Autostrăzile A3 Comarnic - Brașov și A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni: Procedurile de Parteneriat Public-Privat vor fi anulate. Guvernul a dezbătut joi o astfel de ordonanță

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Traseul orientativ al autostrazii Comarnic - Brasov
Foto: Hotnews
Guvernul a dezbătut, joi, în primă lectură o ordonanță simplă prin care proiectele de autostradă A3 Comarnic - Brașov și A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni să fie preluate de la Comisia Națională de Prognoză care fusese însărcinată de guvernele PSD să le realizeze prin proceduri de Parteneriat Public Privat. „Proiectele vor fi preluate la nivelul ministerelor de resort și vor fi analizate pentru identificarea soluțiilor realizabile, realiste de finanțare”, a spus șeful Cancelariei, Ionel Dancă.

„A fost dezbătută în primă lectură o Ordonanță simplă a Guvernului pentru modificarea OUG privind Parteneriatul Public Privat și în acest sens vor fi, practic, modificate atribuțiile și funcțiile Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză în ceea ce privește procedurile de contractare a investițiilor în PPP în sensul în care procedurile aflate în derulare la nivelul CNSP se anulează. Vorbim de două proceduri: pentru autostrada Comarnic - Brașov și procedura pentru autostrada Tg. Neamț - Iași - Ungheni”, a spus șeful Cancelariei Guvernului, Ionel Dancă.

„Ambele [au fost] propuse în mod fantasmagoric de către fostul Guvern a fi realizate în PPP de către o instituție fără competențe, fără expertiză în domeniu, respectiv Comisia de Prognoză. Proiectele vor fi preluate la nivelul ministerelor de resort și vor fi analizate pentru identificarea soluțiilor realizabile, realiste de finanțare”, a spus Dancă.

Şeful Executivului, Ludovic Orban, a aprobat discutarea în şedinţă de Guvern a proiectului de act normativ la propunerea şefului Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă.

"Domnule prim-ministru, vă rog să aprobaţi introducerea pe ordinea suplimentară de zi a unui proiect de ordonanţă pentru modificarea ordonanţei privind Parteneriatul public-privat. În esenţă, vorbim despre alte inginerii marca Vâlcov descoperite la diverse instituţii. De această dată, din nou, ne întoarcem la Comisia de Prognoză şi vă propunem să anulăm procedurile de contractare a investiţiilor în parteneriat public privat iniţiate de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză. Ne referim în principal la două proiecte majore de infrastructură esenţiale, respectiv autostrada Comarnic-Braşov şi Târgu Neamţ-Iaşi", a declarat Ionel Dancă, joi, în deschiderea şedinţei de Guvern.

Premierul şi-a dat acordul pentru introducerea pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern, dar a precizat că aprobarea necesită o discuţie cu miniştrii de linie.

"Aici lucrurile sunt foarte clare, accept introducerea, dar nu o adoptăm acum pentru că vreau, împreună cu miniştrii care au în portofoliu astfel de proiecte în mod natural, că ele au fost luate de la Ministerul Transporturilor, de la Ministerul Economiei, de la ministere care trebuiau să deruleze ei astfel de contracte şi aveau competenţa şi calitatea să o facă, aş vrea să şi stabilim care este planul de acţiune pe fiecare din proiectele respective odată cu preluarea de către ministerele de linie", a declarat Orban.

Dancă a explicat că este un "prim pas" pentru deblocarea celor două proiecte de infrastructură mare.

"Este un prim pas pentru deblocarea acestor proiecte, pentru că, atât proiectul pentru autostrada Comarnic-Braşov, cât şi cel pentru autostrada Târgu Neamţ-Iaşi, soluţia aleasă era sortită eşecului încă de la început, aşa cum, de altfel, am avertizat şi noi de mai multe ori. (...) Pur şi simplu a fost o soluţie de a le îngropa încă din stadiul de pregătire a proiectelor, în loc să fie demarate proceduri pentru găsirea unor surse de finanţare, fie din fonduri externe nerambursabile sau naţionale care să ducă la realizarea acestor proiecte. Şi, aşa cum aţi spus, ministerele de resort vor veni cu soluţii în acest sens", a mai declarat şeful Cancelariei.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















28087 vizualizari

  • -10 (38 voturi)    
    Marea trancaneala (Joi, 16 ianuarie 2020, 17:09)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    In fapt, nimic! Doar palavrageala marca Sica Mandolina (care nici ca min. al Transportului nu a facut nimic).
    • +3 (11 voturi)    
      se invarte roata o sa fie paine (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:25)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Recent ministrul Bode a conectat CNAIR la SEN(sistemul energetic national) in zona minunii de la AlbaIuliaNord.
      De o saptamana sincronismul la 100 mii volti. functioneaza ireprosabil.

      Efectul instat a fost: ca "oficialii" CNAIR au inceput sa răspunda la solicitările de clarificări ale ofertanţilor !
  • -9 (35 voturi)    
    Inainte, ca inainte erea mai bine ! (Joi, 16 ianuarie 2020, 17:22)

    Totorina [utilizator]

    Iara dau inapoi governantii; li s-a prelucrat OZU de la Imparatie, sa nu care cumva sa indraznesca "sa treaca Carpatii, ca le trebuie Ardealul" !!!!
    Sa ramana in Walachia si Moldavia lor, bucurosi si recunoscatori ca niste potai ca au posibilitatea sa linga in continuare tocurile cizmelor Imparatului, cela de pe Spree, de pe Potomac sau din Orasul Verzei !!!!
    • +17 (29 voturi)    
      pai se TREC Carpatii! (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:13)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Totorina

      Trebuie terminata autostrada Pitesti - Sibiu, ca AIA e prioritatea!
      Si, intr-adevar, trebuie si una care sa lege decent Moldova de Ardeal.
      Si iac'asa, Carpatii se trec!
  • +20 (40 voturi)    
    multumim PSD-ului (Joi, 16 ianuarie 2020, 17:54)

    mmmircea [utilizator]

    care a blocat aceste proiecte 2 ani de zile in fanteziile cu rahat ale PPP-ului.
    • +6 (6 voturi)    
      alea (Vineri, 17 ianuarie 2020, 8:21)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      erau fantezii financiare, nu de rahat.
      Cum sa faci tu, psd, autostrazi cu finantare europeana si sa nu ai parte de niciun parandarat?
      Il faci pe PPP si ai tot parandaratul la indemana.
      Ce vrei sa incalci deontologia pesedaca de partid? Sa ignori firul rosu calauzitor?
  • +21 (35 voturi)    
    Foarte bine (Joi, 16 ianuarie 2020, 18:06)

    CipCC [utilizator]

    Foarte bine ca au anulat!
    De ce sa se faca prin PPP si nu cu fonduri europene?
    • -14 (30 voturi)    
      fiindca nu e voie de la UE (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:13)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui CipCC

      voi astia, leberalo-joianistii, chiar nu vreti, isteric, sa vedeti realitatea?
      • +9 (9 voturi)    
        :)) (Vineri, 17 ianuarie 2020, 8:23)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        :)) :))
        De cand ti-e imparatul la parnaie ai deraiat rau de tot cu mintea.
        Adica, UE nu da voie la accesarea fondurilor UE. Ca asta se intelege din luminata ta postare.
      • +1 (1 vot)    
        postacul tot postac ramane.. (Vineri, 17 ianuarie 2020, 12:13)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui srpc

        N-ai ce-i face!
    • +5 (5 voturi)    
      PPP înseamnă șpagă pentru P$D (Vineri, 17 ianuarie 2020, 8:58)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui CipCC

      Adică de ce să te chinui să faci cu fonduri europene și doar să cofinanțezi de la buget cu procent minim? Că nu se poate fura, trebuie respectate standarde de calitate.....și e greu de mânărit licitațiile și apoi actele.

      Prin PPP se face un contract extrem de fantezist, cu parametrii eventual dictați de firma care trebuie și se încasează o șpagă grosolană la semnare. Apoi oalele sparte (reparații sau dacă se retrage firma cerând daune că statul n-a estimat corect termenii) le plătește tot fraierul de la buget.

      Pe scurt, pe$edeaua a vrut ciordeală, nu să facă autostrăzile, chit că le plătea UE.
  • +22 (32 voturi)    
    Cu PPP nu se făcea nimic. (Joi, 16 ianuarie 2020, 18:39)

    asavreau [utilizator]

    De când sa lansat procedura nu sa înscris nici-un ofertant.Singura soluție este cui fonduri europene și contribuție de la buget.
    • 0 (0 voturi)    
      Nici UE nu acceptă asemenea valori de trafic (Duminică, 19 ianuarie 2020, 3:49)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      ...
  • +18 (28 voturi)    
    PPPul era de fapt ingroparea proiectelor (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:01)

    bogdan1477 [utilizator]

    Cind ai un sac de fonduri europene, a spera ca vine nushcine si iti face autostrada pe banii lui e doar un mod de a nu vrea sa o construiesti.
  • -5 (17 voturi)    
    astia s-au TAMPIT?? :O (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:17)

    Codruta N [utilizator]

    Pe UNDE sa faca autostrada, prin Busteni - Azuga? Vor sa strice si ce a mai ramas ne-stricat din statiunile alea?
    CUM va fi traseul, fara sa afecteze major populatia (poluare la greu!!) si peisajul??
    DE CE sa n-o faca pe la est de Comarnic, prin Muntii Baiului?
    UNDE naiba mai baga "autostrada" pe Valea Prahovei, care si-asa e inghesuita? >:
    • -2 (10 voturi)    
      fix aia ma uitam si eu (Vineri, 17 ianuarie 2020, 3:51)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      dar daca nu le duci la schiori autostrada la baza partiei degeaba faci Comarnic Brasov :)
      unii, saracii de ei, uita ca vara, in weekend, faci 6 ore Bucuresti-Constanta pe autostrada, astfel ca isi inchipuie ca daca se face Comarnic Sinaia Predeal Brasov, vor ajunge la Brasov in 2 ore in timpul sezonului de schi
      orice om cu minim 2 neuroni, se uita pe harta, vede zona mai deschisa la culoare si realizeaza ca pe acolo trebuie sa faca autostrada
    • +2 (2 voturi)    
      proiectul (Vineri, 17 ianuarie 2020, 8:28)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      exista si pe vremea cand un prim ministru tont si un ministru de transporturi sovaielnic, se jurau ca se muta cu cortul pe autostrada daca aia nu e gata in mandatul sau. In 2015 cand a demisionat dupa Colectiv, era fix aceeasi situatie.
      Nu cred, totusi, ca autostrada se va suprapune peste actualul DN1
      • -2 (4 voturi)    
        Este posibil. (Vineri, 17 ianuarie 2020, 9:28)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        La final,actualul DN1 rămâne un sens de autostradă și se mai face un sens.Așa nu se ocupă nici mult spațiu și nu mai este supărată nici Codruta N.
      • +1 (3 voturi)    
        si daca e proiect ponta-sova trebuie facut? (Vineri, 17 ianuarie 2020, 13:14)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        inteleg ca proietul e facut de ponta/sova.
        e doar proiect, nu e inceput nimic, se poate anula ca orice alt proiect anulat pana acum
        de ce nu poate fi facut un proiect care prevede mai putine costuri, fiind facut printr-o zona mai accesibila?
  • -8 (20 voturi)    
    adica, (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:44)

    nash pandelica [utilizator]

    conf. bunului obicei in politica dumboviteana, alt guvern, alta politica, de la capat !
    stergem tot si o luam de la capat.
    si vom avea realizarile la calendele grecesti.
    • +2 (2 voturi)    
      nimic (Vineri, 17 ianuarie 2020, 10:00)

      Joe@Black [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Nu ai nimic ce sa stergi ca s-a pus praful pe proiectele alea cat au fost la Comisia de Prognoza a lui Valcov...au vrut sa fie ingropate, doar asta s-a vrut....

      Foarte bine ca anuleaza PPP!
      Ar fi fost doar o alta gaura de vierme in care s-ar fi aruncat cu bani, la fel ca autostrada Transilvania care si acum mananca bani pe lucruri care nu s-au facut...
      Afaceri marca P$D...Puie MSD!
  • +2 (16 voturi)    
    Hehe, paine si circ... (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:05)

    UncleSam [utilizator]

    Se mai plimba putin proiectele, de la Comisie la Minister, de la Minister la Administratia Drumurilor si iar la Comisia de Proiecte si inapoi la Minister. Intre timp sunt executate zeci de studii, strategii, prognoze, analize, intalniri, forumuri, simpozioane si agape...
    Tipic de birocratie corupto-idioata in care se zbate tara de 30 de ani. Totul este facut ca sa se sifoneze banii pe mii si zeci de mii de angajati la stat, rude, cumetreli si susanele.
    Adevarul este ca nu vor sa aiba autostrazi, punct, nu se doreste. Daca real se dorea, atunci aduceau 30000 de chinezi si faceau 5 autostrazi in 2-3 ani, cu banul jos apoi taxe de recuperat in 20 de ani investitia.
    Insa ei se imprumuta miliarde ca sa plateasca pensii, culmea cretinismului!
  • +12 (14 voturi)    
    30 de ani si zero km de autostrazi in Moldova (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:16)

    robyzs [utilizator]

    30 de ani si zero km de autostrăzi in Moldova, poate ca PSD a condus Romania vreo 22 de ani dar si PNL a fost la conducere sau a mimat ca face opozitie.

    Iasi, Suceava si Bacau ar trebui sa dea Romania in judecata la CEDO pentru ca si ei platesc taxe dar statul ii ignora iar in fiecare luna este un accident mortal pe E85.
    • -1 (11 voturi)    
      Din pacate platesc prea putine taxe (Vineri, 17 ianuarie 2020, 1:15)

      Klaus_ [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Pai Moldova nu prea plateste taxe. Nu se colecteaza nici jumatate din taxele colectate in Ardeal. Investitii mari nu sunt, majoritatea celor harnici au plecat sa lucreze in strainatate iar dintre cei ce au ramas jumatate isi beau ajutoarele de somaj la birt. In ultimii 29 ani moldovenii au votat sistematic PSD si acum, cand s-au trezit, si-au dat seama cu ce au ramas. Tot e bine ca s-au trezit. Pacat ca asa tarziu.
      • +2 (2 voturi)    
        PIB IASI (Vineri, 17 ianuarie 2020, 10:27)

        robyzs [utilizator] i-a raspuns lui Klaus_

        verifica ce PIB are orasul Iasi sau Bacau si pe urma vorbim.
      • +1 (1 vot)    
        Oul sau gaina (Vineri, 17 ianuarie 2020, 11:40)

        Bicus [utilizator] i-a raspuns lui Klaus_

        Cine sa faca investitii mari intr-o zona fara autostrada?

        Mai intai infrastructura si apoi investitiile mari private vor veni.
    • +4 (4 voturi)    
      Au votat PSD. (Vineri, 17 ianuarie 2020, 9:30)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      De aia nu le-au făcut autostrăzi.Ne le era teamă că află ce înseamnă bine și pleacă toți.Cine mai vota PSD.
  • +5 (7 voturi)    
    eu (Joi, 16 ianuarie 2020, 21:13)

    Marcel Popa [anonim]

    Cata vreme este Raluca Turcan vice nu imi fac probleme.Va rezolva toate problemele.
  • +6 (8 voturi)    
    Plang... (Vineri, 17 ianuarie 2020, 6:48)

    Jolly Roger [utilizator]

    Plang toti baroneții care isi cumparasera adevarate mosii in zonele respective.
    Cumperi azi pe nimic, semnezi o hartie si ai bani pentru restul generatiilor...

    Cum de vine unu ca mandolina asta si le spulbera visurile si planurile printr-o amarata de ordonanta?!?
    CUM???? :))

    Well done, mr. O!
  • +3 (5 voturi)    
    <br> (Vineri, 17 ianuarie 2020, 7:33)

    Flory Florica [anonim]

    Nu inteleg dece trebuie amestecat Minesterul de prognoza care se ocupa cu vremea cu constructia de autostrazi Aici trebuie sa intervina PNL care pina acuma s-a descurcat foarte bine
  • +3 (3 voturi)    
    Trebuie facut ceva, nu se mai poate (Vineri, 17 ianuarie 2020, 8:15)

    radu222 [utilizator]

    Cum sa nu fie bani de la UE: aduceti-va aminte cum Corina Cretu a tot invitat PSD-ul sa foloseasca fondurile europene ca sa demareze autostrada Ardeal - Moldova.
    PSD nu a vrut cu nici un chip fonduri UE pt. ca nu se pot fura.
    PSD-ului nu dorit ca Romania sa se dezvolte (vedeti cum dupa 2016 nu a mai venit nici un investitor), nu a vrut decat sa fure si sa nu raspunda in fata justitiei. In ultimii ani a fost preocupata de mutilarea justitiei si de tinerea romanilor numai pe ajutoare sociale ca sa-i poata santaja. Cine nu voteaza cum zice primarul, nu primeste ajutoare sociale.
    Eu cred ca PNL este obligat sa sa faca autostrazi, sa se implice in repararea infrastructurii de transport feroviar si de energie electrica pentru ca toate stau sa cada. Fara acestea si fara atragerea de investitori nu exista crestere economica reala, cresterea salariilor la bugetari si a pensiilor peste ceea ce suporta economia a dus la inflatie si la indatorarea tarii. Acum si PNL este obligat sa se imprumute ca sa fac cresteri de salarii si pensii ca sa respecte legile facute de PSD in acest sens. Cresterea pensiilor cu 40% va avea drept rezultat o inflatie si mai mare, deci nu va bucurati.
  • -1 (3 voturi)    
    Moldavia si Walachia... (Vineri, 17 ianuarie 2020, 8:42)

    demaGOGU [utilizator]

    ...vor fi conectate... la alte centre de putere, jocurile sunt mult mai sofisticate.

    si se fac intotdeauna pe deasupra capului nostru.
  • 0 (2 voturi)    
    autostrada (Vineri, 17 ianuarie 2020, 13:04)

    Stelistu [utilizator]

    Autostrada Bucuresti-Brasov nu face parte din axele TEN-T de finantare din fonduri europene. Sunt multi habarnisti care nu au auzit de MASTER PLAN-ul Romaniei si comenteaza aiurea. Proiectul este initiat de 20 ani ( prelungirea autostrazii Bechtel) si coform ultimelor declaratii va mai fi blocat 20 de ani !!! Iar pt. "destepti" PPP este cel mai putin pretabil la parandarat pt. ca se face contract de concesiune pe minim 30 de ani si executantul isi recupereaza banii prin administrare . Pentru saracia din Romania si prognoza care se anunta PPP era cea mai viabila varianta. Asa ca inca 20 de ani vom ajunge pe Valea Prahovei dupa 5-6 ore de la Bucuresti. Succes baieti !!!
  • +1 (1 vot)    
    PPP=Teapa psd (Vineri, 17 ianuarie 2020, 18:10)

    Gargara3 [utilizator]

    Incet dar sigur toate bombele cu ceas lasate de psd sunt dezamorsate.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by