Contractul pentru Supervizarea Proiectării și Execuției Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat marți de către Compania de Drumuri cu asocierea Metroul SA - Instalrom Inginerie Internationala SRL - Sistema Inginerie SRL - Arex Lider Company SRL pentru circa 35 de milioane de lei. Semnarea contractului de supervizare vine la doi ani de la semnarea contractului de proiectare și execuție propriu-zisă de circa 433 de milioane de euro.

HotNews.roFoto: Hotnews

„Marți, 14.01.2020, CNAIR SA a semnat contractul "Supervizarea Proiectării și Execuției Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila" cu ASOCIEREA METROUL SA - ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL - SISTEMA INGEGNERIA SRL - AREX LIDER COMPANY SRL. Valoarea contractului este de 35.169.010 Lei fără TVA”, transmite CNAIR.

Semnarea contractului de supervizare a proiectării și execuției vine la doi ani de când CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila cu Asocierea Astaldi S.p.A. – IHI Infrastructure Systems CO. LTD, la o valoare de 1.995.932.260,25 lei, fără TVA.

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 - 2020, Axa Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient", transmite CNAIR.

Lungimea totală a obiectivului este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legatură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri și va fi pozitionat între km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 și km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces în lungime de cate 110,00 metri fiecare.

Traseul include o ramificație pe directia Sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.