Patru oferte au fost depuse pentru realizarea studiilor de fezabilitate și proiectelor tehnice de execuție pentru tronsoanele de drum expres Pașcani - Suceava (61km) și Suceava - Siret (41 km). Drumul expres ar urma să fie construit în continuarea autostrăzii A7 (sau drumului expres DX5) care ajunge de la Ploiești la Pașcani, via Buzău-Focșani-Bacău-Roman - proiect aflat în prezent în etapa de elaborare SF și proiectare.

A7 sau Drumul de Mare Viteza spre MoldovaFoto: Hotnews

„Joi, 23 aprilie 2020, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedurile de atribuire a contractelor "ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE ȘI PROIECT TEHNIC DE EXECUȚIE PENTRU DRUM EXPRES PAȘCANI - SUCEAVA” și "ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE ȘI PROIECT TEHNIC DE EXECUȚIE PENTRU DRUM EXPRES SUCEAVA – SIRET”, anunță Compania de Autostrăzi.

Până la termenul limită de depunere au depus oferte pentru ambele proceduri, următorii ofertanți:

  • SC ADURO IMPEX SRL
  • SC EXPLAN SRL
  • SC SEARCH CORPORATION SRL
  • VIAPONTE PROJETOS E CONSULTORIA DE ENGENHARIA

Potrivit informațiilor din caietul de sarcini, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2x2 benzi de circulație (3,5m/bandă), zonă mediană de 3m și acostamente de 2x2,25m din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5m acostament consolidat.

În cadrul studiului de trafic proiectantul va considera și analiza, încă din faza inițială de proiectare, opțiunea de a dezvolta drumul expres cu 2x2 benzi de circulație în drum expres cu 2x3 benzi de circulație pe sens sau aducerea la profil de autostradă.

DX Pașcani - Suceava

Valoarea estimată a contractului "ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE ȘI PROIECT TEHNIC DE EXECUȚIE PENTRU DRUM EXPRES PAȘCANI - SUCEAVA” este de 15.185.741,34 lei fără TVA.

Lungimea estimată a traseului este de 61 km.

Durata contractului este de 24 luni, din care 14 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, 6 luni pentru Proiectul Tehnic de Execuție și 4 luni pentru servicii de asistență tehnică în pregătirea procedurilor de achiziție a contractului de lucrări și în obținerea finanțării europene.

DX Suceava - Siret

Valoarea estimată a contractului "ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE ȘI PROIECT TEHNIC DE EXECUȚIE PENTRU DRUM EXPRES SUCEAVA – SIRET” este de 13.050.006,04 lei fără TVA.

Lungimea estimată a traseului este de 41 km.

Durata contractului este de 24 luni, din care 14 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, 6 luni pentru Proiectul Tehnic de Execuție și 4 luni pentru servicii de asistență tehnică în pregătirea procedurilor de achiziție a contractului de lucrări și în obținerea finanțării europene.

A7 sau DX5 de la Ploiești la Pașcani?

Pe relația Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani există în curs de implementare patru contracte pentru SF și proiect tehnic, însă trei din cele patru au deja întârzieri consemnate oficial prin acte adiționale.

HotNews.ro a scris în urmă cu două zile despre traseul oficial care a fost deja stabilit pentru cele patru tronsoane, urmând ca în etapa următoare să se ia și decizia dacă șoseaua va di autostradă sau drum expres.

Drum expres vs. Autostradă - care sunt diferențele, care sunt asemănările

E bine de știut că, în momentul actual, în România NU EXISTĂ NICIUN DRUM EXPRES conform normativului de drum expres aflat în vigoare (DX-AND_589-2013).

Există totuși în execuție Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești, conform normativului din 2007.

În orice caz, dincolo de toate miturile urbane perpetuate care clasifică unele drumuri de patru benzi cu separatoare de sens, drept drum expres, în România la ora actuală nu există drumuri expres. Scriptic, ele sunt doar trecute în Codul Rutier și sunt asimilate ca limită de viteză drumurilor naționale europene (100km/h).

În realitate, conform normativului actual, un drum expres este destul de asemănător cu o autostradă: e un drum de mare viteză (100km/h+), are cel puțin două benzi pe sens, are sensurile separate, nu trece prin localități, iar intersecțiile sunt denivelate (fără conflict de trafic).

Față de o autostradă, însă, există mai multe diferențe, printre care: benzile sunt mai înguste, lipsesc benzile de urgență, tipul de parapet separator e diferit și spațiul median e mai mic, benzile de încadrare accelerare/decelerare diferă, iar curbele și razele șoselei sunt diferite.

Mai jos, conform informațiilor oficiale, sunt diferențele esențiale între un Drum Expres și o Autostradă:

Drum expres S1 In Polonia in apropiere de Bielsko-Biała

Drum expres S6 in Polonia in apropiere de Gdynia

Drum expres "dual carriageway"- A63(T) - in Marea Britanie:

Drum Expres 47 in Ungaria:

Vezi și: