Ministrul Fondurilor Europene: „Finanțarea Autostrăzii Unirii din fonduri europene nu este posibilă în prezent” / Care este explicația

de Victor Cozmei     HotNews.ro


A8 Tg Mures - Iasi
Foto: Hotnews
Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, transmite, în răspunsul la interpelarea deputatului PNL Ioan Bălan,că linia de cale ferată Suceava-București nu are momentan finanțare europeană, iar construirea Autostrăzii Unirii din fonduri europene nu este posibilă în prezent. Boloș detaliază că în prezent în Programul Operațional Infrastructura Mare până în 2020 este contractată documentația tehnică pentru sectorul Tg. Mureș - Tg. Neamț, iar tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni este, deocamdată, prevăzut a fi realizat prin Parteneriat Public Privat.

Ministrul Marcel Boloș, într-un răspuns adresat deputatului PNL de Suceava Ioan Bălan, a precizat că finanțarea construcției cu fonduri nerambursabile în cadrul POIM a „Autostrăzii Unirii” (n.r A8 Tg. Mureș - Iași) nu este posibilă în condițiile din prezent.

"În privința finanțării pentru Autostrada Unirii, la această dată, prin POIM 2014-2020 este contractată doar pregătirea documentației tehnice aferente proiectului de infrastructură rutieră "Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț". În ceea ce privește tronsonul Târgu Neamț- Iași- Ungheni, la această dată finanțarea proiectului (inclusiv pregătirea), este prevăzută a se realiza prin parteneriat public-privat. În concluzie la această dată, finanțarea Autostrăzii Unirii în cadrul POIM nu este posibilă, în condițiile legislației actuale, iar finanțarea în cadrul următoarei perioade de programare depinde de modificarea legislației, de rezultatele studiului de fezabilitate și de alocarea financiară disponibilă", a punctat ministrul Fondurilor Europene.

În ceea ce privește drumul expres Suceava-Ploiești, ministrul Fondurilor Europene a informat că sunt în implementare proiecte de elaborare a documentației tehnico-economică pentru toate sectoarele drumului, toate tronsoanele având finanțare aprobată în cadrul POIM.

"Cu privire la finanțarea liniei de cale ferată Suceava-București, vă informăm că la această dată nu sunt depuse cereri de finanțare pentru sectoarele de cale ferată aferente tronsonului Suceava-București. Au fost eliberate de Organismul Intermediar de Transport avize de principiu pentru fundamentarea finanțării proiectelor aferente cadrului financiar 2014-2020, respectiv pentru studiile de fezabilitate Pașcani-Dărmănești, Dărmănești-Vișcani, Roman-Iași, Focșani-Roman, Ploiești Triaj-Focșani", a mai menționat Boloș.

Ministrul Fondurilor Europene a precizat că nu există risc de dezangajare pentru fondurile alocate axelor prioritare de transport, respectiv Axa Prioritară 1 și Axa Prioritară 2 din cadrul POIM 2014-2020.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















3782 vizualizari

  • +2 (12 voturi)    
    De ce nu-i posibilă!? (Vineri, 3 ianuarie 2020, 13:49)

    Tayen [utilizator]

    Sunteți la guvernare, faceți ceva.
    SĂ VEDEM CĂ FACEȚI CEVA!!!! Că buget mărit în fiecare an și la fiecare rectificare pentru servicii vedem de 30 de ani încoace. BANI MAI MULȚI LA SALARIILE BUGETARILOR VEDEM MEREU!
    O investiție nu vedem.
    FACEȚI!!!
    • +6 (8 voturi)    
      PPP pt ca altfel nu se poate (Vineri, 3 ianuarie 2020, 14:11)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      FURA
      • +1 (1 vot)    
        Tg Mures-Iasi e o himera (Vineri, 3 ianuarie 2020, 23:18)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        Costurile sunt uriase. Pentru legatura Moldova-Transilvania singura solutie viabila este Bacau-Brasov. Restul sunt povesti. Noi nu suntem in stare sa facem o legatura prin Valea Prahovei ( mult mai accesibila) si credeti ca vom reusi prin zona Bicazului unde e mult mai greu ?
    • +3 (3 voturi)    
      una e disscursul politic si alta e realitatea (Vineri, 3 ianuarie 2020, 14:12)

      cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      nu mai stiu cine a zis asta dar avea dreptate.
      Targu Mures - Targu Neamt se va face (sigur se va face in 5 ani, am incredere in Iohannis si guvernul lui) din bani europeni. Targu Neamt - Iasi se va face (tot sigur sunt) in parteneriat public privat, dar nu inteleg de ce nu avem bani macar pentru portiunea asta in campie.
      • +3 (5 voturi)    
        tocmai pentru ca ai incredere in johannis (Vineri, 3 ianuarie 2020, 15:59)

        meditatorul [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

        nu se va face!
    • +2 (4 voturi)    
      pai puiut (Vineri, 3 ianuarie 2020, 14:15)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      EU si-a definit culoarele de transport acum nu stiu cati ani, si nu traversa nici unul carpatii in Moldova

      Din fericire pentru noi, pentru ca sarbii nu erau in UE si nu erau certitudini ca-si termina bucatile lipsa, s-a tras un ram din coridorul IV si pe la noi

      asa ca poate sa fie si mama omida la guvernare, cel mult se vor obtine un 30-40% din fonduri de dezvoltare regionale prin urmatoarele exercitii financiare. Pana atunci ramane ca si valea prahovei...asa cum am stabilit
    • +3 (3 voturi)    
      Faceți ceva !!! (Vineri, 3 ianuarie 2020, 14:32)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      Când anteriorii au demolat//acel ceva//,nu-i ușor să-l refaci.La UE au anunțat că vor face prin PPP.Sa trâmbițat mult și în media românească.Atunci UE insistau să ne dea fonduri,nu mai insist să spun de ce.Poate știi.Acum noi ne răzgândim.UE va da fonduri și pentru acel tronson,dar nu acum.Problema,eu așa văd,este că,nu executăm simultan tronsoanele.Putem începe Tg.Mureș -Tg Neamț cu fonduri UE și ulterior să refacem proiectul și pentru restul traseului.Problema este că,sunt unii ambițioși și nu sunt de acord.Ei vor ori totul ,ori nimic.Normal realizăm NIMIC.Că- ușor.
  • +1 (7 voturi)    
    Proba indirecta (Vineri, 3 ianuarie 2020, 14:41)

    UpNext [utilizator]

    dar usor sesizabila, ca Moldova nu prezinta decat un interes marginal pentru UE si, din pacate, pentru Romania. In absenta unui program realist si solid de investitii si modernizare a acestei provincii, pe termen mediu si lung, Moldova se va depopula si mai mult si va ramane de izbeliste.

    In plus, efectul neincrederii si, prin consecinta, al indepartarii de Rep. Moldova se observa mai clar acum, cand nu sunt avute in vedere, ba chiar evitate, investitii de legatura si armonizare cu statul vecin.
    • 0 (4 voturi)    
      UE în prostia românească. (Vineri, 3 ianuarie 2020, 16:05)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Punct.
  • +4 (6 voturi)    
    ninic nu este posibil (Vineri, 3 ianuarie 2020, 15:58)

    meditatorul [utilizator]

    din fonduri europene daca nu este in ardeal! Ghici de ce!
  • +2 (2 voturi)    
    Pentru ca din banii UE nu poti fura (Vineri, 3 ianuarie 2020, 19:32)

    Large_Pay [utilizator]

    Banii proveniti din bugetul de stat sau local nu trebuiti dati la socoteala decat cetatenilor Romaniei care ori sunt dezinteresati de soarta tarii, ori pur si simplu sunt niste imbecili.
    Ori banii proveniti din fondurile UE sunt scrutinizati de toate statele membre UE, ti se dau beneficii dar ai foarte multe responsabilitati, iar daca nu le indeplinesti esti sanctionat la nivel de comunitate si nu poti scapa cu pile si alte nepotisme invatate de pe vremurile lui Ceasca-Iliescu.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by