Autorizația de Construire pentru proiectarea și execuția Pasajului de la Mogoșoaia - un pasaj de circa 800 de metri pe Centura Capitalei, peste DN1A spre Mogoșoaia - a fost emisă luni, anunță Ministerul Transporturilor. Măsura vine la mai bine de un an și patru luni (16 luni în total) de când a fost semnat contractul de circa 6,8 milioane de euro.

Locatia pasajului de la MogosoaiaFoto: Google Earth

„Luni, 16.03.2020, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a emis Autorizația de Construire pentru proiectarea și execuția Pasajului de la Mogoșoaia”, transmite Compania de Drumuri.

Obiectivul de investiții "Pasaj Mogoșoaia pe Centura București peste DN 1A" este situat pe Centura București, între km 66+540 - km 67+340 include rampa de urcare (km 66+580 – km 66+810) și rampa de coborâre km (66+920 - km 67+150), pasajul superior peste DN 1A, precum și breteaua de acces 7 (km 66+870 - km 67+340) și breteaua de acces 8 (km 66+870 km 67+280).

„În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Menționăm că Antreprenorul a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani„, anunță CNAIR.

Contractul pentru pasajul de la Mogoșoaia a fost semnat în octombrie 2018 cu compania SC STRABAG SRL pentru suma de 32.259.665,70 lei fără TVA.

Semnarea contractului venea după o licitație complicată chiar de către Compania de Drumuri. Citește: Cum își pune Compania de Drumuri singură bețe în roate: A blocat inutil timp de șapte luni licitația pentru pasajul de la Mogoșoaia de pe Centura Capitalei.

Pasaj suprateran DNCB peste DN1A

Lungime: 800 m

Cost: 6,8 mil. Euro

Constructor: Strabag

Contract semnat în: octombrie 2018 (licitația lansată din iunie 2017)

Termen de finalizare: 24 de luni

Planul pasajului peste rond:

Podul de la Mogoșoaia, necesar pentru eliminarea unui "dop" de pe sectorul modernizat de pe Centura Nord

Circa 20 de km din Centura de Nord a Capitalei au fost modernizați și lărgiți la 4 benzi încă din 2010, iar singurul punct din zonă care a rămas nerezolvat a fost intersecția de la Mogoșoaia cu DN1A - un sens giratoriu unde constant apar blocaje și cozi kilometrice.

Abia în luna iunie 2017, după ani la rândul de promisiuni și revizuiri de studii, Compania de Drumuri scotea la licitație proiectarea și execuția pasajului suprateran de la Mogoșoaia care ar urma să "ridice" Șoseaua de Centură peste DN1A București - Mogoșoaia - Ploiești.

Planul pasajului. Click pentru poză mare într-o fereastră separată: