În vara anului trecut Compania de Autostrăzi (CNAIR) a scos la licitație trei din cele patru loturi ale Autostrăzii de Centură (A0) Nord a Capitalei, o autostradă nouă care va avea câte două benzi pe sens.
1. INTRAKAT (Turcia)
2. AKTOR (Grecia)
3. PORR (Austria)
4. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
5. IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
6. CHINA RAILWAY 14TH BUREAU GROUP CO LTD (China)
7. CONSTRUCTII ERBASU S.A. (Leader), SC DANUBE TOTAL GRUP SRL,CONCELEX S.R.L.,VÁHOSTAV – SK (România-Slovacia)
8. Impresa Pizzarotti& C SpA Italia S.p.A. (Leader),RETTER Projectmanagement (Italia)
9. SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Leader),SPEDITION UMB,TEHNOSTRADE S.R.L. (România)
10. SINOHYDRO CORPORATION LIMITED (Leader),IMFALT YOL YAPI SANAYI TICARET A.S. (China-Turcia)
11. Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Leader),MET-GÜN INŞAAT TAAHHÜT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (Turcia)
Durata de realizare a acestui contract este de 34 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 22 luni perioada de execuție.
Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, dar poate fi majorată până la 10 ani.
Traseul Lotului 2 se desfășoară pe raza județului Ilfov între DN1 (în dreptul localității Corbeanca) și DN2 (în dreptul localității Afumați). De-a lungul traseului vor fi amenajate două noduri rutiere și vor fi construite 10 poduri și pasaje.
Proiect: DN1(Corbeanca)-DN2(Afumați)
Lungime: 19 km
Cost: 184 mil. Euro
---
Pentru lotul 1 durata contractului este de 34 luni din care 12 luni perioada de proiectare și 22 luni perioada de execuție.
Obiectul contractului constă în proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii de Centură București km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000 în lungime de 17,5 km.
Proiect: Dj601-DN1(Corbeanca)
Lungime: 17,5 km
Cost: 176 mil. Euro
Traseul Lotului 3 are o lungime de 8,6 km și se desfășoară pe raza județului Ilfov între DN2, în dreptul localității Afumați și DN3 în zona Cernica. De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la intersecția cu DN2 București - Urziceni la km. 40+230. De asemenea, în cadrul contractului vor fi construite 7 pasaje.
Proiect: DN2(Afumați) - DN3(Cernica)
Lungime: 8,6 km
Cost: 97 mil. Euro
Proiect: DN3(Cernica)-A2
HARTĂ INTERACTIVĂ - Pe unde trece A0, noua autostradă de centură a Capitalei - unde sunt nodurile rutiere și parcările:
>> Click pe traseu pentru informații despre loturi
>> Click pe nodurile rutiere sau pe parcări pentru informații
Proiect: autostrada de centură a Capitalei - A0 - semi-inelul sudic
Lungime: 52 km
Cost: 519 mil. euro
Lotul 1
Proiect: A2-CF 902 (aproape de Jilava)
Lungime: 17 km
Cost: 177 mil. Euro
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: contractat pe 26 august 2019
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor
Lotul 2
Proiect: CF 902 - DN6
Lungime: 16,3 km
Cost: 162 mil. Euro
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: contract semnat pe 9 martie 2019
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor
Lotul 3
Proiect: DN6-A1
Lungime: 18 km
Cost: 180 mil. Euro
Constructor: Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading
Stadiu: contract semnat pe 14 aprilie 2019
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor
In 20 de ani...poate vom avea si noi cateva sectoare facute la suprapret si cu defecte clare de executie.
Ca sa nu mai zic ca vine prima zapada din an si blocheaza astia tot.
Chiar inainte de 2010 am observat ca nu mia este centura OCOLITOARE, ci artera a orasului: au aparut numeroase depozite, fabrici, firme, hoteluri si ansambluri rezidentiale, deci vechea Centura trebuie sa asigure traficul pentu acelea!
Se vdea necesitatea unei alte centuri, exterioare, care sa faca legtura intre DN-uri si autostrazi in afara Bucurestiului...
Nu ar fi fost firesc sa o termine draq odata pe aceasta existenta si apoi sa se apuce de alta?
Treaba romaneasca, incep multe si termina putine.
degeaba facem centura (inca una) daca o sa fie la fel. Pentru traficul din capitala si din jur, ar trebui sa aiba cel putin 4 benzi pe sens.
Eu cred ca viitoarea centura este cam departe.
Centura autostrada nu are cum ajuta traficul din Bucuresti. Dimpotriva, intre cele 2 inele vor apare asezari rezidentiale care pot dubla sau tripla populatia metropolitana. si atunci sa vezi coronavirus, ca toti vor intra in oras la munca.
Si partea ca tu crezi ca inca e departe centura, mi se pare rau-intentionata! cum sa fie departe cand sunt semnate contractele pe jumatate din lungime, si scoase la licitatie inca trei sferturi din ce a ramas, omule!
Esti trol rus care cauta sa incite neincredere in tara noastra!
Pai la banii astia, mai baga niste acte aditionale, mai creste cu 10-20 de mil.
In anii '90, romanii faceau in Turcia autostrazi, azi oha, asteptam turcii sa ne faca, la fel ca autobuze sau tramvaie.
Ne impiedicam de niste hartii in loc sa scoatem traficul din oras.
Asa si spre Moldova, unde e relief usor dar se trage de timp la greu, nu vrea sa se faca simplu.
Ce interes ar avea sa se dezvolte Moldova, ca nu ar mai avea masa de manevra electorala.
Ce idei mărețe la Fii_rea!
Mari, mărețe dar spaga cat o fi pentru bucatelele de autostrada?
O sa spună ca e treaba Companiei de Autostrăzi si nu o sa scadă in voturi!
Daca se gândea la bucuresteni făcea niste proiecte sa prelungească metroul pana in apropiere a autostrăzii.
Si acolo 4 -5 parcări mari de tip P&R.
De 2 -3 mii locuri.
Si se opreau acolo 10 mii auto.
Nu mai parcau pe oriunde.
Iar metroul îi prelua pe cei care lăsau acolo masinile
Lăcomia si lipsa de viziune a Primarilor a distrus Romania!
Singura speranta e UMB, desi momentan e ocupata cu centura Bacaului si DX12.
Oare cine a permis intrare in competitie la aktorilor si pitzeranilor, ocupati cu munca inca 2 ani la A10 !?
Nu prea arata a inel; era mai usor daca o facea supraetajata a la Oprescu peste actualul inel .
populatie China (1.380), Turcia( 80); adica ai de unde sa alegi meseriasi, mai ramane ca cineva sa-i si plateasca . Speranta e sa descopere marea conducta brua si gandacul rosu-cacaniu troppelius .