Ce bani europeni ar putea să primească România pentru autostrăzi și căi ferate în exercițiul 2021-2027 și cât de mult diferă față de fondurile pe care le-a avut până acum la dispoziție

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Constructia de autostrazi in Romania
Foto: CNADNR
România ar urma să primească în exercițiul financiar 2021 - 2027 simțitor mai puțin bani pentru infrastructura de transport, potrivit draftului de program operațional pe care țara noastră îl negociază cu oficialii de la Bruxelles. Din banii puțini pe care țara noastră îi va primi, dacă lucrurile rămân așa, o mare parte se vor duce pe proiecte de autostrăzii și căi ferate mai vechi, pe care România nu a reușit să le termine până acum, precum A1 Sibiu - Pitești, și doar o mică parte vor mai ajunge la noi proiecte. Cât și cum are România alocat? Cum se compară, defalcat cu ce am avut până acum? Ce se mai poate schimba? Citiți în articol.

România, precum și celelalte state europene, negociază în prezent viitorul cadru al exercițiului financiar european 2021 - 2027, practic bugetul multianual al UE care vine împărțit pe diferite programe. Dacă până acum pentru țara noastră au fost acordate fonduri europene pentru infrastructura de transport, noul buget, la cum arată datele din draftul Guvernului, ar urma să fie simțitor mai mic. Asta din cauza orientării UE în noul exercițiu financiar către proiecte de digitalizare, inovare, dar și de mediu, „Green”.

Astfel, pentru perioada 2021 - 2027 România ar putea primi doar 4 miliarde de euro, din care doar 2,6 mld euro să fie din Fondul de Coeziune și 1,4 mld euro din Fondul de Dezvoltare Regională. La această sumă, în cadrul Programului Operațional, contribuția din bugetul național ar urma să fie 3,9 mld euro.

Aceste fonduri vor fi alocate pentru toate axele Programului Operațional, nu doar pentru autostrăzi, drumuri și căi ferate.

Conform draftului, gradul de cofinanțare națională care este luat în discuție pentru proiecte de autostrăzi și căi ferate ar urma să fie de 40%, spre deosebire de 85% în prezent (75% inițial în POIM 2014 - 2020).

Bani mai puțini care se vor duce pe proiecte vechi și neterminate


Din sumele care vor reveni unor astfel de proiecte de infrastructură o bună parte se vor duce către proiectele pe care România le are în lucru sau care vor începe curând - practic proiectele de autostrăzi și căi ferate pe care România nu a reușit să le termine la timp.

Similar cu trecerea dintre ultimele două exerciții financiare, astfel de proiecte vor fi „fazate” și, practic, vor „mânca” din noul buget. Exemple de astfel de proiecte ar fi autostrada A1 Sibiu - Pitești sau Autostrada de Centură a Capitalei (A0), tunelurile de pe A1 Lugoj - Deva sau finalizarea lucrărilor feroviare din Ardeal.

Cu o bună parte din fonduri alocate proiectelor „fazate”, este foarte posibil ca ce rămâne să mai ajungă doar pentru câteva mari proiecte noi.

Așa cum deputatul USR Cătăin Drulă a semnalat miercuri, în draftul Guvernului ca proiecte noi pe fonduri europene ar putea apărea doar autostrada Ploiești - Buzău și modernizarea căii ferate Arad - Timișoara. Alte proecte, precum Autostrada Unirii A8 Tg. Mureș - Iași ar putea rămâne pe dinafară în ceea ce privește finanțarea nerambursabilă de la UE.

„Situația este foarte gravă și ar trebui, în primul rând, ca guvernul să o prezinte cu onestitate cetățenilor și, în al doilea rând, să se lupte cu cerul și pământul la Bruxelles ca să obținem un buget mai mare pentru dezvoltarea de infrastructură rutieră”, spune Drulă.

Ce bani europeni ar putea primi România - Programul Operațional Transporturi 2021 2027

Alocare financiară totală: 7,8 mld euro:

Fondul de Coeziune: 2,59 mld euro
Fondul European de Dezvoltare Regională: 1,38 mld euro
Cofinanțare propusă de la de la bugetul de stat: 3,88 mld euro


Asociația Moldova Vrea Autostradă cere Guvernului să solicite o derogare de la Comisia Europeană pentru a primi bani mai mulți


Față de informațiile discutate în Guvern, Asociația Moldova Vrea Autostradă a transmis o interpelare către Guvern în care schițează, practic, și posibilitatea unor soluții care ar putea duce la sporirea fondurilor europene destinate României pentru Transport.

Astfel, Asociația întreabă Guvernul de „negocierea la Bruxelles a unei derogări privind finanțarea din partea CE care privesc abordările ecologice, cu alocarea de sume suficiente pentru cofinanțarea execuției întregii rețele de autostrăzi de pe coridorul principal TEN-T CORE, având în vedere recomandarea Comisiei Europene ca rețelele principale de transport TEN-T CORE să se finalizeze până în 2033”.

În plus, Guvernul ar putea identifica soluții tehnice pentru „realizarea autostrăzilor în cadrul unei rețele ecologice de transport (de exemplu integrarea în rețele multimodale de transport regionale, asigurare stații de încărcare autovehixule electrice/benzi de încărcare wireless/rețele de încarcare aeriene pentru camioane, etc)”, susține Asociația.

Totodată, ONG-ul sugerează o propunere de „programe pilot cu finanțare directă de la Bruxelles pentru finalizarea conectării la rețelele principale de transport a celor mai defavorizate regiuni (Regiunea de Nord-EST)”.


Autostrăzile în construcție în România în 2020. Negru - finalizate / Roșu - în lucru (*inclusiv Lugoj - Deva, Lot 3, deschisă, dar cu restricții).
---

Ce bani europeni a avut până acum România la dispoziție


În momentul de față, România primește finațare europeană nerambursabilă pentru transport prin cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare, negociat în 2013 și cu aplicare până în 2020, cu o extensie de trei ani (regula N+3) pentru finanțarea proiectelor aprobate.

POIM (2014 - 2020) beneficiază de o alocare financiară de cca. 10,8 mld. Euro, din care:

Fondul de Coeziune - 6,94 mld. Euro
Fond European de Dezvoltare Regională - 2,28 mld. Euro
Euro Cofinanțare - 1,62 mld. eur

Din toate aceste fonduri, doar o parte sunt practic destinate pentru proiecte de infrastructură de transport rutier și feroviar. Mai exact 3,45 mld de euro, împărțite astfel:

Pe Axa Prioritară 1 - Fondul de Coeziune:

- Căi Ferate (TEN-T Central): 1,02 mld euro
- Autostrăzi și drumuri TEN-T - rețea principală (construcție nouă) - 1.52 mld euro

Pe Axa Prioritară 2 - Fondul European de Dezvoltare Regională:

- Căi ferate (TEN-T principal) - 0,24 mld euro
- Căi ferate (TEN-T extins) + alte căi ferate - 0,036 mld euro
- Autostrăzi (TEN-T principal + TEN-T extins) - 0,5 mld euro
- Alte drumuri - 0,13 mld euro

TOTAL: 3,45 mld euro

În fostul exercițiu financiar, Programul Operațional Sectorial - Transport (POS-T) 2007 - 2013 bugetul total a fost de circa 5,04 mld de euro din care Fondul de Coeziune a reprezentat 4,23 mld de euro.

Cum se adoptă bugetul UE și cum se pot schimba finanțările propuse


Trebuie precizat că negocierile pe bugetul UE nu sunt nici pe departe finalizate. Conform procedurilor, Comisia Europeană dezvoltă draftul bugetului și apoi îl prezintă Consiliului European, format din șefii de stat sau premierii statelor membre.

Consiliul adoptă o poziție asupra draftului, iar bugetul UE ajunge să fie supus votului Parlamentului european. După votul din Parlament, inclusiv aprobarea sau nu a unor amendamente aduse Bugetului, Consiliul European va avea votul final privind adoptarea sau nu a noului buget.

Pe tot acest parcurs procedura bugetul poate fi modificat prin diverse amendamente, deși acest lucru nu se întâmplă la scară largă și de obicei negocierile se poartă puternic și la nivel politic.

Spre exemplu, în 2013, când bugetul european pentru perioada 2014 - 2020 era negociat la Bruxelles, România a obținut în cadrul discuțiilor din Consiliul European creșterea fondurilor alocate cu 18%.

Dacă Consiliul European nu acceptă amendamentele votate în Parlamentul European, se formează un Comitet de Conciliere format din membri ai Consiliului și membri ai Parlamentului European pentru a se pune de acord. Dacă nu se ajunge la un consens, Comisia Europeană trebuie să vină cu un nou draft al bugetului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















10228 vizualizari

  • -17 (35 voturi)    
    Concluzie (Joi, 23 ianuarie 2020, 13:54)

    Mazeta [utilizator]

    UE am vrut, ue ne-au dat.
    • +6 (20 voturi)    
      e vorba de P$D (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:13)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      dar P$D a primit rasplata de la Audi inmatriculat in Suedia !
    • +4 (14 voturi)    
      Alta concluzie (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:26)

      Bitzer [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Chiar esti un mare troll ! Hahahaha
    • -2 (6 voturi)    
      Nu, guvernul Orban, cel cu mari specialisti (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:51)

      xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      a stiut ca se vor da mai putini bani, de-aceea au anulat toate procedurile PPP si se bazeaza pe fondurile UE, adica pe nimic!
  • -6 (20 voturi)    
    Ar Fi Interesant ca Ciolos si Ghinea (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:01)

    un domn [utilizator]

    sa fie intervievati punctual Ce proiecte NOI au propus si EVENTUAL le a respins P$D in Parlament !
    • -6 (8 voturi)    
      Suntem in 2020! (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:50)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Ciolos a fost premier acum vreo 3 ani si ceva, si putea propune proiecte pentru fostul exercitiu bugetar european. Acum vorbim despre noul exercitiu bugetar. Ce sa propuna Ciolos? Este sau a fost de curand in guvern? Nu.
      • -4 (4 voturi)    
        Despre atunci (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:33)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        Ai prins ideea
  • +7 (9 voturi)    
    Moldova este cea mai săracă regiune din România.. (Joi, 23 ianuarie 2020, 14:47)

    Entiu [utilizator]

    Investiţiile statului în infrastructura rutieră în Transilvania şi Banat au permis acestei zone să atragă investitori şi să îşi dezvolte exporturile, dar la polul opus Bucovina și Moldova au fost lăsate de izbelişte din perspectiva proiectelor de şosele. Alocarea disproporţionată a sumelor pentru infrastructura rutieră se află în strânsă corelaţie cu valoarea exporturilor.
    Bucovina si Moldova ar trebui să beneficieze de investiţii mult superioare pentru a recupera decalajul în stocul de infrastructură. Totuşi, se creează un cerc vicios. Investitorii se duc acolo unde infrastructura este deja bună şi fac presiuni pentru ca aceasta să fie îmbunătăţită.
    Astfel că regiunile rămase în urmă la acest capitol nu atrag investitori şi nici nu pot pleda pentru suplimentarea sumelor, pentru că li se va aduce argumentul- nu aveţi investitori, de ce să dezvoltăm infrastructura!.
    Moldova este cea mai săracă regiune din România, cu un PIB per capita de doar 4.300 de euro, faţă de o medie naţională de circa 7.500 de euro. La fel de disproporţionate sunt şi sumele care au mers către şosele.
    În timp ce pentru fiecare locuitor al Transilvaniei s-au alocat în medie 2.400 de lei pentru autostrăzi şi drumuri naţionale în ultimii ani, iar în Moldova –doar 428 de lei.
    • -3 (5 voturi)    
      Vorbesti prostii (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:13)

      /./ [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Transilvania si Banatul are investitii in principal din 2 cauze:
      1.Apropierea de granita de vest
      2.Politicienii locali care au inteles sa dezvolte parcuri industriale si sa sprijine investitorii.In moldova si oltenia daca un investitor dorea sa investeasca trebuia sa ofere spaga.Cred ca si acum e la fel asa ca oricate autostrazi s-ar face nimeni nu ar investii la niste hoti.Sa nu uitam politicienii sunt dupa chipul alegatorilor.
    • -2 (4 voturi)    
      Săraca, da. Dar care sunt cauzele? (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:17)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Merită să analizam un pic.

      1. Din păcate previziunile antiunioniștilor de la 1859 (celebru Ion Creangă a fost un mare antiunionist !) s-au cam adeverit. După Unirea din 1859 Moldova a devenit o anexă periferică a Valahiei. Si n-as spune că lăsarea asta de izbeliste a Moldovei a fost/ e ceva programatic, e doar o consecință a ...celebrei lipsă de pricepere in ale administrației și a corupției specifice mediului valah de la București.

      2. In prezent izolarea Moldovei continuă ...cu succes. Si un factor favorizant a intervenit lipsa de reactie eficienta a Moldovei, care a devenit o Valahie mai mică. Procesul de valahizare a Moldovei a cam reusit, perioada comunista a fost si ea un factor favorizant. In timpul lui Ceausescu toata industria serioasa a fost amplasata in Valahia, in Moldova mai trântea in scârbă cate o țesătorie. Au fost 3 fabrici de automobile (Dacia, Oltcit, ARO) toate amplasate in sud.

      3. Cu Ardealul a fost altceva. Ardealul venea din alta lume, lumea civilizata. Aici Valahia nu a putut să-si facă jocul (cum a fost in cazul Moldovei). In prezent Transilvania știe foarte bine să-si apere pozitia si o face cu succes, pozitia geografica o avantajeaza.

      4. Revenind la Moldova. Nu a avut dupa revolutie oamenii politici (așa cum a avut si are Ardealul) pentru a o salva. Au fost doar oameni nesemnificativi pentru care singura lor grija a fost sa facă sluj in fața valahilor. Bucurestiul a avut si are tot interesul sa tina izolata Moldova (mai ales PSD) pentru voturi. Saraciii moldoveni votau la greu PSD-ul care le garanta in continuare ...saracia si izolarea. Bucurestiul are o frica de moarte sa vada Moldova unita prin infrastructura cu Ardealul, deoarece asta ar insemna o adevarata eliberare a Moldovei, din cauza asta cand moldovenii cer Iasi-Tg-Mures, valahii boicoteaza si propun legatura cu...cum altfel, Bucurestiul !

      5. Speranta Moldovei sta acum in generatia tânără - vezi USR pe partea politica. De asemenea diaspora moldava masiva vrea schimbare..
      • 0 (4 voturi)    
        Presedinte si prim-ministru ardeleni!!! (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:05)

        Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

        Tu realizezi ca atat presedintele cat si prim-ministrul actual sunt ardeleni! Sa vedem ce o sa faca pentru Moldova.
    • +2 (2 voturi)    
      Oltenia! (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:00)

      Chiar Eu [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Si in Oltenia lucrurile stau la fel de prost!
      • -2 (2 voturi)    
        Oltenii prin Definitie isi Merita Soarta (Joi, 23 ianuarie 2020, 19:56)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

        De la Scornicesti la Craiova si Mai Departe !
  • -5 (11 voturi)    
    Moldova Vrea Autostrada (Joi, 23 ianuarie 2020, 15:49)

    UpNext [utilizator]

    este un nume cam tafnos, gen Gigel vrea inghetata. La care se adauga Mandachi ȘîEu, cu show-uri penibile, la care populimea se distreaza.

    Nu asa se obtin bani pentru infrastructura. Moldova, mai ales zona ei de nord, s-a dezindustrializat, revenind, cu cateva exceptii (incl. Iasi) la conditia mizera din interbelic. Media este plina de informatii negative despre Moldova, calitatea umana este discutabila, investitiile se amana, primariile rosii toaca brambura si ultimele resurse financiare, forta de munca este masiv emigrata etc.

    Daca nu se relanseaza un proiect magistral de reconstructie economica a provinciei, implicit infrastructura, Moldova va ajunge o povara pentru Romania si UE, in general....
    • -2 (2 voturi)    
      Aho, aho: (Joi, 23 ianuarie 2020, 16:46)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Cat de curand Eurasia o sa fie mai dezvoltata decat 'uea, si asociatia trebuie sa-si faca drum spre rasarit.

      Momentan e vremea SFurilor, si a masurarii labei la urs (care poate hiberneaza) ; nicidecum la numarat banii pe care nu-i avem !

      povara trebuie sa o duca UMB: conteaza cine face primul tunel gratis
      ?Aktor. Strabag, Astaldi, Bechtel, UTI, Tele Drum ?
      • 0 (2 voturi)    
        autostrada -> dezvoltare = MIT! (Joi, 23 ianuarie 2020, 21:50)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Miky113

        Cernavoda si Fetesti sunt legate de Bucuresti prin autostrada din 2007!
        Ce dezvoltare au cunoscut cele 2 orase in ultimii 12 ani?
        Calarasi si Slobozia sunt la 15 km de autostrada din 2004!
        Ce dezvoltare au cunoscut cele 2 orase in ultimii 15 ani?
        MIT BUSTED!
    • -2 (2 voturi)    
      Completare (Joi, 23 ianuarie 2020, 17:00)

      UpNext [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      cu articol dedicat problemei:

      https://www.startupcafe.ro/afaceri/mica-unire-economie-afaceri-tara-romaneasca-moldova.htm
  • +2 (2 voturi)    
    mda (Joi, 23 ianuarie 2020, 16:51)

    SoulSearcher [utilizator]

    era si o traiectorie normala

    in UE autostrazile au ajuns la nivelul in care efectiv nu mai au unde sa le faca...

    la noi inca se merge cu caruta pe drumurile nationale sparte, nesemnalizate si pline de praf

    cand o sa aiba astia de prin vest masini zburatoare, noi abea daca legam moldova de restul tarii cu autostrazi...
  • +3 (3 voturi)    
    alocare (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:00)

    traiang [utilizator]

    Au fost alocati prin programele de infrastructura 10 miliarde euro dar bineinteles nu au fost cheltuiti dintr-o mare incompetenta Cretu vreo 2 ani tot tragea semnale de alarma dar totul in van Acum s-a trecut in Eu la alte progame si atunci sunt mult mai putin bani pentru infrastructura Ar trebui trasi la raspundere toti ministri transporturilos indiferent de culoare politica Poate ziaristii ar face un inventar complet de prin 2010 cand a inceput programul de infrastructura cu toti acesti ministri macar sa stie toata lumea ca de raspundere ministeriala nu poate fi vorba Vin acum alegerile si macar prin vot sa fie sanctionati ca de promisiuni ni s-a umflat capul
  • +1 (3 voturi)    
    Niste incompetenti. (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:50)

    burebista [utilizator]

    Toti ministri dela transporturi , niste incompetenti si nepriceputi . trebuie profesionisti si competenti care sa lase ceva in urma lor.
  • 0 (2 voturi)    
    Ne pricepem,asa ca putem fura autostrazi din UE (Joi, 23 ianuarie 2020, 19:32)

    Plagarus [utilizator]

    Barna & Ciolos nu au facut nimic pt. infrastructura,dar psdeii faceau cate-n luna si-n stele ;
    1 Vasilica Dăncilă a promis 350 de kilometri de autostrăzi.;
    2.Rovana Plumb, o vreme ministru interimar al Transporturilor, a promis 180 km, doar pentru 2019 ;
    3.Finalizarea cu prioritate a axei: Constanţa – Nădlac ;
    4.Finalizarea autostrăzii Lugoj – Deva, pentru anul 2017
    5.Finalizarea Variantei Ocolitoare a Bucureştiului la profil de autostradă (Inel Bucureşti (A0), care va face legătura între autostrada A1 cu autostrada A2 în primă fază; în faza a doua, închiderea inelului centură în regim de autostradă de jur împrejurul Bucureştiului ;
    6.Autostrada Sibiu – Brașov trebuia inaugurată in 20 - 20 ;
    7.in 2018 finalizarea autostrada Suplacu de Barcău – Borș..
    8.drumurile expres: Ploieşti-Buzău, Buzău – Focşani, Focşani – Bacău, Bacău – Paşcani, ;
    9.variante de ocolire pentru orașele: Suceava, Târgu Jiu, Bacău sau Târgu Mureș.
    10.Lucrările pentru autostrada Craiova – Pitești ar fi trebuit începute în anul 2019 ;
    11.Legătura A3 – Aeroport Henri Coandă a fost promisă pentru 2019 ;
    12.drumul Expres Bucureşti – Giurgiu nu există.;
    13.finalizarea proiectului Reabilitare linia de cale ferată Coșlariu - Vințu de Jos – Simeria (412,36 mil. euro)“ pentru anul 2018.;
    14. tronsonul Coșlariu-Simeria, ce măsoară 75,8 kilometri, trebuiau să fie gata de acum trei, patru ani ;
    15.calea ferată Frontieră - Curtici – Radna – Gurasada – Simeria trebuia la Sfantul Asteapta ;
    16.
    17..Autostrada Unirii este și ea imbalsamata.
    În proiectul de buget pe 2019 au fost alocați bani doar pentru 200 de metri............................
    18.
    19 Terminalul nou de la Otopeni -H.Coanda...........
    20..............................
    • -4 (4 voturi)    
      calcul simplu: 480 km din 2012 pana azi (Joi, 23 ianuarie 2020, 21:52)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      sper sa faca si PNL 480 km din pana in 2024.
      stiu ca durata e mai mica, dar ei sunt mai competenti si nu fura ca psd-ul, deci asteptarea mea e indreptatita!
      • 0 (2 voturi)    
        informație și mai simplă : (Vineri, 24 ianuarie 2020, 8:00)

        mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

        ...tot ce s-a realizat in materie de autostrazi in perioada 2012 până azi sunt contracte incheiate de Emil Boc cu PDL-ul lui !
        PSD nu a semnat nimic-nimic, doar a facut gălagie si desene cu carioca ( remember Dan Șova). Ba a mai si blocat Autostrada Transilvania pe motiv ca nu gasesc contractul!
        Așa că mai ușor cu PSD pe autostrăzi
  • 0 (2 voturi)    
    Sa punem osul la treaba, sa ne descurcam singuri (Vineri, 24 ianuarie 2020, 8:04)

    hotnewsfil [utilizator]

    Imediat dupa indepartarea PSD de la guvernare, presedintele Romaniei a fost asigurat, de mai-marii UE, ca relatiile UE cu tara noastra vor cunoaste o imbunatatire radicala, un salt in toate domeniile.
    Acum, constatam ca, in realitare, ne bucuram doar de un plus de strabgeri de mana, de imbratiseri, cu "sinceritate", din "toata inima", un exces de vorbe mieroase, din partea factorilor de decizie ai UE.
    Romania trebue sa multumeasca pentru aceasta efuziune sentimentala si sa raspunda, in schimb, cu multa, multa austeritate, sa fie multumita chiar daca va primi mult mai putini euro, sa stranga cureaua, sa faca reduceri energice din multitudinea de autostrazi si de spitale regionale, prevazute "pe hatyie" si, oricum, romanii sa puna osul la treaba, sa faca multe autostrazi din munca lor, pe banii lor, autostrazi pe care tarile dezvoltate sa ne milostiveasca cu cele 80% din alimentele necesare populatiei tarii noastre, autostrazi pe care tirurile lor sa poata circula rapid, in conditi perfecte de siguranta, astfel ca banii ce se incaseaza din vanzarea acelor alimente sa se poata intoarce rapid in tarile care le-au produs.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by