În ce stadiu sunt toate autostrăzile planificate spre Moldova și ce se întâmplă cu autostrada Sibiu-Pitești

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 19 februarie 2020, 18:53 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrazile din Romania - 2020
Foto: Hotnews
Trei mari autostrăzi sunt în prezent planificate conform MasterPlanului către Moldova, iar o a patra - Autostrada Nordului - care nu apare în strategia convenită cu Comisia Europeană, a apărut din nou în discursul politicienilor. Toate cele patru proiecte sunt în diferite stadii de implementare, a explicat la audierea din Parlament, ministrul propus al Transporturilor, Lucian Bode. Un alt proiect foarte important - autostrada Sibiu-Pitești - ar putea fi licitată pe sectoarele montane în baza unor studii vechi, criticate aspru de consultanții Comisiei Europeane.

„Autostrada Unirii” - A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni


„Pe tronsonul Tg. Mureș - Tg. Neamț avem în derulare contractul de revizuire și completare Studiu de Fezabilitate, cu termen de predare septembrie 2020. Avem finanțarea asigurată în buget. După predare vom avea 4 luni termen pentru obținerea avizelor și acordurilor”, a declarat la audierea sa în Parlament, ministru propus al Transporturilor, Lucian Bode.
Tronsonul Tg. Mureș - Tg. Neamț face parte din A8 și ar urma să aibă circa 183 de km.

Pe sectorul Iași - Ungheni, ministrul Bode precizează că în momentul de față autoritățile sunt la capitolul licitație pentru revizuire și completare SF.

„Procedura de selecție a unui proiectant este în derulare. Avem finanțarea asigurată”, spune Bode.

Pe sectorul Tg, Neamț - Iași, circa 120 de km, Bode spune că va fi lansată o licitație pentru revizuirea documentației necesare.

„Am luat decizia corectă în Guvern să anulăm acel PPP - scoatem la licitație completarea si actualizarea SF. Depunem aplicația la CE pentru finanțarea europeană. În 14 luni avem realizată revizuirea și actualizarea SF, iar în 4 luni pbținem avizele și acordurile necesare”, spune Bode.

„Vom avea în 2021 un SF finalizat pe toate cele trei tronsoane. Vom identifica soluții de finananțare pentru fiecare tronson în parte”, a mai explicat ministrul propus al Transporturilor.



Autostrada Moldovei - A7 Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani - Suceava - Siret


Ministrul Bode a precizat că în momentul de față sunt semnate contracte pe patru din cele șase sectoare, iar Centura Bacăului (16km din A7) este în lucru și sunt șanse să fie gata chiar din acest an.

„Cele patru tronsoane (n.r. Ploiești-Buzău-Foșani-Bacău-Pașcani) sunt contractate pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic. Septembrie 2020 este termenul de predare pentru cele patru tronsoane”, a precizat Bode.

Cu toate acestea, Compania de Drumuri tocmai ce a precizat oficial în urmă cu o săptămână că trei din patru contracte au întârzieri de aproape jumătate de an - amânări consfințiite prin acte adiționale.

După ce i s-a atras atenția de acest aspect în decursul audierilor prin întrebări ulterioare, ministrul Bode a revenit și a spus că el personal nu este de acord cu amânările convenite.

„Voi face tot ce ține de mine ca aceste contracte să fie predate înainte de termen”, a spus Bode.

„Ultimele două tronsoane de la Pașcani la Suceava și de la Suceava la Siret - în momentul de față avem în evaluare realizarea documentației și consider că acest obiectiv A7 este realizabil din fonduri europene”, a mai spus Bode.



A13 Brașov - Bacău


„Am promis că vom adjudeca contractul pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic până la final de februarie. Avem raport de atribuire și sper ca până la sfârșitul lunii februarie să fie anunțat câștigătorul”, a spus Bode.

Autostrada A13 Brașov - Bacău are o lungime planificată de circa 160 de km, este pe rețeaua europeană secundară /extinsă de transport și conform Master Planului de Transport ar trebui să fie pe ultimele locuri în ceea ce privește prioritizarea tuturor proiectelor de autostradă din România.

Foto: Autostrada A13 Bacău - Brașov - Făgăraș



„Autostrada Nordului” - Satu Mare - Dej - Bistrița - Suceava


În ultimele zile ale mandatului său la Transporturi, fostul ministru PSD Răzvan Cuc anunța că scoate la licitație un contract de realizare a Studiului de Fezabilitate pentru „Autostrada Nordului”, o autostradă care nu există nicăieri în Master Planul General de Transport, documentul strategic aprobat împreună cu Comisia Europeană.

„În acest moment evaluăm ofertele”, spune Bode. „Avem 18 luni termen pentru realizarea Studiului de Fezabilitate. Apoi putem să discutăm de scoaterea la licitație proiectare și execuție”, a mai spus ministrul Propus.

De precizat că în varianta Masterplanului aprobat de Guvern în 2016 și convenit cu Comisia Europeană, în zona de nord între Satu Mare și Suceava nu există planificat nicio autostradă și nici vreun drum expres. Ce există, însă, este un drum expres de la Satu Mare la Bistrița care va trece prin Dej. Iar de la Bistrița la Suceava există planificată modernizarea actualului drum sub denumirea de „Trans Regio”.

Foto: Autostrada Nordului lipsește complet din Master Plan


Autostrada Pitești-Sibiu - Eșec cu premeditare?


„Pe Lotul 1, Sibiu - Boița, avem constructorul mobilizat. Până la sfârșitul lunii martie sper să dăm ordinul de începere și să avem efectiv producție pe acest obiectiv”, a spus Bode.

„În ceea ce privește tronsonul 2, Boița - Cornetu, aici așteptăm opinia expertului BEI-Pasa - așa cum am primit un raport favorabil tot din partea BEI-Pasa pe tronsonul 3. Tronsonul 3 ni-l propunem să-l scoatem la licitație proiectare și execuție în acest an”, a precizat Bode.

Sectoarele 2 și 3 sunt de fapt cele montane, cel mai greu de realizat, iar în trecut experții Comisiei Europene au criticat aspru studiul de fezabilitate din 2008 despre care au spus că nu este adecvat, mai ales prin prisma lipsei forajelor geotehnice.

După ce a eșuat în 2015 să revizuiască SF-ul complet pe toată autostrada, Compania de Autostrăzi a încercat să contracteze doar completarea studiului geotehnic pe sectoarele 2 și 3, dar n-a reușit să ducă procedura până la capăt - suma estimată de autorități a fost considerată prea mică de toți ofertanții.

O posibiliă decizie de a lansa licitațiile de proiectare și execuție pe baza studiilor vechi a fost puternic criticată recent de către Asociația Pro Infrastructura.

„O primă consecință a licitării unui drum fără să știi nimic despre sol: costul estimat exorbitant, fiind cuantificate nenumărate riscuri. Se vehiculează suma de 4,75 miliarde de lei pentru 37 de km de autostradă, adică aproape 130 de milioane de lei (27 milioane euro) pe kilometru„, scrie Asociația.

„Ca în multe alte cazuri similare, fie se va câștiga contractul la o sumă imensă acoperitoare, fie, cel mai probabil, vor apărea "pariori" care vor risca cu sume mai mici, dar care se vor bloca când vor da piept cu realitățile din teren, contractul fiind suplimentat ulterior sau direct reziliat”, spune ONG-ul.

Citește aici mai multe detalii despre lipsa unui studiu adecvat pentru Sibiu - Pitești:



Mai departe, ministrul propus Bode spune că pe secțiunea 4, circa 9,8 km între Tigveni și Curtea de Argeș, Compania de Drumuri a primit 10 oferte pentru proiectare și execuția lucrărilor. Aici detalii despre Secțiunea 4 unde va fi construit primul tunel montan de autostradă din România.

„Ele sunt în analiză și urmează să desemnăm câștigătorul”, a spus Bode.

„Pe sectorul 5 Curtea de Argeș - Pitești - raportul procedurii a fost validat de către instanță. Este cunoscut câștigătorul, dar avem la Înalta Curte termen pe 20 februarie”, a spus Bode. Secțiunea 5 de la Curtea de Argeș la Pitești (30,35 km) a fost scoasă la licitație încă din iulie 2017.

---

Ministrul propus Lucian Bode a primit un aviz negativ din partea Comisiilor de Specialitate din Parlament. Au fost 25 de voturi împotrivă şi 20 de voturi pentru.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















25148 vizualizari

  • -18 (28 voturi)    
    zxzxzxz (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:12)

    solar [utilizator]

    Pur si simplu la Autostrada SIBIU - PITESTI trebuie renunțat ! ESTE FF SCUMPĂ ! Mult mai ieftină , necesară, fiabilă si eficientă economic este CRAIOVA- REȘIȚA - TIMISOARA (eventual LUGOJ ) Altfel in cel mult 10 ani Uzinele Ford își vor lua tălpășița ., iar PODUL DE LA CALAFAT spre BULGARIA si OCCIDENT devine ...o ilustrată de pus in rama cu amintiri ale marilor realizări a UE , BULGARIEI și ROMÂNIEI . AUTOSTRADA CU MOLDOVA si ea devine o prioritate absolută ! TRANSILVANIA a ieșit ceea mai avantajată provincie istorică in privința autostrăzilor ! A fost destul ! Si alte provincii trebuie să țină pasul !
    • +23 (23 voturi)    
      sigur? (Miercuri, 19 februarie 2020, 20:24)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui solar

      daca o luam asa nu ar mai trebui sa trecem muntii cu nici o autostrada, ca toate sunt scumpe in zona montana! Albanezii au facut, la fel macedonenii, sarbii nu mai zic, numai Carpatii nu pot fi trecuti cu autostrada! Gandire marunta!
      • -15 (17 voturi)    
        zxzxzx (Miercuri, 19 februarie 2020, 21:49)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui andimi

        Serbia are AUTOPUT facut de TITO de peste 50 de ani ! Atăt . Ai fost pe acolo să vezi cum arată acum ? Albania are 140 km neterminați cu bani masiv de la cine ? De la SUA ! Macedonia ? NU ARE ! Poate acum să fi inceput ceva . Dar țara este cât 3-4 judete din RO . Nici Grecia nu e ce am crezut la autostrăzi . Am fost, am vazut , spun !
        • +10 (10 voturi)    
          eh (Joi, 20 februarie 2020, 1:16)

          Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui solar

          sarbii au facut o autostrada noua nord sud e 400-500 km
          e nou nouta si fara finantare europeana
          iar in sud e relief muntos fix ca pe valea oltului
          • 0 (0 voturi)    
            NU ! (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 12:45)

            solar [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

            Sârbii nu au AUTOSTRADĂ NOUĂ ! Este acelasi AUTOPUT titoist renovat si adaptat la standardele de acum ! N-ai călătorit pe acolo ! AUTOPUT a fost inceput cu bani proprii (de la anglo americani !) incă din 1949 . Pe vremea aceea la noi era in vogă si ijn ...dezastru umanitar CANALUL DUNĂRE- MAREA NEAGRĂ sistat in 1953 la sârșitul anului !
    • +10 (14 voturi)    
      Lol (Miercuri, 19 februarie 2020, 21:07)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui solar

      Vezi valorile de trafic pe Pitesti - Craiova - Resita, comparativ cu Pitesti - Sibiu.

      Ar fi oportun un Bucuresti - Alexandria - Craiova - Resita - Timisoara, corect.

      Dar sa spui ca Sibiu - Pitesti e prea scumpa, e o gogomanie.

      E singura legatura intre doua provincii istorice.

      Astea primele, apoi restul.

      Cat despre Ford, ma abtin.
      • 0 (0 voturi)    
        zxzxz (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 13:51)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui HP

        Valorile de trafic ? Păi, nene draga, tocmai de aceea sunt f mari pentru că nu a fost facut nimic cu cap pe două picioare ! Trăiesc de o viată pe traseul ARAD- NĂDLAC , unde a fost un trafic genocidar până la autostradă ! Era practic o condamnare la moarte să

        treci pe aici ! Ajunsese la un moment dat traficul la 70.OOO de masini /h măsurat de localnicii din zonă cu cronomentrul în mână ! Acum nu mai este aceeasi situatie de cand e autostrada pe aici. NĂDLACUL are 2 treceri de frontieră la o distanță de circa 16 km una de alta . Iar la alti 20 de km ar mai fi o posibiliate de autostradă la TURNU . Ea va fi cu siguranță realizată pentru că o va cere volumul in crestere a traficului pe VEST ! Traseul ARAD = NĂDLAC este cel mai scurt si mai benefic traseu spre inima Europei . NU ORADEA - BUDAPESTA ! Asta e o chestie de prersiune ungurească spre deschidere masivă spre TRANSILVANIA ! In zona transfrontalieră de aici se află mari orase cu peste 400.000 de locuitori la o distantî de circa 100 km unul de altul ( Belgrad - 80 km de la mine de acasă, Novisad 120, Bratislava- 150 , Szeged 100, Subotița 100. Budapesta 250, Timișoara 50 fată de Belgrad si 40 de Arad + orase mai mici sub 100.000 locuitori , numeroase și ele ) Aceeși situație e si cu CF. Statia CURTICI , inființată in 1921 este cea mai mare din RO si singura electrificată, total , dar acum f rămasă in urmă din lipsa investitiilor si dotărilor. Imi pare rău că trebuie să te dezamăgesc in privinta viziunii locurilor, dar asta e REALITATEA , pe care in țară cei mai mulți nu o văd. si nu o evaluează corect. In plus, MURESUl a fost navigabil sute de ani pe distanta SZEGED - LIPOVA, dar de 100 de ani nu mai este . Si asta este valabil si pt viziunea GUVERNULUI/GUVERNELOR ! ASTA E ! Parcă din adins lucrăm impotriva noastră in toate cele ! In intreaga zonă transfrontalieră de care ti-am spus , populatia românească e numeroasă , f bine reprezentată , organizată si dezvoltată .
    • +1 (1 vot)    
      Te doare mintea.. (Joi, 20 februarie 2020, 18:47)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui solar

      Deci o autostrada prinsa in master planul de transport, pe coridor european, pentru care UE ne da fonduri nerambursabile, este "FF SCUMPĂ", dar alta pentru care trebuie sa scoatem noi toti banii din buzunar este mult mai ieftina?
      • 0 (0 voturi)    
        xzxzx (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 14:02)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Nu trebuia să scoti bani din buzunarul nimănui ! Era prevăzută initial in MASTER PLANUL EUROPEAN cu sumele aferente, dar..., DAR, si iar DAR si IAR DAR ! Completează tu aici ce crezi că e ... REAL ! Cu banii economisiti prin edificarea traseului de care ți-am vorbit, puteai să=ti permiți abordarea AUTOSTRĂZII MOLDOVA pe traseul BUZAU - FOCȘANI_ IAȘI- SUCEAVA tot fără zonă montană si el ! Traseul IASI - Tg. MURES e si el f scump si NE NECESAR ! PUR SI SIMPLU ...NE NECESAR ! UNGARIA însă il vrea cu orice preț ! Desi sunt bănățean get beget SUNT DE PARTEA MOLDOVEI până in pânzele albe ! SI STIU DE CE !
    • 0 (0 voturi)    
      Nu poti renunta la ea! (Vineri, 21 februarie 2020, 11:09)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui solar

      E parte din culoarul paneuropean 4, o cere UE cu insistenta.
      Daca nu o cerea UE, ai nostri nu se gandeau in veci sa faca autostrada acolo, faceau la Craiova, cum ai zis tu.
      • 0 (0 voturi)    
        DA ! (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 19:56)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        dA, AȘA ESTE ! Au impus-o UE modificând primul MASTER PLAN in 1991/92. DE CE ? Cred că pentru a recompensa UNGARIA pt serviciile aduse .., UE , deschizănd granitele cu Austria in sept 1989, care a dus la ce a dus si in primul rand la UNIFICAREA GERMANIEI ! Care din acel moment a devenit URIASUL EUROPEI ( fără arsenal atomic însă !) Acum chestia e tardivă si s-au ars cu UNGARIA ! ( încă nu ...definitiv ; se va vedea după... jonctiunea cu Rusia, dacă se va ajunge acolo !)
        PENTRU NOI ?TARDIVE regrete ...românesti ! SI ; NU ! NU SUNT PRO MOSCOVIT absolut DELOC. DIMPOTRIVĂ ! Si NU! Nu sunt de vină americanii ! CI RUSII ! Care i-au dus de nas pe toți cu perestroika lor cu tot ! TRAIASCĂ GORBI !! Iți amintești ?! Si de ce o cere, mă rog cu insistență. UE ? PENTRU BASARABIA ! Care nu se va putea reintregi cu RO decat cu un... pret anume. FF MARE si LUNG ! S-a ajuns până acolo incat UNGARIA să meargă in vizită oficială la DODONI si sa aibă la ei si consilieri de integrare in UE ! In limba...”moldovenească ! ( Ha, ha , ha ! )
  • +6 (20 voturi)    
    Moldova are nevoie de investitii masive (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:46)

    animatron [utilizator]

    Autoritatile romanesti, dupa stabilirea capitalei la Bucuresti, au mutat treptat (si firesc, se intampla la fel in mai toata Europa) centrul de greutate al economiei spre sudul noului stat (Moldova in sec.19 era in avans fata de Muntenia/Oltenia).

    Fenomenul s-a amplificat treptat si nici macar politica volontarista a regimului national-comunist (investitii mari in toate judetele pt a distribui peste tot activitate economica suficienta) nu a reusit sa acopere decalajul format in decenii.

    Guvernele de la Bucuresti au privit Moldova mai ales ca rezervor demografic strategic (natalitatea in judetele moldovene e si acum superioara restului tarii), romanii moldoveni, de la Vest si Est de Prut, fiind cei mai numerosi printre romani (circa 10 milioane).

    Milioane de moldoveni au fost intentionat mentinuti in saracie si astfel indirect incurajati sa migreze in interiorul frontierelor Romaniei, spre Dobrogea, Transilvania si chiar Muntenia/Oltenia, participand involuntar la un proces de omogeneizare etnica a tarii.

    De mentionat ca si in tarile vecine cu noi s-a procedat la fel cu minoritari romanesti, pt a le disloca regional si a le incuraja sa-si paraseasca teritoriile stramosesti pt a se amesteca cu populatia bulgara, ruso-ucraineana, maghiara sau sarba (vezi Timoc-ul, cel bulgar fiind chiar oficial cea mai saraca regiune din UE)

    Astazi foarte numerosi "ardeleni", "dobrogeni" sau "bucuresteni" au radacini in Moldova, acolo le sunt parintii, bunicii sau strabunicii.

    Aceasta politica nu mai e deloc necesara, se dovedeste acum un pericol strategic pt Romania si poporul ei, pt ca dupa 2007 moldovenii au emigrat prioritar spre Occident cu sutele de mii (probabil circa 2 milioane cu tot cu cei plecati din R.Moldova).

    Moldova (la fel ca Oltenia probabil) ar trebui decretata ca regiune istorica cu prioritate absoluta in orice program national de investitii, sanatate si educatie.
    Sunt convins ca acolo se joaca o parte din insasi existenta poporului roman (o stie si Rusia!).
    • -2 (12 voturi)    
      Nu se va face nicio investitie in Moldova ! (Miercuri, 19 februarie 2020, 23:43)

      mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Moldovenii au fost tratati - dupa unire- ca niste oi bune să dea lapte, lână și carne. Asta e statutul care le-a fost rezervat, culmea, ăsta e starea cu care moldavii s-au invățat. N-au reprezentanți de seamă, n-au oameni de valoare la centru, cel mult niște slugi bucuroase că mai sunt bagate in seamă din când in când.
      Valahii îsi rezolva problemele lor (autostrada la mare si la munte), ardelenii au forța să reziste (sunt avantajați si geografic), Moldova, cu părere de rău o spun, nu mai există.
      • +5 (7 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Joi, 20 februarie 2020, 8:56)

        [anonim] i-a raspuns lui mircea_cjn

      • 0 (0 voturi)    
        ZXZXZXZ (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 14:19)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

        DOM MIRCEA , sunt bănățean , dar susțin in mare parte ideea dumitale. SUNT PRO MOLDOVA si tin cu dinți la opinia mea ! Nu fă deosebire între valahi si ...moldoveni ! Ea nu există si nu o fă posibilă printr-o sustinere fără judecată ! ECONOMIC MOLDOVA TREBUIE SA SE DEZVOLTE ! REPET de cate ori e cazul ! Nu contează că eu ca bănătean pot fi si ...dezavantajat ! Nu am motive să fiu egoist !!! NU ÎNTORC SPATELE MOLDOVENILOR ! IAR D-TA NU FII DEFETIST !!! SI MOLDOVA și VALAHIA TREBUIE SĂ EXISTE ! Din partea mea au numai ințelegere si SUSȚINERE !
    • +2 (4 voturi)    
      Excelent (Joi, 20 februarie 2020, 0:15)

      reiand [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Excelent comentariul. Același fenomen se întâmplă acum la nivelul UE: migrarea capitalului uman, către zone mai bogate și civilizate.
    • +4 (8 voturi)    
      Un clișeu utilizat frecvent. (Joi, 20 februarie 2020, 3:35)

      rectificare [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Pentru mulți este mai confortabil să se lamenteze, să găsească scuze, să dea vina pe alții pentru situația lor. Este confortabil dar nu și eficient. Eficient este să te întrebi ce poți face tu singur pentru tine și să treci la treabă. Din 1945 și până în 1989 (deci timp de 44 de ani), în Romănia nu a existat nici o regiune discrmininată. Ceaușescu atât cât a făcut, mult sau puțin, rău sau bine, a făcut la fel în toată țara. A construit peste tot fabrici, școli, spitale, șosele, baraje de acumulare, centrale hidroenergetice, stațiuni turistice, a plantat peste tot păduri, a cultivat fiecare metru pătrat de pământ, din toată țara fără discrininări. A făcut și rele, dar tot fără discriminare după regiuni (singura excepție a fost echipa de fotbal de la Scornicești, dar nu de la asta li se trage moldovenilor). După 1989, guvernele care s-au perindat pe la București nu au făcut nici ele discriminări: au ras tot fără să aleagă, precum lăcustele. Așa că cel puțin în ultimii 75 de ani, nu v-a discrminat nimeni. Până să ajungă în politica mare la București, Dragnea a fost jupân în Teleorman timp de 16 ani. După aceea au urmat 3 ani în care a avut pe mână toți banii țării. Ți se pare cumva că și-a favorizat cu ceva Teleormanul, că l-a dezvoltat mai mult decât Moldova ? În caz că nu știai, Teleormanul este singurul județ din țară în care nu există nici o librărie. Ca fapt divers. Dar Gorjul, care l-a dus pe Ponta în Parlament si la functia de prim-ministru, ti se pare că ar fi beneficiat cu ceva, că ar fi mai dezvoltat decât Moldova ? Și aș putea să tot continui cu exemple până mâine.
      • -3 (5 voturi)    
        ceausescu a discriminat si el (Joi, 20 februarie 2020, 8:19)

        mircea_cjn [utilizator] i-a raspuns lui rectificare

        Trei fabrici de automobile a avut Romania in perioada comunista (Dacia, Oltcit, ARO), dar unde au fost amplasate? Toate in sud !
        In Moldova arunca in scârba 2-3 țesătorii.
        • +3 (3 voturi)    
          Fals !!! (Joi, 20 februarie 2020, 11:30)

          rectificare [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

          În domeniul transporturilor, a existat și fabrică de tractoare și camioane la Brașov, fabrică de vagoane la Arad, fabrică de vapoare la Galați (șantierul naval). Apoi chiar dacă o uzină de asamblare era la Pitești (pentru Dacia, de exemplu), existau în toată țara fabrici de componente. Sub Ceaușescu, Iașiul a devenit unul dintre cele mai industrializate orașe ale țării, numai Combinatul de Utilaj Greu (CUG) având peste 12.000 de angajați. În vremea aceea nu a existat nici un moldovean fără loc de muncă, nu se știa ce este acela ajutor social !!!
  • -1 (11 voturi)    
    30 de ani (Miercuri, 19 februarie 2020, 20:08)

    robyzs [utilizator]

    30 de ani de la Revolutie cand nu s-a facut nimic pentru Autostrada Moldovei si PNL inca mai incearca sa ii duca pe moldoveni cu vorba. Ce prezinta ei este fix aceeasi situatie ca pe vremea PSD-ului.


    Portiunea Iasi - Ungheni a fost uitata, este mult in urma pregatirilor pe ruta Tg. Mures - Tg. Neamt - Iasi, oare de ce?


    De ce PNL nu vrea sa acceseze ajutor de la UE pentru Autostrada Moldovei? Asta este marea intrebare, pana acum moldovenii spuneau ca Dragnea si PSD nu vor autostrada in Moldova dar vedem ca nici PNL nu are interes sa inceapa lucrarile.
  • +4 (10 voturi)    
    30 de ANI NU A_TI fost in stare !!!!!! (Miercuri, 19 februarie 2020, 20:22)

    burebista [utilizator]

    DE NIMIC ,in urma voastra nu se vede NIMIC REALIZARI , doar cearta si iar certa pe CEOLAN . politiceni care nu va calificati sa fiti la conducerea tarii. Sunteti de RASU …….. PLANSU .
  • +7 (7 voturi)    
    Planul e frumos (Miercuri, 19 februarie 2020, 21:07)

    Dalinar [utilizator]

    Sunt 3 autostrazi care traverseaza Orientalii. Dar sa vedem cum stam cu practica, care te omoara. Cu teoria stim, stem perfecti!!!
  • +2 (4 voturi)    
    Rezultatul: SF-urile aduc bani multi! (Miercuri, 19 februarie 2020, 22:03)

    Andy500 [utilizator]

    ..dar nu prostilor care voteaza!
    S-au cheltuit milioane de euro pe studii de fezabilitate, care s-au facut si REfacut!
    SF-urile sunt facute in general de pe maps, din birou si banii sunt sifonati!
    SF-ul ar trebui facut doar in situatia in care se incepe si ocnstructia!
    Daca nu exista inceperea proiectului, cel care a scos la licitatie SF-ul trebuie trimis la parnaie, pentru ca a cheltuit degeaba banii contribuabilului!
  • +1 (3 voturi)    
    bestial (Miercuri, 19 februarie 2020, 22:08)

    Miky113 [utilizator]

    "...va fi lansată o licitație pentru revizuirea documentației necesare..."

    Deja s-a trecut de versiunea SF 8.13, red hat alba -neagra 1 of 3.
    Acuma in vreme de hibernare e frumos sa asculti povesti povestite de vestitorulul Lucian. Asteptam continuarea povestii dupa o luna de dezprimavarare, cand se pot turna betoaigne traditional.

    Pe cand vizita in site la stalpu de la AlbaIulia Nord si groapa de gunoaie de la AlbaIulia Sud ?
  • +3 (5 voturi)    
    Articol din viitor din 19 Martie 2075 (Miercuri, 19 februarie 2020, 22:09)

    PuieMonta007 [utilizator]

    si in concluzie autorul articolului este un calator in timp din viitor ;)
    Victore, descopera astia vaccinul pt Coliva19 asta sau nu pana la urma?
  • 0 (12 voturi)    
    Fugiti, romani cat mai puteti (Miercuri, 19 februarie 2020, 23:17)

    Large_Pay [utilizator]

    fmm de politicieni hoti jegosi. De 14 ani de cand am plecat definitiv in SUA nu ati reusit sa faceti nimic, doar petece de drum care nu leaga nimic. Ati furat tara si generatiile noi. Romani, fugiti din tara cat mai puteti caci vestul favorizeaza din ce in ce mai nou pe a primi imigranti 'diversi' adica colorati la piele si o sa fiti blocati in jegul ala de latrina numita Romania!
  • +2 (2 voturi)    
    Mai conteaza astfel de stiri ? (Joi, 20 februarie 2020, 9:56)

    Frankie [utilizator]

    Ca le tot auzim in fiecare zi de vreo 30 de ani si nu se intampla absolut nimic. Intre timp 5 milioane de oameni au fugit din tara de traficul asta mortal.
  • +1 (1 vot)    
    La obiect va rog. (Joi, 20 februarie 2020, 11:46)

    dezamagitul [utilizator]

    Ca la toate comentarile nu se vorbeste de subiect ci se ataca teme colaterale , exemplu ce au albanezi sau altii in subiectul de fata . Tema este ce nu s-a facut in Romania referitor la transporturi si mai ales la autostrazi si transport feroviar care este pe cale de disparitie. Ar fi bine noi comentatori sa atacam subiectul si sa nu ne luam unii de altii , probabil din vina diversionistiilor care ne deviaza de la subiect. Hai sa discutam despre ce nu s-a facut la autostrazi , ca de facut nu s-a facut mare lucru. Dupa cate vad sant la faza de studii de fezabilitate ca si ceilalti dinainte , cred ca este o alta metoda de fraudare a banilor publici . Daca ar face cineva un calcul ar constata ca cu banii care s-au facut studii de fezabilitate fara nici o finalitate faceau autostrazi in toata tara pe toate directiile daca nu treceam si in bulgaria. Ce ma intriga este faptul ca toti zic ca nu au bani dar nimeni nu sesizeaza DNA-ul cum au cheltuit banii alocati pentru austostrazi si alte drumuri nationale , in multe localitati figureaza pe hartie ca sant asfatate toate strazile ,iar in realitate nu sant asfaltate decat drumurile principale si alea ca vai de ele numai gropi si peticeli. Liberali se tot vaita ca psd-ul i-a lasat fara bani dar nu am auzit ca ar fi sesizat procuratura , si sa recupereze banii de la cei care au fost platiti regeste sa faca treaba si nu au facut-o sa li se impute vinovatilor. Iar pe moldoveni si ceilalti sa nu-i aud vaitandu-se, ca au ce au semanat , nu ei , regatenii si oltenii i-i voteaza cu doau maini pe acesti nemernicii care sant mai rau decat lacustele nu lasa nimic in urma decat saracie si minciuna. Daca oamenii ar fi destepti pe cei care le-au inselat asteptarile o data sa nu-i mai aleaga niciodata poate asa se invata sa mai faca ceva si pentru noi.
    • 0 (0 voturi)    
      ZXZXZXZ (Sâmbătă, 22 februarie 2020, 14:44)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui dezamagitul

      De acord cu matale , până la un punct ! Intreabă-i pe moldoveni si pe olteni de ce votează in masă PSD ? Pentru că sunt sărăntocii românilor si nimeni nu vrea sa aplece urechea la dorințele si nevoilor lor ! Si au senzația că PSD le poate face binele .EXACT ASA SUNT SI OLTENII !VOR DEZVOLTARE ! ASTA VOR ! IAȘUL este o forță intelectuală redutabilă a ROMANIEI si un rezervor urias de progres ! CRAIOVA LA FEL Au nevoie de DEZVOLTARE ca de aer ! Din cauza ochelarilor de cal pusi din felurite cauze subiective si ...” obiective au fost trași în jos INCREDIBIL ! Chiar dacă sunt bănățean avantajat de soartă , NU POT SI NU VREAU SĂ FIU EGOIST ! Dacă nu erau moldovenii si oltenii, azi nu ma erau bănățeni in BANAT ! ASTA E REALITATEA REALITĂȚILOR ! Toti stim asta in Banat, chiar dacă cărcotim , strâmbăm din nas și criticăm la adresa lor . Banatul e plin de ...ESCU de sute de ani si nici nu mai stiu de unde provin după 10- 15 generații ! Aceeași ...escu îi întîlnesc si in BANATUL SĂRBESC, si in CENADUL UNGURESC. Ca să nu mai vorbesc de nume ardeleneși in UNGARIA ! Il cheamă ...MÂNDRUȚĂU , nu stie o boabă românește ,dar sustine că e ...,ungur ! Ca el așa se știe din ...strămoși !
  • +1 (1 vot)    
    Fara "stimuli" la partide nu se face nimic (Joi, 20 februarie 2020, 12:45)

    Cippi [utilizator]

    Fara "stimuli" la partide nu se face nimic, adica spaga grea


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by