Compania de Drumuri nu a răspuns la solicitările de clarificări ale ofertanților” - motivul pentru care numeroase licitații pentru autostrăzi zac blocate sau suspendate

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 10 ianuarie 2020, 11:35 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrazi in Europa vs România
Foto: Hotnews
Un lot din autostrada Sibiu - Pitești, două tronsoane din Autostrada Transilvania, tunelurile de pe Lugoj - Deva, două loturi din drumul expres Craiova - Pitești, Drumul expres Brăila - Galați, autostrada de centură Nord București (A0), dublarea Centurii Capitalei între DN2 și A2 - toate sunt licitații care sunt blocate sau suspendate pentru că reprezentanții Companiei de Autostrăzi nu ar fi răspuns la solicitările de clarificări depuse de către potențialii ofertanți. Unele dintre licitații au adunat întârzieri uriașe - proceduri de achiziție lansate încă din 2017 și care nici până acum, practic, nu au fost atribuite.

În ultimii ani atât diferiții miniștri ai Transporturilor care s-au perindat prin Guvern, dar și reprezentanții Companiei de Drumuri au arătat cu degetul către legislația privind achizițiile publice, acuzând că de acolo provin marile întârzieri în contractarea proiectelor de autostrăzi sau a drumurilor expres.

„De 15 ori a fost modificată această legislație în ultimii 3 ani (Legile 98-101 din 2016) și de fiecare dată diletanții de la conducerea instituțiilor vizate ne-au asigurat că licitațiile se vor finaliza mult mai rapid. Realitatea? Am spus tare și răspicat în nenumărate comunicate că nu legea e problema, ci oamenii total nepregătiți din CNAIR”, susține Asociația Pro Infrastructura care face și un scurt inventar cu mai multe licitații blocate sau suspendate, unele lansate de peste doi ani deja.

„1. Autostrada Transilvania (A3). Pe tronsonul Biharia-Chiribiș licitația a fost lansată în august 2017, instanța a întors două decizii eronate ale CNAIR și o așteptăm pe a treia, fix la fel ca pe Târgu Mureș-Ungheni unde, mai grav, procedura a fost lansată în octombrie 2016!

Mai vreți în Ardeal? Mai avem. Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului și Nușfalău-Suplacu de Barcău: licitate în martie 2019, suspendate din august 2019 pe motiv că oficialii CNAIR nu au răspuns la solicitările de clarificări ale ofertanților.

2. Autostrada A1. Secțiunea 5 din Sibiu-Pitești: lansată în iulie 2017, încă nefinalizată. Tunelurile de pe lotul 2 Lugoj-Deva: pornite în iulie 2019, licitație suspendată din august 2019 pe motiv că CNAIR nu a răspuns la solicitările de clarificări ale ofertanților.

3. Modernizarea (dublarea) Centurii București (DNCB) între DN2 și A2: licitație lansată în aprilie 2017, încă nefinalizată. Autostrada de Centură (A0) Nord loturile 2 și 3: lansate în iunie 2019, licitații suspendate din august 2019 tot pentru că amatorii din CNAIR nu au răspuns la clarificări.

4. Drum Expres Craiova-Pitești loturile 3 și 4: licitate în august și septembrie 2019 și suspendate din octombrie 2019 pentru că... da, CNAIR nu a răspuns la clarificări!

5. Drum Expres Brăila-Galați: pornit în octombrie 2019, procedură suspendată... vezi punctul 4. Ne repetăm, știm.

6. Centuri rutiere. Galați: lansare octombrie 2019. Târgu Mureș: pornită în iulie 2019. Iași Sud: lansată în iunie 2019. Toate trei, ați ghicit, sunt suspendate pentru că... diletanții CNAIR nu au răspuns la clarificări.”

Asociația Pro Infrastructura, unul dintre cele mai active ONG-uri care monitorizează implementarea proiectelor de infrastructură din țară, acuză „responsabilii” din Compania de Drumuri și documentațiile „execrabile” pe care aceștia le pun la dispoziția antreprenorilor pentru întârzierile licitațiilor.

„Așteptăm cu interes ca Guvernul Orban să demonstreze că poate înțelege ce se întâmplă cu adevărat în aceste proiecte și să ia de urgență măsurile care se impun”, scrie Asociația.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















6560 vizualizari

  • +15 (15 voturi)    
    ȘI CINE RĂSPUNDE!!!??? (Vineri, 10 ianuarie 2020, 11:47)

    Tayen [utilizator]

    Cine este dat afară? Ca la privat! Nu ești bun, nu performezi, marș afară!!!
  • +13 (13 voturi)    
    Mai, (Vineri, 10 ianuarie 2020, 11:51)

    1anonim [utilizator]

    Da nu se ia nimeni de catastrofa asta care-si bate joc de romania , cnair??
  • +12 (12 voturi)    
    Incompetențā (Vineri, 10 ianuarie 2020, 11:52)

    Lionheart [utilizator]

    Incompetențā plătită cu bani mulți.
  • +11 (11 voturi)    
    Cine sunt AIA din Compania de Drumuri??????? (Vineri, 10 ianuarie 2020, 12:05)

    FanelJr [utilizator]

    Aceste proiecte de infrastructura sunt de o importanta cruciala pentru economia Romaniei.

    Cine sunt angajatii din Comania de Drumuri care ar trebui sa raspunda solicitarilor, si de ce nu au facut-o?
    E incredibil, trebuie dati afara sau schimbati din functii.
    De ce ministrul si prim-ministru nu face curatanie, de ce nu intra peste ei sa le verifice activitatea zilnica? De ce se bate pasul pe loc??

    Romania sta pe loc pentru ca niste indivizi pusi politic, care nu sunt deranjati, nu-si fac treaba!!!!!!!!!!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 ianuarie 2020, 12:27)

    [anonim]

  • +5 (5 voturi)    
    hai hai (Vineri, 10 ianuarie 2020, 12:30)

    Mircea1978 [utilizator]

    Hai mai ca-i bine. Sintem peste Ucraina si Rep. Moldova.
    Deci nu sintem ultimii si asta ma face sa ma simt "Mindru ca sint roman" uai!
  • +4 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 10 ianuarie 2020, 12:54)

    [anonim]

  • +4 (4 voturi)    
    Bulgaria, Serbia si Ungaria ne-au dat clasa (Vineri, 10 ianuarie 2020, 14:29)

    Frankie [utilizator]

    Suntem vai de mama noastra, d-aia au plecat peste 5 milioane de oameni din tara.
  • +2 (2 voturi)    
    CSAT si infrastructura tarii (Vineri, 10 ianuarie 2020, 15:28)

    bigbrother [utilizator]

    Deja dezvoltarea infrastructurii nu mai este doar un moft pentru fripturisti sa ajunga pe Valea Prahovei, lipsa de reactie si aceste latente enorme in licitatii atenteaza la securitatea nationala.

    Si nu vorbesc aici doar de infrastructura rutiera administrata grotesc de CNAIR, desi poate cea mai cunoscuta si utilizata acum, ci de toate tipurile de infrastructuri de transport: naval, aerian, cai ferate etc.

    Imi aduc aminte un articol in care cineva punea o intrebare scurta: daca suntem atacati ca tara de catre cineva din est de ex, ca tot nu exista infrastructura in zona aia..cat ne ia sa ne putem apara pe acel flanc?

    Ca un exercitiu de gandire: daca zona Moldovei sau orice alta zona a tarii trebuie "intarita" cu trupe, vehicule si armament..cum ajung aceste intariri acolo cat timp un drum pe timp de pace de la Bucuresti la Iasi de ex dureaza cel putin 6-7 ore in conditi perfecte? Pe cale aeriana se pot trimite un nr limitat de material si oameni, naval se poate doar pana la Galati in tirul inamicului, logic ar fi sa existe drumuri directe si mai ales, cale ferata.

    Odata ajunsa infrastructura in CSAT, se joaca altfel cartile. Si daca partea cu razboiul e doar un exemplu exagerat in acest moment, vietile oamenilor care mor inca cu miile pe drumurile tarii, cozile de km, lipsa turismului din cauza infrastructurii s.a.m.d ar trebui sa fie motive pentru care, dupa 30 de ani, sa putem merge de la est la vest si de la nord la sud ca cineva care locuieste intr-o tara europeana, nu intr-o tara sub asediu.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by