HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada Moldova (A7) sau Drumul Expres (DX5)? Traseul OFICIAL pentru Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani / Diferența între drum expres și autostradă

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 22 aprilie 2020, 8:02 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Traseul drumului de mare viteza Moldova - A7 sau DX5
Foto: Hotnews
Circa 340 de kilometri ar urma să aibă viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și de București, împărțit pe loturi între Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani. Proiectanții au definitivat între timp traseul oficial, cu excepția unor variante încă de analizat pe lotul Bacău - Pașcani, iar în următoarea fază vor decide dacă drumul va fi unul expres sau direct autostradă (autostrada A7, 16 km în prezent în execuție lângă Bacău).

HotNews.ro a consultat planurile oficiale și a realizat o hartă interactivă cu traseul în detaliu, inclusiv nodurile rutiere și variantele luate în calcul.

A7 sau DX5 ar urma să poarte ca indicativ viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și București. A7 dacă va fi autostradă, iar DX5 dacă va fi drum expres.

În prezent, pe circa 338 de kilometri, de la Ploiești la Pașcani (minus centura Bacău), sunt în elaborare studiile de fezabilitate și proiectele tehnice - patru contracte distincte.

Recent, firmele contractate au terminat prima analiza multicriterială (AMC1) și, pentru trei tronsoane, au definitivat care va fi traseul oficial al drumului de mare viteză. Pentru tronsonul Bacău - Pașcani (circa 80 km) au mai rămas în picioare și câteva variante alternative.

Aceste trasee merg mai departe la analiza multicriterială 2 (AMC2), etapă în care consultanții vor și decide și dacă viitorul drum de mare viteză va fi construit ca drum expres sau va fi direct autostradă.

Ce spune CNAIR despre modul cum au fost alese traseele:

  • Variantele de traseu propuse au fost proiectate în corelare cu obiectivele implementate de către autoritățile locale (P.U.G-uri, P.U.Z-uri, Autorizații de construire emise, Certificate de urbanism emise), de marii deținători de rețele (rețele electrice, rețele de apă/canal etc.) sau de către alte instituții ale statului român (M.A.I, M.A.P.N, S.R.I etc.).
  • Pentru fiecare sector în parte au fost analizate variante de traseu având la bază informații precum hărți topografice, hărți geotehnice, limitele și localizarea ariilor naturale protejate, anchete de trafic, studiu arheologic preliminar și studiu geotehnic preliminar. Viteza de proiectare folosită la proiectarea elementelor geometrice ale traseului este de 140km/h.
  • Pentru sectoarele Ploiești – Buzău și Bacău – Pașcani au fost analizate câte 6 alternative de traseu, iar pentru sectoarele Buzău – Focșani și Focșani – Bacău, câte 3 alternative.
  • Departajarea alternativelor de traseu s-a realizat printr-o analiză cantitativă cu aplicarea următoarelor criterii: criteriul tehnic, criteriul financiar, criteriul de mediu și criteriul social.
---

Traseul Autostrăzii A7 / Drumului expres DX5 - „Moldova”


HotNews.ro a consultat planurile oficiale și traseele stabilite, inclusiv nodurile rutiere, forma lor și amplasamentul, și le-a transpus pe toate într-o hartă interactivă care ilustrează în detaliu pe unde va trece viitoarea Autostradă „Moldova” (sau viitorul Drum Expres „Moldova”).

>> Click pe traseul (sau noduri rutiere) pentru detalii

>> Zoom-in pentru a analiza în detaliu pe unde trece traseul (scroll pe desktop sau „pinch-to-zoom” pe mobile) sau pentru a vedea nodurile și forma lor pe tronsoanele Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău.

>> Vezi Legenda hărții pe butonul „>> ” din colțul stânga-sus.

>> Poți schimba harta de fundal (harta din satelit, spre exemplu) cu butonul „Basemap” din colțul stânga sus, sub butoanele de zoom.




----

„Coloana vertebrală a Moldovei” - drumul de mare viteză pe relația Nord-Sud care să preia traficul de mult prea încărcatul DN2


Proiectul despre carte vorbim este diferit de Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni, proiect care se află în paralel în diferite stadii de realizare - pe sectorul A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț, cel mai dificil, care străbate Carpații Orientali, e în plină fază de elaborare SF.

Proiectul A7/DX5 reprezintă practic „coloana vertebrală” a Moldovei - va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație - unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

  • Pe cei aproape 320 de kilometri de la Ploiești la Pașcani (minus VO Bacău), actualele contracte prevăd realizarea Studiului de Fezabilitate (care nu a mai fost realizat niciodată până acum), dar și a proiectului tehnic. Astfel, odată finalizată această documentație, viitorii constructori vor trebuie doar să execute lucrările, fără a mai realiza și proiectul. Contractele pentru A7/DX5, însă, sunt într-o oarecare întârziere.

Imaginea de ansamblu: o schiță rudimentară pentru întreg traseul A7/DX5 de la Ploiești până la Siret:

---

Drum expres vs. Autostradă - care sunt diferențele, care sunt asemănările


E bine de știut că, în momentul actual, în România NU EXISTĂ NICIUN DRUM EXPRES conform normativului de drum expres aflat în vigoare (DX-AND_589-2013).

Există totuși în execuție Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, conform normativului din 2007.

În orice caz, dincolo de toate miturile urbane perpetuate care clasifică unele drumuri de patru benzi cu separatoare de sens, drept drum expres, în România la ora actuală nu există drumuri expres. Scriptic, ele sunt doar trecute în Codul Rutier și sunt asimilate ca limită de viteză drumurilor naționale europene (100km/h).

În realitate, conform normativului actual, un drum expres este destul de asemănător cu o autostradă: e un drum de mare viteză (100km/h+), are cel puțin două benzi pe sens, are sensurile separate, nu trece prin localități, iar intersecțiile sunt denivelate (fără conflict de trafic).

Față de o autostradă, însă, există mai multe diferențe, printre care: benzile sunt mai înguste, lipsesc benzile de urgență, tipul de parapet separator e diferit și spațiul median e mai mic, benzile de încadrare accelerare/decelerare diferă, iar curbele și razele șoselei sunt diferite.

Mai jos, conform informațiilor oficiale, sunt diferențele esențiale între un Drum Expres și o Autostradă:








Vezi și:


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















61868 vizualizari

  • +20 (26 voturi)    
    Acest Drum este util și pentru DNA (Miercuri, 22 aprilie 2020, 8:27)

    un domn [utilizator]

    In legătura cu arestarea rapida a Baronilor din Moldova
    • +11 (15 voturi)    
      ! (Miercuri, 22 aprilie 2020, 10:04)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      DNA a fost distrus de psd...
      • +2 (12 voturi)    
        Not yet (Miercuri, 22 aprilie 2020, 10:31)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Not yet
    • +11 (21 voturi)    
      Bataie de JOC (Miercuri, 22 aprilie 2020, 10:08)

      robyzs [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Pe 24 ianuarie 2020, PNL împreuna cu Ludovic Orban si Klaus Iohannis au fost la Iași pentru a sărbători Mica Unire, acolo au promis AUTOSTRADA in Moldova, nu Drum Expres.

      Si moldovenii plătesc taxe si impozite la fel ca ardelenii si cei din muntenia, si moldovenii au dreptul ca in 30 de ani de la revoluție sa circule pe o AUTOSTRADA nu pe un drum European ca E85 unde sunt cele mai multe accidente mortale din Romania.


      Președintele Klaus Iohannis a promis AUTOSTRADA in MOLDOVA, el si PNL trebuie sa se tina de cuvant altfel toate voturile lor vor merge către USR-PLUS
      • +5 (17 voturi)    
        Inca nu s-a stabilit ce va fi... (Miercuri, 22 aprilie 2020, 10:37)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

        Insa ai dreptate, autostrada e muult mai buna decat orice varianta de drum express.
        Nu se compara drumul pe care il fac de la Buc la Agigea pe autostrada cu drumul expres de la Ploiesti la Campina, spre exemplu. Pe austostrada conduc relaxat, pun masina pe pilot automat, am si banda de urgenta daca e cazul, distanta intre sensuri (zona mediana) e de 3m si nu ma orbesc asa tare cei de pe contrasens...e mult mai bine. Prin contrast, pe drumul expres latimea benzilor e mai mica cu 0.25m ptr fiecare banda, sensurile sunt apropiate, masinile conduc apropiat una de alta, sunt mult mai crispat si atent la volan. Sincer, sa faci doar drum expres pe traseul super-aglomerat care este catre Moldova mi se pare bataie de joc.
        Drumurile expres nu sunt ptr trasee aglomerate, s-ar produce prea multe accidente.
        • +5 (15 voturi)    
          Nu există Drum Expres de la Ploiești la Câmpina (Miercuri, 22 aprilie 2020, 11:03)

          Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Nu există drum expres nicăieri în România în acest moment, chiar dacă în codul rutier e trecută această categorie de drum.
          • -1 (11 voturi)    
            fizic, tot asa arata, ca si Ploiesti-Campina. (Miercuri, 22 aprilie 2020, 11:22)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Victor.Cozmei

            Adica sunt 2 benzi pe sens, fiecare banda are max 3.5m latime (la autostrada o banda are 3.75m latime), nu are banda laterala de refugiu, si zona mediana are cam la 1 m latime (si nu 3m cat are la autostrada).
            Intr-adevar, Ploiesti Campina e putin mai ingust decat un drum expres, dar tot ca un drum expres arata si asa este incadrat in Codul rutier.
            Faptul ca in Moldova se intentioneaza sa se faca un drum expres mai lat, nu are relevanta. Tot va fi mai prost decat o autostrada.
            • +8 (14 voturi)    
              Ploiești - Câmpina e departe de ce înseamnă DX (Miercuri, 22 aprilie 2020, 11:39)

              Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              Nu e deloc așa. Singura asemănare a drumului Ploiești - Câmpina cu un DX este că are două benzi pe sens și *pe alocuri* are separator median tip new jersey. (e Drum Național European, nici decum expres).

              Poatea cea mai importantă diferență între un drum expres și DN1 Ploiești - Câmpina este că un drum expres NU are intersecții la nivel (nu are conflicte de trafic, nu ai virajul la stânga peste celălalt sens de mers, nu intră toate ulițele și drumeagurile în el etc).

              Mai departe: DN1 Ploiești-Câmpina nu are parapet lateral, nu are același acostament consolidat, nu are garduri de protecție.
              • +7 (13 voturi)    
                Corect, nu există drum expres în România (Miercuri, 22 aprilie 2020, 12:09)

                Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui Victor.Cozmei

                Cine vrea să vadă drum expres poate vedea în Polonia.

                Oricum
                DOBROGEA are Autostradă spre Bucureşti !

                BANATUL are Autostradă spre Sibiu apoi spre Piteşti va fi şi Bucureşti

                TRANSILVANIA va avea Autostradă Ungaria Oradea Cluj Sibiu

                DAR MOLDOVA DE CE SĂ NU AIBE???

                NU SUNT TOT CETĂŢENI ROMÂNI?

                SUNTEM CETĂŢENI DE MÂNA A DOUA???!!!

                RUŞINE NEMERNICILOR !
                • +2 (4 voturi)    
                  ma taca-ti fleanca. (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 20:56)

                  nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

                  o autostrada intreaga nu este in toata tara. toate sunt pe bucati si pe hartii. toti vrem 4 autostrazi in moldova dar nu te mai autoflagela atat. si ce crezi ca rezolvi cu o autostrada spre sud? vin bulgarii si grecii sa va faca fabrici sau doar vreti sa ajunngeti la mare mai repede? ca de la bucuresti mai mult decat gaze nu primim niciunii
              • -6 (12 voturi)    
                In cazul asta sa va faca drum expres, (Miercuri, 22 aprilie 2020, 12:09)

                bancher [utilizator] i-a raspuns lui Victor.Cozmei

                ca la cum il laudati, vad ca sunteti multumiti cu el.
                Vad ca nu vrei deloc sa intelegi ca o autostrada e mult mai buna decat un drum expres.
                • +6 (12 voturi)    
                  Bun așa (Miercuri, 22 aprilie 2020, 12:15)

                  Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                  Deci dacă cineva explică faptul că Ploiești - Câmpina nu este drum expres (și nici un alt drum actual din țară), asta înseamnă că vrea neaparat drum expres în Moldova, sau cum? :)
                  • +5 (7 voturi)    
                    singura problema (Miercuri, 22 aprilie 2020, 14:01)

                    mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Victor.Cozmei

                    e viteza de proiectare a curbelor. Daca pe o autostrada de campie si deal poti seta cruise control-ul la 130kmh si acolo sa-l lasi, cel putin in teorie, pe un drum expres lucrurile se schimba de la primele viraje. Probabil se vor pune indicatoare de limitare a vitezei la 80 sau 100 acolo unde e cazul, oricum vor deveni rapid puncte negre. Daca ne tinem de treaba autostrada asta o finalizam in 2030+. Dupa umila mea parere e ca trebuie sa fie musai autostrada din capul locului, cel putin de la Ploiesti la Bacau, iar viteza de proiectare ar trebui sa fie aliniata cu noile autostrazi din Austria de exemplu, adica 160 kmh.
                    • +2 (6 voturi)    
                      Cel mai probabil va fi Autostradă (Miercuri, 22 aprilie 2020, 15:15)

                      Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

                      Acum e în lucru Analiza Multicriterială 2 (AMC2) unde se vor compara cele două tipuri: A vs DX. Cel mai probabil va fi aleasă Autostradă pe întreaga lungime. Din punct de vedere al traficului se justifică fără doar și poate.

                      Aici niște calcule făcute de asociația Moldova Vrea Autostradă (MVA): https://moldovavreaautostrada.ro/monitorizare/jurnal-de-campanie-mva/traficul-auto-pe-roman-bucuresti-corespunde-unui-trafic-de-autostrada/
                      • +2 (4 voturi)    
                        Calculele Asociatiei Moldova vrea Autostrada (Joi, 23 aprilie 2020, 9:58)

                        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Victor.Cozmei

                        sunt total informale, nu se pot lua decizii pe baza lor. Singurele calcule care se iau in seama sunt cele facute de guvernul de la Bucuresti, pentru ca banii pentru autostrada vin de la Bucuresti nu de la Asociatii locale.
                        Moldova ar trebui sa aiba grija cu cine voteaza la urmatoarele alegeri, ptr ca daca vin iar cei care au fost la putere in ultimii ani (adica PSD), nici drum european nu se va face.
                        • -1 (3 voturi)    
                          bai (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 21:02)

                          nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                          voi inca mai credeti in piticul baltii. Rau v-au fraierit miticii. de la proiect la asfalt dureaza minim 20 de ani in tara asta deci multi din voi va veti uita de sus in jos pe la ea cand va exista.
      • +5 (17 voturi)    
        Pe de alta parte (Miercuri, 22 aprilie 2020, 10:54)

        pestisorul_auriu [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

        Moldova a tot votat pesede de-a lungul timpului. Poate stateau lucrurile mai frumos acum daca nu il tot ajutati pe domnul Iliescu si gasca lui sa implementeze democratia originala.
        • +6 (14 voturi)    
          problema e ca a votat PSD si la locale (Miercuri, 22 aprilie 2020, 11:24)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui pestisorul_auriu

          De baronii din Oltenia am scapat (Mischie nu mai este), dar Oprisan si cei din Moldova sunt la mare putere.
          Cand PSD-ul de la Bucuresti isi da mana cu PSD-ul local, e vai si amar de bietii localnici.
        • +2 (4 voturi)    
          eh (Sâmbătă, 25 aprilie 2020, 21:05)

          nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui pestisorul_auriu

          si-au schimbat optica la ultima runda de voturi si bine au facut. Eu totusi nu stiu ce-i mananca sa vrea autostrada cu bucurestiul. eu m-as uita spre vest daca e sa ajute la ceva o legatura din asta. si sunt 2 rute una prin nord si una la mijloc. cred ca ar fi de 1000 de ori mai utile decat cea lunga spre sud. Sau vor sa schimbe meniul pe scrumbie de galati.
      • -4 (8 voturi)    
        Taxe? (Miercuri, 22 aprilie 2020, 12:19)

        titelu [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

        Bun bun... plătesc și moldovenii taxe, de acord aici. Însă e importantă și valoarea lor. Înțelegi cum zic?
    • -7 (11 voturi)    
      Moldova umilita din nou de PNL si Klaus Iohannis (Miercuri, 22 aprilie 2020, 15:04)

      vlad.pe [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Moldova este umilita din nou de PNL si Klaus Iohannis care au promis Autostrazi pentru voturi, Iohannis a fost votat de aproape toata Moldova dar acum PNL vine si spune ca este posibil sa faca Drum Express in conditiile in care Uniunea Europeana pune la dispozitie fonduri pentru Autostrada. Problema este ca banii europeni pot fi furati mai greu.

      PNL si Klaus Iohannis au mai promis taierea Pensiilor Speciale la 30 de zile de la Guvernare, avem 5 luni de cand PNL este la Guvernare dar ministrul Citu a anuntat ca nu este timpul sa inceapa un razboi cu sectorul public iar de Pensiile Speciale a si uitat desi cand era in opozitie era ferm impotriva lor. Demagogie marca PNL care pe zi ce trece devine un PSD in Galben.
      • +5 (7 voturi)    
        Ma scuzi, (Miercuri, 22 aprilie 2020, 17:03)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

        dar astia de acum sunt doar de cateva luni la putere.
        PSD a tot fost la putere din 1990 si pana acum, eu zic ca el a umilit cel mai mult Moldova
    • +4 (6 voturi)    
      povesti (Miercuri, 22 aprilie 2020, 15:51)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Acest drum este inca o poveste. Mafia PNL/PSD s-a specializat in autostrazi pe hartie. S-a schimbat ceva la CNAIR? Nu! Tot amante si incompetenti fac shopping de la birou acolo.

      Sibiu - Pitesti? Dezastru
      Brasov - Sibiu? Nimic - desi era bani europeni, din aia din care nu se poate fura prea mult
      Moldova - Ardeal - peste 20 de ani, poate
      Autostrada Transilvania - cand se intoarce Vlad Tepes
      • +2 (4 voturi)    
        s-au apucat de Sibiu -Pitesti (Joi, 23 aprilie 2020, 10:00)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        Studiul de fezabilitate e terminat, licitatiile s-au facut, contractele au fost atribuite...se apuca de primul tronson, cel de la Sibiu.
        Ca se misca cu viteza melcului, e alta discutie.
  • +14 (18 voturi)    
    glume glume (Miercuri, 22 aprilie 2020, 8:31)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Stiu ca nu se pune problema sa se faca ceva, dar totusi de dragul dezbaterii:
    1. Nu am inteles treaba asta cu drum express, si de ce ar putea merita sa poti construi o autostrada dar sa nu o faci
    2. De ce sa faci un nou drum paralel cu E85? Se poate face mai la est pentru a deservi cat mai mult din Moldova
    3. Dupa Pascani, desertul.
    • +6 (8 voturi)    
      De dragul dezbaterii (Miercuri, 22 aprilie 2020, 8:57)

      Empire [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Puteai citi articolul, unde scrie clar:
      De la Pașcani la Suceava și mai departe la Siret - în total 102 km - au fost lansate licitațiile pentru studiile de fezabilitate și proiectele tehnice - contracte în cadrul cărora în mod similar se va determina un traseu și se va lua o decizie dacă proiectul va fi unul de drum expres sau de autostradă.
    • -2 (6 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 22 aprilie 2020, 8:57)

      [anonim] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      • +11 (13 voturi)    
        Vorbesti ca sa nu taci... (Miercuri, 22 aprilie 2020, 10:18)

        IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui

        "construim ca ghertoii autostrazi peste tot" - Unde sunt autostrazile despre care vorbesti, ca eu nu le-am vazut? Ultima data cand am verificat, aveam cam jumatate din cat au ungurii (ei avand si o tara mai mica decat a noastra) si cam un sfert din cat au polonezii.

        "in putin locuri din Romania autostrada se justifica economic" - Cum ai facut acest calcul? Principalul "criteriu" pe care l-ai luat in calcul a fost timpul pe care il pierzi tu in masina cand mergi sa-ti consumi voucherul de vacanta primit cadou de la aceiasi politicieni despre care vorbesti? Nu stii nimic despre ce inseamna nevoia de mobilitate in industrie si servicii si cati bani se pierd din lipsa infrastructurii, dar asta nu te impiedica sa tragi concluzii, ca doar "e simplu"...
    • -2 (10 voturi)    
      Poate ca este posibil! (Miercuri, 22 aprilie 2020, 8:57)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      "nu se pune problema sa se faca ceva" - tare ma tem ca ai dreptate cu asta!

      "de ce ar putea merita sa poti construi o autostrada dar sa nu o faci" - la sta rapsunsul este extrem de simplu: pentru ca o Autostrada costa mai mult, iar in majoritatea cazurilor nu se justifica, ar fi mai mult pustie!
      Nu este preferabil sa ai 300 km de drum expres perfect utilzabil, decat segmente de autostrada de cate 50 km, care nu sunt conectate?

      "De ce sa faci un nou drum paralel cu E85? Se poate face mai la est" - - asta am remarcat si eu, Tecuci, Barlad, Vaslui, raman neconectate, ce sa mai zici de Iasi???

      "Dupa Pascani, desertul" - aiiic nu am priceput ...
      • +4 (4 voturi)    
        scuze dar... nu (Miercuri, 22 aprilie 2020, 12:23)

        Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        Investitiile in infrastructura se fac pentru a satisface nevoile de peste 20 de ani.

        Am eu un prieten care cand s-a casatorit a luat apartament cu 2 camere, asa ca peste un an cand a venit copilul, a trebuit sa caute un apartament cu 3 camere. A platit notari si comisioane de 2 ori degeaba.

        Nu faci drum express, ca sa il transformi in autostrada cu 2 benzi dupa 5 ani, pe care apoi sa o faci la 3 benzi, samd. Faci direct austostrada cu 3 benzi, pe un traseu care sa deserveasca cat mai multe localitati si sa preia cat mai mult trafic.
    • +1 (7 voturi)    
      Bani (Miercuri, 22 aprilie 2020, 9:26)

      Cipraen [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      1. Costul total de executie.
      2. N-are de ce sa fie mai la est. Cand se va termina, se pot face drumuri expres spre Barlad, Vaslui si Botosani. De la Iasi oricum e in plan autostrada spre Tg. Mures.
      3. Scrie in articol ca e in faza de licitatie pentru studii de fezabilitate si proiecte tehnice. Suceava a fost tot timpul lasata pe langa. Cand s-a modernizat E85, spre Suceava nu s-a facut nimic. Tot o banda pe sens e pana la rondul cu Roman.
      • +7 (7 voturi)    
        DX vs A (Miercuri, 22 aprilie 2020, 10:03)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Cipraen

        Un DX e în esență o autostradă mai îngustă (cu un acostament larg în loc de bandă de urgență, și cu curburi mai strânse, pentru viteze mai mici. Cam orice construiești la munte are sens să fie drum expres pentru că va costa semnificativ mai puțin, în special când vorbești de tunele și viaducte. Când construiești prin câmpie, cum e cazul lui A7, diferențele de cost nu merită să te zgârcești: câștigul de viteză și siguranță va fi mult peste investiția într-un drum mai larg și mai rapid. DN2 e un drum depășit demult: nici nu poate fi îmbunătățit decât dacă începi să faci centuri la toate localitățile, chestie care durează și costă comparabil cu autostrada nouă.

        Coridorul de transport este acesta, de-a lungul marilor orașe. În plus, mai la est relieful e foarte neprietenos: podișul Moldovei are urccușuri și coborâșuri extrem de multe: vezi zona unde se face DX Pitești-Craiova - aceea e mult mai simplă și tot sunt dificultăți de design.

        După Pașcani traficul e destul de redus. De fapt, acolo, Iașiul e marele atractor, și conexiunea Pașcani-Tg. Frumos-Iași cu continuare spre Chișinău va fi mai importantă decâț cea cu Ucraina. Un DX care să se ramifice la Suceava/Botoșani/Siret ajunge, iar spre Siret un DN 2+1 servește toate nevoile.
    • +5 (5 voturi)    
      e mai ieftin un drum expres (Miercuri, 22 aprilie 2020, 10:38)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Economic se justifica....dar alte avantaje nu are fata de autostrada.
  • +8 (12 voturi)    
    DX sau Autostradă? (Miercuri, 22 aprilie 2020, 8:47)

    nick24 [utilizator]

    Normal pt noi ar fi ca această controversă să dureze vreo 5 ani până să se hotărască să se apuce de...sudiile de fezabilitate ( cele existente au expirat) apoi de proiecte, caiete de sarcini, licitații, contestații, avize de mediu, aprobarea de deschidere a șantirelor - toate astea ar mai dura inca vreo 5 ani, plus lucrarea în sine încă vreo 10 ani, cu insolvențe și relicitații cu tot.
    Deci 2040 în mod optimist va fi gata!
    • +4 (6 voturi)    
      Nu au existat (Miercuri, 22 aprilie 2020, 9:55)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Nu a expirat nimic, aici nu s-au făcut deloc studii de fezabilitate. Doar au stat și s-au uitat cum pe DN2 se înghesuie din ce în ce mai mult trafic și mor din ce în ce mai mulți oameni,
      • +2 (2 voturi)    
        Rectificare (Miercuri, 22 aprilie 2020, 19:18)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

        “studiile de fezabilitate vor fi fost expirate” adică cele care se vor face acum vor expira până se vor apuca de lucru, conform celor întàmplate la toate autostrăzile.
        Da, dacă făceau URGENT , din A7 , măcar Ploiești-Buzău, DN2 era degrevat pe porțiunea București-Urziceni, cea mai aglomerată și periculoasă porțiune.
  • +8 (12 voturi)    
    ce sens are sa faci drum expres ? (Miercuri, 22 aprilie 2020, 9:18)

    marons [utilizator]

    daca tot faci efortul sa faci drum, de ce nu il faci autostrada? Pana le termina traficul va necesita autostrada cu 3 benzi pe sens si tu faci drum expres ?
    Pana acum macar nu se faceau - si era indiferent daca nu se facea autostrada sau nu se facea drum expres :)
    • +3 (5 voturi)    
      e posibil sa se justifice (Miercuri, 22 aprilie 2020, 11:26)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui marons

      pe unele tronsoane mici de drum, mai ales cele muntoase, care necesita si viaducte. Insa, per ansamblu, de la Ploiesti la Moldova trebuie sa fie autostrada.
  • 0 (6 voturi)    
    BV-BC (Miercuri, 22 aprilie 2020, 9:23)

    blackstar [utilizator]

    Ma uimeste faptul ca nu au facut legatura directa in Onesti cu autostrada Brasov - Bacau.......
  • -2 (18 voturi)    
    Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi (Miercuri, 22 aprilie 2020, 9:24)

    Entiu [utilizator]

    Dezinteres si lipsa de implicare!
    Cita birocratie infantuare din partea unor mitici de bucuresti!?
    In situatia de fata, ar trebui sa se puna in slujba oamenilor.
    Oamenii din zona Bucovinei au nevoie de o autostrada!

    Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa le fie bine numai lor.
    In Bucovina foarte rar se face cite ceva, aproape nimica, totdeauna doar prin forte proprii si mereu este tinuta in mare saracie.
    Suceveni patrioți nu avem. Conducătorii noștri sunt timorați, lenesi, neimplicați si indiferenti, fata de cei care i-au ales..și în acest fel, proiectele de modernizare a Bucovinei rămân doar pe hârtie.
    Ne vor fi blocate la rând toate, pentru ca soarta noastră este
    hotarită de către sudiști.
    Daca Bucovina era lipita in alta parte, aveam si noi conditii mai bune!
    • +3 (11 voturi)    
      Auzi (Miercuri, 22 aprilie 2020, 10:06)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Întreabă la Kim Jong Oprishan, apoi te aștept cu noutăți !
      Dacă se construiau drumuri expres aka autostrăzi in Moldova, azi 22 Aprilie 2020 P$D nu mai exista in Moldova !
    • +4 (8 voturi)    
      scuza-ma ca ti-o zic, (Miercuri, 22 aprilie 2020, 11:27)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      dar cand s-a votat in Moldova, cu cine s-a votat?? Ca baronii PSD-ului vad ca nu ii mai dai jos din Moldova.
      Asa cum am spus mai sus, cand PSD-ul din Buc isi da mana cu cel din provincie, e vai de mama bietilor localnici.
    • +4 (4 voturi)    
      nu ai fost atent (Miercuri, 22 aprilie 2020, 12:25)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Jumatate de Bucovina este lipita la "nord-estici". Bunastare mare acolo!
  • -2 (12 voturi)    
    prostie omeneasca (Miercuri, 22 aprilie 2020, 9:25)

    Ipse1954 [utilizator]

    Pentru cine este facut acest drum? Dupa ce au construit autostrada buc-pl ca sa deserveasca jmecherii de la Snagov, lungind-o cu 15 km, dupa ce au ocolit prin munti la 700 m altitudine Arad Deva (in loc de a o face la ses pe valea Muresului) dar cu Timisoara la 15 km de autostrada si o ora de mers pina in centru, dupa ce au facut autostrada Translivania la 15 km de Cluj si o ora de mers pina in centru, acum fac acelasi lucru si cu Ploiestiul. Acesta este la 15 km in linie dreapta de autostrada pl buzau (dar fara legaturi cu orasul) si pe autostrada la mai bine de 25 km ocolind tot ploiestiul pe la vest si sud ca sa ajungi in est. Halal planificatori si ginditori. Autostrada este facuta sa lege localitati, nu sa mearga prin cimp. In schimb daca te uiti cu atentie traseul pl buc si buc const este plin de poduri care traverseaza dublate, perechi, perechi, la 50-100 m unul de altul
  • +3 (3 voturi)    
    fără (Miercuri, 22 aprilie 2020, 9:31)

    nahir [utilizator]

    îndoială, ar trebui o autostradă. Și cât mai repede. Daaaaar, având în vedere așa zisa noastră clasă politică, plină numai de interese personale de înavuțire prin orice mijloace, parcă văd că peste 10 ani o să fie aceeași situație ca acum.
    • +3 (3 voturi)    
      Nu ai dreptate. (Miercuri, 22 aprilie 2020, 12:21)

      titelu [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      20 de ani!
  • +6 (8 voturi)    
    asa e cand esti condus de prosti ticalosi (Miercuri, 22 aprilie 2020, 9:48)

    ardeleanu_ion123 [utilizator]

    Cum se face ca in 30 de ani de democratie originala am fost condusi de tampiti? E conspiratie sau nu? Ce dracu' , prosti sunt peste tot in lume, dar de ce oare doar la noi cristalizeaza in fruntea tarii? Si punga cu puroi pana la urma se sparge, doar la noi sta bine mersi?

    Faceti=le mai tampitilor la oameni o autostrada! Nu se face pentru ca asa cu drumul express fura de doua ori! O data la drum a doua oara o sa vina sa spuna, "Dom'ne ne trebuie si autostrada!"

    Polonezii in 10 ani au facut parca 12.000 km

    Poporul trebuie tinut sub papuc, sarac fara scoala , ca sa fie usor de manipulat!
  • +3 (5 voturi)    
    Iasi? (Miercuri, 22 aprilie 2020, 10:12)

    cmariusalin [utilizator]

    polul principal de crestere regional ramane neconectat?
  • +2 (4 voturi)    
    mai exista o posibilitate (Miercuri, 22 aprilie 2020, 10:35)

    jescu [utilizator]

    Se poate sa fie si 2 benzi, 10-20 metri spatiu de pamant putin suprainaltat, si apoi iar 2 benzi pe sens opus, iar din loc in loc refugiu ? Si unde nu se poate sa fie drumul asa lat sa fie inlucuiti cei 10-20 metri de spatiu cu separator de sens clasic de autostrada. Pamantul suprainaltat ar preveni sa ajungi pe contrasens si sa nu te orbeasca farurile din sens opus. Pe anumite portiuni poate sa fie mai ieftin sa faci 2 drumuri de 2 benzi clasice+banda de refugiu decat sa pui garduri.
    • +8 (12 voturi)    
      drumul express e o prostie (Miercuri, 22 aprilie 2020, 11:32)

      ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      De la Cluj la Dej este ceva drum express. O banda pe sens si acostamentul asfaltat cam 3/4 dintr-o banda. Se intampla multe accidente pentru ca multi o folosesc ca sa se "traga" mai pe dreapta, sa "faca loc" . Aia de merg mai tare se asteapta sa te bagi in sant "sa le faci loc"

      Circulam regulamentar, fara sa ma trag cu roata in sant. Ei bine, am fost depasit pe dreapta pe "banda" de acostament. Mai era un pic si faceam accident si eram cu copilul in masina!!!

      Sunteti inconstienti si nu dati doi bani pe viata cetatenilor care v-au votat! Sunteti niste incapabili si niste prosti! Sunteti niste ticalosi incompetenti si lasi, fugiti de raspundere! Sunteti in stare sa dormiti linistiti pe maldarele de bani murdare cu sange!

      Nu aveti ce cauta la butoanele tarii!

      Noi suntem si mai prosti ca va lasam sa va faceti mendrele, cu vietile noastre si ale copiilor nostri!

      AJUNGE!
      • +5 (5 voturi)    
        dupa cum descrii (Miercuri, 22 aprilie 2020, 12:11)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui ardeleanu_ion123

        acela este un del de DN2 (adica exact ce are Moldova acum).
        Nu se justifica, singura solutie viabila e autostrada.
        • 0 (2 voturi)    
          Eu merg constant acolo spre Baia Mare (Miercuri, 22 aprilie 2020, 18:41)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          NU se confirma ce spune cetateanul de mai sus ! Lumea conduce civilizat, daca vine un vitezoman..acesta depaseste coloana sau masinile lasand spatiu de manevra ( posibil sa fie si exceptii, insa nu m am intalnit cu ceea ce in stil horror s a descris )
          • 0 (0 voturi)    
            Ma bucur ca se mai conduce civilizat pe undeva (Joi, 23 aprilie 2020, 10:02)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            prin Romania.
          • 0 (0 voturi)    
            Aha (Joi, 23 aprilie 2020, 13:48)

            ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            E drept ca de un an nu am mai mers pe acolo decat rar. Probabil ca s-a bagat politia peste ei. In rest, circulam in zona ori spre BM ori spre Bistrita cel putin de doua ori pe saptamana! Am lucrat in vanzari la un mom dat acopeream 8 judete, timp de 10 ani, am ceva km facuti la viata mea, imi place sa cred ca vorbesc in cunostinta de cauza.

            Lumea conduce civilizat my ass. Probabil ai vrut sa scrii ca lumea care conduce se crede civilizata.

            Acu' fiecare cu civilizatia lui...
      • -1 (1 vot)    
        din ce povestesti (Joi, 23 aprilie 2020, 11:27)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui ardeleanu_ion123

        rezulta ca esti un incompetent in spatele covrigului. Nu mai bine iei trenul, te relaxezi, e sigur, nu-ti mai pui viata in pericol, nu mai incurci nici traficul.
        • 0 (0 voturi)    
          vezi ca am scris mai sus (Joi, 23 aprilie 2020, 13:54)

          ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          In ce priveste covrigul, da sunt un incompetent, nu imi plac. Prefer cozonacul. In ce priveste sofatul , macar am bunul simt sa nu ma cred pilot pe drumuri publice, nu de alta insa sunt sanse mari sa dau de "meseriasi", cum banuiesc ca esti matale.

          Multumesc pentru confirmarea faptului ca drumurile express sunt periculoase, nu ele in sine, ci cine le utilizeaza.

          Sofatul nu e chestie de competenta, competenta are alte valente, sofatul inseamna sa ajungi de la A la B in timp util dar in siguranta.

          Cand vorbim de pilotare atunci vorbim si de competenta. Iti dau un sfat, sa nu mai confunzi sofatul cu pilotarea. Asa, ai tai se vor bucura de tine seara cand ajungi acasa!
    • +6 (6 voturi)    
      Asta am vazut in Bulgaria, de mult! (Miercuri, 22 aprilie 2020, 11:50)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Am vazut in Bulgaria, in 1995!
      In loc de drum expres sau autstrada, solutia ieftina si rapida a fost ca vechea sosea cu cate o banda pe sens sa fie atribuita unui singur sens de circulatie, iar la distanta de ceteva zeci de metri, dar uneori considerabil mai departe, sa se faca on noua sosea, pentu celalat sens!!!
  • +6 (6 voturi)    
    Autostrada Moldova (A7) sau Drumul Expres (DX5)? (Miercuri, 22 aprilie 2020, 12:04)

    TomSawyer [utilizator]

    Nici una, nici alta; rămâne bătrânul E85 încă vreo 10 ani până să se deschidă vreun șantier
  • +2 (2 voturi)    
    Traseu gresit (Miercuri, 22 aprilie 2020, 12:53)

    RMCInfo [utilizator]

    Oare nu au tinut cont si de traficul spre mare in cursul verii? Toata Moldova va trece prin Bucuresti sa ia A2? Chiar nu au cap deloc?

    Intre Buzau, Focsani si Galati-Braila se poate trasa un triunghi aproape echilateral prin centrul caruia sa treaca aceasta autostrada. Sa tina cont ca in viitorul apropiat va trebui construita o bretea de legatura inspre Galati Braila care sa coboare ulterior spre Constanta. Traseul cel mai scurt.

    In felul asta Galatiul si Braila ar putea fi legate practic si economic de Bucuresti iar traficul de marfa si calatori dintre Moldova nu ar incarca capitala in drum spre mare.
    • +1 (1 vot)    
      Este în plan și sunt câteva proiecte deja lansate (Miercuri, 22 aprilie 2020, 15:02)

      Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui RMCInfo

      Aici o poză/hartă cu planul oficial în zonă (triunghiul): https://media.hotnews.ro/media_server1/image-2020-02-24-23681301-41-muntenia-expres-buzau-braila.jpg

      Există DX Buzău - Brăila (licitație lansată pt SF+PT): https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23681312-muntenia-expres-drumul-expres-buzau-braila-contract-semnat-3-5-milioane-euro-pentru-studiul-fezabilitate-proiect-tehnic.htm

      Există DX Focșani - Brăila - licitație SF+PT lansată anul trecut în martie.

      Există și DX Brăila - Galați, licitație lansată anul trecut.

      Mai departe există Podul de la Brailă (în lucru + 30 km de drum) + DX către Tulcea și Constanța.
  • -1 (3 voturi)    
    Da, e cunoscuta diversiune la Iasi-Tg-Mures (Miercuri, 22 aprilie 2020, 13:38)

    mircea_cjn [utilizator]

    Cealalta diversiune este Bacau-Brasov.
    Deci. De ce are nevoie de autostrada Moldova?
    Raspuns: sa vina investitorii din vest.
    Cum vor veni acum cu noua autostrada Ploiesti-Pascani?
    Pai...de la Nadlac vin la Sibiu. Asteapta vreo 10 ani sa se faca Sibiu-Pitesti.
    Apoi o iau spre București.
    De aici la Ploiesti.
    De la Ploiesti la Suceava.
    Frumos nu?
    • +1 (1 vot)    
      Moldova are nevoie (Miercuri, 22 aprilie 2020, 15:59)

      DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui mircea_cjn

      si de A7 si de A8. Ambele trebuiesc construite. A7 se va construi mai repede deoarece are traseul prin campie in timp ce A8 prin munti.
  • +5 (5 voturi)    
    Nu stiu daca citeste cine trebuie (Miercuri, 22 aprilie 2020, 14:54)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Pentru ca sunt si unii cu viziune pe aici.
    Ceea ce lipseste la proiectare sau studiu de fezabilitate.
    Zic si eu:
    1. Cred ca din Focșani vor face conexiuni si drum nou spre Brăila / Galati. Sau modernizarea celui existent.
    Aici se descărca traficul din nord.
    Poate 1/5.
    2. Adjud conexiune cu Podu Turcului - Bârlad. Cel mult 70 km.
    Preia trafic IS -VS.
    Autostrada IS -TG Mures poate peste 20 de ani.
    Si va fi acces rapid spre flancul estic spre Rusia.
    Probabil armata nu a vazut oportunitatea.
    3. Adjud, o conexiune noua sau modernizarea drum Adjud-Onesti- Tg Secuiesc-Brasov.
    Stategic ar fi un motiv dpv militar.
    Apoi traficul Nădlac Sibiu - Brasov pe unde se duce spre Moldova?

    Chiar de par de nerealizat cred ca Autostrada Iasi -Tg Mures e gata peste 20 ani.
    Sibiu -Pitesti peste 15 ani iar Comarnic - Brasov peste 15 ani.

    Concluzie:
    Daca tot se va bajbai 15 - 20 de ani pentru 100 km de autostrada mai bine sa se încerce a se face o autostrada in Moldova cu mai multe conexiuni si mici drumuri modernizate de 50 - 70 km.
    Scoate Moldova din izolare, se ține aici forta de munca si a posibil sa fie gata sub 10 ani.



    2.
  • +3 (3 voturi)    
    Multi bat campii (Miercuri, 22 aprilie 2020, 18:27)

    Kornell [utilizator]

    Ceea ce conteaza in alegerea A7 vs DX este TRAFICUL - care se poate verifica usor, inclusiv CNADNR. In functie de cate zeci de mii de auto/zi circula pe sens se vede exact ce e nevoie. Deja la peste 40.000 /zi , tinand cont si de cresterile in anii viitori, trebuie autostrada pt ca 2 benzi pe sens nu pot asigura fluenta la o viteza convenabila
  • -1 (3 voturi)    
    Am mentionat de mai multe ori (Miercuri, 22 aprilie 2020, 20:18)

    UpNext [utilizator]

    in ultimii cca. 5 ani ca drumul expres este solutia optima pentru satisfacerea conditiilor de trafic civilizat in Moldova, mai ales prin raportul cost/eficienta pe termen mediu -lung... si nu sunt specialist. Este la nivelul bunului simt comun ca DX este cea mai rezonabila solutie, chiar singura, iar orice discutie pe tema aceasta devine stupid - inutila. Cu atat mai stupida ca cat inca mai sunt unii (putini), gen George Simion, care mai bat campii cu deliruri unioniste si care vor autostrada pana la Chisinau.
    • +2 (4 voturi)    
      viziune (Miercuri, 22 aprilie 2020, 22:47)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      ai viziune ioc, gandesti doar pt prezent, nu si pt viitor. Traficul va tot creste, ce facem peste 10 ani, facem alt drum?
      • -1 (1 vot)    
        tocmai (Joi, 23 aprilie 2020, 13:56)

        ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui andimi

        Asta si e ideea! De ce sa nu sifonezi de doo ori daca poti?
  • -1 (3 voturi)    
    bun articol - macar v-ati putut da cu parerea (Miercuri, 22 aprilie 2020, 23:47)

    GiuseppeCracoviano [anonim]

    Dragii mei moldoveni, voi care inca mai sperati si va dati cu parerea..ce bine ar fi daca v-ati trezi in fine la realitate!..caci altfel veti scrie despre subiectul asta si peste 30 de ani...adevarul dureros e ca voi nu ati contat de la Stefan cel Mare incoace, voi ati contat si ati fost apreciati doar in strainatate!!..asa ca, trezirea din visare, reverie si naivitate incomensurabila! Daca nu veti construi singuri, virind banii intr-un cont in care sa vireze toti cei care lucreaza in strainatate, numai de studii de fezabilitate veti avea parte, de nimic mai mult.....Noi va compatimim naivitatea incredibila si zimbim condescent, DAR NU RIDEM DE VOI!!! DIN PACATE ATI DEMONSTRAT DECENII LA RIND CA VOI ASTEPTATI UN MESSIA, singuri nu va apucati de nimic! Tot timpul ati asteptat totul de la stat, votul pt. PSD a fost dovada clara!! Daca ati fi creat acel cont, deja ati fi lucrat voi la autostrada aceea sub conducerea d-lui Mandachi, care ar merita sa fie guvernatorul Moldovei!!.
  • -1 (1 vot)    
    plecare din Ploiesti (Vineri, 24 aprilie 2020, 12:38)

    MhT [utilizator]

    aceasta autostrada / DX de oriunde ai pleca din Ploiesti ca sa ajungi la Buzau, e tot mai buna varianta clasica. ca sa poti ajunge pe viitoarea autostrada / DX din Ploiesti dureaza f mult. e clar ca autostrada / DX-ul e facut pentru bucuresteni, asa ca nu inteleg de ce se mai chinuie sa il apropie de Ploiesti
  • -1 (1 vot)    
    „Coloana vertebrală a Moldovei” (Vineri, 24 aprilie 2020, 16:26)

    Miky113 [utilizator]

    Pe nici una din harti nu arata a coloana vertebrala !!!

    E o doar o afacere de sifonat bani

    Cei drept E85 e mai drept !

    Surpriza : o sa inceapa ca la Ploiesti, si o sa ajunga la Draganesti !
  • 0 (0 voturi)    
    autostrada sau drum expres (Duminică, 26 aprilie 2020, 22:17)

    Dumitrescu Cosmin Viorel [anonim]

    Citesc si ma crucesc. Cat de tampiti putem fi daca ne mai gandim ce sa alegem intre autostrada si drum expres. Mai tineti minte cand prin anii 90 Basescu spunea ca Romania nu are nevoie de autostrazi? Pai normal, pentru ca la acel moment erau mai multe carute decat masini dar daca incepeam sa facem autostrazi atunci in mod sigur astazi nu mai erau 7-8 milioane de romani in vestul Europei.
    Mai bine ar lua in calcul ca proiectul sa fie pentru 3 benzi si sa execute momentan 2 .
    In cativa ani o sa fie nevoie de banda 3 si atunci sa vezi cum ne mai plangem in pumni.
    Chiar este asa de greu sa ne uitam cum sta traeba cu autostrazile in vestul Europei.
    Toate autostrazile in Romania ar trebui proiectate cu 3-4 benzi si executate cu 2.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by