OFICIAL

Care sunt planurile pentru autostrada Comarnic - Brașov. Ce loturi vor fi prioritare și când ar putea fi terminată

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 11 martie 2020, 11:20 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada A3 Comarnic - Brasov (Rasnov)
Foto: Hotnews
Autostrada Comarnic - Brașov (Râșnov) va avea circa 52 de kilometri, va costa circa 1,2 miliarde de euro, va fi împărțită în cinci loturi, iar cu prioritate vor fi realizate tronsoanele care vor asigura variantele de ocolire pentru Comarnic, Sinaia, Bușteni și Azuga, se arată într-o notă de informare a Ministerului Transporturilor privind stadiul implementării proiectului. Pentru alte tronsoane va fi redesenat traseul în zona stațiunilor - la Bușteni va fi un nou traseu prin tuneluri - iar finalizarea întregului proiect este gândită pentru perioada 2025-2026.

Info pe scurt:

- Ministerul Transporturilor a căzut de acord cu Asociația de dezvoltare Intercomunitară (Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal) cu privire la planul concret pentru A3 Comarnic - Brașov (Râșnov)

- Va fi revizuit Studiul de Fezabilitate și realizat Proiectul Tehnic, iar prioritare vor fi tronsoanele care vor asigura si varianta de ocolire a stațiunilor: Lotul 1: Comarnic – Posada (apx. 7 km / reprezintă și VO Comarnic); Lotul 3: Sinaia Sud – Bușteni Nord (apx. 14 km / reprezintă și VO Sinaia și VO Bușteni)

- Pentru alte tronsoane va fi regândit traseul pe un nou aliniament in cazul secțiunilor ce afectează în mod direct stațiunile (ex. înlocuirea traseului existent la suprafața cu tunele in cazul Bușteni)

- Autostrada va avea 52 de kilometri, 5 loturi și un cost estimat de 1,2 mld euro - finalizarea construcției este estimată pentru perioada 2025-2026.

- În paralel, Ministerul Transporturilor caută măsuri alternative pentru Valea Prahovei, precum realizarea unei variante ocolitoare DN 1 - Câmpina- Valea Doftanei - Săcele - DJ 102 I

---

După renunțarea la planul cu Parteneriat Public Privat
și preluarea proiectului A3 Comarnic - Brașov de la Comisia de Prognoză înapoi la Ministerul Transporturilor, autoritățile de la drumuri au avut o serie de întâlniri de lucru cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) a orașelor Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga și Predeal, întâlniri care s-au soldat cu unele concluzii privind ce măsuri vor fi luate în continuare privind proiectul, se arată în nota de informare a Ministerului.

Prioritate vor avea loturile de autostradă care vor asigura variantele ocolitoare ale localităților Comarnic, Sinaia, Bușteni și Azuga.

„Această decizie are la bază existența studiului de fezabilitate, durata de realizare, precum și faptul că aceste loturi pot fi finanțate din fonduri europene în cadrul POIM 2014-2020 cu posibilitatea de fazare în perioada următoare de finanțare 2021-2027”, se arată în document.

„Scenariul agreat de MTIC împreună cu ADI constă în desfășurarea unei proceduri de licitație pentru revizuire SF și realizare PTE pe un nou aliniament in cazul secțiunilor ce afectează în mod direct stațiunile (ex. înlocuirea traseului existent la suprafața cu tunele in cazul Bușteni) - termen: 36 luni pentru finalizarea documentației. Pregătirea proiectului va cumula atât revizuirea Studiului de fezabilitate, cat si realizarea Proiectului Tehnic si supervizarea lucrărilor. Se va urmări ca sectoarele de autostradă pentru care traseul nu se modifică față de SF din 2006, să fie lansate mai rapid în execuție”, se susține în nota de informare.

;

Cât va costa Comarnic - Brașov și care sunt cele cinci loturi


Potrivit documentului, costul estimat al proiectului este de aproximativ 1197 mil. euro cu TVA (determinat în baza standardelor de cost europene pentru lucrări similare) și ar avea sursă de finanțare din fonduri europene nerambursabile prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) și cofinanțare de la Bugetul de Stat.

Astfel, proiectul poate fi împărțit în 5 loturi:

- Lotul 1: Comarnic – Posada (apx. 7 km) – implementare rapida (zona de depresiune) – reprezintă și VO Comarnic;
- Lotul 2: Posada – Sinaia Sud (apx. 8 km) – implementare dificila (defileul de la Posada);
- Lotul 3: Sinaia Sud – Bușteni Nord (apx. 14 km) – implementare rapida datorita (zona de depresiune) – reprezintă și VO Sinaia și VO Bușteni;
- Lotul 4: Bușteni Nord – Predeal Sud (apx. 8 km) – implementare dificila (doua defilee);
- Lotul 5: Predeal Sud – Râșnov (apx. 15.0 km) – implementare dificilă (diferență mare de nivel).

Concluziile Ministerului Transporturilor pentru Comarnic - Brașov (Râșnov)


1. În urma deciziei comune a Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicațiilor și a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară a orașelor Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga și Predeal s-a selectat scenariul optim privind traseul autostrăzii – revizuire Studiu de fezabilitate și Proiect Tehnic cu modificarea aliniamentului din SF actual în porțiunile ce afectează semnificativ stațiunile montane – termen de finalizare 36 luni.

2. Finanțarea pentru pregătirea documentației tehnico-economice va fi asigurată din POIM 2014-2020.

3. Finanțarea pentru execuția lucrărilor se poate face din POIM 2014-2020 (n+3) in cazul finalizării documentației tehnico-economice până în 2023, respectiv bugetul de stat, credite externe nerambursabile, precum și alte surse legal constituite în cazul depășirii acestui termen.

4. Finalizarea lucrărilor la autostradă se realizează în termen de 36-48 de luni după cele 36 de luni de revizuire SF și realizare PTE, estimându-se finalizarea construcției pentru perioada 2025-2026.

Ce alte măsuri vrea să ia Guvernul pentru traficul din Valea Prahovei


Pe lângă realizarea proiectului de autostradă, Ministerul Transporturilor vrea să adopte și câteva măsuri complementare pentru a sprijini traficul din zona Valea Prahovei:

  • Realizarea de urgență a intervențiilor punctuale pentru decongestionarea și creșterea siguranței traficului până la realizarea secțiunilor de autostradă pe sectoarele problematice ale DN1 – Valea Prahovei, activitate de asemenea eligibilă pentru finanțare din fonduri europene;
  • Realizarea unei variante ocolitoare DN 1 - Câmpina-Valea Doftanei-Săcele - DJ 102 I. Competența de realizare a investiției aparține Companiei Naționale de Investiții în urma transferului obiectivelor de la CJ Prahova respectiv CJ Brașov.

„Până când noi demarăm lucrările efectiv la Autostrada Comarnic-Brașov, la cei 52 de kilometri, mai trec aproximativ doi ani de zile. Până când finalizăm lucrările la Autostrada Comarnic-Brașov este posbil să mai treacă încă patru ani de zile. Dacă anul trecut am stat în trafic 7 ore, peste 6 ani de zile vom sta 17 ore pe DN1”, declara în ianuarie ministrul Transporturilor Lucian Bode.

„Prima variantă alternativă și cea mai la îndemâna autorităților (...) este acest drum județean, Drumul Județean 102I Câmpina - Valea Doftanei - limita cu județul Brașov - Săcele”, explica Lucian Bode, care a mai spus că finanțarea pentru aceste obiective va putea fi realizată de Compania Națională de Investiții (CNI).






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















12992 vizualizari

  • +1 (17 voturi)    
    Povesti (Miercuri, 11 martie 2020, 11:54)

    salvatore [utilizator]

    Doar ca de data asta scriitorul povestii este PNL-ul.
    • 0 (4 voturi)    
      Așa este! (Miercuri, 11 martie 2020, 21:02)

      constatator [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

      Alții și au făcut planurile să aterizeze pe planeta marte și noi, încă visăm la autostrăzi!
    • -1 (1 vot)    
      Moldova (Joi, 12 martie 2020, 8:53)

      robyzs [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

      Din nou Moldova este la coada investitiilor, il asteptam din nou pe Klaus Johannis si pe Ludovic Orban sa ne promita urgentarea proiectului daca vor fi votati.
  • +1 (5 voturi)    
    chilipir (Miercuri, 11 martie 2020, 12:14)

    mntaler [utilizator]

    23 de milioane de euro pe km, nu-i rau.
    • +4 (4 voturi)    
      Ce ma? (Miercuri, 11 martie 2020, 13:01)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui mntaler

      amator.. 1.2 mil. e costul proiectului, asta nu inseamna ca atat va costa autostrada; daca chiar esti interesat poti sa te interesezi si o sa afli ca in romania nu se poate scoate un asemenea pret final/km. in conditii de munte.
    • 0 (0 voturi)    
      ba ar fi foarte bine sa o scoata (Joi, 12 martie 2020, 12:36)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mntaler

      la numai 23 mil per km...dar nu cred, vor fi multe acte aditionale, soseaua e la munte, unde e cel mai greu de construit.
  • +2 (8 voturi)    
    si ploiesti comarnic? (Miercuri, 11 martie 2020, 12:37)

    George Cast [anonim]

    si ploiesti comarnic cand se face?
    • +4 (8 voturi)    
      este !? (Miercuri, 11 martie 2020, 13:03)

      VasileTache2 [anonim] i-a raspuns lui George Cast

      Tronsonul PLIESTI-COMARNIC este la nivel de autostrada! Merg baietii si fetele cu 200 km/h
      • 0 (0 voturi)    
        doar Ploiesti-Campina (Vineri, 13 martie 2020, 10:07)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui VasileTache2

        este la nivel de autostrada. De la Campina la Comarnic te tarai pe o banda pe sens.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu asta e cel mai greu lucru (Miercuri, 11 martie 2020, 13:15)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui George Cast

      Se poate face in 2 luni dupa ce se face Comarnic Brașov ca este la câmpie . 2025-2126 este nerealist. Poate atunci sa semnezi contractele daca ies magistrații din greva pana atunci.
    • -1 (1 vot)    
      nu se face (Miercuri, 11 martie 2020, 13:54)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui George Cast

      noua ne plac accidentele spectaculoase de pe Banesti - Ploiesti
    • 0 (0 voturi)    
      nu e o prioritate (Joi, 12 martie 2020, 12:38)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui George Cast

      E magistrala, cu 2 benzi pe sens, se poate merge cu 100km/h pana la Campina.
      Din Buc pana la Campina circuli cu 2 benzi pe sens. De la Campina in sus e mai greu...
  • -2 (6 voturi)    
    O mare magarie (Miercuri, 11 martie 2020, 12:58)

    K-Man [utilizator]

    O mare magarie aceasta autostrada! Ce urmeaza? Autostrada Piata Dorobanti - Varful Omul? Voi vreti sa aduceti TIR urile si traficul greu pe Valea Prahovei? De ce? Pentru ca nu se poate urca pe munte cu tocuri, si obejii sa ajunga cu masina mai repede la o ceafa de porc pe Caraiman? Rusine idiotilor! Alt traseu peste Carpati nu exista?
  • +6 (6 voturi)    
    da incepeti dreac odata ulita aia! (Miercuri, 11 martie 2020, 13:23)

    iodixit [utilizator]

    ca dupa aia, incet, incet o s-o termine cineva.
    ati politizat atit de mult construirea de ulite, de nu mai crede nimeni nici un partid ca va face ceva in directia asta.
    PROSTILOR!
  • -3 (3 voturi)    
    nu e nicio graba (Miercuri, 11 martie 2020, 13:39)

    nash pandelica [utilizator]

    tre' sa termine mai intai p'a unirii, adica intre tzinutu' secoiesc si iasi. e musai.
    • -1 (1 vot)    
      vise de ayajusca (Miercuri, 11 martie 2020, 23:56)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Astia cand aud ca trebuie tunel se kka pe ei.
      Mineri nu mai avem. Varvare e scump. Proiectanti fsh.

      Am pierdut: batalia, razboiul, pacea, respectul, speranta...
      Totusi ramanem contemporani cu TepesDoamne.
  • +2 (2 voturi)    
    Variantă bună cu o condiție (Joi, 12 martie 2020, 6:42)

    nick24 [utilizator]

    “ Prima variantă alternativă și cea mai la îndemâna autorităților (...) este acest drum județean, Drumul Județean 102I Câmpina - Valea Doftanei - limita cu județul Brașov - Săcele”, explica Lucian Bode, care a mai spus că finanțarea pentru aceste obiective va putea fi realizată de Compania Națională de Investiții (CNI).”

    dacă s-ar face un tunel să nu se ajungă la pasul Predeluș!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by