Pro Infrastructura despre tronsonul „2+1 alternativ” de pe DN2: „Înainte era printre cele mai mortale sectoare, acum în primele 6 luni a fost o singură ciocnire frontală” / Despre ambuteiaje: „Drumul e în parametri normali 97% din timp”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Accident pe DN2 pe zona cu o banda pe sens
Foto: Asociatia Pro Infrastructura Facebook
Zona pilot de pe DN2 între Sinești si Movilița, unde drumul inițial cu câte o bandă pe sens a fost reamanejat prin marcaje la tipul „2+1 alternativ” a fost un succes, susține Asociația Pro Infrastructura. „Pe tronsonul care înainte era printre cele mai mortale de pe DN2 a avut loc în primele 6 luni o singură ciocnire frontală”, spune API. Cât despre ambuteiajele create, API susține că acestea apar doar în două momente ale săptămânii: vineri pe sensul spre Moldova și dumincă spre București. „Monitorizarea de trafic minut cu minut arată că, deși este una din cele mai aglomerate porțiuni, zona pilot funcționează la parametri normali în aproximativ 97% din timp pe fiecare sens”, spune API.



„Intrarea pe contrasens a fost cauza multora din tragicele accidente din ultimele săptămâni. Există soluții simple și ieftine de separare completă a sensurilor de mers, lăsând însă posibilitatea depășirii”, scrie Asociația Pro Infrastructura.

„La câțiva kilometri sud de locul accidentului cu 7 victime din 25 decembrie de pe DN2 de lângă Urziceni, CNAIR a dovedit, la sugestia API, că acest drum poate fi reamenajat aproape de siguranța unei autostrăzi! Marcajul ”2+1 alternativ” asigură separarea sensurilor, oferind o bandă de depășire alternativ pe fiecare sens. Zona pilot între Sinești si Movilița a fost inaugurată în iulie 2019. Rezultatul: pe tronsonul care înainte era printre cele mai mortale de pe DN2 a avut loc în primele 6 luni o singură ciocnire frontală, care putea fi și ea evitată daca CNAIR instala parapete median”, scrie ONG-ul.

„Chiar dacă există loc de mai bine, monitorizarea noastră arată că testul pe cei 10 km ai DN2 a fost un succes. Felicităm CNAIR și solicităm de urgență generalizarea sistemului ”2+1 alternativ” pe cei aproape 400 km din DN2 și DN28 care au lățime suficientă (Afumați-Săbăoani-Iași) și pe alte drumuri naționale cu aceeași lățime (de exemplu DN1C Cluj Napoca-Dej). Sistemul poate fi implementat și pe celelalte drumuri naționale prin extinderea platformei la minimum 13 metri, lucru realizat deja de CNAIR pe porțiuni din DN7 Valea Oltului. Este timpul să nu mai avem victime pe contrasens!”, atrage atenția Asociația.

Momentele de aglomerație apărute pe noul tronson: „Drumul funcționează la parametri normali în aproximativ 97% din timp pe fiecare sens”

API adresează și criticile apărute atât înaintea implementării proiectului, cât și după când pe traseul pilot au apărut și momente cu cozi kilometrice.

Monitorizarea de trafic minut cu minut realizată de către API din iulie până astăzi arată că, deși este una din cele mai aglomerate porțiuni din DN2, Sinești-Movilița funcționează la parametri normali în aproximativ 97% din timp pe fiecare sens. Ambuteiaje au loc vinerea după-masa pe sensul spre Moldova, si duminica după-masa pe sensul spre București. Mai mult, am observat că durata acestor ambuteiaje de weekend a scăzut de la o lună la alta”, susține Asociația.

„Acesta este un exemplu de investiție relativ mică, cu rezultate foarte bune în materie de siguranță rutieră, folosind creativ drumul existent. Există și alte posibilități, dar fondurile de la bugetul de stat pentru astfel de investiții și întreținerea drumurilor au scăzut de la 800 milioane lei cheltuiți în 2019 la 200 milioane lei alocați inițial de guvern pentru 2020, sumă crescută prin amendament la doar 360 milioane”, scrie API.

„Astfel de reamenajări sunt imperativ necesare în țara cu cele mai nesigure drumuri din Europa: 5 decese pe zi în medie, ajungând la 10 pe zi de sărbători. De asemenea, nu ar mai trebui permisă construirea de drumuri noi, spre exemplu centuri rutiere, fără separare de sens, cum e cazul centurii Timișoara, Iași, Zalău sau parte din centura Bacău! O lărgire a drumului la faza de proiect de la 10 la 13 metri asigură implementarea unui sistem cu separare de sens și bandă de depășire”, scrie API.

DN2 - un drum cu o bandă pe sens, dar pe care se circulă frecvent pe acostament

Drumul Național 2 de la București până după Roman, pe toți cei aproape 400 de kilometri, este construit pe o platforma de 13 metri lățime și configurat pe aproape toată lungimea cu câte o bandă pe sens și câte un acostament consolidate pe fiecare parte, folosit constant în mod neregulamentar de către șoferi drept o bandă separată de circulație.

Mai mult, DN2 pe aproape toată lungimea sa trece prin numeroase localități - sate și chiar orașe.

În paralel, Compania de Drumuri are în plan realizarea unui drum de mare viteză (autostradă sau drum expres) cu indicativul A7 pe ruta Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani - Siret, arteră care pe viitor va decongestiona DN2 și va prelua marea majoritate a traficului care tranzitează Moldova pe axa Nord-Sud. Proiectul este momentan în faza realizării studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pe loturile de la Ploiești la Pașcani.

Un video recent realizat de un șofer pe zona pilot DN2 în care explică în ce constă reamenajarea și cum se circulă:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















11069 vizualizari

  • -6 (24 voturi)    
    Drula nu e doar obtuz (Luni, 6 ianuarie 2020, 12:14)

    mmmircea [utilizator]

    Ci mai nou dezinformeaza de-a dreptul, incercand sa transforme negru-n alb si invers. Circul de 2-3 ori pe saptamana pe sectorul dintre Sinesti si Movilita si de fiecare data se formeaza coloane. Cei care nu circula pe acest drum pot porni optiunea de traffic in google maps si vor observa ca de cele mai multe ori tot drumul de la iesire din Buzau pana la intrarea in capitala e verde cu exceptia acestui sector care de obicei e portocaliu, adica trafic ingreunat. Dl Drula spune corect ca odata cu implementarea parapetilor mediani s-a redus numarul de accidente produs prin patrunderea pe contrasens. Ceea ce nu spune dl Drula e cat de periculosi au devenit cei 10km dinaintea si dupa acest sector alternativ, cu cat a crescut numarul de depasiri si de accidente pe acesti km. Solutia de bun simt e cea pe care o intuiesc majoritatea oamenilor, separatoarea de sens si largit acostamentul cu 1-1.5m, adica doua benzi pe sens. Ma bucur ca s-a implementat experimental acest 2+1, pentru ca a putut sa demonstreze in practica, la traficul de le dn2, ca nu face fata. Sper ca CNAIR va incheia cat mai curand acest pilot generator de coloane, nervi si poluare suplimentara si va readuce respectivul sector la starea initiala
    • +6 (16 voturi)    
      . (Luni, 6 ianuarie 2020, 12:29)

      Moldoveanul [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Nu spune cât de periculoși au devenit? M-am informat eu și a fost un singur accident frontal în 6 luni și 0 (ZERO!) morți. Așa că încetați că e periculos.

      Lărgirea ar presupune investiții enorme în condițiile în care e mai de preferat o autostradă acolo. Iar până la o autostradă, soluția 2+1 e cea mai viabilă. Chiar dacă mergi mai încet, măcar nu mai mor oameni.
      • -1 (5 voturi)    
        plusuri si minusuri (Luni, 6 ianuarie 2020, 15:07)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Moldoveanul

        + nu a murit nimein in 6 luni
        - traficul este in parametrii 97% din timp si blocat doar atunci cand conteaza :), vineri seara spre Moldova si duminica seara spre Bucuresti.
        • +2 (6 voturi)    
          o medalie si pentru Firea de la Pro Infrastrura (Luni, 6 ianuarie 2020, 16:41)

          jescu [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

          Pe principiul asta, ca la anumite ore nu e nimeni pe drum si la orele cand conteaza e coada mare putem calcula si noi in Bucuresti procentul. Iese peste 80% si ii dam si lu' Firea o decoratie de cavaler ca se merge fluid la 3 noaptea in Bucuresti, in plus au fost salvate nenumarate vieti din cauza vitezei mici de deplasare ziua. Cu recomandarea sa se extinda la toata tzara :) NOT
          • +2 (2 voturi)    
            Week-end (Marţi, 7 ianuarie 2020, 11:46)

            placintacubranza [utilizator] i-a raspuns lui jescu

            Drumurile se blocheaza vineri/duminica peste tot in lume, inclusiv la noi pe A1 si A2!

            Si in restul de 97% din timp te asigur ca DN2 nu este nici pe departe gol ca la 3 noaptea, este drum aglomerat toata ziua.
            • 0 (0 voturi)    
              nu e adevarat (Marţi, 7 ianuarie 2020, 14:16)

              jescu [utilizator] i-a raspuns lui placintacubranza

              Te asigur si eu ca pe aceasta portiune de drum nu s-a mers bara la bara la acele ore, pana la implementarea acestui sistem mult laudat :)
    • +6 (16 voturi)    
      Ce coloane (Luni, 6 ianuarie 2020, 12:59)

      placintacubranza [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Miniciuni. Oricine poate verifica pe Google Maps "tyical traffic" pe portiunea respectiva si se observa ca in afara de intervalele mentionate in articol nu exista decat "verde" - trafic cu viteza normala.

      A, daca a circula legal (80-90 km/h) inseamna "coloana" pentru tine, insemana doar ca esti unul dintre inconstientii care circula cu 120+ km/h, punand viata celorlati in pericol.
  • -3 (13 voturi)    
    Pe hartie arata bine (Luni, 6 ianuarie 2020, 12:17)

    Vinceroy [utilizator]

    Insa in realitate se depaseste in draci, fara cap sau creier mai rau ca inainte...
  • +4 (12 voturi)    
    Trebuie continuat (Luni, 6 ianuarie 2020, 12:28)

    cornholio [utilizator]

    Susțin de peste ani buni sistemul 2+1 pe DN2. Siguranța trebuie să aibă prioritate față de capacitatea de trafic, trebuie generalizată urgent separarea sensurilor iar pe porțiunile unde apar ambuteiaje intervenit punctual și lărgit la două benzi pe sens.

    Dacă le putem anticipa deja (de exemplu zona Focșani Mall și Dedeman), lărgit simultan cu introducerea separării. Care trebuie să fie rigidă, nu o simplă bordură peste care poți zbura cum e acum în zona menționată.
    • -1 (5 voturi)    
      30km pe ora limita si n-o sa mai fie accidente (Luni, 6 ianuarie 2020, 14:25)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui cornholio

      Pentru cei care merg pana la Bacau, Iasi sau Suceava conteaza mult viteza de mers. In mod sigur economia o sa aiba de suferit daca se merge cu 80km la ora vs 110 la ora. A facut cineva un studiu de impact, cat are economia zonei respective de suferit daca s-ar face drumul 2+1 alternativ ? Dupa ce ca nu se face autostrada se reduce si viteza de deplasare pe ce drumuri exista. Eu cred ca ar trebui facut un sondaj pe soferii care merg pe acea directie, mai ales pe cei profesionisti, care circula zilnic pe acolo. Ei sa spuna cum prefera, nu vreun functionar de la minister...
  • +6 (14 voturi)    
    solutie super buna ... (Luni, 6 ianuarie 2020, 13:06)

    VaseaV [utilizator]

    Trebuie facut tot drumul 2+1 cu schimbare la 10 km. Fac destul de des drumul asta, si este unul dintre cele mai periculoase drumuri. In 250 de km, evit cam 5-6 accidente. Toti au impresi ca merg pe sosea cu 2 benzi pe sens si vin in spatele tau si dau cu flash-ul si te agreseaza pur si simplu. Daca nu te dai la oparte pe banda pe care oricum e interzis sa rulezi autovehicolul, fac cum fac si te depasesc apoi pur si simplu iti pun frana, exact ca in filmuletul ala de la Otopeni cand cel care a fost agresat a ajuns in fara carosabilului rasturnanduse. Ce e si mai grav, am vazut si masini de politie care folosesc banda din margine ca si banda de rulare.
  • -6 (12 voturi)    
    vrem autostrazi (Luni, 6 ianuarie 2020, 13:19)

    1980 [utilizator]

    Un suscces?! eu nu stiu de unde va luati dvs informatiile? din stele, oare?
    nu sunteti normali!!!
    cum sa implementati tampenia asta pe toti cei 400 km?!!
    se produc niste ambuteiaje ingrozitoare... faci 10 km in mai mult de 30 min...ce va insemna asta pe tot tronsonul de 400 km?... vom face 8 ore pe drumul Iasi - Bucuresti.
    SI cu siguranta jumatatea aia de banda ne-a costat cat 2 benzi!!
    in 30 de ani nu ati facut nimic, ati cheltuit banii aiurea in loc sa faceti autostrazi, si asa se reduceau si nr de accidente de pe acest tronson.
    JALE!!
  • 0 (16 voturi)    
    2+1 NU (Luni, 6 ianuarie 2020, 13:33)

    mihnea2012 [utilizator]

    Imi pare rau dar nu pot fi de acord cu API si ma rog la Dumnezeu sa nu se generalizeze aceasta solutie.
    1. Este fals cum ca acel drum este de doar de o banda pe sens si iata ca l-au facut de 3 benzi. Faptic se circula pe 2 benzi pe sens;
    2. S-a importat din Suedia solutia si iata ca am devenit suedezi. Valorile de trafic de acolo nu se compara cu cele de pe DN2.
    3. Cand se aglomereaza se creeaza un fenomen de goana pe bada a doua pentru a-i depasi pe cei care merg f incet, apoi se formeaza palnii care se infunda intr-n trocarici care ruleaza cu 50 km/h;
    4. Vehiculele care merg f incet regularizeaza astfel traficul. Deci s-au instituit limitari de viteza drastice indirect. DE AICI VINE NUMARUL REDUS DE ACCIDENTE.

    Altfel spus nu doresc ca sa se limiteze viteza pe tot DN2 ci sa se investeasca bani adevarati in largire!
    Haideti sa nu elogiem solutii care sunt deloc ieftine si sa le consideram ca fiind reusite cand de fapt nu fac decat sa limiteze viteza de deplasare.

    Cand se adauga pe anumite portiuni inca o banda la o sosea ce avea doar o banda pe sens pana atunci , DA, e un progres, o solutie. Dar cand vii sa faci acest lucru unde erau 2 benzi pe sens ca pe DN2 (nu incercati sa ma corectati), atunci nu pot accepta astfel de solutii ca fiind considerate progrese.
    • 0 (10 voturi)    
      n-ai tu treaba (Luni, 6 ianuarie 2020, 14:39)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

      o sa iei instant 7-8 minusuri. Ceea ce ma deranjeaza e ca Drula si API isi permit sa ne minta in fata ca PSDragnea. Ar avea mai mult de castigat daca si-ar face mea culpa si-ar recunoaste catastrofa de trafic pe care au creat-o. Nu mai vorbesc de implicatiile ecologice, spunea cineva mai sus ca mai bine mai sta o jumatate de ora de trafic in plus. Nu e vorba doar de timp de functionare in timp in care motorul arde carburant, vorbim de depasiri impuse coloanei, de la 70 cu retrogradare si acceleratia la podea, asta in loc sa rulezi linistit cu 100-110kmh la ora, sa poti sa anticipezi nitel traficul, dar na, si-a facut si API numarul pe spinarea noastra. Asa se intampla cand lipsa de compententa intalneste reaua-credinta.
    • 0 (4 voturi)    
      cam greu de explicat ... (Luni, 6 ianuarie 2020, 14:49)

      VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

      In 250 de km, viteza medie este de 60-70 de km/h masurata de mine, in conditiile in care viteza maxima in localitate este de 50km/h. Pe un drum de 2+1 ai siguranta odata + o viteza medie de 70 km/h(viteza asta e scoasa din carti ca nu am avut unde sa o masor).
      • 0 (6 voturi)    
        asta daca ai avea trafic foarte mic (Luni, 6 ianuarie 2020, 15:17)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

        La valorile de trafic de pe dn2 insa, 2+1 e de fapt o scadere a capacitatii drumului care duce la o scadere a vitezei de deplasare, cu toate dezavantajele ce pleaca de-aici, inclusiv in materie de siguranta. Nu vei mai scoate 60-70 kmh medie cum o faci in prezent, asta iti pot da in scris. Solutia de bun simt e constructia fazata a autostrazii catre Moldova. In 2-3 ani s-ar putea face tronsonul Ploiesti-Buzau, care ar imbunatati semnificativ situatia pe dn2 Buzau-Urziceni-Bucuresti. Hai insa sa ne jucam de-a 2+1 pe nervii, timpul si banii soferilor.
  • +3 (5 voturi)    
    Autostrada e solutia! (Luni, 6 ianuarie 2020, 15:11)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Solutia de 2+1 pe 10 km este o aberatie pentru cei care nu circulati pe aici.
    Trec foarte des de la Ploiesti la Galati pe cei 5 sau 6 km pana la intrarea in Buzau.
    Totdeauna sunt aici accidente.
    Odată intrat pe tronsonul asta dai de cocalarii care vin de la Bucuresti cu masini puternice.
    Te claxoneaza, te fleshuiesc, te depasesc pe dreapta pe acostament, fac orice sa-ti ia fata.
    Si tot drumul e la fel.
    Numai daca aici s-ar aplica soluția din articol cred ca ar fi măcel!
    E o zona in care te confrunti cu cocalari de Bz, Vn,B, Vs, Nt, Sv si uneori si moldoveni.
    Niciodata nu va reusi aberația asta 2+1 pentru ca soferii români sunt indisciplinati si violenți.
    Miliția din Bz este inexistentă dar pana la iesirea din jud. Bz spre Brăila sunt 3 echipaje.
    Dopuri, blocaje si accidente cu aceasta solutie.
    Cocalarii au nevoue de autostrada nu de trafic ingustat sau restricționat.
    Toate frustarile se revarsă după ce scapa de dop-ul artificial creat.
    Autostrăzi pentru cocalari!
  • +2 (6 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 6 ianuarie 2020, 15:46)

    [anonim]

  • +3 (5 voturi)    
    „2+1 alternativ” (Luni, 6 ianuarie 2020, 19:17)

    Inapasevedeinvers [utilizator]

    Trebuie sa recunosc ca nu asta era imaginea mea despre „2+1 alternativ”
    Am crezut ca este un sistem interactiv prin care, in functie de intensitatea traficului, banda centrala este alocata fie unui sens fie celuilalt, astfel incat sa se asigure fluenta.
    Chiar eram curios sa vad pentru ca asta ar insemna si o monitorizare, daca nu in timp real, macar in baza unui istoric documentat. Nu era sa fie o treaba simpla... panouri de presemnalizare, afisaje, indicatoare comandate de un dispecer... "AI" in toata regula
    Ceea ce se vede aici este un fel de "paleta", cam asa cum se procedeaza pe portiunile de drum in lucru.

    Altfel, cea mai buna solutie pentru a evita total accidentele este inchiderea totala a drumurilor.
    Dar si asa, tot poate ca mai cade intr-o rapa cate un car cu bou .
  • +1 (1 vot)    
    prostie sau rea intentie ? (Marţi, 7 ianuarie 2020, 11:17)

    distribuitorul [anonim]

    O vorba inteleapta spune ca cam asa : " cap ai , minte ce i--ti mai trebuie " - cam la asta se reduce gandirea celor de la API in cazul de fata . Eu fac din 2 in 2 zile acest drum intre BZ si B , si nu cu vreun bolid ci cu o utilitara care din constructie nu merge cu mai mult de 100 km/h , deci nu pot fi acuzat ca sunt vreunul dintre astia care circula cu viteza nesimtita . . Dar nici nu pot sa remarc ca daca acum 2 ani faceam acelasi drum , BZ-Doraly in maxim 11/2h , in 2019 , dupa ce sa creat asa zisa zona experimentala 2+1 dintre Movilita si Sinesti , am ajuns sa parcurg distanta frecvent in peste 2h , uneori chiar si cu masina mica . Si de ce a crescut acest timp in ultimul an , cu peste 1h in unele zile , tocmai din cauza acestei ineptii cu 2+1 pe portinea mentionata , care pur si simplu nu face decat sa scada viteza medie de deplasare foarte mult ( mai ales pe portiunea cu pricina unde se creeaza fenomenul numit palnie zilnic , mai ales la orele de varf , cand pe un sens cand pe celalalt - de aici si inexistenta accidentelor , cand circuli cu 5-20 km/h in coloana e normal ca nu apar accidente , Poate ne spun distinsii domni de la API , cam cum ar trece o masina de urgenta in cazul ipotetic , cand in conditii de trafic supra aglomerat se defecteaza un TIR pe sensul Movilita - Buc. pe o portiune cu 1 banda sens , iar pe celalalt sens un alt TIR , tot pe o portiune cu 1 banda pe sens , iar pe mijloc sunt separatoare de sens , intre cele 2 TIR -uri benzile fiind ocuate de masini bara la bara . Cam cat ar mari timpul de interventie aceasta aglomerare creeata artificial . Solutia nu e asta , mai degraba pui separator pe mijloc , cel putin nu mai creezi fenomenul de palnie si amendezi pe cei ce merg cu mai mult de 10km/h sub limita pe acel sector , astfel incat nici sa nu se stea dar nici sa se sara viteza .
  • 0 (0 voturi)    
    DN2 (Miercuri, 28 iulie 2021, 11:10)

    dr.Jekyll [utilizator]

    Nu se pot pune separatoare de sens pe DN2 pt simplul motiv ca acest drum nu are 4 benzi asa cum cred majoritatea.Are 2 benzi iar cea din dreapta este banda de siguranta care este folosita gresit ca banda 1 de sens.Tocmai de aia se petrec atatea accidente si este un drum extrem de periculos.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by