​Hărțile optimismului: Guvernul vede până în 2030 terminate majoritatea autostrăzilor din țară, deși în urmă cu șase ani erau promise multe din aceleași proiecte până în 2020

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 4 februarie 2020, 11:00 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrazile pe care spera Guvernul ca le face pana in 2030
Foto: Ministerul Fondurilor Europene
Până în 2030 România ar urma să termine majoritatea autostrăzilor planificate, inclusiv patru treceri peste Carpați, dintre care două spre Moldova - cel puțin asta speră Guvernul Orban, într-un document despre viitoarele fonduri europene prezentat anteprenorilor. Planurile autorităților sunt cel puțin optimiste, mai ales în contextul în care România ar putea beneficia de mai puține fonduri europene ca în trecut. Cert este că mare parte din proiectele pe care acum le vedem pe harta celor ce vor fi finalizate în 2030, în urmă cu mai puțin de șase ani erau date ca finalizate pentru... 2020.

Î: Ce autostrăzi vor fi finalizate în România în 2030? R: Toate :)


Autostrada A1 Sibiu - Pitești, A8 Tg. Mureș - Iași - Ungheni, A3 Comarnic - Brașov, A13 Sibiu-Făgăraș-Brașov-Bacău, A7 Ploiești - Buzău - Bacău - Suceava - Siret sau A9 Timișoara - Moravița - sunt doar câteva din proiectele pe care Ministerul Fondurilor Europene le-a pus pe harta proiectelor finalizate în anul 2030, într-un document prezentat antreprenorilor obșinut de StartupCafe.ro

Pe lângă acestea, harta dă ca finalizate și actuale proiecte precum A0 Centura Capitalei, A3 Nădășelu - Suplacu de Barcău - Borș și DX12 Craiova - Pitești sau Podul de peste Dunăre de la Brăila.



Optimismul autorităților vs realitatea fondurilor europene: Vom primi mai puțini bani pentru infrastructură


Optimismul autorităților din acest document privind proiectele de infrastructură rutieră nu este pe deplin împărtășit în cadrul altor documente de lucru - și asta pentru că în realitate România ar putea beneficia în cadrul noului exercițiu financiar european 2021 - 2027 de și mai puține fonduri europene decât a avut până acum la dispoziție.

Practic, potrivit draftului de program operațional pe care țara noastră îl negociază cu oficialii de la Bruxelles, România ar putea primi doar 4 miliarde de euro fonduri europene, bani care, alături de cofinanțarea națională de circa 3,9 mld euro, în mare parte se vor duce doar pe proiecte de autostrăzii și căi ferate mai vechi, pe care România nu a reușit să le termine până acum, precum A1 Sibiu - Pitești, și doar o mică parte vor mai ajunge la noi proiecte.


În draftul Guvernului ca proiecte noi pe fonduri europene ar putea apărea doar autostrada Ploiești - Buzău și modernizarea căii ferate Arad - Timișoara. Alte proiecte, precum Autostrada Unirii A8 Tg. Mureș - Iași ar putea rămâne pe dinafară în ceea ce privește finanțarea nerambursabilă de la UE.

În 2014 multe din proiecte erau promise pentru 2020. N-au fost realizate. Acum sunt promise pentru 2030...


În cadrul MasterPlanului General de Transport, documentul strategic pe care l-a cerut Comisia Europeană României pentru a beneficia în continuare de finanțare nerambursabilă în baza unei strategii coerente, multe din proiectele care în noua hartă de la Guvern figurează gata în 2030, erau inițial planificate a fi finalizate în cadrul exercițiului financiar 2014 - 2020.




Astfel, conform hărților din MPGT-ul aprobat în 2015, în 2020 România ar fi trebuit să aibă gata, sau măcar aproape gata, autostrăzi precum: A1 Sibiu - Pitești, A3 Comarnic - Brașov, A13 Brașov - Făgăraș - Sibiu, Autostrada (! și nu Drumul Expres) Craiova - Pitești, A8 Tg. Neamț - Iași și A7 Ploiești - Bacău - Pașcani, A3 Nădășelu - Suplacu de Barcău - Borș.

Dintre acestea, în prezent, niciuna nu este finalizată. Nici măcar A1 de la Sibiu la Nădlac, în condițiile în care o porțiune de circa 10 km din zona Lugoj - Deva, Lot 2 unde ar trebui să fie construite o serie de tuneluri nici măcar nu a fost contractată!

Pe Sibiu - Pitești se lucrează pe circa 10 km în zona Boița, pe Comarnic - Brașov se lucrează pe circa 6 km în zona Râșnov, Craiova - Pitești a fost transformat în drum expres și abia a fost contractată execuția pe jumătate din tronsoane. Pe A7 se lucrează doar la centura Bacăului (16 km), iar pe A3 Nădășelu - Borș se lucrează doar pe circa 5 km aproape de graniță...

Până una alta, situația la zi a proiectelor de autostradă în România e cea de mai jos...


Autostrăzile din România în 2020: Negru - finalizate / Roșu - în lucru
---

În ultimii 10 ani, România abia a reușit să construiască circa 500 de km de autostradă, cam cât ar trebui să fie lungimea totală a viitoarei A7 de la Ploiești și până la Siret - una din autostrăzile pe care autoritățile le văd gata până în 2030...

Autostrăzile din România, în cifre

Kilometri reali de autostradă în exploatare:


A1: București-Pitești - 109,66 km
A1: Sibiu-Sebes-Orastie-Simeria-Deva-Ilia 175 km
A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac - 159,56 km
A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța - 203,00 km
A3: București-Ploiești 62,79 km
A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) - Iernut - 13,7 km
A3: Câmpia Turzii - Nădășelu 61,246 km
A4: Centura Constanța - 22,2 km
A6: A1-Centura Lugoj - 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
A11: Parte din Centura Arad - 2 km
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 850 km


Kilometri de autostradă funcționali în România, în perioada 1989 - 2019:

1989: 113 km
2004: 210 km
2007: 262 km
2009: 305 km
2010: 332 km
2011: 389 km
2012: 528 km
2013: 636 km
2014: 664 km
2015: 711 km
2016: 733 km
2017: 748 km
2018: 807 km
2019: 850 km










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14517 vizualizari

  • +13 (19 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 4 februarie 2020, 11:05)

    [anonim]

    • +7 (9 voturi)    
      Călăreții din Ditrau (Marţi, 4 februarie 2020, 11:27)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui

      Doar se Distrau ))))
    • +7 (7 voturi)    
      cu (Marţi, 4 februarie 2020, 11:53)

      andrei1232000 [utilizator] i-a raspuns lui

      cutite din silex, cu sulite cu varf de piatra cioplita, din colectia UDMR.
    • -5 (11 voturi)    
      Barna si USR ar fi terminat in 2020 deja autostrad (Marţi, 4 februarie 2020, 11:58)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui

      Vedeti, daca nu l-ati votat pe Barna? Acum ne plangem de USL (PSD+PNL). USR sunt seriosi si nu fura, deci pana la sfarsitul lui 2020 ar fi terminat autostrada Pitesti-Sibiu. Acum, PNL are in cap doar sa aduca traseisti din PSD ca sa aiba voturi, nu sa faca autostrazi!
      • +4 (6 voturi)    
        A promis PSD. (Marţi, 4 februarie 2020, 13:10)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        Acum 6 ani PSD a făcut promisiunile.Și nu a făcut nimic.Despre promisiunile PNL discutăm peste 4 ani.
  • +8 (10 voturi)    
    o gluma, poate 2050 (Marţi, 4 februarie 2020, 11:05)

    andimi [utilizator]

    In ritmul si cu fondurile preconizate hai un 2050.
  • +5 (15 voturi)    
    Retorica Penel£ este Similară cu retorica P$D (Marţi, 4 februarie 2020, 11:23)

    un domn [utilizator]

    Oamenii Trebuie sa își expuna public cu Fermitate Opțiunile ! Mandachi de la Suceava nu e un model ! Este o sursa de Inspirație !
    • +3 (7 voturi)    
      Nu degeaba (Marţi, 4 februarie 2020, 12:01)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      au aparut atât de multi „liberali” din PSD in PNL Se reface USL !
      • +3 (3 voturi)    
        PNL nu are cum sa creasca fara sa racoleze din PSD (Marţi, 4 februarie 2020, 12:59)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

        Asta e politica, se bazeaza pe voturi. Aritmetica spune ca psd este cea mai puternica forta din parlament acum.
        Alternativa ar fi sa fi pus mana pe furci, topare, coase ... si sa doboram la propriu guvernul in 10.08.2018. Dar, dupa aia trebuia sa punem un guvern al strazii, ceea ce ...
        Ramane de vazut cum vor proceda dupa ce vor rasturna efectiv psd-ul din parlament si daca vor reusi (si daca vor dori) sa se curete si ei de uscaturi.
        Din pacate politicieni new style (USR + PLUS) sunt departe de a gasi formula de succes care sa-i aduca la putere.
        Asa ca, lucram cu materialul pe care-l avem.
        Nu va speriati, nu se mai reface USL! Cu PSD-ul de acum nu se mai afiseaza nimeni. Pe atunci inca mai erau si cate unii mai spalati, de pus in fata.
    • -1 (5 voturi)    
      Nu putem extrapola (Marţi, 4 februarie 2020, 12:09)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      In primul rand ca psd s-a opus din toate puterile si se opune construirii de autostrazi. Libera circulatie este contrara politici acestui partid, pentru ca ii submineaza baza electorala.
      Ceea ce s-a facut a fost impotriva vointei lor - niciodata nu au sustinut un proiect viabil, doar au mimat bune intentii.
      Privind lucrurile asa, nu putem decat sa speram ca, o data ajuns la guvernare un partid real interesat pentru construirea autostrazilor (sau macar care sa nu fie interesat in blocarea lor) viteza de construire sa creasca simtitor.
      Nu banii au lipsit, ci vointa. Daca ar fi fost facute atatea autostrazi cati bani au fost la dispozitie...
      • +3 (5 voturi)    
        votantii P$D au aflat asta de la OUG 13 (Marţi, 4 februarie 2020, 12:38)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

        implicit si au "reorientat" votul Anul Trecut la euro-parlamentare si prezidentiale, in aceasta idee sunt convins ca P$D NU culege mai mult de 15 % pondere in Viata Publica la TOATE alegerile din 2020 !

        legat de Penele, ei au invatat din retorica P$D, si o ventileaza ca atare !
  • +7 (9 voturi)    
    Harta este ilogică (Marţi, 4 februarie 2020, 11:30)

    hic sunt leones [utilizator]

    De ce pod peste Dunăre dar nu autostradă care să aducă traficul în zonă (în completare: de ce se justifică desenarea unei autostrăzi până la Iași dar nu și a uneia până la Galați/Brăila/Tulcea)?
    Unde sunt autostrăzile către Bulgaria care să lege țările UE din Balcani (Bulgaria, Grecia) și Europa de Asia (prin Istanbul)?
    De ce Brașov - Comarnic dar nu Constanța - Tulcea - Brăila - Focșani (care să preia tot traficul din Moldova și Transilvania către mare)?
    • +1 (3 voturi)    
      da (Marţi, 4 februarie 2020, 13:07)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      are multe bube
      Spre ex eu as lega turnu de galati si craiova pe jos ca sa dau toate tirurile afara de pe valea oltului
      de asemenea o autostrada care s alege galatiul cum zici e perfect logica poate chiar galati iasi direct paralel cu cealalta ramura.
      In nord iar ceva ce sa lege suceava de satu mare a r fi necesar sau o autostrada de vest care sa lege satu mare de timisoara prin Oradea
      Deci da se poat face multe in plus . Dar hai sa le facem macare pe astea :)
      • -1 (3 voturi)    
        Iași are aeroport, deci ar fi ilogic (Marţi, 4 februarie 2020, 13:30)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        să-l legi cu o autostradă înainte să legi GL/BR (mai ales când bagi câteva miliarde în podul care traversează Dunărea) de rutele comerciale.
    • -2 (6 voturi)    
      Esti moldovean, nu? (Marţi, 4 februarie 2020, 13:58)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

      Bai moldovene, autostrazile nu sunt facute ca sa te duci tu la Mare, sunt pentru trafic ridicat de marfuri.
      • +2 (4 voturi)    
        Gen Comarnic - Brașov? (Marţi, 4 februarie 2020, 14:27)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

        E atâta trafic de mărfuri pe acolo de nu te vezi bine... /sarcasm
        Marea înseamnă port, iar portul înseamnă transport maritim de mărfuri, băi „nemoldovene”, ca să nu ajungi să dai dublu pe kilul de rahat pe care văd că îți place atât de mult să-l mănânci.
        Ca să duc un tir de marfă în Europa Centrală - prin Transilvania - trebuie să traversez centura Bucureștiului - o uliță rămasă mizerabilă, pentru că locuitorii capitalei au ales doar idioți, care n-au fost în stare nici să ia bani gratuiți de la UE, nici să determine guvernele să aloce sumele necesare investiției în modernizarea ei.
        Înțelegi ce zic, băi nemoldovene?
  • +9 (11 voturi)    
    e (Marţi, 4 februarie 2020, 11:30)

    liviu_ [utilizator]

    apoi 2040.... apoi 2050.... timp este...
  • +4 (8 voturi)    
    Doar vorbe (Marţi, 4 februarie 2020, 11:32)

    COLTUC SI ASOCIATII [anonim]

    Nu trebuie sa mai credem nimic
    • +3 (3 voturi)    
      Matale SI ASOCIATII faceti ce vreti (Marţi, 4 februarie 2020, 12:48)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui COLTUC SI ASOCIATII

      Eu zic asa: In urma cu 9 ani a cazut ultimul guvern PDL. In urmatorii 2 ani ponta a tot taiat la panglici de la autostrazile incepute de guvernul Boc. Dupa ce le-a terminat pe alea a zis ponta ca pana in 2020 umple tara de autostrazi. Dar fas nici el nici urmasii lui PSD-isti nu au mai fost in stare a fi capabili sa faca nici macar jumatate din cat a facut Boc.
      Acu astia de la PNL zic ca vor face autostrazi . Eu zic ca daca am avut rabdare cu PSD 8 ani putem sa vedem vreun an daca astia de la PNL urnesc treaba sau nu.
  • +5 (13 voturi)    
    hahaha (Marţi, 4 februarie 2020, 11:43)

    fghr [utilizator]

    ce bataie de joc , uitati va mai intai la promisunile pt 2030 , si apoi la realitatea pe 2020 , ce cioturi de drum , de 20-30 km , alea nu se pot numi autostrazi, tre sa fii atent sa nu accelerezi prea tare ca e gata autostrada

    iar pana in 2030 daca vor mai face 300-400 de km sa zicem sarut mana

    suntem la nivel de Albania ....cate sperante ne am facut dupa Revolutie si de toate s a ales praful, dupa 30 de ani nu avem mai nimic....

    clasa politica in totalitatea ei ar merita trmisa la canal ... poate or fi fost si oameni capabili in politica dar acestia fie au murit , fie s au lasat la mana lor scarbiti de hotia si impostura din jurul lor

    luati l pe nea Dumitru Dragomir fost militian comunist cu cateva clase probabil, mare constructor de blocuri la pensie , le rade in nas tuturor romanilor de buna credinta platitori de taxe din aceasta tara si dupa ce a pastorit vestita liga de fotbal , in fapt o turca pe tapsan in care au spalat banii toti marii infractori ai tarii, ne povesteste cum a cotizat el 6000 de euro pe luna la pensii , parca daduse de la ma sa de acasa .
    Efectiv am un gust amar si mi am pierdut orice speranta... poate copii nostri vor prinde vremuri mai bune desi tendinta este sa ne scufundam to mai rau
  • +10 (16 voturi)    
    Balarii (Marţi, 4 februarie 2020, 11:48)

    AdrianCN [utilizator]

    PNL-ul nu invata nimic din greseli.
    Faceti fratilor treaba si apoi puneti harti comparative-ce era si ce ati facut.
    Lumea s-a saturat de linii trasate pe harti de pesedaci si le-a dat cu stampila in cap.
    Daca nu invatati,degeaba,tot la cosul de gunoi ajungeti.
    • +3 (7 voturi)    
      Cine de la P.N.L.??? (Marţi, 4 februarie 2020, 12:16)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui AdrianCN

      Țurcana? Organu? Bleaga sau Scripcaru? Să fim serioși....
      • +1 (3 voturi)    
        Sobolanii Galbeni vor urma Sobolanii Rosii (Marţi, 4 februarie 2020, 12:44)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        este doar o chestiune de timp
        • -2 (2 voturi)    
          Nu știam că șobolanii sunt domni. (Marţi, 4 februarie 2020, 15:20)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Cică ești ceia ce spui.Adică,respectă dacă vrei să fii respectat.Parcă ai fi popa din Ditrău.
      • 0 (2 voturi)    
        La transporturi: Lucian Bode (Marţi, 4 februarie 2020, 13:14)

        Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        Omu a terminat CFDP si are experiență în proiectarea și realizarea de poduri, viaducte, tuneluri și evident autostrăzi. Este atestat ca verificator de proiecte pentru cerințele A4 și A5 și Ie și RTE pe domeniile II și III.
        Păi ce credeți, PNL pune ministru pe un neica nimeni cu studii de securitate și bună guvernare???
  • +4 (6 voturi)    
    Gargara (Marţi, 4 februarie 2020, 12:00)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Gargara marca PNL. Suntem deja obisnuiti cu minciunile, palavrageala si demagogia „liberala” - si asta la abia 3 luni dupa ce ei zic ca guverneaza (adica trag sfori si fac jocuri politice, plus isi pun clientela in posturi gras platite sau fac numiri politice in Justitie)
  • +3 (5 voturi)    
    daca ar fi concurs de desen, sigur ar castiga (Marţi, 4 februarie 2020, 12:02)

    bigbrother [utilizator]

    Ca de treaba ne-am lamurit, toate partidele care au fost la guvernare s-au intrecut in declaratii sforaitoare despre cum o sa mergem noi pe autostrazi si ce bine o sa ne fie..

    Ar avea curajul vreun partid politic sa semneze un pact prin care daca in 2 ani nu se rezolva macar 25% din cele promise, sa dispara ca partid si cei care au promis sa nu mai faca parte din clasa politica? Cumva trebuie stopat fluxul asta de promisiuni si dat suturi grele in fund celor care promit si nu se tin de promisiune. Au trecut 30 de ani si promisiunile se decaleaza de la un deceniu la altul..cred ca politicienii asteapta sa apara pe piata masinile zburatoare ca sa spuna ca ei au vrut dar nu mai are rost sa faca sosele..
  • +4 (6 voturi)    
    Poezia cifrelor (Marţi, 4 februarie 2020, 12:15)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    2020,
    2030.
    Care or mai fi pe atunci :
    2030,
    2040.
    In fapt ritmul e de 20, 30 km de autostrada pe an.
    E un habarnavism livrat opiniei publice.
    Ce inseamna:
    - Podul de Brăila finalizat.
    Ce trafic preia, e vreo autostrada, drume xpres care sa-i daca trafic?
    - Spre Sud spre Bulgaria, Grecia sau Turcia nu e nimic?
    Vin bulgarii cu autostrada peste noi!
    - Clujul cum ramane? Nu apare nicio schita sau vorba de drumuri exprese sau vrei conexiune cuSatu Mare. De aici pana la autistrada in Ungaria sunt 40 sau 50 km.
    - O conexiune cu podul care s-ar face la Calafat cu Bulgarii?
    E clar ca e lipsa de viziune, de strategie.
    Si sa faci cativa km de autostrada in 5 ani sau 6 ani e o mare prostie!
    Muntenegru a dat la chinezi autostrada de facut.
    Relief predominant muntos.
    O vor avea in 2 sau 3 ani.
    Se vor lega de nordul Europei.
    La noi sunt codri verzi de brad....
    Si studii de prefezabilitate, de fezabilitate si de postfezabilitate, bla, bla.
    Apoi licitația licitației.
    Apoi contestarea licitației.
    Trece 2030 si se mai fac maximum 100 km.
    Ce o fi asa greu sa bagi in CSAT constructia unei autostrăzi cu încredințare directa si termen 2 ani?
  • +2 (4 voturi)    
    Vor da de dreaqu la alegeri!!! (Marţi, 4 februarie 2020, 12:17)

    Tayen [utilizator]

    Este clar că nu vor face investiții deloc! Banii sunt deja arvuniți pentru pomeni electorale.
  • +7 (9 voturi)    
    PSD=PNL=mafie (Marţi, 4 februarie 2020, 12:23)

    ggiiggii [utilizator]

    Nu o sa vedeti mah autostrazi nici un 2050.
    Autostrazi inseamna dezvolvate, dezvoltare inseamna o clasa de mijloc puternica, o clasa de mijloc puternica inseamna o clasa politica obligata sa faca ceva( un drum, o spital, o scoala) pentru toate taxele platite....dar clasa politica din Romania ne vrea prosti si saraci, astfel incat sa fim manipulati prin presa, defilari si concerte, sa stam sa ne milogin pentru 2 lei la pensie si 5 la alocatia copiilor.
    Nu intelegeti...cu cat populati mai saraca, infrastructura mai slaba,serviciile mai proaste...cu atat o duc ei mai bine.
    Ne mai auzim in 2030...cine o mai fi p'aici sa dam o tura pe autostrazile din RO
  • +3 (5 voturi)    
    Este foarte interesant,...... (Marţi, 4 februarie 2020, 12:26)

    gigiN [utilizator]

    ...-si dezolant- sa constati ca toate guvernele au...vederea foarte proasta!!!
    • +2 (4 voturi)    
      asta este Oglinda Dezinteresului Romanilor (Marţi, 4 februarie 2020, 12:45)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      de a Face Politica, de a se Implica in Politica implicit lasa Locul unor indivizi ca :landrace Nicolae, sau Sica sau alte specii cu aroma Bolshevika !
  • +4 (4 voturi)    
    mi-e dor de Sova (Marţi, 4 februarie 2020, 12:33)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    mi-aduc aminte cum tragea linii peste linii la A3 pe ditamai harta cu carioca de nu se mai vedeau raurile :))) Cred ca va dati seama ca nici o linie de-aia nu va fi gata pana in 2030. De ce? Simplu: licitatii contestate dosare incomplete gandaci dihori si crocodili in pericol mai gasesc astia niste oale de lut de dinainte de Christos si asta e...Eu as da 2030 termen pana termina Cazinoul din Constanta.
  • +1 (3 voturi)    
    impresia... (Marţi, 4 februarie 2020, 12:42)

    mi_po [utilizator]

    impresia este ca iar au prizat astia din Guvern!
    De cate ori se intampla, apar iepurasi roz si autostrazi ... din joben!
    Maine le trece euforia si revenim la realitate, aveti doar putina rabdare!
    • 0 (0 voturi)    
      inca un generator de abur sta sa crape (Marţi, 4 februarie 2020, 17:34)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui mi_po

      Vai cata abureala inafara saunei ~si e doar februarie

      Pe A10 lot1 de un an de zile nu sunt in stare sa reloce utilitatea : un stalp de 110kv. Cuiva ii convin de minune claims'urile .
      Goapa de gunoi, alta utilitate nerelocata ?! zacamintele de petrol de la lancram, alta utilitate nerelocata ; apa care curge la vale, alta utilitate nerelocata ; dealu care vine la vale, alta utilitate nerelocata;
  • +2 (4 voturi)    
    Stire fara substanta (Marţi, 4 februarie 2020, 12:49)

    Frankie [utilizator]

    Am vazut mii de stiri de acest fel in ultimii zeci de ani. Sincer, au trecut generatii, oamenii au emigrat iar aceste stiri inca mai apar. Pacat de tara asta.....
  • -1 (3 voturi)    
    mare atentie (Marţi, 4 februarie 2020, 12:50)

    nonpostac [utilizator]

    Nu inteleg rostul autostrazii BV-BC (BC poate iesi pe autostrada prin judetul vecin NT), mai degraba as lega Transilvania de Constanta prin Moldova , adica Tg Mures - Focsani- Braila- Constanta.
    • 0 (2 voturi)    
      corect (Marţi, 4 februarie 2020, 13:26)

      nonpostac [utilizator] i-a raspuns lui nonpostac

      ... in acest se rezolva urmatoarele:
      - dezvoltarea tinutului secuiesc tinut in saracie (turism)
      - conectarea rapida a transilvaniei de nord si est + Moldova de portul Constanta si Dunare;
      - legarea oraselor industriale GL si BR și indirect Tulcea de o autostrada;
      - utilizarea eficienta a noului pod peste Dunare de la BR;
      - dezvoltarea turismului in Delta și poate zona Dobrogei etc.
  • 0 (4 voturi)    
    Ce s-a intamplat cu A6 si A11? (Marţi, 4 februarie 2020, 12:59)

    yoyosm [utilizator]

    De ce nu se mai termina A6 (Lugoj - Calafat) si A11(Oradea- Arad)? s-a hotarat dintr-o data ca nu mai avem nevoie de ele? Iar cei din Moldova daca vor la mare trebuie sa treaca prin capitala?
    din pix taie si termina astia totul
  • +3 (3 voturi)    
    Autostrazille (Marţi, 4 februarie 2020, 13:21)

    emilclick [utilizator]

    Toate comentariile de mai sus arata clar cat de credibil poate fi proiectul prezentat. N-am cuvinte. Un mare zero. Si cireasa de pe tort e podul peste Dunare de la Braila. Puteau sa-l puna in Muntii Macinului ca ar fi fost la fel de util. Macar s-ar constri mai usor. Sau eventual unul mai mic.
  • +1 (1 vot)    
    schite... (Marţi, 4 februarie 2020, 15:51)

    danton68 [utilizator]

    2 poze fac cat 2000 de cuvinte !!!
  • +1 (5 voturi)    
    De vorbe si harti in carioca suntem satui (Marţi, 4 februarie 2020, 16:53)

    Savitar [utilizator]

    Fapte. Aveti 4 ani la dispozitie. Deja ar trebui sa duduie santierele pt termenul ala, 2030!!!
    • 0 (0 voturi)    
      Avem 10.000 Muncitori Gratis in Penitenciare (Miercuri, 5 februarie 2020, 9:57)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

      Ma refer la Gainari șuti de buzunare și politicieni corupți ( din toate partidele infractoare )

      Cu Astia putem construi minim 2000 km autostrăzi in max 18, crezi ca atât penelistii cât și P$Distii vor ? Nu vor deoarece se Oripilează Lumea !
  • 0 (2 voturi)    
    2040 (Marţi, 4 februarie 2020, 17:46)

    drup [utilizator]

    tocmai s-a legat cu o autostrada punta de jos cu punta de sus din judetul zalau :).
    In rest podul de la braila a fost daramat de barbari din galati, VP e acum parcare sunt unii morti de 10 ani in masini iar pe valea Oltului s-au intors dacii.


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by