 voturi)    
      Mai mult ca sigur cele (Luni, 16 decembrie 2019, 7:33)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui

      ale robilor. Pentru ca in modul asta se desfasoara relatia sef subordonat in institutiile statului. Nu spun ca e un fenomen de 100% dar tind sa cred ca 95% tot este. Comunismul traieste, si permite unora cu mult tupeu sa fure linistiti.
  • +9 (11 voturi)    
    Lucrari cu trafic in desfasurare (Duminică, 15 decembrie 2019, 14:02)

    johnny2 [utilizator]

    1. Exista legi (oare mai exista in tara asta, oare se mai aplica ) si normative tehnice clare care specifica lucrarile care se pot executa sub trafic si care nu se pot !
    2. Politica si iar politica.
  • -4 (16 voturi)    
    Nimic despre Autostrada Moldovei (Duminică, 15 decembrie 2019, 14:48)

    florinos [utilizator]

    Moldovenii credeau ca doar PSD este rau intentionat si nu doreste Autostrada in Moldova dar la fel se comporta si PNL impreuna cu Ludovic Orban si Klaus Iohannis care au uitat promisiunile din campania electorala si nu au mai facut nimic pentru ca lucrarile la Autostrada Moldovei sa inceapa cu bani Europeni.

    Gargara si neputinta dar PNL va cere moldovenilor voturi in luna mai-iunie, o sa isi aminteasca atunci ca nici PNL nu a facut nimic pentru ei.
    • +10 (14 voturi)    
      Cine? Cand? Unde?.. (Duminică, 15 decembrie 2019, 16:36)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      Guvernul Orban, in functie de o luna, nu a facut autostrada Moldovei?..

      Pai iti spun eu de ce:
      1. nu a fost prinsa in "master planul" de transport pentru perioada de finantare 2014-2020. stim, Moldova s-a trezit, dar s-a trezit cam tarziu. master planul de care vorbim l-a facut PSD dupa alegerile din 2012, cand Moldova a votat PSD. la fel si in 2016..

      2. va fi nevoie de o noua executie bugetara in care sa fie prinsa aceasta autostrada. momentan, in actele oficiale ea nu exista. CNADNR are in plan un drum express.

      3. daca nu convingem UE ca este o autostrada importanta pentru traficul european, va trebui sa o facem pe banii nostri. vrei sa intrebam Moldova daca alege 40% in plus la pensii sau autostrada?..
      • -7 (15 voturi)    
        PNL (Duminică, 15 decembrie 2019, 17:16)

        florinos [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        PNL a omis asta in campania electorala.
        Corina Cretu spunea ca UE ne va da banii daca trimitem un proiect realizabil pentru Autostrada Moldovei.

        Probabil inainte de alegerile din mai - iunie PNL si Iohannis vor anunta ca s-au facut pasi uriasi pentru Moldova apoi vom mai auzi de acest proiect in iarna cand sunt alegeri Parlamentare.

        Gargara si indiferenta si din partea PNL.
        • +6 (12 voturi)    
          care Corina Cretu? (Duminică, 15 decembrie 2019, 17:45)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui florinos

          si deci voiai ca intr-o luna de zile PNL-ul sa inceapa o autostrada? Nu voiai sa o si termine pana la sf Vasile?
          • 0 (10 voturi)    
            Exagerezi (Duminică, 15 decembrie 2019, 18:13)

            florinos [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Nu ma asteptam ca intr-o luna sa termine Autostrada dar au promis ca vor face ceva in sensul acesta, vor misca niste hârtii, pana acum nu l-am vazut pe Orban sau pe Ministrul Transportului sa spuna ceva despre Autostrada Moldovei desi in Campania Electorala spuneau ca este un subiect foarte important si se vor ocupa cu prioritate.
        • +1 (1 vot)    
          te astepti la minuni peste noapte (Luni, 16 decembrie 2019, 12:50)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui florinos

          Ca sa fie clar, nici eu nu cred ca acest guvern PNL este vreo minune nemaivazuta, o echipa de profesionisti, competenti si pusi pe treaba. Par mai degraba ageamii. La capitolul intentii, par hotarati sa livreze promisiunile PSD - pensii, salariu minim umflat etc. Deci spatiu de manevra pentru investitii zero.

          Dar.. Ca sa faci autostrada in Moldova ai nevoie in primul rand sa convingi UE ca e importanta. Asta nu se intampla peste noapte. Master Planul ala de transport nu se schimba la nivel de UE doar pentru ca s-a schimbat guvernul in Romania.

          Deci tot ce poti sa ceri de la PNL este sa initieze studiile de fezabilitate pentru o Autostrada Bucuresti - Iasi. Pana la alegerile din 2020, mai mult nu se poate. Si inclin sa-ti dau dreptate - pentru PNL nu pare sa fie prioritara aceasta autostrada.
  • +10 (12 voturi)    
    deschidere sub trafic (Duminică, 15 decembrie 2019, 17:34)

    offside [utilizator]

    Sa se rezolve următorul spagat logic pe care l-a propus ex-ministrul Cuc:
    - dacă antreprenorul accepta extinderea de garanție de la 4 la 10 ani, se semna recepția si sectorul de autostrada se deschidea sub trafic la final de luna august.
    - pentru ca antreprenorul nu a acceptat renegocierea contractului, autostrada e acum nesigura in exploatare si nu poate fi deschisa.
    • 0 (0 voturi)    
      Bine spus ! (Luni, 16 decembrie 2019, 15:22)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui offside

      Poate intelege ironia si dl FlorinOs, de mai sus.
  • +4 (6 voturi)    
    ok, bun! (Duminică, 15 decembrie 2019, 22:56)

    Codruta N [utilizator]

    Si CARE ar fi interesul, sa nu-l dea in folosinta?
    ???


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by