Pasajul Mogoșoaia peste Centura Capitalei - Constructor, despre întârzierile din cauza avizelor: „Șase luni pentru cabluri Enel. O lună pentru un aviz de la Primăria Capitalei” / PLANUL PASAJULUI

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Locatia pasajului de la Mogosoaia
Foto: Google Earth
Construcția Pasajului de la Mogoșoaia - un pasaj de circa 800 de metri pe Centura Capitalei, peste DN1A spre Mogoșoaia - începe oficial, după ce joi a fost predat amplasamentul către constructor. Momentul vine la mai bine de un an și cinci luni (17 luni în total) de când a fost semnat contractul de circa 6,8 milioane de euro. Printre motivele întârzierilor: greutatea cu care au fost obținute avizele.

Joi, Compania de Drumuri a predat amplasamentul către Antreprenorul STRABAG SRL pentru demararea lucrărilor de construcție a pasajului peste DN 1A de la Mogoșoaia.

Momentul vine la circa 17 luni de când s-a semnat contractul și la aproape patru ani de la lansarea licitației. Ultimele luni de întârziere au venit pe fondul obținerii greoaie a unor avize, după cum explică reprezentantul constructorului.

„Întârzierile au fost generate în începerea lucrărilor din cauza avizelor pe care a trebuit să le obținem de la foarte multe autorități, deținători de utilități. Cea mai mare întârziere am avut-o pentru obținerea unor avize pentru relocarea unor cabluri electrice de la Enel. A durat aproape șase luni. Și la Primăria Generală am avut o oarecare întârziere, peste timpul normal de avizare, mai mult de o lună întârziere”, a declarat pentru RRA, managerul de proiect, Vasile Octavian.

Obiectivul de investiții "Pasaj Mogoșoaia pe Centura București peste DN 1A" este situat pe Centura București, între km 66+540 - km 67+340 include rampa de urcare (km 66+580 – km 66+810) și rampa de coborâre km (66+920 - km 67+150), pasajul superior peste DN 1A, precum și breteaua de acces 7 (km 66+870 - km 67+340) și breteaua de acces 8 (km 66+870 km 67+280).

„În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Menționăm că Antreprenorul a ofertat o perioadă de garanție a lucrărilor de 10 ani„, anunță CNAIR.

Contractul pentru pasajul de la Mogoșoaia a fost semnat în octombrie 2018 cu compania SC STRABAG SRL pentru suma de 32.259.665,70 lei fără TVA.

Semnarea contractului venea și așa după o licitație care a fost complicată și prelungită inutil chiar de către Compania de Drumuri. Citește: Cum își pune Compania de Drumuri singură bețe în roate: A blocat inutil timp de șapte luni licitația pentru pasajul de la Mogoșoaia de pe Centura Capitalei.

Pasaj suprateran DNCB peste DN1A la Mogoșoaia


Lungime: 800 m
Cost: 6,8 mil. Euro
Constructor: Strabag SRL
Contract semnat în: octombrie 2018 (licitația lansată din iunie 2017)
Termen de finalizare: 24 de luni (de la începerea construcției)

Planul pasajului peste rond:


Podul de la Mogoșoaia, necesar pentru eliminarea unui "dop" de pe sectorul modernizat de pe Centura Nord

Circa 20 de km din Centura de Nord a Capitalei au fost modernizați și lărgiți la 4 benzi încă din 2010, iar singurul punct din zonă care a rămas nerezolvat a fost intersecția de la Mogoșoaia cu DN1A - un sens giratoriu unde constant apar blocaje și cozi kilometrice.

Abia în luna iunie 2017, după ani la rândul de promisiuni și revizuiri de studii, Compania de Drumuri scotea la licitație proiectarea și execuția pasajului suprateran de la Mogoșoaia care ar urma să "ridice" Șoseaua de Centură peste DN1A București - Mogoșoaia - Ploiești.

Planul pasajului. Click pentru poză mare într-o fereastră separată:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4309 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    NU este singurul punct din zona. (Joi, 9 aprilie 2020, 15:25)

    prompt [utilizator]

    De sensul giratoriu de la Drumul Garii Otopeni ce ziceti? In zilele lucratoare cozile de autovehicule in special TIR-uri se intind pe kilometri in ambele sensuri. Relatia DNCB cu DN1 ar trebui regandita! Si la giratoriul de la Tunari sunt deseori cozi de 1-2km!
  • +6 (8 voturi)    
    Multumiri dUamna Gaby (Joi, 9 aprilie 2020, 15:26)

    Doru1963 [utilizator]

    Duamna Gaby, concret, ce ati facut notabil in astia 4 ani de zile?
    In afara de a va ridica poalele in cap ca o tzatza cu fiecare ocazie.
  • +6 (6 voturi)    
    Incredibil (Joi, 9 aprilie 2020, 15:39)

    Lionheart [utilizator]

    Este incredibil cât de mult durează orice în țara asta. Pasajul ăsta e o lucrare simplă (din categoria în care se încadrează), care în mod nomal nu ar dura mai mult de un an de zile, cu tot cu licitații, avize, aprobări și lucrarea efectivă. La noi durează "decât" 10 ani...

    :-(
    • +3 (3 voturi)    
      well (Joi, 9 aprilie 2020, 16:21)

      nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui Lionheart

      asta spune multe despre productivitatea angajatilor statului, chiar cu salariile marite. Nu peste tot e asa dar asta e situatia in general. Si asteptatul cu anii pt inceperea lucrarilor ii face si pe contractori sa o lalaie.
  • 0 (0 voturi)    
    pai voi cum faceti mai? (Joi, 9 aprilie 2020, 16:27)

    moka [utilizator]

    Intai va apucati de lucrari si dupa aceea alergati dupa avize?
    Eu stiu ca intai iti iei toate avizele si dupa aia te apuci de treaba.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by