Autostrada Sebeș - Turda, Centura Bacăului, Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul expres Craiova - Pitești, câteva dintre proiectele subfinanțate în noul buget - Pro Infrastructura

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrazile in Romania, misiune grea
Foto: Hotnews
Mai multe mari proiecte de infrastructură rutieră aflate în lucru - printre care Autostrada de Centură a Bacăului, Autostrada A10 Sebeș - Turda, drumul expres Craiova - Pitești sau Podul peste Dunăre de la Brăila - au alocări bugetare pe 2020 insuficiente, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura. „Deși, declarativ, vor fi prioritizate principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par să stea așa”, susține ONG-ul.

„Un prim exemplu ar fi centura orașului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 și au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizați aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare”, scrie API.

Potrivit Asociației, un alt proiect drastic subfinanțat este Autostrada Sebeș-Turda. „Chiar dacă avansul în 2019 nu a fost cel scontat, au fost consumate 183 de milioane de lei. Alocarea pentru 2020 este de doar 56 de milioane, mult sub o estimare realistă de aproximativ 200 de milioane”, spune ONG-ul.

„Drumul Expres Craiova-Pitești (cele 3 loturi aflate în construcție în valoare de peste 2 miliarde de lei cu TVA) au o alocare modică de 96 de milioane de lei, deși premierul Orban a spus că în 2 ani se finalizează lucrările (evident, o promisiune fantezistă). Podul peste Dunăre de la Brăila, o investiție de peste 2 miliarde de lei care a atras în 2019 peste 500 de milioane, are o alocare de doar 97 de milioane de lei în 2020”, scrie API.

Alte proiecte subfinanțate în 2020 în opinia Pro Infrastructura ar fi A3 Autostrada Transilvania și A3 Râșnov-Cristian, centurile Satu Mare, Timișoara, Rădăuți, reabilitarea DN76, realizarea studiilor pentru Autostrada Timișoara-Moravița, realizarea studiilor pentru modernizarea căilor ferate București-Giurgiu și Cluj Napoca-Oradea sau dublarea căii ferate între Mogoșoaia și Balotești.

„Solicităm premierului și ministrului Transporturilor să demonstreze și cu fapta, nu doar cu vorba, că sunt mai competenți decât predecesorii lor!”, se arată în apelul Pro Infrastructura.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















7213 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    din toate rectificarile care le stiu (Marţi, 7 ianuarie 2020, 13:49)

    Je__ [utilizator]

    de la ministerul transportului s-au taiat bani, nu s-au dat niciodata

    Intrebare pt cunoscatori...o parte din proiectele de mai sus sunt si pe fonduri europene. E vreo sansa ca UE sa deconteze din facturile de pe anul trecut, si acesti bani sa se constituie in bugete pe anul curent?

    Oricum partea proasta e ca oricum se va reduce turatia in santiere, pentru ca firmele vor ajusta graficul de lucrari, nr angajati pe bugetul alocat. Ma indoiesc ca va exista vreo firma care sa faca lucrari pe banii ei
  • -7 (11 voturi)    
    si eu? (Marţi, 7 ianuarie 2020, 14:09)

    cucuveaua mov [utilizator]

    a primit finantare?
    • +5 (9 voturi)    
      tu primesti un minus, automat (Marţi, 7 ianuarie 2020, 14:31)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

      stim ca mananci ra...
      • -1 (1 vot)    
        ....HAT (Marţi, 7 ianuarie 2020, 15:25)

        Brutus2 [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

        ce petarda.....
  • +5 (7 voturi)    
    bugetul e facut (Marţi, 7 ianuarie 2020, 14:42)

    nash pandelica [utilizator]

    de aparatul administrativ din ministerul finantelor si din alte ministere, aceiasi de mai bine de treij' de ani...
    sau mai noi, nepoti, amante si veri.

    deci, e nevoie de o reforma administrativa profunda, cu concursuri si testari serioase de competenta.

    pt. asta trebuie o intelegere transpartinica.
    asta ar fi un proiect de tzara pt. presedentie....
  • 0 (4 voturi)    
    ONG-istii.... (Marţi, 7 ianuarie 2020, 16:09)

    astronaut [utilizator]

    astia atotstiutori , pai cum era sa aloce exact ce vreti voi dintr-un buget secatuit de COMUNISTII -PSD-isti , aici e vorba cu precadere de fonduri europene , iar ce vedeti voi prin buget est contributia statului , asa ca uitati-va mai bine si nu dezinformati !
  • -1 (1 vot)    
    Cea mai mare problema, (Marţi, 7 ianuarie 2020, 20:14)

    PowerIon [utilizator]

    desi nu sunt bani multi, nu e lipsa de bani.
    Este lipsa de forta de munca. Cum sa aloci bani suficienti daca nu are cine sa execute lucrarile?

    Paradoxal nimeni nu vorbeste despre cel mai urgent proiect de infrastructura, mic, dar de o importanta colosala pentru Bucuresti si implicit pentru toata economia:
    Pasajul peste rondul de centura de la Mogosoaia. Acolo se pierd cate 20 de minute de tirurile care merg pe centura si de cei care merg la munca in Bucuresti. Pentru un pasaj de 600 m montat din prefabricate, PSD a alocat 36 luni. PNL ce face?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by