Amânare pentru Autostrada Moldovei A7 Ploiești-Bacău-Pașcani: Toate contractele de proiectare vor fi gata cu întârziere - „Abia din 2022 e posibil să avem constructori”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Duminică, 9 februarie 2020, 13:03 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Drumul de mare viteza spre Moldova
Foto: Hotnews
Circa 330 km de drum de mare viteză pe relația Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani sunt în prezent în etapa de elaborare studiu de fezabilitate și proiect tehnic, etapă în care va fi luată și decizia dacă va fi construit ca drum expres sau direct ca autostradă. Contractele ar trebui să fie gata la final de 2020 sau început de 2021, dar toate vor fi amânate chiar și cu jumătate de an. „Posibil din trimestru I 2022 să avem desemnați câștigători la A7”, transmite Asociația Moldova vrea Autostradă.

După o serie de licitații lansate în 2016 și tergiversate nepermis de mult de către Compania de Autostrăzi, abia din 2018 au fost semnate contractele pentru cei circa 330 de km de drum de mare viteză pe relația București-Moldova.

Este vorba de patru contracte pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (anterior nu existau studii pentru acest proiect), dar și pentru realizarea Proiectului Tehnic. Totodată, firmele contractate trebuie să decidă în timpul realizării studiilor mai multe variante de traseu și dacă și unde drumul de mare viteză va fi drum expres sau va fi construit direct ca autostradă.

Contractele au termene de finalizare de 24 de luni și, practic, ar trebui să fie gata la final de 2020/început de 2021, moment după care CNAIR poate scoate la licitație direct execuția lucrărilor.

Cu toate acestea, toate cele patru contracte vor fi realizate cu întârziere de câteva luni/o jumătate de an, asta în cazul în care nu vor apărea și alte probleme pe parcurs.



Asociația Moldova vrea Autostradă scrie că toate contractele au fost prelungite prin act adițional, trei dintre ele din cauza „nefinalizării și validării Modelului Național de Transport”.

Modelul Național de Transport a fost realizat odată cu Master Planul General de Transport și „constituie o reprezentare computerizată a circulaţiei persoanelor, mărfurilor (deplasări) şi a vehiculelor în cadrului sistemului de transport”. Totuși, Modelul Național de Transport a fost realizat cu cifre și date la nivelul anului de referință 2010, bazându-se doar pe prognoze pentru anii ulteriori. Între timp, noi date oficiale de trafic au fost centralizate și cade în sarcina autorităților de la drumuri să actualizeze Modelul Național de Transport.

Ce înseamnă întârzierea de jumătate de an a contractelor? Practic, dacă totul merge șnur în rest și nu apar alte probleme pe parcurs, mai ales la etapa de proiectare propriu-zisă, licitațiile pentru execuție ar putea veni abia din 2021, iar contractele semnate undeva în 2022. Apoi vor urma lucrările: 24 de luni, cel mai probabil.

„Cu alte cuvinte, din trim II/III al anului 2021, avem posibilitatea de a licita lucrari de EXECUTIE la autostrada Moldovei/A7. Si posibil din trim I 2022 sa avem desemnati castigatori la A7 iar din trim IV 2023/ trim I 2024 sa putem circula pe primii kilometri de autostrada din A7 (fara a lua in calcul centura Bacaului)!”, scrie Asociația Moldova Vrea Autostradă (MVA), care recomandă ca primii km de autostradă din A7 să fie pe relația Bacău-Pașcani pentru a avea conectivitate cu A8.

Potrivit Moldova vrea Autostradă, situația contractelor pentru SF și Proiect Tehnic pe Autostrada Moldovei este următoarea:

1. Tronsonul Ploiesti-Buzau (65 km)

Etapa de lucru: Elaborare SF (Studiu de Fezabilitate) + PT (Proiect Tehnic)
Proiectant: Consitrans SRL
OIL (Ordin de incepere a lucrarilor): 11.2018
Termen elaborare SF+PT : 24 luni
Termen finalizare: 11.2020
Prelungire act aditional : 6 luni
Motiv prelungire contract: lipsa finalizarii si validarii modelului national de transport
Termen actualizat de finalizare: 05.2021
Stadiu proiect: AMC (Analiza Multi-criteriala) este in lucru

2. Buzau-Focsani (71km)

Licitatie pentru SF+Pth
Proiectant: Consitrans SRL
OIL (Ordin de incepere a lucrarilor): 11.2018
Termen elaborare SF+PT : 24 luni
Termen finalizare: 11.2020
Prelungire act aditional : 6 luni
Motiv prelungire contract : lipsa finalizarii si validarii modelului national de transport
Termen actualizat de finalizare: 05.2021
Stadiu proiect: contractul este in lucru

3. Focsani-Bacau (>100 km)

Licitatie pentru SF+Pth
Proiectant: Consitrans SRL
OIL (Ordin de incepere a lucrarilor): 01.2019
Termen elaborare SF+PT : 24 luni
Termen finalizare: 01.2021
Prelungire act aditional : 3 luni
Motiv prelungire contract: nefinalizare AMC/discutii cu uat Adjud
Termen actualizat de finalizare: 04.2021
Stadiu proiect: AMC (Analiza Multi-criteriala) este in analiza la CNAIR/Jaspers

4. Bacau-Pascani (82 km)

Licitatie pentru SF+Pth
Proiectant: ACCIONA INGENIERIA SA
OIL (Ordin de incepere a lucrarilor): 02.2019
Termen elaborare SF+PT : 24 luni
Termen finalizare: 02.2021
Prelungire act aditional : 6 luni
Motiv prelungire contract: lipsa finalizarii modelului national de transport
Termen actualizat de finalizare: 08.2021

---

Autostrada sau drumul expres va avea menirea să preia traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din Moldova și care în prezent se desfașoară pe DN2, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de catre șoferi drept încă o bandă de circulație - unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

De la Pașcani mai departe drumul de mare viteză ar trebui să se continue spre Nord pe relația Pașcani-Suceava-Siret, însă aici, în ciuda tuturor promisiunilor, Compania de Drumuri încă nu a lansat vreo licitație pentru documentație sau pentru proiect tehnic.

Fluxurile de trafic rutier in Romania (la nivelul anului 2011) - Sursa: Master Planul General de Transport:



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















30639 vizualizari

  • +34 (40 voturi)    
    Intrebare pertinenta: (Duminică, 9 februarie 2020, 13:05)

    Marionette [utilizator]

    Este calculata si topirea arcticii si antarcticii in planurile de autostrada a Moldovei. Adica: se ia in calcul ca pana e gata sa nu cumva sa fie marea pe locul respectiv? Sa nu cumva sa construim prima autostrada subacvatica?
    • +27 (33 voturi)    
      cred ca primul pas ar fi o batuta zdravana (Duminică, 9 februarie 2020, 13:35)

      linarel [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      si apoi concediati toti ... altfel indivixzii aia nu se vor potoili niciodata

      de 30 de ani ei tot deseneaza si fac licitatii
      daca adunam cati bani s-au risipit in buzunarele lor cred ca am faca 1000km de autostrada
      • -14 (28 voturi)    
        Eu stiam... (Duminică, 9 februarie 2020, 15:11)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui linarel

        Eu stiam...ca atunci cand vine PNL ca Fat-Frumos-Leguma, autostrazile se auto-construiesc in juma' de luna.
        • +7 (11 voturi)    
          Stiai prost!!! (Duminică, 9 februarie 2020, 17:50)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Nu mai crede tot ce ti se spune!
        • +8 (10 voturi)    
          Pai pe unde sa le mai construiasca ? (Duminică, 9 februarie 2020, 19:14)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Nu mai e loc de cele construite de pezde in 30 de ani !
    • -1 (29 voturi)    
      gandaci, castori, lilieci (Duminică, 9 februarie 2020, 13:41)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      si cine stie ce alte lighioane isi mai fac veacul pe acolo

      mai baieti...nu are nimeni interes sa se construiasca autostrazi nici in Romania si mai ales in Moldova


      Aici e bazin de sclaveti....ii tii in SARACIE....sa se puiasca....si apoi sa ia calea pribegiei...si sa sclavageasca la inaltele curti

      Ca acolo e nevoie de gunoieri, bandante, bone, constructori, si daca o fi mai unul mai rasarit de doctori, asistenti si ingineri

      Colonia trebuie tinuta in SARACIE, cat mai lucie, puneti-le conducatori cat mai rame, care sa le impinga grumazul cat mai jos, din aia care declara ca vor sa ne fie luate drepturi, din aia care sa se planga si sa vrea arestari, diminuari de fonduri, eliminari de drepturi, cam din astia care macane pe la buxel acum, sau ca ala care-l avem in fruntea tarii.

      Astfel SCLAVETII formati in colonie sunt cei mai buni....sunt blanzi si prosti.....stau cate 10 in baraci, muncesc cate 12-16 ore pe zi.....si nu au drepturi...trimiti 3 lei acasa, pe care fomistii din familie ii platesc inapoi pe produsele importate

      Vivat sclavia....vivat colonia !!!
      • +7 (27 voturi)    
        Si cine te tine in sclavie? (Duminică, 9 februarie 2020, 14:27)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Nu tot PSD-ul manevrat de muma Rasie de unde scrii tu tampeniile pe care le scrii?
        • -2 (8 voturi)    
          Si inclusiv (Duminică, 9 februarie 2020, 22:08)

          Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          Penelistii tai neprihaniti si nepatati, care iata ca vor face autostrada poate din 2024 incolo cu finalizare in 2030-2040!
    • 0 (10 voturi)    
      Si atunci (Duminică, 9 februarie 2020, 18:44)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Cum justificam pupatul in fund al penelistilor/drepacilor, daca nici ei nu fac nimic in infrastructura?

      Pe ce principii ne mai bazam atunci cand ii sustinem? Doar asa, ca sunt ei sfintisori si curati la lacrima, neprihaniti?
      • -1 (7 voturi)    
        Corectă observația. (Duminică, 9 februarie 2020, 21:16)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        Febra galbenă, până în clipa de față, continuă cu sfințenie politica ciumei roșii: pensii speciale și pe mai departe, zero investiții, o boierime bugetară la fel de numeroasă și prosperă și îndatorare galopantă a țării.
  • +21 (23 voturi)    
    ! (Duminică, 9 februarie 2020, 13:14)

    chiuaua [utilizator]

    Nu-i nici o problema pentru noi romanii doar avem tot timpul din lume, nu ?
    Sa le spuna cineva , politicienilor, ca noi nu traim 1000 de ani si nu avem rabdare sa vedem autostrazile promise...
    Toaca banii degeaba pe care noi ii platim in viata asta , din taxe si impozite si nu primim decat studii de fezabilitate ...
    • +1 (9 voturi)    
      Moldova si CEDO (Duminică, 9 februarie 2020, 20:50)

      robyzs [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

      Moldova ar trebui sa dea in judecata Romania la CEDO pentru ca moldovenii platesc taxe si impozite la fel ca cei din Ardeal sau Muntenia dar timp de 30 de ani toate proiectele de infrastructura nu avut alte destinatii.

      Doar CEDO ar putea obliga Guvernantii sa inceapa constructia Autostrazii Moldovei.


      PNL si Iohannis promiteau Autostrazi inainte de alegerile prezidentiale, acum ca au castigat dau inapoi, sper ca moldovenii sa ii taxele la alegeri.
  • +12 (14 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Duminică, 9 februarie 2020, 13:23)

    [anonim]

  • -12 (28 voturi)    
    a fost odată ca niciodată .. (Duminică, 9 februarie 2020, 13:29)

    zizin [utilizator]

    Imediat ce s-a instalat la putere în 4 nov.2019 guvernul liberal Iohannis-Orban a anulat cu o ură viscerală contractul în parteneriat public-privat pentru Ploiești-Brașov (negociat de ministrul Cuc) dintre statul român și ”China Communications Construction Company” plus ”Makyol” (Turcia) și au trâmbițat cu nerușinare că se va face exclusiv cu fonduri europene.
    Conform Comisiei de prognoză, autostrada Ploiești-Brașov (termen de execuție max.4 ani) ar fi costat 1,4 miliarde de euro, din care consorţiul chinezo-turc ar fi plătit 75% și statul român 25%. Constructorii îşi vor fi recuperat banii în 20 de ani de exploatare din taxa de autostradă de cca.25-30 lei pe suta de kilometri plătită de şoferi.

    La fel a procedat Iohannis-Orban și cu autostrada Iași-Tg.Mureș. Aceeași minciună sfruntată că se face cu fonduri europene din bugetul 2021-2027. O himeră, deși se știa foarte bine că M.Britanie pleacă, deci bugetul UE va fi redus drastic, plus ambiția oarbă a Frau Ursula von der Leiden de alocare a cât mai mulți bani pentru ”Green Deal”-ul ei.

    Aflat vineri la Bruxelles unde se negociază bugetul pentru exercițiul bugetar 2021-2027 al UE, K.W.Iohannis zicea că-i gata ”să negocieze la sânge ca să obținem cât mai mulți bani pentru România”, dar a avertizat totodată cu viclenie că ”ecuația este extrem de complicată”.

    Pe scurt: adio alte autostrăzi în RO în regimul Iohannis-Orban...
    • +3 (21 voturi)    
      Nu-i isteț comentariul. (Duminică, 9 februarie 2020, 14:04)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui zizin

      Ce nu au făcut ai tăi,PSD-ul în 3 ani,vrei să facă PNL în 3 luni?
      • -4 (18 voturi)    
        Câți centimetri de autostradă (Duminică, 9 februarie 2020, 15:08)

        Lovercraft [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        și repet: centimetri, a făcut guvernul Orban în peste 3 luni de guvernare?
        wtf, măcar ieșeanul ăla a făcut 1 metru într-o zi. Mandolină câți centimetri a făcut în 4 luni?
        • +1 (3 voturi)    
          Esti complet aiurea (Luni, 10 februarie 2020, 10:19)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

          De ce nu compari cu "realizarile" ciumei rosii, tovarase?
          Astia nici n-au venit bine la putere, ca s-a gasit ciuma rosie sa-i darame!
    • +9 (11 voturi)    
      Lol (Duminică, 9 februarie 2020, 14:10)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui zizin

      Da, cu natiunile "pretene" sa platim sute de lei direct in buzunarul lui xi si gollum ar fi fost de vis!
  • +10 (12 voturi)    
    Da. (Duminică, 9 februarie 2020, 13:30)

    Alexos [utilizator]

    O uriasa bataie de joc!
  • +9 (9 voturi)    
    Mihai Eminescu: (Duminică, 9 februarie 2020, 14:31)

    Zett [utilizator]

    ,,Un om de stat, ce multe îți promite,
    Să nu-i arăți că tu nu-i dai credință,
    Ci-i mulțămește cu-nchinări smerite.

    Ca să nu-și dea prea mult silință,
    Te fă că crezi orice el o să-ți zică.
    Ajută-l însuți tu, ca să te mință:

    Destul folos, dacă măcar nu-ți strică."
  • +6 (12 voturi)    
    Fără supărare. (Duminică, 9 februarie 2020, 16:26)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    Eu am fac bagajele! Și în general, am banuiala că pe termen lung Moldova din România și R. Moldova sunt privite ca o regiune care va intra în componța Rusiei sau în cel mai bun caz ca teren de război. Din acest motiv nu se investește, probabil că și din perspectiva militară, e mai safe să nu exista infrastructură de drumuri din Moldova către Vestul țării.
  • +6 (10 voturi)    
    iata noua picatura olteneasca (Duminică, 9 februarie 2020, 16:37)

    Miky113 [utilizator]

    Saptamanal suntem bombardati cu feicuri pozitive: ba ca nu sunt bani la brucsxel, ba ca gandacu cafeniu, ba ca ppepe, ba ca fuoram, ba cai la naftalina, ba ca strabageaza, ba ca in 2030, ba ca comisia de progznoza, ba ca daca rramanem noi , ba ca ministru marilor proiecte, ..

    Stati linistiti, totul decurge conform masterplanului .
  • +11 (11 voturi)    
    Autostrazi (Duminică, 9 februarie 2020, 17:39)

    Ord [utilizator]

    Bai nu putem sa inchiriem vreo 5 ani pe cei ce s-au ocpat de infrastructura in Spania, ca au umplut aia tara de autostrazi, infrastructura feroviara si aeroporturi, toate astea pe bani europeni. Bai cat de incompetenti si rau intentionati pot fi romanii astia?
  • +1 (7 voturi)    
    ... (Duminică, 9 februarie 2020, 17:42)

    cartograful [utilizator]

    Pe langa vesnicul dat vina pe politicieni care pana una alta sunt alesi dintre noi si nu dintre extraterestrii, sa va zic un mic secret:
    Romania NU ARE specialistii necesari pentru conceperea, proiectarea, executia si exploatarea autostrazilor. De aia isi da cu stangu'n'dreptu' in domeniul asta de peste 20 de ani.
    - Specialisti in transporturi nu am avut niciodata, nici macar pe vremea lui Ceausescu,
    - inginerii de drumuri si poduri, geotehnistii si cadastristii care ar trebui sa proiecteze aceste autostrazi sunt dintre cei care acum 5-15-25 de ani au intrat "cu buletinul" la Politehnica la cele mai putin dorite facultati gen CFDP/Constructii
    - Avocati specializati pe exproprieri si apararea intereselor si proprietatii statului nu avem pt ca specialitatea de Drept Urban nu exista in Romania sau e in pruncie
    - Managerul de Proiect o profesie care abia se infiinteaza, de obicei anexa la diverse facultati deci iata ca nu avem nici manageri de proiect, samd
    In locul tuturor celor de mai sus, de obicei avem clici de asa-zisi "specialisti" de obicei din randurile clanurilor universitare, slabi profesionisti dar buni in invarteli.
    Si atunci va intreb, cu cine vreti voi sa faceti autostrada?
    Romania nu are la momentul asta nici oamenii cu care sa faca autostrada nici miile de utilaje si fabrici necesare.
    Nu v-ati gandit niciodata ca e ciudat ca o tara teoretic angajata intr-un plan de autostrazi nu are pe local macar o fabrica de utilaje terasiere (excavatoare/gradere) si camioane? Din fabricile de ciment ce s-a ales? Productia de bitum cat este?
    Cand veti vedea in Ro mii de excavatoare, gradere si compresoare pe santierele de drumuri atunci sa stiti ca s-a inceput treaba, pana atunci e gargara.
    Daca la momentul de fata am avea o infuzie de cateva sute de specialisti in domeniul drumurilor din tarile care stiu "cu ce se mananca" domeniul asta (SUA, Germania, China, etc) in vreo 5 ani am putea spune ca ne putem apuca serios de treaba.
  • +3 (9 voturi)    
    Putem spera la ceva bun pentru Suceava- Bucovina?! (Duminică, 9 februarie 2020, 18:25)

    Entiu [utilizator]

    Putem spera la ceva bun pentru Suceava?!
    Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem drumuri bune si autostrazi prin Moldova. Au grija lor, sa fie numai la ei. Vezi autostrazi, sosele asfaltate, peste tot in sudul si centrul tarii!
    Soselele sunt f. bune si in localitatile locuite de ungurime, este o placere sa mergi cu masina! Cind intri in Moldova dinspre Ardeal este dezastru!
    Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca deh, nu-s bani! Moldova este lasata mereu in saracie pentru ca moldovenii sunt blegi, tac... si nu trag la civilizatie!

    In Moldova foarte rar se face cite ceva, aproape nimica...totdeauna doar prin forte proprii si mereu este tinuta in mare saracie.
    De regula autoritatile se rezuma la superficialitati, doar pentru a arunca praf in ochi. Avem alesi de noi, oameni de paie cu coloana vertebrala de guma.
    • +2 (14 voturi)    
      Ce-au votat moldovenii 30 de ani? (Duminică, 9 februarie 2020, 21:21)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Aia culeg.
    • +1 (5 voturi)    
      Cu respect, dar spui prostii (Luni, 10 februarie 2020, 10:23)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      <<Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem drumuri bune si autostrazi prin Moldova.>>
      Dezmeticeste-te! N-au treaba "sud-istii" cu asta. Multumeste-le pzd-ilor si guvernelor lor !
      Nu e nicio concurenta, nu-i decat un oftat de jale in toata tara asta condusa de lepre!
  • +2 (4 voturi)    
    RIP (Duminică, 9 februarie 2020, 21:08)

    Anonimul [utilizator]

    Si uite asa vor mai muri sute sau chiar mii de oameni pentru ca acesi guvernati nu-s in stare sa "deseneze" o autostrada.
  • +7 (9 voturi)    
    mi se pare urgență maximă (Duminică, 9 februarie 2020, 22:00)

    nick24 [utilizator]

    Mâcar să facă tronsonul 1Ploiesti-Buzau (65 km) dar Urgent să degraveze DN2 București-Urziceni, care e fff aglomerat și ffff periculos!
    Urgent ar trebui deschis șantier în 2020 nu în 2022!
  • 0 (0 voturi)    
    Sinonime (Marţi, 11 februarie 2020, 9:14)

    Zagura [utilizator]

    Autorul articolului d-l Victor Cozmei se pare că nu știe că la noi în România expresia "studiu de fezabilitate" rostită de un politician a devenit sinonimă fie cu "la calendele grecești" fie cu "la paștele cailor".


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by