HARTĂ INTERACTIVĂ Traseul autostrăzii A7 spre Moldova a stârnit dezbateri și critici: De la „cocoașa” de lângă Focșani, la nodul deficitar de la Tișița

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Cocoasa de la Focsani
Foto: CNAIR
Traseul pentru circa 340 de km din viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și de București a fost aproape bătut în cuie oficial, însă câteva puncte și soluții alese pe traseu au stârnit dezbateri și reacții critice din partea asociațiilor care monitorizează infrastructura rutieră. Spre exemplu, autostrada / drumul expres ocolește Focșaniul pe la est la o distanță considerabilă față de oraș, formând o „cocoașă” ce a stârnit critici severe și a determinat Compania de Drumuri să iasă public cu explicații.

Circa 340 de kilometri ar urma să aibă viitorul drum de mare viteză care va lega Moldova de sudul țării și de București, împărțit pe loturi între Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani. Proiectanții au definitivat între timp traseul oficial, cu excepția unor variante încă de analizat pe lotul Bacău - Pașcani, iar în următoarea fază vor decide dacă drumul va fi unul expres sau direct autostradă (autostrada A7, 16 km în prezent în execuție lângă Bacău).


Traseul Autostrăzii A7 / Drumului expres DX5 - „Moldova”


HotNews.ro a consultat planurile oficiale și traseele stabilite, inclusiv nodurile rutiere, forma lor și amplasamentul, și le-a transpus pe toate într-o hartă interactivă care ilustrează în detaliu pe unde va trece viitoarea Autostradă „Moldova” (sau viitorul Drum Expres „Moldova”).

>> Click pe traseul (sau noduri rutiere) pentru detalii

>> Zoom-in pentru a analiza în detaliu pe unde trece traseul viitorului drum de mare viteză (scroll pe desktop sau „pinch-to-zoom” pe mobile)

>> Vezi Legenda hărții pe butonul „>> ” din colțul stânga-sus.

>> Poți schimba harta de fundal (harta din satelit, spre exemplu) cu butonul „basemap” din colțul stânga sus, sub butoanele de zoom.




----

„Cocoașa” de la Focșani


„România mereu surprinzătoare vă prezintă astăzi autostrada cocoșată!”, scrie Asociația Pro Infrastructura, cu referire la ocolul pe care traseul A7/DX5 îl face la est de municipiul Focșani.

API susține că „anomalia din logica economică și inginerească” ar fi făcută „probabil sub presiunea intereselor imobiliare locale, acoperindu-se oficial de prevederile PUG Focșani”.

„Toate pe... cocoașa contribuabililor și șoferilor care vor fi nevoiți să facă vreo 5 kilometri în plus, ocolind visele și planurile faraonice de dezvoltare ale edililor și băieților deștepți vrânceni”, susține Pro Infrastructura care solicita Companiei de Autostrăzi să vină cu explicații publice.


---

Cum explică CNAIR „cocoașa” de la Focșani: Au fost trei variante de traseu


În replică, CNAIR a publicat un răspuns mai detaliat în care arată „că au fost analizate 3 alternative de traseu, care au fost proiectate în corelare cu obiectivele implementate de către autoritățile locale (P.U.G-uri, P.U.Z-uri, Autorizații de construire emise, Certificate de urbanism emise), de marii deținători de rețele (rețele electrice, rețele de apă/canal etc.) sau de către alte instituții ale statului roman, astfel încât să fie evitate situațiile întâlnite în trecut, în care la momentul execuției lucrărilor erau descoperite diferite construcții/investiții care nu puteau fi demolate/expropriate, generând astfel costuri suplimentare în cadrul contractelor”.

Astfel, potrivit CNAIR, în zona Focșani-Est, pe unde au fost analizate variantele de traseul au fost identificate câteva „condiționalități”:

- Construcții existente poziționate paralel cu DN 23B, DN 23 si DJ 204D;
- Stație de tratare a apei potabile
- Stație de epurare
- Puțuri de alimentare cu apă a municipiului Focșani dispuse paralel cu DJ 204D, fiecare dintre acestea având prevazută o zonă de protecție sanitară cu regim sever;
- Limite P.U.Z municipiul Focșani

Cele trei trasee luate în calcul: roșu, maro, cyan:


---

CNAIR: Primăria Focșani „a reiterat solicitarea de scoatere în extravilan a traseului drumului de mare viteză”


Compania de Drumuri susține că tocmai Primăria Focșani „a reiterat solicitarea de scoatere în extravilan a traseului drumului de mare viteză” pentru că administrația locală vrea să modifice limitele intravilanului printr-un Plan Urbanistic General care va fi aprobat cândva în viitor.

În cele din urmă, CNAIR susține că cele trei alternative de traseu au fost departajate pe următoarele criterii:

- criteriul tehnic;
- criteriul financiar;
- criteriul de mediu (impactul proiectului asupra populației și sănătății umane, impactul proiectului asupra corpurilor de apă de suprafață și subterane, influența asupra calității aerului)
- criteriul social (evaluează cea mai avantajoasă alternativă din perspectiva Grupurilor Țintă: Utilizatorii Drumului (număr de utilizatori) și Comunitățile Locale)

„CNAIR S.A a înțeles să răspundă solicitării comunității locale de a ține cont de strategiile de dezvoltare locală și de a nu segrega intravilanul municipiului Focșani, fără a susține interese imobiliare sau de orice altă natură (...) Prin această așa numită “cocoașă”, în termeni neprofesioniști denumită, CNAIR S.A a urmărit să evite situațiile nu demult apărute pe alte șantiere de autostrăzi, a se vedea exemplul Autostrăzii Sebeș – Turda, în zona localității Oarda (Alba-Iulia)”, susține Compania.

CNAIR mai amintește că varianta finală de traseu aleasă va fi analizată în etapa a doua a Analizei Multicriteriale de către proiectant unde „se va stabili profilul transversal aplicabil pentru drumul de mare viteză respectiv, profil de autostradă vs profil de drum expres”.

Nodul Tișița - Cum ar trebui regândit să poată fi mai folositor traficului spre Tecuci și vama Albița


Asociația Moldova Vrea Autostradă (MVA) susține că față de traseul aprobat, se impune reconfigurarea intersecției autostrăzii A7 în zona Tișița pentru accesul, descărcarea și preluarea traficului crescut de pe D.N. 24.


„Conform figurii nr. 1 (foto) considerăm că se impune o conectivitate mai bună cu traficul de mărfuri și persoane dinspre vama Albița prin continuarea bretelei de acces către nodul rutier spre A7. În actuala configurație accesul dinspre județul Vaslui și implicit Galați via D.N. 24 spre Autostrada A7 se dovedește a fi anevoios și destul de complicat. Prin urmare pentru simplificarea și creșterea accesibilității via D.N. 24 și D.N. 26 spre A7 se propune construirea unei bretele de acces direct la breteaua de acces către nodul de la Tișița spre A7”, susține MVA.


---

Potrivit asociației, avantajele acestei soluții sunt următoarele:

- se evită canalul Siret-Bărăgan

- se evită și se eliberează giratoriul existent dintre DN 24, DN 2L și DN 2

- variantă mai bună de acces pe relația Est-Vest via DN 2L – Panciu spre DN 24 – Tecuci/Bârlad/Galați

- crește viteza de deplasare și siguranța rutieră în zonă prin evitarea conflictelor de trafic

- soluția propusă nu traversează Situri Natura 2000, poligoane de tragere sau alte obiective aparținând SRI, MApN, MAI

- conectivitate mai bună cu viitoarea autostradă Focșani-Albița, proiect aflat în faza de licitație a lucrărilor de proiectare

Intersecția A7 la nord de Adjud


Față de nodul gândit la Nord de Adjud, care presupune bretele simple care coboară în două giratorii pe DN11A, Asociația Moldova Vrea Autostradă susține că „că se impune construirea unei bretele suplimentare pe relația Est-Vest”.



---

Potrivit MVA, avantajele acestei modificări ar fi:

- breteaua de acces la NV de Adjud ar funcționa și ca Variantă Ocolitoare a municipiului Adjud pentru traficul dinspre Transilvania via Onești.

- Creșterea vitezei de deplasare și a siguranței rutiere în zona Adjud prin construirea unei girații la intersecția DN 2 cu DN 11A

- prin construirea unui pasaj rutier peste magistrala feroviară M 500 la Vest de Adjudu Vechi se asigură un acces și o descărcare a traficului crescut dinspre și înspre viitoare autostradă A7

- există un drum asfaltat/pietruit prin zonă ce poate fi utilizat astfel că exproprierile suplimentare sunt limitate

- soluția propusă nu traversează Situri Natura 2000

- nu există obiective SRI, poligoane de tragere MApN, MAI. în zonă


Paradoxul intersecțiilor: noduri rutiere denivelate și complexe cu drumuri secundare, noduri cu giratorii pe drumuri principale precum DN2


De-a lungul traseului stabilit multe din nodurile rutiere sunt complexe, de tipul treflă sau trompetă și care asigură o mare fluență în trafic.

Astfel de noduri sunt, spre exemplu, gândite la intersecția cu DN1D (Urziceni), DN2 (centura Buzău) sau DN2N.

În schimb, în alte locuri cu intersecții importante sunt prevăzute practic niște noduri cu terminații în sensuri giratorii.

Un astfel de exemplu este tocmai nodul de la Tișița care prevede bretele de descărcare de pe autostradă care duc către sensuri giratorii: două la număr - unul pe DN2, altul pe DN2L.

Similar, nodul de la Râmnicu Sărat are bretele care se opresc într-un giratoriu pe DN22. La fel și la est de Buzău unde nodul rutier presupune bretele care se termină în două giratorii pe DN2B.

De altfel, de-a lungul traseului deja stabilit, din șapte intersecții cu DN2/E85, doar două sunt complet denivelate, pe centura Buzău și la nord de Focșani. Restul de cinci intersecții, conform planurilor publicate, presupun sensuri giratorii pe DN2/E85 (Buzău Nord, Tișița, Pufești, VO Bacău Nord și Sud).

Nodul rutier Tișița - sensuri giratorii pe DN2 și DN2L.

---

Nodul de la intersecția A7 cu A3 București-Ploiești


Nodul rutier dintre autostrada A7 (drumul expres DX5) și A3 București Ploiești va fi realizat în zona localității Dumbrava și va avea forma unei trompete cu bretele care să deservească fiecare direcție de trafic.

Însă, așa cum au remarcat unii utilizatori și membri ai API, direcția principală de mers (mai ales din punct de vedere al traficului de mărfuri) va fi cea dinspre A7 spre București (precum și dinspre București spre A7).

Cu toate acestea însă, breteaua prioritizată a traficului venind dinspre Moldova, așa cum arată nodul acum, va fi practic cea spre Ploiești, în timp ce spre București va fi o bretea cu o curbă prelungă (circa 270 de grade), invers direcției de deplasare, și va presupune cel mai probabil și o limită mai redusă de viteză.



---

„Coloana vertebrală a Moldovei” - drumul de mare viteză pe relația Nord-Sud care să preia traficul de mult prea încărcatul DN2


Proiectul despre carte vorbim este diferit de Autostrada „Unirii” A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni, proiect care se află în paralel în diferite stadii de realizare - pe sectorul A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț, cel mai dificil, care străbate Carpații Orientali, e în plină fază de elaborare SF.

Proiectul A7/DX5 reprezintă practic „coloana vertebrală” a Moldovei - va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, acolo unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație - unul din drumurile naționale cele mai periculoase după numărul de accidente.

  • Pe cei aproape 320 de kilometri de la Ploiești la Pașcani (minus VO Bacău), actualele contracte prevăd realizarea Studiului de Fezabilitate (care nu a mai fost realizat niciodată până acum), dar și a proiectului tehnic. Astfel, odată finalizată această documentație, viitorii constructori vor trebuie doar să execute lucrările, fără a mai realiza și proiectul. Contractele pentru A7/DX5, însă, sunt într-o oarecare întârziere.
Imaginea de ansamblu: o schiță rudimentară pentru întreg traseul A7/DX5 de la Ploiești până la Siret:

---

Vezi și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















49771 vizualizari

  • 0 (18 voturi)    
    /// (Marţi, 28 aprilie 2020, 8:32)

    GemstonePig [utilizator]

    Oriunde in lume de la Afganistan la Danemarca autostrazile se fac peste teren cat mai liber exceptand macar cativa km care primesc depagubire bune pentru cei din spate (clasa politica centrala locala cativa mafioti)
    • +31 (33 voturi)    
      La noi e altfel (Marţi, 28 aprilie 2020, 9:29)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Terenurile libere pentru drumuri/autostrazi le cumpara mafiotii inainte, stiind traseul. Dupa care cer despagubiri uriase. Iar parlamentul plin de hoti, nu modifica legea exproprierilor, pentru ca sunt beneficiari directi.
      • 0 (0 voturi)    
        garantarea prtoprietatii... (Sâmbătă, 2 mai 2020, 19:59)

        constantinv [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu

        " ...parlamentul plin de hoti, nu modifica legea exproprierilor.."

        Mai tii minte discutia cu garantarea proprietatii din Constitutie? Sau NU stii de ea? Iaca cum prostia din trecut bareaza astfel de lucrari. Mai Intai propune modificarea Constitutiei si apoi sa vorbesti de hoti si de PROSTIE. In Spania, intai se face autostrada si apoi se discuta(vorba vine) cu proprietarul!!!!!!!!!!!!!
    • +12 (14 voturi)    
      noi consolidam ineficienta (Marţi, 28 aprilie 2020, 10:48)

      ostn [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Romania e o societate disfuctionala, nu avem capacitatea de a colabora in cadrul societatii si nici un guvern central puternic care sa impuna lucruri; e tara intereselor fragmentate si marunte. Rezultatul din pacate e suboptim, 5km in plus de autostrada inseama energie in plus consumata de fiecare mijloc de transport care trece pe acolo in perpetuitate. Daca facem niste asumptii -- 20,000 de vehicule pe zi x consum 5% x 5km cat are portiunea aia, inseamna 5000 litri de combustibi suplimentar in fiecare zi. 1 litru de motorina produce 2.68kg CO2 (nu e o greseala, chiar atat e). 13 tone de CO2 emise in atmosfera zilnic. Anual aproape 5000 de tone. Plus inca 7 milioane de euro costul combustibilului (anuitate care la un discount de 2%, foarte generos, valoreaza 350 milioane de euro, probabil mai mult decat costa portiunea aia de drum).
      • +1 (5 voturi)    
        Si drumul (Marţi, 28 aprilie 2020, 12:12)

        DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui ostn

        in sine costa mai mult datorita ocolului -> mai multi km de drum -> un pret mai mare
        • +3 (5 voturi)    
          nu chiar, daca te uiti atent (Marţi, 28 aprilie 2020, 12:43)

          snowflake [utilizator] i-a raspuns lui DanIonita1

          fara ocol drumul trebuie sa treaca peste un lac adica trebuie facut un pod, cu ocol se reduce aceasta lucrare "de arta" care e mult mai costisitoare
          • +3 (5 voturi)    
            traseul (Marţi, 28 aprilie 2020, 16:39)

            DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui snowflake

            logic ar fi intre acest lac si oras. Abaterea ar fi mult mai mica
            • 0 (0 voturi)    
              stii sa citesti o harta? (Duminică, 3 mai 2020, 19:36)

              constantinv [utilizator] i-a raspuns lui DanIonita1

              De ce logic ?! Care-i "logica" ta?
              Daca NU stii sa citesti o harta si daca NU cunosti realitatile din teren atunci NU iti mai da cu
              parerea!!! Daia NU facem nimic in tara asta pentru ca multi telectuali isi dau cu parerea(vezi Rosia Montana, vezi problema sisturilor, etc., etc.,)
              Localitatea /cartierul(Mandresti) din estul Focsaniului apartine de acesta!!!!!!!!!!!!!CAPISCII??????
      • 0 (0 voturi)    
        noi consolidam ineficienta (Marţi, 5 mai 2020, 22:07)

        constantinv [utilizator] i-a raspuns lui ostn

        Pai daca vrei sa faci o comparatie tehno-economica atunci pune in balanta AMBELE variante!!! Abia dupa asta poti alege!!!
        Uite asa "noi consolidam ineficienta"....comparam mere cu ...nimic. Nici macar cu pere!!!
  • +12 (14 voturi)    
    repede (Marţi, 28 aprilie 2020, 9:32)

    anion [utilizator]

    Oprisan nu apare pe ecrane din cauza Covidului. Sa faca intrerupere la Focsani si sa faca drum expres pe cel actual pana unde se va face trecere peste DN si CF deci un inceput nou de autostrada. Asa este si va fi pe A3 de la Barcanesti la Targsor sau km 6 unde va incepe autostrada Ploiesti-Brasov.
  • -12 (24 voturi)    
    i s-a pus cruce autostrazii spre Transilvania nu? (Marţi, 28 aprilie 2020, 9:54)

    Dodel540 [utilizator]

    Sa inteleg ca autostrazii spre Transilvania (A8) i s-a cam pus cruce si se va face la pastele cailor, din moment ce se tot insista si se to revine pe subiectul lui A7..
    • +11 (11 voturi)    
      avand in vedere (Marţi, 28 aprilie 2020, 12:13)

      DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui Dodel540

      ca A8 ar trebui sa treaca prin munte, costa de n ori mai mult si nu exista nici o finantare.....cam da
  • -6 (30 voturi)    
    Praf in ochi... (Marţi, 28 aprilie 2020, 10:00)

    mircea_cjn [utilizator]

    Moldova iese in strada de vreo 3 ani pentru autostrada care să o lege de vest (Iasi-TgMures) si ce se... serveste la masă? Legătura cu Buzăul și cu Țăndăreiul! Prima diversiune. A doua e Bacau-Brasov.
    Adica orice, dar sa nu fie legatura spre vest. Sa țină Moldova dependentă de sud și să ajungă acolo unde a ajuns.
    • 0 (16 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 aprilie 2020, 10:58)

      [anonim] i-a raspuns lui mircea_cjn

    • +3 (11 voturi)    
      Muntii nostri (Marţi, 28 aprilie 2020, 11:23)

      McChicken [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      Nu au curaj sa propuna autostrada spre vest pentru ca aceasta ar trebui sa traverseze muntii, si ar insemna sa ne minta mult prea rau. Romanii mai stiu sa faca sosele la campie, dar cum ajungi in zone de deal s-a terminat (vezi problemele de pe A1, Aciliu, Lugoj-Deva). De munte nici nu poate fi vorba. Au propus si ei ce se poate... macar teoretic.
      • 0 (0 voturi)    
        Muntii nostri (Marţi, 5 mai 2020, 22:00)

        constantinv [utilizator] i-a raspuns lui McChicken

        Nu cred ca problemele tehnice ar fi o ...problema. Problema ar fi, cu siguranta( au fost unul care s-a antepronuntat) cu nu stiu ce lighioana ce abia asteapta sa fie protejata...
        Cred ca mai degraba este vorba de trafic redus. Comparand A8 cu A7, de departe ultima este de o mai mare importanta si necesitate. Iar daca luam in calcul si podul(lucrari incepute) de peste Dunare la Braila cu atat mai mult!!!
        Apoi, cu asfaltarea soselei Focsani-Tulnici- Ojdula-Tg, Secuiesc s-a mai deschis o artera peste munti..
        Da, din punct de vedere strategic ar fi nevoie. Sau, poate, nu...
    • +9 (9 voturi)    
      ce face Moldova? (Marţi, 28 aprilie 2020, 12:46)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui mircea_cjn

      de vreo 3 ani iese in strada pentru autostrada?! hahaha ma faci sa rad. Sunt din moldova, dar fatalisti si delasatori mai mari ca in moldova nu am vazut.. curata miorita.
      Au iest in strada cativa oameni... Foarte putini. Avand in vedere dezastrul din regiune treuia pornit razboi de acolo nu protest cu cateva zeci de oameni.

      Moldovenii isi merita soarta din pacate. Merg din ce in ce mai rar pe acolo si mereu sunt surprins de faptul ca nu se schimba nimic, chiar daca revin si la 2 ani fata de ultima vizita. Aceleasi drumuri in care iti rupi rotile si spargi parbrizul, aceleasi orase pline de panselute si borduri colorate, dar cu economia praf (din lipsa infrastructurii), aceleasi orase intunecate noaptea.
      • 0 (0 voturi)    
        Ce face Moldova? (Marţi, 5 mai 2020, 21:50)

        constantinv [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

        "Sunt din moldova, dar fatalisti si delasatori mai mari ca in moldova nu am vazut.."
        Aha! Esti din Moldova dar tu NU esti fatalist si delasator...E bine ca mai sunt si oameni ...pe invers.

        Pai ,daca esti din Moldova, atunci ar trebui sa cunosti si istoria ei, si cultura ei, si starea ei de spirit...
        Apoi, daca nu gresesc, si Creanga, si Sadoveanu, si M. Kogalniceanu, si A.I. Cuza, si Alecsandri, si Miron Costin, si Grigore Ureche, si Enescu, si Procopiu(sigur de acesta nu ai auzit), si Mangeron(nici de el nu ai auzit; a participat(Dubna) la calcularea traiectoriei primului satelit artificial), si Poetul Nepreche s-au nascut in Moldova. Hmmm...niste fatalisti si delasatori...

        Pai ce povestesti tu a fost o mare manipulare. Moldovenii, oameni cu scaun la cap, nu s-au lasat manevrati!!
  • +9 (11 voturi)    
    nu inteleg de ce (Marţi, 28 aprilie 2020, 10:16)

    macg [utilizator]

    In vestul tarii construiesc autostrazi, de ce de la Buc la Constanta autostrada dar in moldova se discuta despre drum expres? Ori se fac autostrazi peste tot, ori drumuri express peste tot!
    • +7 (9 voturi)    
      depinde de trafic (Marţi, 28 aprilie 2020, 11:29)

      omul.rau [utilizator] i-a raspuns lui macg

      1. autostrazile trebuie facute pe rutele cele mai utilizate (in aceasta ordine)
      2. din punct de vedere strategic Romania trebuie sa aiba autostrazi care sa traverseze toata regiunile (chiar daca traficul va fi mai redus)
      3. drumurile expres in loc de autostrazi = o gogomanie
      • -2 (6 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 aprilie 2020, 11:57)

        [anonim] i-a raspuns lui omul.rau

        • 0 (0 voturi)    
          Buba e ca nu reduce nimic (Miercuri, 29 aprilie 2020, 4:47)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui

          Faci expresul dupa care faci si autostrada, si cheltui Mai mult!!!
    • +14 (14 voturi)    
      se vede (Marţi, 28 aprilie 2020, 11:32)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui macg

      Se vede ca nu intelegi: pai autostrada are cerinte mai ridicate de calitate. Daca mai iei si ceva bani de afara, s-ar putea sa ai probleme. Asa cu un drum expres cu cerinte mai joase, poti s-al faci sa coste un pic mai putin si pe cale de consecinta sa ciordesti mai mult!:)))
    • 0 (0 voturi)    
      nu inteleg de ce (Marţi, 5 mai 2020, 21:34)

      constantinv [utilizator] i-a raspuns lui macg

      La RRA am auzit(de curand) ca, dupa ultimele analize(avand in vedere traficul), varianta propusa ar fi cea de autostrada.

      P.S. In urma cu cca 18 ani am mers cu autocarul prin Germania. Intr-o zona a fost mare inghesuiala: se largea autostrada! Prosti si nemtii astia...nu putea s-o faca cu trei benzi inca de la inceput?!:)....
  • +2 (10 voturi)    
    nu e A8 e A7 (Marţi, 28 aprilie 2020, 11:40)

    cugetatorul [utilizator]

    , nu e spre vest ci e spre Bucuresti, si nu e autostrada ci e drum de 'mare viteza',
    dupa ce i-au acuzat pe PSD cu ciotul de autostrada Bacau acum nu vom avea
    nici atat...
  • +8 (10 voturi)    
    varianta ocolitoare (Marţi, 28 aprilie 2020, 11:41)

    anion [utilizator]

    Se poate face usor trecerea pe stanga imediat dupa Ramnicu Sarat ca sa ocolesti Focsaniul lui Oprisan pe partea cealalta; case putine, terenurile sunt ok. Si ajungi acolo unde traverseaza proiectul acuma dincolo de Focsani garantat cu cel putin 10 km mai mic traseul..
    • +9 (9 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 aprilie 2020, 12:15)

      [anonim] i-a raspuns lui anion

    • +2 (8 voturi)    
      nu stiu care sunt interesele imobiliare dar (Marţi, 28 aprilie 2020, 13:01)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui anion

      Nu intamplator acest drum este facut sa treaca pe la este de: Buzau, Ramnicul Sarat, Focsani, Adjud si Bacau. Toate aceste 5 municipii sunt la granita dintre campie si zona subcarpatica, deluroasa. Ori constructia in partea de vest, adica in zona de deal desi ar insmna km mai putini de parcurs s-ar realiza cu costuri mult mai mari pentru ca ar presupune mult mai multe si mai ample viaducte si ramforsari de versanti intr-o zona faimoasa pentru cutremure.
      In schimb in parea estica a celor 5 municipii relieful predominant este cel de lunca sau campie de regula pe a II-a sau a III-a terasa a raurilor si cel mai important fara suisuri si coborasuri abrupte cu traversari minime de rauri si fara multe consolidari de versanti.
      Pare un studiu destul de solid cu sanse mici de ajustari ulterioare pentru ca sunt evitate strategic zonele problematice.
      • +1 (3 voturi)    
        o privire (Marţi, 28 aprilie 2020, 16:33)

        anion [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

        @snowflake; M-am uitat pe partea de vest si chiar am trecut pe acolo acum un an. De altfel se vede pe maps.google. Constructia are loc pe teren plat, mai aproape de DN continuarea campiei din est.. Pana la dealuri avem de mancat o paine, deci nu vorbim de costuri mai mari, viaducte, ramforsari, etc. E drept sunt parcele mici probabil ale saracilor din zona nu ale bogatilor din campie. Pana la urma campia este pentru cultura nu pentru constructii blocante.
    • 0 (2 voturi)    
      Cunosti terenul? Ai calcat pe el? (Duminică, 3 mai 2020, 20:29)

      constantinv [utilizator] i-a raspuns lui anion

      Pe partea vestica a Focsaniului, plecand de la Rm Sarat , sunt NUMAI terenuri cu vii si terenuri deluroase traversate de vai largi ale unor parauri(zona Tamboiesti- Dumbraveni-Candesti-Popesti-Urechesti-Cotesti- Carlige), ce vor necesita lucrari de arta. Culturile cu vii ar fi macelarite si ar dispare in timp. NU este rentabil sa exploatezi suprafete mici de vie.
      Apoi, pe partea vestica este un traseul destul de lung al canalului Siret-Baragan(Mostistea). Si inca, EXISTA o importanta unitate strategica(puteti presupune!). Si chiar daca, totusi, s-ar gasi vreun culoar acesta va arata precum pis...tul boului!
      Se stie ca, pe langa autostrada apar, de regula: moteluri, statii de benzina, hipermarketuri, depozite, parcari, unitati productive, etc. Or, pe partea vestica NU va fi niciun interes, pentru ca zona este inchisa, fara valoare pentru astfel de investitii. DAR, pe partea estica acestea isi vor gasi locul. Apoi, vor fi mult mai lesnicioase legaturile catre si dinspre Galati si Braila.

      De unde au scos ca Focsaniul este a lui... Oprisan?! Cumva il mosteneste de la taica-sau si eu nu am aflat?! Sau NU stii de loc istoria acestui municipiu? Ai auzit de Comisia Centrala ce a functionat dupa Mica Unire? De ce jignesti focsanenii si vrancenii?!?!?!
      Apoi, NU cumva CHIAR tu ai interes pentru nazbatia ce o sustii? De unde esti de te bagi in probleme ce NU te privesc?!
      • 0 (0 voturi)    
        vest Focsani (Marţi, 5 mai 2020, 7:34)

        anion [utilizator] i-a raspuns lui constantinv

        Solutia de traversare pe vest inainte de Focsani este locul unde calea ferata se intersecteaza cu DN si nu are legatura cu satele insirate pentru ca necesita lucrari de arta. Pi..tul boului este acuma daca te uiti pe harta cu 6-8 curbe. Trecerea prin vest la intersectia amintita ar fi o constructie vazuta numai pe la japonezi, chinezi sau americani.
        • 0 (0 voturi)    
          vest Focsani (Marţi, 5 mai 2020, 21:20)

          constantinv [utilizator] i-a raspuns lui anion

          "anion [utilizator]
          Se poate face usor trecerea pe stanga imediat dupa Ramnicu Sarat ca sa ocolesti Focsaniul lui Oprisan pe partea cealalta; case putine, terenurile sunt ok"
          Sti(i) cine a scris cele de mai sus? NU?! Vezi mai sus.
          Ai vazut ca, calci in strachini si ai schimbat "varianta"!!!!!!....
          Sa zicem ca merge cum spui tu. Atunci continua si da solutii la urmatoarele:
          1. Traseul va fi la est sau la vest de statia de transformare 220(400)/110/20kV? Stii cam cate linii electrice vor trebui supratraversate?
          2. Traseul va fi la intre raul Milcov si satul Campineanca sau la vest de Milcov?
          3. Traseul va fi la est sau la vest de canalul magistral Siret-Baragan(Mostistea)? Si de cate ori il va traversa?
          Apoi, trebuie traversata CF si apoi DN2(E85)!
          Apoi, stii ce inseamna organizare de santier(OS)? Ai vazut pe YT vreun filmulet despre constructia vreunui tronson din autostrada Transilvania? OS inseamna: baraci pentru cazare muncitori, baraci birouri, baraci ateliere de reparatii utilaje, parcare(mare!) pentru utilajele de constructii(screpere, basculante, etc.), depozite demateriale(balast, pamant de umplutura, etc.), drumuri de acces si transport materiale, etc. CREZI ca toate acestea isi vor gasi loc in varianta ta? CATEGORIC, NU!!!
          Apoi, carierele de balast sunt pe malul drept al Siretului, adica mai aproape si mai lesne de transportat (sunt mai multe drumuri) pentru varianta cu "cocoasa".
          Am o rugaminte: vino in zona si sa strabatem impreuna cele doua variante si SIGUR te vei convinge. Sau, cine stie, ma vei putea convinge...
          Apoi,"terenuirle sunt ok"?! Pai sunt numai vii! Iar case sunt mai multe decat pe varianta cu "cocoasa"
      • 0 (0 voturi)    
        PS (Marţi, 5 mai 2020, 7:39)

        anion [utilizator] i-a raspuns lui constantinv

        Poate totusi, fiind atat de bine cunoscator al locului, poti spune daca terenul primit si vandut de Ciolacu si alti revolutionari dupa Revolutie sta cumva in calea pi..tului boului de autostrada actual?
        • 0 (0 voturi)    
          intrebare stupida (Marţi, 5 mai 2020, 21:23)

          constantinv [utilizator] i-a raspuns lui anion

          La intrebari atehnice si, mai ales, stupide nu pot raspunde.
          Apoi, eu nu sunt subsidiarul Arhivei statului!!!
  • -12 (14 voturi)    
    Naivi (Marţi, 28 aprilie 2020, 11:48)

    robyzs [utilizator]

    Ce naivi erau moldovenii cand il acuzau pe Liviu Dragnea ca nu doreste Autostrada in Moldova, acum dupa 6 luni de Guvernare PNL ne dam seama ca nici Ludovic Orban si nici presedintele Klaus Iohannis nu sunt interesati de Autostrada in Moldova desi sunt disponibili bani Europeni.

    Vin alegerile si Moldova se va ridica din nou si va cere Autostrada, ultima data Iohannis a fost in Iasi si a promis ca va urgenta lucrarile, oare ce va mai promite PNL/PSD pentru a castiga voturi ?
  • +6 (8 voturi)    
    Strada Sperantei (Marţi, 28 aprilie 2020, 15:55)

    4clase [utilizator]

    La Focsani este clar de ce se face bucla atat de amplu. Se incearca ocolirea proprietatilor mafiotilor locali, acolitii lui Oprisan si ai PSD-ului. Clar. Dar bucla de la Buzau nu o inteleg… Cunosc bine de tot zona. Sigur daca autostrada s-ar apropia mai mult de calea ferata Ploiesti - Buzau, s-ar scurta cu 10-15 km. Atat in zona unde este bucla cat si in zona apropiata orasului nu sunt, localitati, poligoane, firme sau companii. etc. Este teren arabil cat cuprinde. Se numeste Verguleasa. Deci se vine de la Ploiesti paralel cu calea ferata, inainte de Buzau se face o bucla ampla (pe pustii) ca apoi sa vina iar langa orasul Buzau unde probabil conform prospectiunilor solul permite constructia unui pod peste raul Buzau. De ce bucla asta la Buzau? Sa nu sperie iepurii de pe Verguleasa? Bucla nu are logica, iar 10-15 km in plus de autostrada costa, nu sunt gratis E clar ca si aici bucla are un iz imobiliar. Al cuiva care nu a mai apucat teren in apropierea orasului. A aparut la pomana acum la spartul targului. Ramane sa aflam al cui e interesul...
    • +7 (7 voturi)    
      ocolire la Buzau (Marţi, 28 aprilie 2020, 16:35)

      anion [utilizator] i-a raspuns lui 4clase

      Acolo este fieful lui Ciolacu, vrea sa treaca pe la toti latifundiarii care vor despagubiri.
      • -1 (1 vot)    
        cocoasa (Sâmbătă, 2 mai 2020, 20:57)

        constantinv [utilizator] i-a raspuns lui anion

        Bati campii!!
        Aceasta varianta are peste 20 de ani, de pe vremea guvernarii Conventiei.
        Apoi, aceasta varianta este cea mai buna!
        Cunosti vreun oras taiat de vreo autostrada?!?!?! Cartierul Mandresti apartine de Focsani!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        • -1 (1 vot)    
          cine bate campii? (Duminică, 3 mai 2020, 9:42)

          anion [utilizator] i-a raspuns lui constantinv

          S-a pus problema constructiei autostrazii de pe vremea Conventiei? O minciuna gogonata fara documente de acum 20 de ani. Este varianta cea mai buna?. Alta minciuna daca te uiti pe campia pe unde trece autostrada. Am zis eu ca autostrada sa taie orasul?. Alta minciuna. Eu aici am vorbit de Buzau ce treaba ai cu Focsani? Alta varianta de ametire cititorul. 5 afirmatii 5 minciuni. Cred ca iti trebuie verificare medicala dupa Covid. Iti mai dau o tema; Ciolacu a primit un hectar de teren in calitate de revolutionar care te-a aparat cu arma la Revolutie si pe care l-a vandut in scurt timp atunci. Ia vezi tu, ca vad ca le sti pe toate. Unde este hectarul de teren vandut? Nu cumva acesta si altele distribuite revolutionarilor sunt in calea autostrazii?


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by