​VIDEO Stadiul proiectelor de infrastructură rutiere aflate în construcție. Compania de Autostrăzi a ținut prima teleconferință publică cu toți directorii din țară și constructorii

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 9:10 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Nodul rutier de la Sebes intre Autostrazile A10 si A1 si DN1
Foto: Captura YouTube
Stadiul proiectelor de infrastructură rutieră din țară a fost analizat de către Compania de Autostrăzi într-o teleconferință cu directorii regionali și constructorii implicați. Ședința video a fost făcută publică integral, marcând o premieră pentru autoritățile de la drumuri. „Este firesc să informăm cetățenii asupra stadiului implementării proiectelor. Trebuie să vă obișnuiți cu acest tip de conferințe pe care o să-l mai avem”, a spus directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță.

„Este o primă ședință publică. Este firesc să informăm cetățenii asupra stadiului implementării proiectelor. Trebuie să vă obișnuiți cu acest tip de conferințe pe care o să-l mai avem”, a spus directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță.

„Investițiile mari sunt motor economiei, nu numai pe perioadele de criză. Vă rog să vă concentrați în perioada următoare să asigurați o implementare corespunzătoare a șantierelor, potrivit graficelor de execuție, cu respectarea prevederilor din ordonanțele militare. Este primăvară, avem vreme bună, este un motiv ca șantierele să meargă strună în toată țara. Avem șantiere noi deschise unde așteptăm să vedem o dezvoltare zi de zi a efectivelor de utilaje”, a mai spus Ioniță.


  • Stadiul proiectelor, la zi:

A3 Chețani - Câmpia Turzii, 15,7 km - Straco Grup:

Despre nodul rutier de la Chețani, acolo unde nefiind finalizată lucrarea există riscul ca tronsonul Iernut - Chețani care va fi gata la vară să nu poată fi folosit, reprezentantul Straco a informat că vor să realizeze bretelele de descărcare pentru a fi gata odată cu inaugurarea lotului adiacent. Ulterior, întreg nodul rutier ar trebui să fie gata până la finalul lunii august.

„Ne-am asumat din nou că putem face acea descărcare simultan cu deschiderea colegilor de la Astaldi, rămânând în esență ca întreg nodul să fie finalizat la sfârșitul lunii august”, a spus constructorul.

A3 Chețani - Iernut - 17,9 km - Astaldi-Max Boegl:

„Avem în șantier astăzi 533 de persoane. Nu s-a schimbat nimic, noi ne menținem programul, cu termen de finalizare la sfârșitul lui iunie”, a spus reprezentantul constructorului.


A0 Centura de Sud
Lotul 1 (17 km) și Lotul 2 (16,3 km) - unde constructor este firma turcească Aksim Alarko.

Reprezentantul constructorului a spus că Lotul 1 se află în etapa de proiectare, iar pe Lotul 2 e nevoie de exproprieri și emiterea autorizației de construcție pentru a putea intra pe teren.

A10 Sebeș - Turda

Lotul 2 (24,25 km), constructorul grec Aktor a declarat că s-a angajat că va finaliza tronsonul până la 30 noiembrie, un termen pe care a insistat în cadrul întâlnirii și ministrul Transporturilor Lucian Bode.

Lotul 1 (17 km), constructor Impresa Pizarotti: „Față de săptămâna trecută înregistrăm o mărire de resurse, de oameni și de utilaje. Vom menține acest ritm. progresul fizic a depășit 86%, cel financiar este de aproape 76%. Vă rugăm să dăm curs acelei etape agreate pentru a emite și aproba certificatele de plată, să atingem un flux financiar constant. Termenul de finalizare a lucrărilor este de 30 noiembrie”.

DRDP Cluj: „Ieri am vizitat cele două loturi. Am discutat cu constructorii despre modul de lucru de după Paște. Până joia viitoare constructorii să prezinte un grafic accelerat de lucrări, în două schimburi: pe zi și pe noapte. În final am rămas la această decizie. Volumul lucrărilor nu va face posibilă finalizarea la termen fără două schimburi”.

Centura Bacău - autostrada A7 - 32 km (16 km de autostradă)
- Constructorul UMB a ridicat o problemă cu relocarea unei linii Transelectrica.

A intervenit ministrul Bode, către directorul CNAIR: „Eu aud povestea asta cu linia de 110kv de câteva luni. Eu, mâine, vă facilitez întâlnirea cu directorul general Electrica, doamna Corina Popescu și tranșăm aceatsă problemă. Că deocamdată plimbăm hârtii între noi și electrica, iar antreprenorul se uită la noi”.

Drumul expres Craiova - Pitești

Lotul 2 (40 km) - constructor UMB.


DRDP Craiova a ridicat însă unele probleme: „Din toate imobilele de pe traseu doar una de la Balș poate fi demolată. Celelalte au diferențe de suprafață și s-a dat drumul ieri la un proiect de HG care să rectifice suprafețele respective, va mai dura puțin. N-au fost măsurate de la început bine”.

Lotul 1 (17,7km) - constructor Tirrena Scavi.

„Pe secțiunea 3, pe opt kilometri lucrăm acum, facem piloți și terasamente. A rămas problema cu secțiunile 1 și 2 unde trebuie să fie finalizat proiectul tehnic. Am primit de la voi (n.r. CNAIR) niște comentarii și până la sfârșitul săptămânii va fi predat integral pentru ambele secțiuni. Problema e că pe secțiunile 1 și 2 trebuie făcută arheologia (n.r. descărcarea arheologică) cât de repede pentru ca să putem să începem”, a spus constructorul.

Directorul CNAIR: „Păi așteptăm de la dvs proiectul tehnic, să știm coridorul să trecem la actul normativ de expropriere. Haideți să intrăm în grafic pe zona de proiectare. Aduceți proiectul tehnic luni și pe zona pe care aveți autorizație, vă rugăm din suflet ca după Paște să aveți personal și utilaje suficiente acolo”.

Pasajul Berceni de pe Șoseaua de Centură Sud:

Trameco: „Așteptăm ultimele avize de la Distrigaz și de la Enel. Estimăm că în 2-3 săptămâni lucrurile se vor întâmpla. După care predăm proiectul tehnic și vom obține autorizația de construire”.

Autostrada A3 Biharia - Borș - 5,3 km - constructor Trameco

„Noi aveam termenul la sfârșitul lui august, dar noi vom termina în luna iunie. Ne păstrăm acest grafic cu un singur semn de întrebare legat de materialele care vin din Italia. Se lucrează la capacitate maximă, peste 100 de utilaje, peste 200 de muncitori”, a spus constructorul.

Pasajul Oltenița pe Șoseaua de Centură Sud

Itinera: „O problemă legată de exproprieri, mai exact de autorizațiile de demolare. Noi am încercat să mergem înainte și să facem documentația pentru autorizațiile de demolare, dar pentru că nu suntem lăsați să intrăm în curte, vrem să folosim instrumentar montat pe drone. Ei bine, ni s-a spus de la Autoritatea Aeronautică faptul că pe Centura Bucureștiului nu se poate ridica drona. Deci există metode prin care s-ar putea face anumite lucruri, dar probabil trebuie modificat ceva în legislație”.

A doua problemă, potrivit constructorului, este organizarea unei ședințe între ingineri, DRDP, SDN, Poliție, Primării pentru obținerea restricțiilor de trafic.

Varianta de Ocolire Satu Mare - 19,5 km. Constructor: ITINERA SpA Collini Lavori SpA - Via Design SRL:

DRDP Cluj: „La Satul Mare lucrează astăzi 241 de persoane, au un progres fizic de 53% șli financiar de 43%. Termenul lor de finalziare este iunie 2021, dar probabil cu o mobilizare mai bună vor ajunge la aproape de finalizare încă de anul acesta”.

Constructorul a mai acuzat și problema de personal în contextul pandemiei de coronavirus, indicând că o parte din staff sunt blocați acasă și nu pot ajunge la birou sau nu sunt în șantier fizic. „Sunt niște lucruri care ne încurcă să fluidizăm”.

Varianta de Ocolire Timișoara - 26 km - Constructor: Tirrena Scavi

„Am primit ordin de începere pe 25 martie. Am început să lucrăm: se execută decopertare, platforme execuție foraj, drumuri de acces, defrișări. Cu un pic de noroc după Paști începem forajele”, a declarat reprezentantul constructorului.

A3 Râșnov - Cristian - 6,3 km - constructor: Alpenside

„Suntem înaintea graficului cu lucrările”, a spus directorul CNAIR.

Alpenside: „Față de săptămâna trecută am primit și aprobarea pentru parapeți. Mai lucrăm la partea de semnalizare”. Reprezentantul constructorului a mai cerut și o adresă de la CNAIR privind extensia de timp, având în vedere că oficial contractul are termen luna aprilie”.

A1 Sibiu - Pitești, Secțiunea 1 Sibiu - Boița - 13 km. Constructor: Porr

„Am început lucrările de terasamente și lucrările de foraje de coloane. După sărbători vom mări numărul de utilaje și de muncitori și pe celelalte tipuri de lucrări. Suntem foarte preocupați de sănătatea personalului, asigurăm tuturor angajaților noști și ai subcontractorilor toate echipamentele de protecție. În rest suntem în regulă”.

Vezi și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10320 vizualizari

  • +5 (13 voturi)    
    Acest Guvern chiar face ceva! (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 9:45)

    radu222 [utilizator]

    Salutara aceasta prezentare a stadiului lucrarilor de infrastructura rutiera, se vede ca acest Guvern chiar este preocupat sa faca treaba.
    Nu ca dracnea in 2017 care a pus cateva borduri direct in camp, pe pamantul gol, declarand deschise lucrarile la drumul expres Craiova-Pitesti. Cat dispret au putut sa aiba pesdistii pentru romani !
    Am dori sa stim si stadiul autostrazii Unirii, parca se lucra la studiile de fezabilitate.
    Am dori sa stim la ce se lucreaza pe infrastructura feroviara si care sunt perspectivele.
    • 0 (8 voturi)    
      Si la ce ajuta?? (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:00)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui radu222

      Ai azut ca un pedeserist deja ti-a dat minus, adeptii Dracnea oricum nu vor pricepe nimic!

      Eforturile de transparenta ale Guvernului sunt remarcabile, dar electoratul tot pentru galeata rosie voteaza!
      • 0 (0 voturi)    
        Bravo Mariana Ionita (Duminică, 12 aprilie 2020, 15:03)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        Orice semn spre normalizare e de apreciat. Orice semn spre prostie trebuie blamat..
    • +1 (5 voturi)    
      :) (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:29)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui radu222

      Sa ne bucuram de normalitate.

      De ce nu sevorbeste si de bucuresti Sibiu :lotul curtea de arges Pitesti ?
    • 0 (6 voturi)    
      Daca (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:11)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui radu222

      ar inlocui managerii cu militari, care sa impuna ordine si disciplina, probabil ca termenul de fanalizare a multor santiere s-ar injumatati.
  • +2 (6 voturi)    
    Asa se termina o slujba de Pasti : (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 10:46)

    Miky113 [utilizator]

    "Nici in ceasul al 12lea nu-i prea prea tarziu !"

    Oare unde era contorul de kilometrii autostrazi, daca se faceau videoconferinte de pe vremea cand Dl Bode era ministru la economii !

    Sistemul inca poate fi upgradat: n-ar strica putina conducere militara !
  • -1 (7 voturi)    
    parere (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 10:50)

    iq100 [utilizator]

    Acest guvern @ se face ca face ceva @. Nu a facut pana acum ABSOLUT NIMIC ! Iar compania de autostrazi e o institutie -fantoma ! O adunatura de escroci , oportunisti, lenesi cronici ,care nu au demonstrat nimic si care ar trebui urgent desfiintata !
    daca te uiti la vecini -vezi ceva concret . Ungaria se dezvolta vertiginos . Bulgaria la fel . La noi ,autostrazile de cativa km.care sunt date in folosinta arata jalnic ! Neingrijite ,cu balarii pe margini ,cu semnalizari foarte aproximative,si nu exista 1 km in care parapetii sa fie intacti ! stiu ca romanii sunt considerati printre cei mai prosti soferi din Europa , dar si intretinerea autostrazilor este ,practic, inexistenta ! La noi : licitatii peste licitatii, contestatii , re-licitatii ,studii peste studii -numai ca sa ofere aspectul de legalitate ,ca prin *dos* sa se poata fura cat incape ! RUSINE !!!
  • -2 (6 voturi)    
    Multa propaganda :) (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:17)

    mirceapop [utilizator]

    Ca un fapt divers.
    A lipsit din raportare podul de la Braila, si poate nu ar strica sa puna in raportare ceea ce ar trebuii sa faca CNAIR-ul - proiectele noi si fazele de SF, licitare, semnare.

    Noua Doamna de la CNAIR - nu a mentionat nimic legat de: lucrarile de pe Chetani - Campia Turzii (cine le mai face, daca Straco e in insolventa - sau mai trec 3 ani pana le finalizam).

    Doamna doar a facut un review peste lucrarile incepute in mandatul lui Cuc(A3 BIharia, A3 Rasnov, A1 Boita, DX12 Craiova Pitesti, Centura Bacau, A0 sud toate cele 3 segmente)si unele in mandatul lui Ponta (A10, Lot 1 si Lot 2 si A3 toate cele 4 loturi de la campia ->ungheni). in 6 luni nu s-a mai scos nici un proiect pe masa si sunt inca multe sectoare de licitat si de semnat.
    Daca pe Bode il tin picioarele, ar trebuii sa-l vedem o data pe saptamana pe santierele importante(A10 si poate A3). Cuc a facut lucrul acesta si cat a fost in santier, lucrurile au progresat.
  • +4 (4 voturi)    
    E importanta informarea publica (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:12)

    prompt [utilizator]

    Dar si mai importanta ar fi respectarea angajamentelor care se iau astfel public. De aceea ar fi de asteptat sa se faca periodic aceste informari si cu referire la indeplinirea promisiunilor, adica sa vedem lucrari finalizate la termen si utilizate de cetateni.
  • +5 (5 voturi)    
    vrem des (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 13:25)

    danke7777 [utilizator]

    Ar trebui sa faca chestia asta o data pe saptamana si sa faca broadcast pe net si TV
  • +3 (3 voturi)    
    transparenta cnair (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 19:10)

    dragobete [utilizator]

    Praf in ochi...CNAIR nu comunica stadiul lansarii licitatiei/desemnarii castigatorului de pe A1 Deva-Lugoj, adica cei 10 km intre Holdea si Margina, cunoscut in spatiul public ca fiind sectiunea cu "tunelurile pentru ursi"...o fandoseala dar...asta este...si a carei poveste a inceput in 2011 si suntem...daaa...in 2020....si mai dureaza...pana prin 2025...fara de care nu se poate utiliza la regim de autostrada tronsonul Sibiu-Nadlac.
    Nu ne spune ce se intampla cu utilizarea la nivel de autostrada a Lotului 3 intre Ilia si Holdea de 21 km unde a fost reziliat contractul si se circula cu restrictii in prezent...nu ne spune ce se intampla cu Soseaua de centura de la Targu Jiu...ce se intampla cu finalizarea Centurii Bucuresti intre A1 si Chitila pe o distanta de 9 km..lucrare lasata in balarii... etc...etc... este o institutie horror...nu mai plecati dupa fenta...ceea ce conteaza este...finalizarea obiectivelor la termen...CNAIR este in secolul 19 cu rezultatele...iar cu angajamentele este in secolul 20 dar...ce sa vezi...noi suntem in secolul 21...si asteptam...pana cand...depinde de NOI toti...pana cand...restul este o mare...perdea de fum!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Speram (Duminică, 12 aprilie 2020, 0:39)

    Fanel01 [utilizator]

    Sa nunuitam pasaj domnesti si intersectia de la razoare, ambele sunt teroare.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by