​HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada A0 - noul inel de centură al Capitalei: 11 ofertanți, printre care multe firme din Turcia sau China, pentru un lot de 19km de pe partea de Nord

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 8 februarie 2020, 8:51 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada de Centura (A0) a Capitalei
Foto: Hotnews
Bucureștiul va avea o nouă centură - un inel de autostrada A0 de circa 100 de kilometri. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, au fost semnate contracte în 2019, iar din acest an ar putea începe primele lucrări. Pe partea de Nord, Compania de Drumuri a scos la licitație trei din cele patru tronsoane, iar pentru lotul 2 - 19 km în zona Otopeni-Afumați, estimat la circa 184 de milioane de euro, tocmai ce au fost depuse ofertele: 11 asocieri de firme interesate, printre care multe din Turcia sau China.


În vara anului trecut Compania de Autostrăzi (CNAIR) a scos la licitație trei din cele patru loturi ale Autostrăzii de Centură (A0) Nord a Capitalei, o autostradă nouă care va avea câte două benzi pe sens.

Pentru Lotul 2, circa 19 km, de la intersecția cu DN1 în apropiere de Otopeni până la intersecția cu DN2 în zona Afumați, depunerea ofertelor a venit abia acum.

Astfel, pentru contractul estimat la circa 879 de milioane de lei, circa 184 de milioane de euro, s-au înscris în cursă 11 firme sau asocieri de firme:

1. INTRAKAT (Turcia)
2. AKTOR (Grecia)
3. PORR (Austria)
4. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
5. IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
6. CHINA RAILWAY 14TH BUREAU GROUP CO LTD (China)
7. CONSTRUCTII ERBASU S.A. (Leader), SC DANUBE TOTAL GRUP SRL,CONCELEX S.R.L.,VÁHOSTAV – SK (România-Slovacia)
8. Impresa Pizzarotti& C SpA Italia S.p.A. (Leader),RETTER Projectmanagement (Italia)
9. SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Leader),SPEDITION UMB,TEHNOSTRADE S.R.L. (România)
10. SINOHYDRO CORPORATION LIMITED (Leader),IMFALT YOL YAPI SANAYI TICARET A.S. (China-Turcia)
11. Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Leader),MET-GÜN INŞAAT TAAHHÜT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (Turcia)

Durata de realizare a acestui contract este de 34 luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 22 luni perioada de execuție.

Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, dar poate fi majorată până la 10 ani.

Traseul Lotului 2 se desfășoară pe raza județului Ilfov între DN1 (în dreptul localității Corbeanca) și DN2 (în dreptul localității Afumați). De-a lungul traseului vor fi amenajate două noduri rutiere și vor fi construite 10 poduri și pasaje.

Lotul 2 - km 20+000-km 39+000

Proiect: DN1(Corbeanca)-DN2(Afumați)

Lungime: 19 km
Cost: 184 mil. Euro

---

În septembrie anul trecut au fost depuse ofertele și pentru Lotul 1, 17,5 km, estimat la circa 842 mil. lei (circa 176 mil. euro). Din cei 11 ofertanți, 10 sunt aceiași ca la lotul 2, acum. Singura diferență la Lotul 1 este că printre ofertanți lipsește Porr (Austria) și se regăsește Nurol Insaat ve Ticaret A.S. (Turcia).

Pentru lotul 1 durata contractului este de 34 luni din care 12 luni perioada de proiectare și 22 luni perioada de execuție.

Obiectul contractului constă în proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Autostrăzii de Centură București km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord km 0+000-km 52+770, Lot 1: km 2+500-km 20+000 în lungime de 17,5 km.


Lotul 1 - km 2+500-km 20+000

Proiect: Dj601-DN1(Corbeanca)

Lungime: 17,5 km
Cost: 176 mil. Euro
---

Lotul 3, scos și el la licitație anul trecut - 8,6 km, estimat la circa 466 milioane de lei (circa 97 mil. euro), încă nu are ofertele depuse. Termenul pentru depunerea ofertelor a fost amânat recent pentru 18 februarie.

Traseul Lotului 3 are o lungime de 8,6 km și se desfășoară pe raza județului Ilfov între DN2, în dreptul localității Afumați și DN3 în zona Cernica. De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la intersecția cu DN2 București - Urziceni la km. 40+230. De asemenea, în cadrul contractului vor fi construite 7 pasaje.

Lotul 3 - km 39+000-km 47+600

Proiect: DN2(Afumați) - DN3(Cernica)

Lungime: 8,6 km
Cost: 97 mil. Euro
---

Singurul lot care încă nu a fost scos la licitație este Lotul 4, circa 4,5 km, în zona Cernica/DN3-A2, întrucât pentru acest tronson trebuie revizuit acordul de mediu.

Lotul 4 - km 39+000-km 47+600

Proiect: DN3(Cernica)-A2
Lungime: 4,47km
Cost: -

---
HARTĂ INTERACTIVĂ - Pe unde trece A0, noua autostradă de centură a Capitalei - unde sunt nodurile rutiere și parcările:

>> Click pe traseu pentru informații despre loturi

>> Click pe nodurile rutiere sau pe parcări pentru informații

>> Folosește butoanele „+” și „-” pentru a seta nivelul de zoom. Pe mobil merge și „pinch-to-zoom”.

Vrei să vezi harta mare, într-un tab separat? Click aici.




A0 Sud

Pe partea de Sud, A0 are o lungime de circa 52 de kilometri și e împărțită în trei loturi. Toate cele trei loturi au contracte semnate de anul trecut și primele lucrări ar trebui să înceapă anul acesta.

Proiect: autostrada de centură a Capitalei - A0 - semi-inelul sudic
Lungime: 52 km
Cost: 519 mil. euro

Lotul 1

Proiect: A2-CF 902 (aproape de Jilava)

Lungime: 17 km
Cost: 177 mil. Euro
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: contractat pe 26 august 2019
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Lotul 2

Proiect: CF 902 - DN6
Lungime: 16,3 km
Cost: 162 mil. Euro
Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS
Stadiu: contract semnat pe 9 martie 2019
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor

Lotul 3

Proiect: DN6-A1
Lungime: 18 km
Cost: 180 mil. Euro
Constructor: Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading
Stadiu: contract semnat pe 14 aprilie 2019
Început în: licitația începută în iulie 2017
Termen de finalizare: 12 luni pentru proiectare și 30 de luni pentru desfășurarea lucrărilor, odată ce va fi emis ordinul de execuție după semnarea contractelor






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















84522 vizualizari

  • -9 (21 voturi)    
    Incompetenti (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 9:06)

    ggiiggii [utilizator]

    Si cu vechea centura ce fac?....o lasa asa, ca oricum fraierii nu mai circula p'acolo...o fac zona pietonala???
    In 20 de ani...poate vom avea si noi cateva sectoare facute la suprapret si cu defecte clare de executie.
    Ca sa nu mai zic ca vine prima zapada din an si blocheaza astia tot.
    • +7 (9 voturi)    
      Este necesara si "vechea" centura (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 11:21)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      De cativa ani ne-am mutat, dar in 2008-1014 circumal ades pe centura, ca sa ajungem la fabrica din Voluntari.
      Chiar inainte de 2010 am observat ca nu mia este centura OCOLITOARE, ci artera a orasului: au aparut numeroase depozite, fabrici, firme, hoteluri si ansambluri rezidentiale, deci vechea Centura trebuie sa asigure traficul pentu acelea!

      Se vdea necesitatea unei alte centuri, exterioare, care sa faca legtura intre DN-uri si autostrazi in afara Bucurestiului...
      • -1 (1 vot)    
        vai ca bine zici (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 20:34)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Sunt_nimic!

        cum de nu s-a gandit nimeni la asta? Bineinteles ca vechea centura va ramane la locul ei, va fi modernizata si ea (cateva tronsoane deja au fost modernizate). Dar sunt curios cine a lansat ipoteza pe care o combati!!
        • 0 (0 voturi)    
          Se chinuiesc de 30 ani (Luni, 10 februarie 2020, 13:02)

          varavara [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

          sa modernizeze centura actuala si abia o parte este modernizata cu adevarat.
          Nu ar fi fost firesc sa o termine draq odata pe aceasta existenta si apoi sa se apuce de alta?
          Treaba romaneasca, incep multe si termina putine.
    • +1 (5 voturi)    
      Eu nu gasesc (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 14:21)

      Orizont [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      Nu gasesc ceea ce este mai important. Cite benzi o sa aiba?
      degeaba facem centura (inca una) daca o sa fie la fel. Pentru traficul din capitala si din jur, ar trebui sa aiba cel putin 4 benzi pe sens.
      Eu cred ca viitoarea centura este cam departe.
      • +2 (4 voturi)    
        Nu are de-a face (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 22:02)

        PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Orizont

        Cu traficul din capitala. E o legatura intre autostrazi. Si cum autostrazile au 2 benzi/sens e suficient tot 2. Mai mult, o sa fie mai putin aglomerata decat autostrazile pentru ca de pe autostrazi majoritatea intra radial in Bucuresti unde au treaba. Mai este si centura interioara care pe portiunea nordica este la 2 benzi si poate le da mintea sa se apuce o data si de la pasajul peste rondul de la Mogosoaia, caruia PSD l-a planificat in 3 ani, a trecut un an jumate si nu se vede nimic, desi lucrarile se pot efectua mult mai rapid decat la un bloc de locuinte. Acest amarat de pasaj are o importanta enorma, actualmente se sta dimineata zeci de minute sa poti intra spre Strulesti ca sa te indrepti apoi la locul de munca.

        Centura autostrada nu are cum ajuta traficul din Bucuresti. Dimpotriva, intre cele 2 inele vor apare asezari rezidentiale care pot dubla sau tripla populatia metropolitana. si atunci sa vezi coronavirus, ca toti vor intra in oras la munca.
      • +1 (1 vot)    
        Bagi intriga si dezinformare! (Luni, 10 februarie 2020, 13:10)

        Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Orizont

        De unde ai scos tu necesitatea de 4 benzi? Ai fi vre-un inginer de planificare urbana? Conteaza si regimul de viteza, nu doar numarul benzilor! Ca doar nu te astepti sa ai 4 vehicule umar la umar care merg cu 100 km/h pe centura! Nu avem populatia Chinei totusi!
        Si partea ca tu crezi ca inca e departe centura, mi se pare rau-intentionata! cum sa fie departe cand sunt semnate contractele pe jumatate din lungime, si scoase la licitatie inca trei sferturi din ce a ramas, omule!
        Esti trol rus care cauta sa incite neincredere in tara noastra!
  • +10 (16 voturi)    
    3 ani de guvernare PSD (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 9:20)

    robyzs [utilizator]

    3 ani de guvernare PSD, 3 ani de Gabriela Firea si de-abia cu 3 luni inainte de alegerile locale se anunta inceperea licitatie, probabil va mai mai dura inca un mandat pentru ca sa inceapa lucrarile.
  • +8 (18 voturi)    
    vrajeala electorala (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 9:27)

    tutan_camon [utilizator]

    Cand o sa fie gata centura, atunci sa vina primaria cu un proiect de descongestionare a traficului din Bucuresti. Matracuca de Bacau a bagat mai intai mana in buzunarele oamenilor, dupa 4 ani in care nu a facut nimic.
  • +5 (9 voturi)    
    Ce preturi mai fratee (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 9:43)

    ady77 [utilizator]

    Nici macar nu e zona muntoasa/deal. Camp si dai drumul la treaba.
    Pai la banii astia, mai baga niste acte aditionale, mai creste cu 10-20 de mil.
    In anii '90, romanii faceau in Turcia autostrazi, azi oha, asteptam turcii sa ne faca, la fel ca autobuze sau tramvaie.
    Ne impiedicam de niste hartii in loc sa scoatem traficul din oras.
    Asa si spre Moldova, unde e relief usor dar se trage de timp la greu, nu vrea sa se faca simplu.
    Ce interes ar avea sa se dezvolte Moldova, ca nu ar mai avea masa de manevra electorala.
  • 0 (6 voturi)    
    pana la ”noua”, n-ar trebui sa termine ”vechea”?! (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 10:19)

    Antenistontel [utilizator]

    in plus, proiectul pare facut la betie sau, si mai rau, in sevraj!
  • +5 (7 voturi)    
    Tras de timp (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 10:41)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Autostrada de câmpie la preturi mari chiar fabuloase.
    Ce idei mărețe la Fii_rea!
    Mari, mărețe dar spaga cat o fi pentru bucatelele de autostrada?
    O sa spună ca e treaba Companiei de Autostrăzi si nu o sa scadă in voturi!
    Daca se gândea la bucuresteni făcea niste proiecte sa prelungească metroul pana in apropiere a autostrăzii.
    Si acolo 4 -5 parcări mari de tip P&R.
    De 2 -3 mii locuri.
    Si se opreau acolo 10 mii auto.
    Nu mai parcau pe oriunde.
    Iar metroul îi prelua pe cei care lăsau acolo masinile

    Lăcomia si lipsa de viziune a Primarilor a distrus Romania!
  • -3 (7 voturi)    
    Hmnh : "fiule, banii n-au miros " (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 11:04)

    Miky113 [utilizator]

    Oare de ce nu apare Strabag, specialista si in contestatii ?
    Singura speranta e UMB, desi momentan e ocupata cu centura Bacaului si DX12.
    Oare cine a permis intrare in competitie la aktorilor si pitzeranilor, ocupati cu munca inca 2 ani la A10 !?

    Nu prea arata a inel; era mai usor daca o facea supraetajata a la Oprescu peste actualul inel .

    populatie China (1.380), Turcia( 80); adica ai de unde sa alegi meseriasi, mai ramane ca cineva sa-i si plateasca . Speranta e sa descopere marea conducta brua si gandacul rosu-cacaniu troppelius .
  • -3 (3 voturi)    
    yummy!.. (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 12:57)

    alex562 [utilizator]

    ... masinutze si vile noi mmmmmm!..
  • -5 (7 voturi)    
    Diaspora (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 13:08)

    Georgiana1995 [utilizator]

    Va face guvernu şi străzi,vă pune şi staţii de încărcare pentru automobilele electrice,ce mai vreţi mă? Vreţi mai mulţi bani ? La muncă băăă
  • +8 (10 voturi)    
    Mai au vreun rost aceste stiri ? (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 13:20)

    Frankie [utilizator]

    E evident ca aceasta autostrada nu se va face vreodata. Sigur nu in timpul vietii noastre.
  • +5 (5 voturi)    
    Nu cereti taxe azi,, (Duminică, 9 februarie 2020, 10:05)

    TipTop [utilizator]

    ..pentru promisiunile mincinoase de maine,centura veche s-a lasat cu 1metru ptr ca masinile mai mult stau pe loc,este aceiasi de 30 ani !
  • 0 (0 voturi)    
    Pizzarotti si Akotor (Luni, 31 august 2020, 19:55)

    brindus27 [utilizator]

    Sa castige pizzarii si partzarii, ca sa termine mai repede ..oricum nordul Bucurestiului nu este asa important ..e plin de tradatori!


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by