Drum expres de la Bacău la Piatra Neamț: Compania de Autostrăzi a semnat un contract pentru studiul de fezabilitate

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Drum expres Bacau - Piatra Neamt
Foto: Hotnews
Contractul pentru Elaborarea Studiului de fezabilitate pentru “Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț" a fost semnat cu Asocierea S.C. Search Corporation S.R.L. – Egis Romania S.A. pentru circa 9 milioane de lei, anunță Compania de Drumuri și Autostrăzi. Noul proiect ar urma să aibă o lungime de 61 de km și, conform normativului, va avea două benzi pe sens și separator pe mijloc, fără bandă de urgență, nu va trece prin localități și nu va avea intersecții la nivel.

„Joi, 23.01.2020, CNAIR a semnat contractul pentru Elaborarea Studiului de fezabilitate pentru “Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț" cu Asocierea S.C. Search Corporation S.R.L. – Egis Romania S.A. Valoarea contractului este de 8.923.930,03 Lei fără TVA, iar finanțarea se face din Fonduri Europene Nerambursabile”, anunță Compania de Drumuri.

Licitația a fost lansată în martie 2019.

Proiectul are ca scop realizarea unui sector de drum expres între localităţile Bacău şi Piatra Neamţ pe o lungimea estimată de 61 de kilometri. Astfel, se va asigura un grad ridicat de siguranţă a traficului rutier în zonă.

Durata contractului este de 18 luni, din care 14 luni pentru finalizarea Studiului de fezabilitate. Celelalte 4 luni sunt alocate pentru asistență tehnică acordată Beneficiarului, în vederea pregătirii documentației de atribuire a contractului de lucrări și pentru depunerea și aprobarea aplicației de finanțare.

Conform normativului aflat în vigoare, drumurile expres sunt drumuri cu cel puțin două benzi pe sens, cu separare a sensurilor de mers, fără bandă de urgență, cu lățimea benzilor de circulație de 3,5 metri și fără intersecții la nivel pe tot parcursul său. Tot conform normativului, viteza de proiectare minimă la șes este de 120 km/h.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















4936 vizualizari

  • +7 (9 voturi)    
    drumurile expres (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:23)

    mmmircea [utilizator]

    O solutie de compromis ok pentru distante de pana in 50-60km. E clar ca spre Moldova de la Ploiesti la Buzau la Focsani, Bacau pana la Suceava trebuie construita autostrada, in niciun caz drum expres.
    • -6 (8 voturi)    
      zici? (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:50)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Cu tot respectul, dar pe treseul Bacau-Suceava nu e trafic care sa necesite drum expres. Am mers de mai multe ori pe drumul ala, si pur si simplu nu e aglomeratie. Nici macar de la Iasi spre Piatra Neamt nu e trafic care sa sustina asta ceva. Pin s-o face o trecere peste munti spre Ardeal care sa incurajeze traficul auto spre Ardeal, sungurul traseu de masini aglomerat e Iasi-Bucuresti. Macar de era Bacau-Buzau si tot era ceva. Asha, probabil s-o fi gandit Arsene de la Neamt ca face prea mult pin la dedeman la Bacau si i-ar prinde bine un drum expres.

      Dupa parerea mea asta e un drum fix degeaba. Si autostrada care ar trebui sa se faca de la Iasi la Mures trece muntii prin alta parte, deci inafara de interesele personale ale baronului de Neamt nu vad nici un motiv care sa justifice asha ceva.
      • +5 (7 voturi)    
        eu asa zic (Joi, 23 ianuarie 2020, 20:01)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Daca e facuta cu cap, autostrada va servi toata Moldova. Iasi-ul se va lega undeva pe la Hanul Ancutei, tot in regim de autostrada. De la Botosani la Suceava merge si un drum expres penru moment. De la Neamt va veni un drum expres pana in centura Bacaului. Mai e nevoie doar de un drum expres Braila-Galati-Buzau si legi toata regiunea de autostrada. Despre autostrada A8, eu cred ca ar trebui inceputa si din capatul dinspre Iasi, Iasi-Targu Neamt sunt 100km, impartiti in 2-3 sectoare, se pot realiza in cativa ani de zile. In conditiile astea trafic va fi suficient, nu mai vorbesc ca eliberezi si E581 prin Barlad si Vaslui care momentan e calamitat de traficul de tranzit catre Iasi.
        • 0 (4 voturi)    
          Parerea mea e fix invers (Vineri, 24 ianuarie 2020, 3:04)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          1. Moldova se va dezvolta odata cu conectarea ei de europa, nu de Bucuresti. O autostrada spre Bucuresti va deservi ceva trafic, dar nu va aduce fabrici UE in Moldova.
          2. Autostrada A8 as incepe-o de la Targu-Mures spre Iasi, in asha fel incat odata intrat pe ea sa te tot duci cu 130 la ora. A incepe cu Iasi - Tg Neamt e degeaba. Traficul lui Iasi - Tg neamt va rezolva doar dopul de la Podu Iloaiei si nimic mai mult. Trafic din Iasi in momentul de fatsa e spre Bucuresti, iar ala are deja doua rute, prin Tg Frumos - Roman sau Vaslui - Barlad.

          Tocmai asta am vrut sa subliniez si mai sus, ca o autostrada are sens atat timp cat pleaca din punctul de conexiune cu urmatoarea autostrada si nu invers. Degeaba ajung in 40 de min la Tg Neamt, daca dupa aia mai stau 20 de minute ca sa ies de pe autostrada.
          • 0 (0 voturi)    
            Dar, (Vineri, 24 ianuarie 2020, 23:01)

            Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            De ce nu s-ar putea incepe din ambele capete? Sau chiar toata odata! Lucrarile se executa pe tronsoane dintre doua puncte de intrare/iesire de pe autostrada... Bine-nteles ca cel mai mare avantaj vine dinspre vest, dar nu vorbim aici de un cablu electric sau o conducta, unde trebuie sa ai toata lucrarea gata ca sa poti face ceva cu ea... Regiunea Moldovei are nevoie sa circule eficient si in interiorul ei! Si vietile omenesti salvate de siguranta circulatiei adusa de o autostrada, conteaza, nu doar aspectul economic!
            • 0 (0 voturi)    
              partial de acord (Duminică, 26 ianuarie 2020, 14:45)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

              Nu spun ca nu ar fi frumos sa avem autostrazi de oriunde pana oriunde. Dar ca ele sa aduca ceva beneficii, trebuie sa fie conectate la reteaua de drumuri europene.

              Drumul asta nu are la baza nici un argument care sa-l promoveze in fata altor tronsoane de drum mult mai aglomerate. In expunerea de motive se regaseste cam orice drum din Romania. Iar cand argumentezi ca nu ai bani de autostrazi dar tu te apuci de facut drum exprex fara nici o logica, asta denota ori pura incompetenta, ori interes politic local al vrunui baron de a isi trage o sosea in interes personal. Si aici nu ma pot gandi decat la ala de la neamt.

              Cat despre de unde incepi o autostrada, aici nu-s deloc de acord cu tine. Atat timp cat nu ai bani sa contruiesti toate tronsoanele in paralel, ai 2 variante logice:
              1. cauti tronsonul care franeaza cel mai mult viteza medie de deplasare. Si ala in mod e vident e cel care traverseaza muntii
              2. incepi dinspre conexiunea cu sistemul de autostrazi europene.
              Ori noi am ales sa incepem cu Iasi-Tg Neamt. De parca e vrun mare avantaj ca ajungi la Tg Neamt cu 20-30 de min mai repede, dupa care astepti inca 30 de minute sa scapi din dopul creat la intrarea in munti.

              Cat despre siguranta circulatiei, asta tine mai ales de disciplina in trafic. Accidente sunt si pe autostrazi, poate chiar mai grave decat pe drumurile mai mici. Pe ala care depaseste pe linie continua si fara vizibilitate il vei gasi si pe autostrada mergand cu 200 la ora si blitsind pe toata lumea in timp ce face live pe FB ca sa arate ce viteaz e.
      • +8 (8 voturi)    
        Bucovina și Moldova au fost lăsate de izbelişte! (Joi, 23 ianuarie 2020, 20:04)

        Entiu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Investiţiile statului în infrastructura rutieră în Transilvania şi Banat au permis acestei zone să atragă investitori şi să îşi dezvolte exporturile, dar la polul opus Bucovina și Moldova au fost lăsate de izbelişte din perspectiva proiectelor de şosele. Alocarea disproporţionată a sumelor pentru infrastructura rutieră se află în strânsă corelaţie cu valoarea exporturilor.
        Bucovina si Moldova ar trebui să beneficieze de investiţii mult superioare pentru a recupera decalajul în stocul de infrastructură. Totuşi, se creează un cerc vicios. Investitorii se duc acolo unde infrastructura este deja bună şi fac presiuni pentru ca aceasta să fie îmbunătăţită.
        Astfel că regiunile rămase în urmă la acest capitol nu atrag investitori şi nici nu pot pleda pentru suplimentarea sumelor, pentru că li se va aduce argumentul «Nu aveţi investitori, de ce să dezvoltăm infrastructura»“, Aurelian Dochia.
        Moldova este cea mai săracă regiune din România, cu un PIB per capita de doar 4.300 de euro, faţă de o medie naţională de circa 7.500 de euro. La fel de disproporţionate sunt şi sumele care au mers către şosele.
        În timp ce pentru fiecare locuitor al Transilvaniei s-au alocat în medie 2.400 de lei pentru autostrăzi şi drumuri naţionale în ultimii ani, iar în Moldova –doar 428 de lei.
        • -2 (4 voturi)    
          total de acord (Vineri, 24 ianuarie 2020, 3:08)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

          Doar ca investitorii aia care nu vin in Moldova vor drum spre europa de vest, unde duc marfa si de unde aduc materia prima. Infrastructură de la Bacau la Piatra Neamt nu-i ajuta cu nimic, fiind perpendiculara pe cea care ii interesează.

          Asha ca lasand la o parte alocarea discretionara si in deradere pentru Moldova a fondurilor, si alea putine alocate sunt pentru drumuri perpendiculare pe ala care ar ajuta regiunea.
      • +4 (6 voturi)    
        Dedeman e și la Piatra Neamț (Joi, 23 ianuarie 2020, 20:36)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Drumul este extrem de aglomerat, se formează coloane cu care mergi de la Bacâu până la Bicaz și mai sunt și barierele...
        • +2 (6 voturi)    
          Mmmm (Vineri, 24 ianuarie 2020, 3:12)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Am batut drumul ala de muuulte ori si n-am vazut coloana care merge cu sub viteza legala. Iar coloana de la Bicaz la Bacau mi-e foaaaarte greu sa cred ca se poate forma, avand in vedere dopul de la Cheile Bicazului. Daca ziceai de dop invers era mai de inteles.

          Dedeman o fi si in Piatra, nu stiam, dar atunci chiar nu inteleg rostul drumului aluia.

          Si daca vrei sa vezi coloana in Moldova, incearca sa iesi din Iasi sp[re Tg Frumos vineri intre 4 si 9 PM sau sa te intorci pe acelasi drum duminica dupamasa. Vei avea impresia ca esti pe Valea Prahovei
          • +1 (1 vot)    
            N-ai fost când era deschis (Vineri, 24 ianuarie 2020, 21:29)

            nick24 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            pt camioane pe Bicaz-Poiana Largului!

            Și Acum numai pt că sunt tiruri, cisterne de ciment și cherestea se formeaza coloane de masini, în ambele sensuri și pe Bacău-Bicaz și pe Bicaz-Bacău.

            Câte bariere sunt intre Bacău și Piatra?
            Câte comune și sate sunt între Bacău și Piatra?
            • 0 (0 voturi)    
              Nu prea se leaga (Duminică, 26 ianuarie 2020, 14:56)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

              1. Bicaz-Poiana largului are o vitezea de deplasare oricum net inferioara portiunii Bicaz-Piatra, care e e iar mult sub viteza de deplasare pe Piatra-Neamt - Bacau

              Ce zici tu cu tirurile se aplica in special bucatii Bicaz-Piatra, unde nu prea ai cum depasi. Iar drumul expres Piatra-Bacau nu rezolva absolut deloc problema asta.

              Cat despre ultima intrebare... bariere si localitati sunt cam la fel ca intre Bacau si Iasi, Barlad si Tecuci, Suceava si Piatra Neamt, si tot asha. Cand nu ai nici un drum de viteza in regiune, incepi sa construiesti drumurile alea cu portiunile cele mai aglomerate si pe cat posibil spre portiunea de autostrada pe care o tot afisezi la fiecare alegeri. Sau daca nu, macar cauti un dop din trafic gen centura Bacau, care sa aduca un beneficiu clar circulatiei in zona.
  • -2 (6 voturi)    
    Continue brambureala... (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:43)

    bogdan1477 [utilizator]

    Ce scop are drumul asta expres de la Bacau la Piatra Neamt stie cineva? Se bulucesc Bacauanii spre pensiunile de la Bicaz precum bucurestenii pe Valea Prahovei? Se duce tot Piatra-Neamtul la Dedeman la Bacau? Se produce ceva la Bacau care necesita volum de materie prima de la Piatra Neamt sau invers care sa justifice drumul ala?

    In loc sa facem drum expres sau autostrada est-vest dinspre Moldova spre Ardeal-Ungaria, noi facem drum expres nord-sud pe un traseu fara trafic intens, fix perpendicular pe ala pe care-l asteapta toata Moldova.

    Pentru a "asigura un grad ridicat de siguranţă a traficului rutier", cum zice in expunerea de motive, se putea spre exemplu alege macar un traseu Iasi-Bacau, unde in vineri si duminica dupamasa incepe sa semene a Valea Prahovei, daca tot nu vrem deloc sa ne atingem de munti.

    Drumul asta expres va completa imaginea de haos pur a autostrazilor din Romania... Bucatele de drum de niciunde spre niciunde, cu segmente lipsa (cu exceptia autostrazii sorelui, e drept..)
    • +3 (3 voturi)    
      Toti oamenii din Romania (Vineri, 24 ianuarie 2020, 0:21)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Au dreptul la viata, egal!!!
      • -1 (5 voturi)    
        perfect de acord (Vineri, 24 ianuarie 2020, 3:15)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

        Dar cnad incepi sa faci drumuri de viteza, teoretic ar trebui sa le incepi de la conexiunea cu o autostrada existenta spre celalalt capat. Nu sa tragi un drum perpendicular pe ceea ce intereseaza doar ca sa spui ca ai investiti in infrastructura si in Moldova.

        Centura Bacaului da, aia va ajuta pe oricine ajunge prin zona, mai ales avand in vedere ca traversarea Bacaului ia de multe ori spre o ora. Da' drum de la Bacau la Piatra dupa parerea mea e fix bataie de joc.
    • +1 (1 vot)    
      Parcă numai Bacăul (Vineri, 24 ianuarie 2020, 21:52)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      se duce la munte? Pe Ceahlău, Durău, mănăstiri se duc din toată țara. E ca pe Valea Prahovei! Confirm!
      • 0 (0 voturi)    
        mmmm (Duminică, 26 ianuarie 2020, 14:59)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Pai nu castigi nimic castigand 15 min de la Bacau la Piatra, ca dupa aia sa le pierzi in imbulzeala de la iesirea de pe autostrada.
  • +2 (2 voturi)    
    ! (Joi, 23 ianuarie 2020, 18:46)

    chiuaua [utilizator]

    Se repeta povestea
    • -1 (5 voturi)    
      Nu chiar ! (Joi, 23 ianuarie 2020, 20:32)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

      Va fi prima realizare certa a guvernului meu 2 .
      Se mai rotesc cadrele care au pamant pe unde trece SFulrile .
      O sa fie o bunaciune de raliu test drive, mai ceva ca dx12.
      Doar asta ne mai lipsea din masterplan.
  • +3 (9 voturi)    
    Nu se va face nimic.. (Joi, 23 ianuarie 2020, 22:00)

    floriniulian [utilizator]

    Se vor fura cele 9 milioane de lei cu ''studiul''de fezabilitate asa cum s-au furat sute de milioane de euro in ultimii 30 de ani cu zeci de ''studii'' fara sa se construiasca nimic.

    Este cea mai sigura metoda de a fura.

    Nu implica decat niste desene si cateva sute de pagini scrise si scoase la imprimanta.
  • +4 (6 voturi)    
    Oricum realizarea efectivă, la anul și la mulți an (Joi, 23 ianuarie 2020, 22:01)

    nick24 [utilizator]

    De ce?
    Pt că nu sunt bani nici pt autostrăzile A7 și A8, care sunt mult mai importante decât acest DX, care fărâ aceste autostrăzi de mai sus e inutil.
    Dar se mai cheltuiesc bani pt studii, proiecte, nimic executat.
    • 0 (2 voturi)    
      chiar si cu A8 e inutil (Vineri, 24 ianuarie 2020, 3:17)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      A8 nu ajunge la Piatra Neamt ci la Tg Neamt. Plus ca orice om cu o minima logica incepe cu autostrada si dupa aia face drumurile de legatura....
      • +1 (1 vot)    
        A8 e perfect chiar daca nu trece prin Piatra (Vineri, 24 ianuarie 2020, 21:34)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Câte ore se fac de la Piatra la Oradea sau Satu Mare?
        O autostradă ar rezolva ișirea spre vest și spre Iași.
        De la Piatra la Tg Neamț se ajunge f repede și f bine, pe un drum f pitoresc!
        • 0 (0 voturi)    
          fara discutie (Duminică, 26 ianuarie 2020, 23:53)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

          Eu doar ziceam ca un drum Bacau-Piatra nu ar ajuta nici macar la conectarea cu prezumtiva A8.
          Evident ca o autostrada dinspre Moldova spre Ungaria, indiferent pe unde trece, ajuta enorm toata Moldova. O ora - doua de mers pe drum national pana la autostrada ar fi un cost rezonabil.
  • +3 (5 voturi)    
    studiu de ce? (Joi, 23 ianuarie 2020, 23:29)

    AnderT [utilizator]

    cine este la rand la furat acum?
  • -2 (2 voturi)    
    ba, nu mai votati prosti (Vineri, 24 ianuarie 2020, 0:13)

    levierul [utilizator]

    astia vor fi in stare sa faca toate autostrazile si durmurle expres pana in munti, pentru ca mintea lor e limitata si voi votati in continuare prosti.
    Pai acolo e problema? La campie? Mai facem inca o autostrada paralela cu A2 ? Ar fi in stare.
  • +2 (2 voturi)    
    Drum expres Bacau -Targul Neamt (Vineri, 24 ianuarie 2020, 18:24)

    Gargara3 [utilizator]

    Daca autostrada va trece prin Targu Neamt de ce drumul expres se opreste la Piatra Neamt si nu ajunge pana la autostrada ?
  • +1 (1 vot)    
    adevarul (Vineri, 24 ianuarie 2020, 20:51)

    martel55 [utilizator]

    ca e un drum foarte circulat, mai ales de vehicule de amrfa, se simtea o nevoie stirngenta sa fie transformat in drum expres....in tari cu oameni normali s-ar fi investit in calea ferata dintre cele doua orase, noi suntem complet defazati fata de ce se intampa in jurul nostru


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by