​Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pe tronsonul A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț „este în derulare și avansează conform graficului stabilit”, informează Cătălin Urtoi, consilier onorific al premierului Orban pe partea de infrastructură. Urtoi, fondator al asociației civice Împreună pentru A8, scrie că, în cadrul contractului semnat în mai 2019, s-au făcut deja 70 de foraje „în zona Mureș, pe primul sector aprobat”.

A8 Tg Mures - Tg NeamtFoto: Hotnews

„Contractul de SF este în derulare și avansează conform graficului stabilit. Azi am primit informații proaspete:

1. A fost emis un nou raport de progres (numărul 5)

2. S-au efectuat peste 70 de foraje în zona Mureș, pe primul sector aprobat.

3. S-a depus de către executant un plan de realizare a forajelor pe încă trei sectoare, plan aprobat de catre CNAIR și care însumează o lungime de aproximativ 80 - 90 km pe aliniamentul Tg.Mures - Ditrau.

4. Odată cu încălzirea vremii se va intra și pe zona de munte.”, scrie Urtoi pe facebook.

Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate pe circa 211 km ai A8 între Tg. Mureș, Ditrău și Tg. Neamț a fost semnat în mai 2019 cu spaniolii de la Acciona pentru cira 17,58 milioane de lei.

Împărțirea pe sectoare a autostrăzii A8 Târgu Mureș - Ditrău - Târgu Neamț:

Licitația fusese lansată în februarie 2019 la o valoare estimată de 30 mil lei, iar la acel moment Asociația Pro Infrastructura atragea atenția că „prețul estimat fiind mult prea mic”.

„Din păcate nu este o veste bună, prețul estimat fiind mult prea mic, mai ales comparând cu bugetele oferite la revizuirile din anul 2014: 76 milioane lei atunci față de doar 30 milioane acum pentru 210 km. Există riscul major să se facă rabat de la calitate sau, așa cum s-a întâmplat la revizuirea SF pe A1 Sibiu-Pitești, să se livreze doar o parte din servicii și apoi să se rezilieze contractul!”, transmitea Asociația Pro Infrastructura.

Pentru A8 Târgu Mureș - Ditrău - Târgu Neamț - Iași studiile de fezabilitate au fost realizate între anii 2010-2011.

„(...) au fost făcute pe bani foarte, foarte puțini și pe repede-înainte. Rezultatul? Imposibilitatea de a fi folosite pentru licitația de lucrări. CNAIR a hotărât (corect) să le actualizeze, însă din trei licitații pornite în iunie 2014, doar una a fost finalizată: cea aferentă tronsonului Târgu Mureș-Ditrău, contractul fiind semnat cu Search Corporation în mai 2015”, explica API.

Cu toate acestea, în ianuarie 2018, Compania de Drumuri a reziliat contractul, „deși nu era necesar sau oportun”, mai susținea Asociația.