Actualizat - 30 aprilie

VIDEO Autostrăzile, la raport: Mariana Ioniță, directorul Companiei de Autostrăzi, la întâlnirile HotNews.ro #deladistanță: „Anul 2020 este anul autostrăzii Sibiu - Pitești. Anul 2021 va fi anul autostrăzilor din Moldova”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Mariana Ioniță, șefa CNAIR, în dialog online la HotNews.ro
Foto: Hotnews
„Anul 2020 este anul autostrăzii Sibiu - Pitești. Anul 2021 va fi anul autostrăzilor din Moldova”, a declarat Mariana Ioniță, directorul Companiei de Autostrăzi (CNAIR), la un interviu HotNews.ro LIVE #deladistanță. Ioniță a declarat că pe 11 mai va fi semnat contractul pentru Secțiunea 5 Pitești - Curtea de Argeș (30,35km), că tot atunci ar putea fi anunțat câștigătorul pentru Secțiunea 4 (9,9 km, C. de Argeș - Tigveni) și că pe sectorul 2, cel mai greu, se execută în prezent foraje geotehnice.

  • Răspunsurile la întrebările adresate de către cititori vor fi publicate în scris în cursul zilei de joi sau vineri, în momentul în care le primim.
Mai jos, înregistrarea emisiunii:


Aici poți câteva din declarațiile făcute în timpul întâlnirii:
  • Se lucrează și în vremea pandemiei de coronavirus. Au fost câteva cereri de amânare, dar am făcut față situației. Nu am avut solicitări de decalaje de termene. Se lucrează în spații deschise, muncitorii s-au deplasat o singură dată la trei săptămâni, deci nu sunt probleme.
  • Mai sunt probleme mici, punctuale, atunci când a venit vorba despre diferite produse care să vină din Italia, iar fabricile au fost închise în această perioadă.
A10 Sebeș - Turda:
  • Sunt atât de multe probleme în implementarea unui proiect de autostradă. Vreau să închidem proiectele anul acesta pe Sebeș-Turda. Anul viitor exista surse de finanțare, dar nu pentru acest proiect. Ar trebui sa taiem din alta parte. Acest proiect ne-a debalansat proiectele in anii anteriori.
  • Lotul 1 Sebes Turda nu se poate termina fara o mobilizare de 500 utilaje si persoane. Sunt nemulțumită de numărul muncitorilor. Suntem cu plățile la zi către constructorul italian. Aș merge pe 60% că lucrările se vor termina anul acesta (Lotul 1). Mi-au promis că vor suplimenta numărul de muncitori în următoarea perioadă.
  • Pentru lotul II, șansele aș spune să sunt aceleași pentru a termina. Vreau să fim în continuare cu plățile la zi.
  • Ofiterii de proiect nu mai stau la birou, pt ca asa scrie in fisa postului, ei sunt pe teren. Orice problema apare se rezolva pe loc, au drept de semnatura in numele nostru.
Autostrada Transilvania A3:
  • Autostrada Transilvania - Cea mai sensibilă problemă de când am preluat această treabă. Cea mai sensibila problema este pentru mine nodul de la Chetani, apoi segmentul Lugoj-Deva. În cam trei luni trebuie să finalizăm nodul de la Chețani. În luna august aș vrea să fie folosită.
  • Noi avem ca termen pana luni saptamana viitoare sa avem o decizie clara. Discutam si cu Astaldi (n.r. Constructorul de pe A3 Iernut - Chețani) si cu Straco (care are o problema de insolventa) (n.r. constructorul de pe Cheșani - C. Turzii, inclusiv nodul Chețani)
  • Nu se pune problema ca aceasta autostrada, Iernut-Chețani, sa nu fie data in trafic anul asta in august.
  • Sunt niste probleme financiare, e (n.r. Straco) incearca acum sa se organizeze, sunt si alte solutii - noi putem prelua in regia proprie.
  • A3 Biharia Bors e luata in calcul tot anul asta, probabil tot in august.

  • Nu aș vrea să vă dau un număr clar de kilometri noi de autostradă făcuți până la finalul anului, să vă dea domnul ministru. Îmi doresc să ne vedem prin luna august, să vă spun câți terminăm până în decembrie.

Centura Bacău - parte din A7:
  • Sunt sigură că (n.r. UMB) vor pune ceva în funcțiune anul acesta pe centura Bacăului. Ea este acum peste 50% făcută.Daca ne gandim ca a inceput de anul trecut... e mare lucru

Autostrada A1 Sibiu - Pitești:
  • Este anul autostrăzii Sibiu-Pitești. Avem sectiunea 1 in lucru, antreprenorul austriac s-a organizat impecabil.
  • Pe sectiunea 5 se va semna contractul pe data de 11, s-au rezolvat contestatiile. Am constatat ca sunt multe licitatii in curs de derulare de mai bine de jumatate de an. Am intervenit la nivel de comisii, am adus oameni competenti. Sper sa nu mai avem contestatii.
  • Sunt foarte multe licitații, unele dintre ele desfășurându-se de mai mult de un an de zile. Mă rog la Dumnezeu să nu mai avem contestații, este dreptul lor, dar să nu facem doar de dragul. E posibil ca luna mai sa fie luna semnarii celor 2 contracte (4 si 5).
  • Secțiunile 2 și 3: Am reușit să închidem evaluarea pe secțiunea 3. Ne dorim ca în luna iulie să o trimitem la validare. Analiza geo-tehnică este în desfășurare. Se fac foraje pe lotul II. Procedura publică de achiziție și pe lotul II vreau să fie lansată pentru luna decembrie.
  • Lotul 2 si 3 sunt cele mai grele, acolo sunt si studii geotehnice nefinalizate. Noi am tinut legatura cu Jaspers, am reusit sa inchidem evaluarea pe lotul 3. In iulie o vom trimite la validare. Au fost facute studii suplimentare geotehnice. S-au validat solutiile si acum avem liber la elaborarea documentatiei de atribuire.
  • Pe lotul 2 a fost o conferinta cu Jasopers si BEI-PASSA. Este in desfasurare analiza geotehnica. Se fac foraje pe lotul 2. Este o analiza generala in locurile unde ne-au fost solicitate de Jaspers. Imi doresc ca in decembrie sa lansam procedura de achizitie pt lotul 2.

Autostrada A3 Comarnic - Brașov:

  • Comarnic-Brașov este autostrada cea mai așteptată de publicul român. Trebuie doar să ne uităm doar la televizor sâmbăta și duminica pentru a vedea cât este de necesară. Vrem să lucrăm cu bănci internaționale (finanțare), iar pentru anumite pasaje cu fonduri europene. Suntem în negocieri pentru un împrumut.
  • Colegii de la directia tehnica lucreaza la documentatia de atribuire de achiziție publică pentru proiectare și execuție a centurii Comarnic - va fi autostradă cu descărcare în DN1. Pentru restul de la Comarnic la Rasnov suntem obligati sa facem achizitie publica pt reviziuire studiu de fezabilitate și proiect tehnic. Acolo va fi un FIDIC Roșu.
  • Vrem sa facem un proiect finantabil, bancabil, inclusiv cu fonduri europene. Se lucrează la documentație, am purtat discutii cu bancile, pt ei analizele sunt primordiale (sociale și de mediu).
  • Noi speram ca pana la finalul lunii iulie lansam achizitia publica pt SF si PT. Se va organiza si un comitet de supraveghere, unde vor fi membri de la toate ministerele.
  • Vrem sa evitam conflictele cu primariile locale. Vrem sa recrutam oameni de inalt profesionalism. Lucrăm îndeaproape cu Asociațiile Intercomunitare. Va fi realizat un comitet de supraveghere.
  • Va fi un blending de finantare, discutam de imprumuturi, fonduri europene + buget de stat. Tuneluri sau viaducte ar putea fi facute in PPP.
  • Nu as putea sa va spun daca va fi cu taxa (ex. un tunel), pt ca trebuie sa discutam cu fiecare institutie bancara in parte.

MOLDOVA

Autostrada 8:

  • Dacă anul 2020 este al austostrăzii Sibiu-Pitești, atunci anul 2021 trebuie să fie anul autostrăzilor din Moldova. Pentru podul de la Ungheni suntem în discuții cu cei de la Arii Protejate. Nu știu de ce a ajuns ca toată acea albie să fie arie protejată. Să încercăm să uitam de cuvântul reclamație, să manageriem cum trebuie problemele. Zona Moldovei: potențial economic și turistic foarte mare.
  • Podul de la Ungheni este zona de arie protejata. Nu lansez procedura pana nu e gata discutia cu Mediul. Finantarea studiilor se face din studii europene, vrem sa corespunda cu directivele europene.
  • Iasi-Tg Neamt e in curs de elaborare documentatie SF si PT. Un studiu tehnic dureaza cam 4 ani, executia lucrarilor dureaza 2 ani. Daca nu se face bine proiectarea, implementarea se poate duce si la 10 ani.
  • Nu mai putem sustine costuri suplimentare. Trebuie sa planificam bine de la inceput. Studiile vor dura 30 luni, apoi vor incepe lucrarile.
  • In decembrie 2020 trebuie sa primim documentatia si proiectul tehnic pt Tg Mures - Tg Neamt. Cand avem studiul terminat, va promit ca in decembrie discutam despre cum vom merge mai departe.
  • Vom face o planificare strategica a proiectului pt mai departe.Tronsonul este unul din cele mai grele tronsoane de autostrada.
  • (Dacă există posibilitatea ca o parte din autostradă să fie făcut Half-Profile): Am putea face o discuție publică despre cum vom merge mai departe: proiectare, execuție, punere în practică. Tronsonul Târgu-Mureș - Târgu-Neamț este foarte greu.
Autostrada A7
  • Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani nu va fi drum expres, va fi drum la profil de autostradă, cel puțin așa cred acum. Ma intalnesc saptamanal cu constructorul si l-am rugat sa faca o analiza daca ar putea sa aduce documentatia la final de an (Ploiesti - Buzau).
  • Despre „cocoașa” de la Focșani: Am vorbit cu domnul primar de la Focsani. Orasul are nevoie de dezvoltare si dumnealui nu isi doreste sa ajunga autostrada in oras. L-am rugat sa facem un proiect pt viitor si sa permita atat dezvoltarea orasului, cat si traficul nostru. E PUGul in curs de aprobare, ne vom intalni sa discutam. Traseul mai poate fi ajustat.
  • A7 e proiectul meu de suflet. Suntem in procedura de achizitie pt SF și Proiect Tehnic pe Pascani-Suceava-Siret.
A13 Brașov - Bacău:
  • Săptămâna viitoare semnăm contractul pentru SF și PT. Este foarte bine gândită și va fi ușor de implementat. Se va lega foarte bine cu Sibiul. Potențialul zonei este unul foarte mare.
  • Nu cred ca va fi competitie cu A8.
Autostrada Nordului:
  • (proiect care nu există în Master Plan, dar pentru care s-a lansat o licitație de SF în 2019): Este o formă de drum expres, este într-o licitație de elaborare a studiului de fezabilitate. Am găsit proiectul când am venit aici.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9978 vizualizari

  • Piedici (Marţi, 28 aprilie 2020, 14:53)

    Mdv [utilizator]

    Care sunt cele mai mari piedici la progresul lucrarilor, de exemplu, procedurile de avizare la alte ministere sau detinatorii de retele, si de ce nu se lucreaza preventiv la eliminarea obstacolelor? De ce nu se preda amplasamentul liber de tot felul de piedici? De ce nu se face presing la constructori in mod constant, pana nu ajung intarzierile la nivel catastrofal?
  • A3 (Marţi, 28 aprilie 2020, 15:11)

    un_comentator [utilizator]

    Bună ziua,

    Autorizatia de construcție pentru A3, lotul Ungheni - Tg-Mureș + drum de legătură, scos la licitație în 2016 (!) a fost prelungită cu un an în 2019 până pe 27.04.2020, fără posibilitatea de a fi prelungită încă o dată. Termenul a expirat încă o data, contractul nu s-a semnat nici acum cu câștigătorul.
    De ce? Cine asteaptă după cine? Strabag după CNAIR sau CNAIR după Strabag?

    De asemenea, vă rog să faceți demersuri pentru scoaterea la licitatie a legăturii rămase dintre A3 și viitoarea A8, respectiv tronsonul dintre Ungheni (A3) și Acățari (aflat deja pe traseul A8). E vorba de un lot scurt ce ar servi ca și o centură de sud a zonei metropolitane Tg-Mureș și ar scoate traficul greu din 8 localități de tranzit pe ruta Ungheni - Sighisoara. Atașez și o poză explicativă: https://i.imgur.com/FFcLfYU.png

    Mulțumesc.
  • LEA (Marţi, 28 aprilie 2020, 15:36)

    cititor9 [utilizator]

    1.De ce e atat de greu/complicat sa rezolvati problemele cu relocarile LEA pe Sebes-Turda dupa atatia ani?
    De ce nu-si asuma responsabilii de proiecte o decizie?
    2.De ce sunt transmise atat de greu clarificarile cerute de constructori la licitatiile in desfasurare? E o problema de competenta? Se incearca rezolvarea?
    3.De ce in pofida lipsei de performanta a companiei, bugetul de salarii a crescut de la an la an semnificativ?
  • Autostrada Brasov - Bacau (Marţi, 28 aprilie 2020, 15:36)

    Dan Corolea [anonim]

    Care este in prezent situatia proiectului autostrazii Brasov Bacau?
    https://www.e-licitatie.ro/pub/procedure/view/100077483/
    Exista contestatii la licitatia pentru realizarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic? Pana cand se pot depune contestatii pentru aceasta licitatie?
    Cand estimati ca se va semna contractul pentru SF-ul si PT-ul acestui proiect?
  • Pod Braila - drumuri de legatura (Marţi, 28 aprilie 2020, 15:53)

    octavian.m [utilizator]

    1. Desi vedem ca se lucreaza la podul propriu-zis, nu se vorbeste despre cealalta componenta a proiectului, si anume cei 21 de km de drumuri de legatura catre pod.
    Au fost anulate si relansate mai multe licitatii pentru relocarea utilitatilor, pana la urma s-a contractat doar proiectarea relocarii retelelor de apa si electrice/telefonie.
    Ce se intampla cu relocarea retelelor de gaze? S-a reusit semnarea unui contract pentru relocarea acestora?
    Pentru executia propriu-zisa a relocarilor de utilitati se vor organiza alte licitatii sau se va ocupa CNAIR, in regie proprie?

    2. Pasajul de la Drajna, pe DN21, peste calea ferata Bucuresti-Constanta.
    Studiul de Fezabilitate a fost predat anul trecut, in octombrie. Cand se va scoate la licitatie proiectarea si executia acestui pasaj?
  • Buna ziua (Marţi, 28 aprilie 2020, 16:02)

    Alexandru Gheorghe [anonim]

    Buna ziua despre autostrada nordului petea-satu mare-botosani in ce stadiu e ?De ce nu se reabiliteaza drumurile care duc spre punctele de trecere a frontierei pentru ca straini isi fac o impresie foarte proasta cand vad starea drumurilor la intrare in tara , se i-a in calcul schimbarea panourilor rutiere mai ales pe DN-uri panourile alea cu sageti care de multe ori sunt doborate de vant trebuie sa luati exemple de la germani , austricieci etc.. , de ce pe autostrazile din Romania avem doar spatii de servicii de scurta durata si nu de lunga , multi dintre noi vrem sa mancam la un restaurant sau sa cumparam lucruri dar nu avem unde . De ce nu aduceti specialisti straini pentru a face o evaluare a starii tehnici a drumurilor din Romania si ei sa vina cu sugesti si sa le aplicati ? Despre autostrada sudului Lugoj-Craiova in ce stadiu e ? Autostrada Iasi- ungheni si podul peste prut in ce stadiu? Sper sa puteti sa imi raspundeti la toate intrabarile Va Multumesc
  • A3 Sibiu-Brasov (Marţi, 28 aprilie 2020, 16:18)

    Dan Corolea [anonim]

    Cand se vor scoate la licitatie tronsonul de autostrada A3 Brasov-Fagaras?

    De asemenea cand se vor scoate la licitatie tronsoanele din Autostrada Sibiu-Fagaras? S-a receptionat studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Fagaras?
  • loturile 1 si 2 centura nord bucuresti (Marţi, 28 aprilie 2020, 16:19)

    Mr.Robot [utilizator]

    Care este stadiul proiectarii loturilor 1 si 2 din centura Bucuresti nord? Pe siteul CNAIR apare stadiul de proiectare. Sunt bani pentru expropieri? Vor incepe executia anul acesta?
  • Autostrada Comarnic - Brasov (Marţi, 28 aprilie 2020, 16:50)

    Dan Corolea [anonim]

    Ce demersuri s-au facut in ultima perioada pentru autostrada Comarnic - Brasov? Care va fi strategia de realizare a acestei autostrazi?
    Se pregateste aplicatia pentru accesarea de fonduri europene cel putin pentru reactualizarea SF-ului?
  • autostrada sau drum expres (Marţi, 28 aprilie 2020, 17:29)

    Dumitrescu Cosmin Viorel [anonim]

    Buna ziua!
    Sunt plecat de cativa ani in Occident si am vazut ce inseamna sa ai autostrazi, trenuri, metrou ,aeroport in general infrastructura de transport.In anii 90 domnu Basescu ne-a spus ca Romania nu are nevoie de autostrazi pentru ca nu avem trafic de autostrazi si nimeni nu l-a contrazis. era si normal pentru ca atunci aveam mai multe carute decat autovehicule. Au trecut anii, am trimis sute de mii de oameni acasa cu salarii compensatorii si nu am facut nimic. Mai grav ,o parte din ceea ce am facut am facut la misto(centura Bucuresti).
    Am citit in ultimile zile ca aveti o mare dilema : sa faceti autostrada sau drum expres in Moldova.
    INTREBARE:
    Nu ar fi mai normal ca in momentul cand proiectam o autostrada sa ne gandim ca peste 10,20,30 de ani o sa fie nevoie sa o facem cu 3 sau poate chiar cu 4 benzi si este mai economic sa o gandim de la inceput in acesta directie(expropiere,noduri rutiere, pasaje, etc)? Nu trebuie decat sa vedem cum au evoluat lucrurile in vest si sa COPIEM. Nu trebuie sa inventam nimic
  • Drum expres Galati-Braila, Braila-Buzau/Focsani (Marţi, 28 aprilie 2020, 18:14)

    Sufleu [utilizator]

    Buna ziua.

    1. Care e stadiul licitatiei de lucrari pentru drumul expres Braila-Galati? Cand anticipati ca va fi adjudecat contractul de lucrari si vor incepe efectiv lucrarile?

    2. Care e stadiul licitatiei pentru studiu de fezabilitate si proiect tehnic pentru legaturile la nivel de drum expres intre Braila si viitoarea A7, respectiv Braila-Buzau si Braila-Focsani? Nu considerati ca ar trebui urgentata procedura astfel incat viitoarea A7 sa realizeze conexiuni moderne cu cea mai populata zona din partea de est a Romaniei cat si cu viitorul pod de la Braila?!

    3. Ocolitoarea Galati (asa-zisa centura mare), care e in licitatie in acest moment, are rolul de a face legatura intre frontiera Romaniei cu Moldova si Ucraina, pe de o parte, si podul Braila/Bucuresti, prin viitorul drum expres Galati-Braila si respectiv viitorul drum expres Braila-Buzau. Care este ratiunea pentru care centura ocolitoare a Galatiului, practic continuarea unor drumuri expres pana la frontiera cu Moldova si Ucraina, a fost conceputa la nivel de drum national 1x1?! Se poate repara ceva in acest moment, avand in vedere ca punctul de frontiera Giurgiulesti e un impportant punct de tranzit de marfa si persoane intrefostul spatiu sovietic si Romania/UE si Turcia?!

    Va multumim pentru amabilitatea de a raspunde la intrebari.
  • A7 - intersectii deficitare la Tisita si Adjud! (Marţi, 28 aprilie 2020, 19:21)

    mva [utilizator]

    Buna ziua!

    Avand in vedere ca intersectiile A7 cu DN 24 (zona Tisita) si DN 11A (Adjud) sunt deficitare si necesita o reconfigurare veti tine cont de punctul de vedere argumentat al asociatiei Moldova Vrea Autostrada (adresa trimisa la CNAIR in 27.04.2020)?
    1. Consideram ca din moment ce s-au prevazut noduri rutiere de tip trefla in zone cu trafic inferior intersectiilor de la Adjud si Tisita cum este cazul intersectiilor cu DN 1D si la sud de Mizil-zona Baba Ana, Moldova necesita intersectii adecvate traficului, realitatii teritoriale si intereselor regionale! Traficul crescut dinspre cea mai mare vama din Estul Romaniei (Albita) necesita un acces direct catre A7!

    2. Nodul Adjud trebuie reconfigurat deoarece risca sa nu poata fi utilizat lotul de la Adjud avand in vedere ca descarcarea traficului este la mai putin de 500 m de trecerea la nivel cu magistrala de cale ferata dubla si electrificata M 500!
    Info despre propunerea MVA : https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23939823-harta-autostrada-a7-dx5-moldova-traseu-focsani-tisita-noduri.htm

    Va multumim!
  • A8 - proiect vital pt MOLDOVA! (Marţi, 28 aprilie 2020, 19:30)

    mva [utilizator]

    Buna ziua!
    Avand in vedere ca in 03.2020 s-a convenit un calendar de implementare pt A8 avem urmatoarele intrebari:
    1. Ce solutii a identificat CNAIR pt deblocarea proiectului in zona Miercurea Nirajului? Este cunoscut faptul ca la Miercurea Nirajului exista 2 doleante: a) mutarea aliniamentului autostrazii ce se suprapune peste constructii si b) relocarea unui nod rutier

    2. Cand se va lansa in SICAP (va rugam precizati luna acestui an) licitatia pe FIDIC ROSU de SF+PAC+PTE pt tronsonul VO Iasi-Letcani-Tg. Neamt (78,3 km)?

    3. Ce se intampla cu sectorul Iasi-Ungheni din moment ce avem 1 oferta pt licitatia de revizuire SF? Se declara neconforma oferta si se relanseaza o noua licitatie pe Fidic Rosu?

    4. Cand se valideaza de către ANAP și se încărca in SICAP lucrarile de Proiectare Tehnica+Executie la podul de la Ungheni? Va rugam precizati luna si anul!
  • 3 intrebari (Marţi, 28 aprilie 2020, 21:09)

    ..13 [utilizator]

    1. cat costa in medie un kM de autostrada? care este valoarea minima si cea maxima per KM si unde s-au inregistrat aceste valori?

    2. Cate SF de autostrazi sunt gata si pregatite pentru a fi finantate? Cati Km in total? care este costul mediu si valorile extreme estimate? In cat timp ar putea incepe lucrarile pentru cele care au deja finantarea asigurata? Care este ritmul anual de crestere de km de autostrada?

    3. cat din PIB-ul 2019 ar trebui alocat anual pentru a lucra continua la finalizarea lucrarilor incepute si pentru a redeschide noi trasee? In conditii ideale - cu o finantare asigurata in valoarea precizata de Dvs. cam cati Km s-ar putea realiza estimativ, anual?
  • Contracte nou semnate din Noiembrie 2019 (Marţi, 28 aprilie 2020, 22:22)

    Dan Leiden [utilizator]

    1) Din Noiembrie 2019 de cand avem un nou Guvern, nu s-a semnat nici macar un contract nou de autostrada.

    E adevarat s-au mai lansat la licitiatie unele/s-au raspuns la clarificari, insa concret deocamdata niciun contract nou.

    2) Ce masuri de imbunatatiri ati adus sau veti aduce pentru intarirea capacitiatii administrative de la nivelul CNAIR, mai ales in:

    - ceea ce priveste comisiile de evaluare si numeroasele intarzieri in anuntarea castigatorilor de contracte;

    - capacitatea de implementare a bugetului anual al CNAIR: uneori sunt alocate sume mult mai mari prin Legea Bugetului, urmand ca executia efectiva sa fie semnificativ mai mica.
  • intrebare retorica (Marţi, 28 aprilie 2020, 22:41)

    Miky113 [utilizator]

    1 ce rol are CNAIR in afacerea autostrazile ?!
    1.1 este reprezentantul beneficiarului: Statul Roman ?
    1.2 cum supervizeaza lucrarile ? (respectare termene, grafice executie, management de proiect, videoconferinte, penalitati)
    1.3 cum face rost de subcontractori ? (e plina tara de santiere PNDL, in detrimentul autostrazilor)
    1.4 cum plateste, cazeaza, recompenseaza subcontractorii ? (exista fonduri de garantare, hotele post carantina, vauchere, bani)
    1.5 cum rezolva aberatiile sistemului ?(stalpul de la Alba Iulia Nord, gandacul cafeniu)
    1.6 cum indreapta autostrazile ?( ar fi bine in faza de SF, si nicidecum ulterior precum bucla Focsaniului)
    1.7 cand cumpara o foreza pentru tunelat ?(poate se face disponibila cea din Drumul Taberei )
  • Autostrada Unirii A8- Ungheni-Iasi-Targu Mures (Marţi, 28 aprilie 2020, 23:26)

    gregoriana [utilizator]

    - In contextul in care cetatenii cer imperativ constructia A8, in situatia in care exista o lege promulgata de actualul Presedinte (291/2018) si in conditiile in care Comisia Europeana a stabilit in negocierile cu Statul Român, ca autostrada A8 este obiectivul prioritar in dezvoltarea retelei de transport rutier (TEN T Core)de interes european ca legatura Est-Vest, cum ati putea explica intarzierea demararii constructiei acestei autostrazi: tergiversare/lipsa de expertiza/ lipsa de vointa politica?

    - Ce anume puteti face dvs pentru a garanta urgentarea constructiei acestei Autostrazi A8?

    - Cand estimati ca va fi lansata licitatia pentru Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic al fostulului tronson destinat PPP ului (Letcani-Soci/Pascani)?

    - Cand se angajeaza si ce garantii ofera institutia dvs ca moldovenii vor avea A8 finalizat?
  • finantare europeana A8 (Marţi, 28 aprilie 2020, 23:33)

    gregoriana [utilizator]

    In iunie 2018, asociatiile civice pentru infrastructura au facut o vizita la institutiile UE, in care Comisari si Parlamentari europeni au contrazis zvonurile politice cum ca aceasta autostrada A8 nu este finantabila european; mail mult, Comisarul pt dezvoltare regionala a avertizat ca cererea pentru finantarea A8 trebuie depusa de autoritatile romane inainte de sfarsitul lui 2020, pentru a fi siguri ca se exploateaza oportunitatea finantarii europene, in doua exercitii financiare diferite (2014-2020; 2021-2027).
    Cum veti reusi sa va incadrati in aceste termene si care sunt urmatorii pasi pe care urmeaza concret sa ii parcurgeti, in directia accesarii fondurilor europene pt A8? Va reamintim ca teza imposibilitatii finantarii europene este una neadevarata, combatuta chiar de decidentii europeni.
  • A8: ? primul km& posibilitate Chisinau-Tg Mures (Marţi, 28 aprilie 2020, 23:45)

    gregoriana [utilizator]

    Fenomenul implicarii civice pentru autostrazile Moldovei a fost unul de proportii; marsurile motorizate, demonstratiile din strada si primul metru de autostrada s-au "intamplat" in Moldova, pentru ca efectiv regiunea intreaga (si la Est si la Vest de Prut) este izolata de restul de Romaniei si de Europa. Dovada interesului Uniunii Europene pentru constructia Autostrazii Unirii A8 cu fonduri europene, este demonstrata inclusiv de disponibilitatea acestora de a finanta A8 si pentru segmentul Ungheni- Chisinau.
    Cum colaboreaza Romania cu Chisinaul si cu Bruxelles ul penntru proiectul realizarii A8?
    Cand vor avea moldovenii sansa sa conduca pe primul kilometru de autostrada?
  • Sud-istii nu vor sa avem autostrazi - Bucovina! (Miercuri, 29 aprilie 2020, 8:19)

    Entiu [utilizator]

    Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei.
    Toate proiectele sunt focusate pe Sud.
    Pentru Moldova nu se gasesc niciodata fonduri ca, deh, nu-s bani!
    Bucovina este lasata mereu in saracie, pentru ca moldovenii sunt blegi si tac!
  • Prioritate zero (Miercuri, 29 aprilie 2020, 8:31)

    uau [utilizator]

    Autostrada A1, doua intrebari:
    1.Segmentul Marginea-Holdea,de ce nu va concentrati toate resursele si puterea pentru a duce la final un proiect mare (Nadlac-Sibiu)
    2.Lotul 3 din A1, Ilia-Holdea,a fost dat in folosinta in decembrie 2019 cu restrictii de viteza si tonaj.
    Aceste restrictii au fost impuse pentru a remedia anumite probleme, dupa patru luni ce ati facut pentru a ridica aceste restrictii.

    Rezolvati urgent aceste doua probleme pentru a finaliza acest proiect, aveti exemplul recent COVID-19, daca autostrada A1 era finaliata,tranziul s-ar fi facut mult mai usor, iar pentru tranzitul de mare tonaj este un IMPEROS NECESAR.
  • VO Barlad! (Miercuri, 29 aprilie 2020, 8:41)

    mva [utilizator]

    Buna ziua!
    Saptamana aceasta avem OK de la CTE CNAIR pt VO Barlad? Se asteapta avizul CTE CNAIR pt VO Barlad in vederea eliberarii AC pt VO Barlad!
    Ulterior in cate zi/saptamani preconizati ca se va elibera OIL (Ordin de Incepere a Lucrarilor) pentru VO Barlad?
    Din luna martie, aprilie si acum vine si luna mai se asteapta intelegerea si implicit acceptul CNAIR pentru solicitarile antreprenorului general din jud BT!
    VO Barlad impreuna cu VO Bacau sunt cele mai necesare, dorite si utile centuri ocolitoare din Moldova!
  • Timisoara-Deva??? Moldova??? (Miercuri, 29 aprilie 2020, 9:08)

    Adrian Pîrcălabu [anonim]

    1. Cand va fi terminata autostrada Timisoara Deva? Ma refer evident la acel ciot ramas de cativa km (Margina„Cosesti).
    2. In ce an considerati dvs. ca Moldova va fi legata lcu o autostrazile de Transilvania?
  • Care e stadiul Pasajului Domnesti? (Miercuri, 29 aprilie 2020, 9:32)

    DeliaMihalache [utilizator]

    Care este stadiul lucrarilor la Pasajul Domnesti? Care e stadiul exproprierilor? Vi se pare normal ca licitatia pentru aceste lucrari sa fie finalizata in 2017 (dupa 2 ani!) iar acum, in 2020, sa se lucreze pe doar 1 sfert din suprafata santierului? Ce veti face pentru a urgenta aceasta lucrare vitala pentru zona de vest a capitalei? Multumesc.
  • Autostrada Cluj -Borș (Miercuri, 29 aprilie 2020, 9:52)

    aldamar [utilizator]

    Care este stadiul autostrăzii Cluj -Borș ?
  • termene (Miercuri, 29 aprilie 2020, 9:53)

    dgf [utilizator]

    Buna ziua,

    Intr-o discutie amicala si neoficiala cu un reprezentant Porr, s-a afirmat ca tronsonul Sibiu-Boita se putea realiza intr-un an. Care este parerea dvs ? Fara sa fiu specialist, cred ca 2 ani pentru constructia unui tronson de 13 Km fara mari probleme este foarte mult la nivelul tehnologig prezent.

    De ce nu reziliati contractele cu cei care prezinta mari si repetate intarzieri ? Eu nu sunt deacord, dar multi romani cred ca motivul sunt spagile / cadourile primite de la constructori. Nu-mi aduceti ca argument timpul pierdut cu relicitarea, care se poate face rapid (vezi cazul Colas pe A2). Chiar daca s-ar pierde cateva luni, un alt construcor ar termina mai repede tronsonul Turda-Chetani.

    Multumesc,
  • A13 Bacău - Brașov? (Miercuri, 29 aprilie 2020, 10:32)

    Ovidiu Andrei [anonim]

    Bună ziua.

    Având în vedere că se lucrează intens la centura Bacăului (parte din A7), o continuare firească ar fi și continuarea acesteia spre Brașov (în paralel cu restul A7 spre Ploiești), pentru legarea Moldovei de Transilvania.
    Știu că este în acest moment este semnat contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectare pentru A13. Aveți în vedere și licitarea/desemnarea constructorului pentru această autostradă, chiar dacă în paralel se fac demersuri și pentru A10 Iași - Tg. Mureș?
    Întreb, deoarece există informații că această variantă ar fi de preferat să se facă chiar mai repede decât A10, având în vedere că este mai scurtă, prin zone mai accesibile, și deci va fi mai ieftină și mai rapid de realizat!

    Mulțumesc anticipat.
  • Nod A3 Chetani progres insuficient (Miercuri, 29 aprilie 2020, 10:45)

    Vasile M [utilizator]

    Buna ziua,
    Pe tronsonul Iernut -> Chetani, constructorul (Astaldi) are progres bun, si va termina autostrada in iulie/august 2020, dar pe Nodul de la Chetani nu prea lucreaza Straco.(trec destul de des prin zona ca sa vad progresul la Astaldi, si lipsa de activitate la Straco)
    Cum se va face nodul de la Chetani, astfel incat sa se deschide bucata de autostrada de la Iernut -> Chetani?
    Multumesc,
    Vasile
  • A7 (Miercuri, 29 aprilie 2020, 11:07)

    Ionut F. [utilizator]

    Care este rolul cocoasei de la Focsani in Aututostrada A7?

    De ce este Bucuresti - Ploiesti de asemenea cu 16 km mai lung pe A3 decat pe DN1? (63 vs 79).

    Credeti ca timpul si benzina pierdute de milioane de romani merita sacrificate pentru niste interese locale?
  • Valea Prahovei (Miercuri, 29 aprilie 2020, 11:09)

    LebadaNeagra [utilizator]

    A existat un proiect cu autostrada Comarnic - Brasov direct pe firul Vaii Prahovei : devastator, pur si simplu.

    Avem vreo speranta ca traseul real care va fi utilizat sa fie sus pe Muntii Baiului? (avantajele economice ale acestui traseu sunt uriase; cred ca si dpdv ecologic impactul este mai mic)

    Sa retinem va rog ca Valea Prahovei este deja abuzata prin construirea micro-hidrocentralelor care deseori lasa Valea complet fara Prahova.

    Multumesc, sanatate si spor la treaba!
  • IPTANA Bucuresti (Miercuri, 29 aprilie 2020, 11:28)

    prompt [utilizator]

    Buna ziua,
    Dupa cum se stie, majoritatea specialistilor in infrastructura de transporturi din Romania au trecut pe la IPTANA Bucuresti aflata azi in insolventa ,,multumita" politcii catastrofale in domeniu a tandemului Ponta-Sova dupa 2012. In prezent pentru institutie se preconizeaza un plan de reorganizare pentru salvarea de la faliment. As dori sa va intreb daca CNAIR se va implica in sprijinul planului de reorganizare.
    Multumesc
  • se poate face ceva pt urgentare autostrazi Moldova (Miercuri, 29 aprilie 2020, 11:38)

    marx7 [utilizator]

    Ce se poate face pentru urgentare autostrazi Moldova?
    Daca proiectul centurii Bacaului a putut sa evolueze asa de repede, se poate colabora mai usor pe mai departe cu acelasi/aceleasi constructor, daca tot da dovada de bune practici si eventual livrarea lucrarii la timp sau inainte de timp?
  • CENTURA OCOLITOARE BARLAD (Miercuri, 29 aprilie 2020, 12:00)

    Noriega [utilizator]

    iNTREBARE: in ce stadiu se afla varianta ocolitoare a Mun. Barlad, care va face parte din drumul E 581, catre R. Moldova?
    De vreo 10 de ani, diferite administratii locale + guverne au tot promis ca vor construi aceasta centura ocolitoare, astazi tot traficul trecnad prin oras, la 1-2 metri de locuinte. Se zguduie chiar blocuri adiacente, cu 8 etaje!
    Chiar L. Orban, cand era ministrul transporturilor, promisese aceasta centura. Au trecut multi ani, scuze au fost ba ca la CJ Vaslui era o conducere de o culoare politica, primarul avea alta culoare (desi mult timp au fost ambiele entitati de la PSD), acum primarul e de al PNL, CJ tot PSD, guvernarea e PNL...
    E vreo sansa sa inceapa sa fie zgariat macar 1 m patrat anul acesta, in vederea inceperii constructiei?
  • 3 intrebari (Miercuri, 29 aprilie 2020, 12:14)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Buna ziua,
    1. Când putem circula pe Autostrada Deva - Lugoj?
    Aici mai e un tronson nefacut si unul cu restrictii ceea ce mentine calvarul.
    2. La viitoarea Autostrada a Moldovei nu ar fi necesar ca Adjud sa fie placa turnantă spre:
    - Onesti- Tg. Secuiesc -Brasov si sa preia traficul dinspre / spre Nădlac,
    - Adjudul vechi- Podu Turcului- Bârlad pentru ca sa preia traficul din Moldova de Est si sa nu se duca tot traficul la Tisita.
    Plus ca e mai scurt prin Podu Turcului.
    Alfel spus Nu ar fi necesar modernizarea expresă a acestor doua drumuri SIMULTAN SAU INAINTE DE A7?
    3. Daca se fac aceste drumuri cum vedeti traficul din Ploiesti spre Autostrada A7?
    Ca sa plec din Ploiesti spre Bacau- Suceava trebuie sa merg spre Bucuresti sa ies spre Dumbrava nu pare fezabil ca e mare ocol.
    Nu se poate o bretea din Autostrada care ar fi de la Comarnic si sa iasă spre Mizil?
    Se pare complicat sa merg din Plouesti spre Bucuresti 20 km si încă 80 km de ocol sa ajung la Mizil!
  • Siret-Pascani (Miercuri, 29 aprilie 2020, 13:41)

    Ion009 [utilizator]

    Buna ziua,

    pentru ca exista un drum PanEuropean care leaga traficul de marfuri din Polonia si Ucraina de Romania si Bulgaria (ruta Varsovia - Lviv - Cernauti - Siret) puteti sa ne confirmati ca tronsonul Siret-Pascani al autostrazii A7 nu va fi din nou discriminat si va avea acelasi regim(autostrada si nu drum expres) ca tronsonul Pascani-Pitesti?
    Amintesc ca administratia de la Bucuresti a construit drumul E85 cu doua benzi doar pana la Roman.

    Multumesc!
  • perdele forestiere (Miercuri, 29 aprilie 2020, 13:43)

    Dumitrescu Cosmin Viorel [anonim]

    De ce nu se ia in calcul la proiectare si plantarea perdelelor forestiere?
  • A3.COMARNIC BRASOV .SI A1 ...L2 ZONA TUNELURI (Miercuri, 29 aprilie 2020, 13:49)

    Rufius-Dieter Stefani [anonim]

    1 de ce nu se incearca ....pe autostrada ...A3...finatarea din fonduri europene a autostrazi ...in zonele unde sunt orase si statiuni ....ca centuri ocolitoare in dreptul localitatilor Sinaia, Busteni ,Azuga, Predeal ,.... iarasi o zona aglomerata pe DN1 este in dreptul localitati...Campina ...aici ce se face

    2 problema MAJORA pe care nu ati abordata ....este zona tunelutilor de peA1 .. lotul 2 LUGOJ DEVA ...si excrabilul DN68...in aceasta perioada a pandemiei se puteau aduce minime inbunatatiri de reasfaltare la o calitate mai buna a acestui dn 68.....iar despre licitatia tunelurilor ce ne puteti spune ....

    va multumesc...
  • A Doua Intrebare Autostrada Nordului (Miercuri, 29 aprilie 2020, 14:30)

    Ion009 [utilizator]

    Buna ziua,

    vorbeati despre prioritati si vreau sa amintesc ca Romania are in prezent peste 800 km autostrazi in Ardeal si Muntenia si 0 km in MOLDOVA.
    Nu credeti ca aceste prioritati ar trebui sa plece din Moldova?
    Autostrada Nordului ar scoate din izolare Bucovina si Maramures, doua provincii care deja contribuie enorm pe plan turistic, asa izolate cum sunt.

    Intrebarea e: Autostrada Nordului de ce e privita ca fiind in plus, cand ar trebui sa fie o prioritate, legand si ea Moldova de Ardeal pe o ruta mult mai ieftina?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by