Centura Capitalei: Finalizarea extinderii la patru benzi între DN2 și A2, contractată după trei ani de la lansarea licitației, la cinci ani după ce primul contract a fost reziliat

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Intersectia DNCB cu DN2
Foto: CNAIR
După cinci ani de când a fost reziliat primul contract, extinderea la patru benzi a Șoselei de Centură a Capitalei pe sectorul DN2 (Afumați) - Autostrada Soarelui (A2) are un nou constructor. A fost nevoie doar de trei ani pentru a fi terminată licitația... Pentru 49 de milioane de euro, Tirrena Scavi va finaliza lucrările de modernizare pe cei 11,5 km în termen de 15 luni. Pe de altă parte, proiectul drumului modernizat prevede însă intersecții-problemă, cu conflicte de trafic. Intersecțiile cu DN2 și A2 vor fi configurate ca sensuri giratorii alungite, asemănătoare cu intersecția din zona DN1-Pod Otopeni pe care chiar CNAIR a „peticit-o” după ce s-a dovedit a fi deficitară.

CNAIR anunță că a semnat luni cu antreprenorul Tirrena Scavi contractul pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a DN Centura București, sectorul DN2 ( E85, Km 12+300) – A2 (Km 23+750).

Valoarea de semnare a contractului este de 235.747.292,70 Lei fără TVA, sursa de finanțare fiind Fondul de Coeziune în cofinanțare cu Bugetul de Stat. Durata contractului este de 75 de luni si cuprinde: 15 luni perioada de execuție și minim 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor.

„Obiectivul principal al acestui proiect este modernizarea a 11,524 km din centura rutieră a municipiului București, sector DN 2 (km 12+300) - A2 (km 23+750), constând în principal în sporirea capacității de circulație de la 2 benzi la 4 benzi de circulație (câte două pe sens) și eliminarea unor intersecții la nivel prin realizarea unor noduri rutiere, a unor pasaje noi precum și reabilitarea pasajelor si a podurilor existente pe acest sector de drum național”, transmite Ministerul Transporturilor.

Bugetul alocat și aprobat pentru execuția lucrărilor în cursul anului 2020 este de aproximativ 98.000.000 lei (fără TVA).

„Menționăm că exproprierile efectuate până la această dată sunt în conformitate cu limitele stabilite prin proiectul tehnic aprobat. În cazul în care, pe parcursul execuției lucrărilor, se va constata că sunt necesare suprafețe de teren suplimentare, Antreprenorul va fi responsabil de pregătirea și predarea către Beneficiar a documentației necesare în vederea promovării, de către Beneficiar, a unei Hotărâri de Guvern pentru exproprierea suprafețelor de teren suplimentare”, transmite CNAIR.

---

Licitația pentru finalizarea acestui proiect a fost lansată de către Compania de Drumuri încă din aprilie 2017, după ce contractul original din 2012 în baza căruia au început lucrările de extindere fusese reziliat din 2015.

Așadar, a fost nevoie de cinci ani pentru recontractarea lucrărilor, dintre care trei ani doar pentru desfășurarea licitației.

De menționat, totuși, că după rezilierea contractului autoritățile de la drumuri au refăcut parțial proiectul și declarau public pe atunci că toate intersecțiile vor fi gândite din start denivelate, fără conflicte de trafic. În realitate, însă doar o singură intersecție a fost proiectată denivelat, fără conflicte de trafic.



Foto: Tronsonul ce ar urma sa fie modernizat si largit la 4 benzi
---

Centură Capitalei modernizată, dar cu intersecții proiectate fără cap


Contractul pentru lotul DN2-A2 este unul de tip FIDIC Roșu, adică proiectarea este realizată deja, iar constructorul câștigător la licitație se va ocupă doar de execuția lucrărilor.

O problema apare, însă, la modul în care au fost proiectate intersecțiile de pe tronsonul de 11,5 km. Din patru mari intersecții pe parcurs doar una singură - intersecția cu DJ301 spre Cernica - este proiectată cu adevărat denivelat, cu un giratoriu suspendat care nu presupune conflicte de trafic pe firul centurii.

Intersecțiile cu DN2 și A2, cele mai mari șosele cu care Centura se va intersecta, au fost gândite cu giratorii alungite la nivel, în care fluxul de trafic de pe varianta ocolitoare a Bucureștiului va fi perturbat.

Cele două intersecții sunt foarte asemănătoare cu intersecția proiectată și construită în zona podului Otopeni-DN1 în 2010 odată cu realizarea extinderii la patru benzi a sectorului respectiv. Intersecția s-a dovedit a fi deficitară, cauzând numeroase perturbări în fluxul de trafic. Din acest motiv tocmai CNAIR a decis să reconfigureze în 2017 intersecția, să "anuleze" practic giratoriul alungit prin montarea de parapete și să facă două sensuri giratorii de-o parte și de altă, la distanțe de câțiva kilometri, pentru ca șoferii să poată întoarce.
---

Mai jos - Foto 1 si Foto 2 - proiectul intersecțiilor Centurii Capitalei cu DN2 si cu A2 - cu sensuri giratorii alungite la nivelul Șoselei de Centură:

FOTO 1:



FOTO 2:


---

Foto 3 prezintă fostul nod cu giratoriu alungit de sub podul DN1-Otopeni pe care Compania de Drumuri s-a apucat să îl blocheaze cu parapete, să îl desființeze practic. Față de acesta, intersecția cu DN2 nici măcar nu are o bandă dedicată pentru înainte pe sensul Voluntari->A2, așa cum se întâmplă la DN1-Otopeni pentru sensul Voluntari->Chitila.

FOTO 3:


---

Singura intersecție
gândită complet denivelat și fără conflicte de trafic la nivelul centurii este cea cu DJ301 de la Cernica. Aici va fi un sens giratoriu suspendat deasupra DNCB:




O altă intersecție este cea cu DN3 unde direcțiile de trafic sunt asigurate doar pe jumătate.

Nu există rampe dedicate pentru virajul la stânga, iar practic cei care vor veni dinspre Voluntari și intenționează să între pe DN3 vor trebui să mai parcurgă câțiva kilometri până la giratoriul de la Cernica unde să întoarcă. Aseamănător, cei care vor veni de pe DN3 și vor dori să o ia spre A2, vor trebui să mai conducă o bucată spre DN2 și să întoarcă la unul din giratoriile de pe parcurs.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14291 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Direcție de deplasare (Marţi, 3 martie 2020, 16:37)

    aqualung [utilizator]

    „Aseamanator, cei care vor veni de pe DN3 și vor dori să o ia spre A2, vor trebui să mai conducă o bucată spre DN2 și să întoarcă la unul din giratoriile de pe parcurs.”

    Asta doar dacă sunt îndrumați prost prin indicatoare. Cei care vin pe DN3 și vor să o ia pe A2 vor merge nu până la DN2, ci vor continua pe DN3 prin orașul Pantelimon până la intersecția giratorie cu DJ301 pe unde vor ajunge imediat în giratoriul suspendat de la Cernica. Nu de alta, dar un drum de la DN3 la DN2 e 6 km dus și 6 întors, deci 12 km. Prin giratoriul din Pantelimon e doar o deviere care chiar scurtează drumul pentru cei care vin din București, și un ocol de doar 4 km total pentru cei care vin dinspre Călărași. 2 km dacă se îndură primăria Pantelimon să asfalteze niște străzi între DN3 și DJ301.
  • +4 (10 voturi)    
    4,5 milioane de euro pe kilometru (Marţi, 3 martie 2020, 17:16)

    berryandrei [utilizator]

    Pentru lărgirea unui drum existent, care nu e autostradă, care este în câmpie, bani in care nu cred că intră și exproprieri (dacă există). Pe ce se cheltuiesc atâția bani? O exista vreun desfășurător al cheltuielilor? Aș fi curios sa văd ce costa așa de mult.
    • +7 (9 voturi)    
      te-ai uitat un pic pe proiect ? (Marţi, 3 martie 2020, 17:42)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui berryandrei

      ai vazut ditamai podul peste magistrala 800, 4 intersectii, toate complicate, 2 cu supratraversari, dupa intersectia cu Cernica viaduct ?
      Ar fi bine sa fie gata in doar 15 luni.
      • 0 (0 voturi)    
        Giratoriu suspendat (Joi, 5 martie 2020, 14:59)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Am mari îndoieli că poate fi gata giratoriul suspendat Cernica atât de repede. Mă gândesc la 2 ani minim pentru el, și probabil va rămâne ultima chestie de finalizat din tot proiectul.
  • +4 (6 voturi)    
    Timpul (Marţi, 3 martie 2020, 17:38)

    Celbland [utilizator]

    În ritmul ăsta și la cheltuielile supraevaluate, vom avea șosele la nivelul anului 2020 abia prin 2095.
    • -4 (4 voturi)    
      Dat fiind importanta proiectului (Marţi, 3 martie 2020, 19:01)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Celbland

      Nici n-ar trebui sa ne uitam la bani. Din pacate, asa cum stau planurile nici macar 1 milion de euro nu ar trebui cheltuit.
      Cat ar costa, trebuie prevazute intersectii denivelate. Facuta cum trebuie si vazut cum functioneaza, poate nu ar mai trebui cheltuiti bani pentru centura A0. Existenta A0 ar produce noi asezari rezidentiale intre cele 2 inele de centura, cu aduceri de noi masini in oras.
  • +3 (7 voturi)    
    solutiile nu sunt neaparat optime (Marţi, 3 martie 2020, 17:44)

    mmmircea [utilizator]

    dar sunt cele la indemana avand in vedere ca paralel cu centura, la nici 3m e calea ferata de centura.
  • +7 (7 voturi)    
    Degeaba largesti la 2 benzi pe sens (Marţi, 3 martie 2020, 18:52)

    PowerIon [utilizator]

    Daca se blocheaza intersectiile cu soselele de I/O oras. Vezi rondul de la Mogosoaia unde se fac cozi de km. De ce intarzie pasajul de acolo? E doar un pod montat din prefabricate.
    • 0 (0 voturi)    
      asa a fost si cu podul de la Grozavesti (Miercuri, 4 martie 2020, 11:19)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

      Pe pod este liber, dar nu mai poti sa cobori ptr ca ca gatuie la iesire.
  • +4 (4 voturi)    
    inca (Marţi, 3 martie 2020, 20:33)

    robyzs [utilizator]

    Noroc cu anii electorali, asa se mai fac si la noi investitii, in rest borduri, panselete, concerte gratuite
  • +3 (3 voturi)    
    Cunosc foarte bine zona intersectiei Dn1 ... (Marţi, 3 martie 2020, 21:40)

    prompt [utilizator]

    ...cu Centura Bucuresti. Rezolvarile cu sensuri giratorii prelungite isi demonstreaza ineficienta clara la giratoriul cu Drumul Garii Otopeni unde cozile kilometrice sunt la ordinea zilei din toate directiile. Si situatia se repeta in mai multe intersectii, iar acum o repeta si la noul tronson ,, modernizat" la 4 benzi. Din cauza caii ferate de centura devine cu atat mai necesara autostrada de centura A0.
  • +5 (5 voturi)    
    Decat sa ne fure PSD... (Miercuri, 4 martie 2020, 7:22)

    ciuma.rosie [utilizator]

    ..prefer sa platesc 5mil euro/km si sa avem un drum facut. Ca spitale regionale avem, aia 1000km de autostrada avem, scoli si gradinite noi avem...arde v-ar focu ala mare de hoti si talhari din parlament !!!


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by