Lotul 1 al autostrăzii A10 Sebeș - Turda se numără printre secțiunile care, pe hârtie cel puțin, ar trebui să fie gata la finalul anului. Totuși, stadiul în teren și mobilizarea mai redusă a constructorului face puțin probabilă deschiderea celor 17 km de autostradă. „Aș merge mai degrabă pe 60% șanse de deschidere”, a recunoscut până și șefa Companiei de Autostrăzi, Mariana Ioniță, într-un interviu pentru HotNews.ro.

Intersectia A10 - A1 de la SebesFoto: Captura YouTube

Constructorul de pe acest lot, Impresa Pizarotti, anunța înainte de Paște că termenul de finalizare a lotului rămâne 30 noiembrie 2020. DRDP Cluj avertiza însă că, dacă firmele de construcție nu vor lucra în două schimburi, volumul lucrărilor rămase de executat va face imposibilă deschiderea în acest an.

Până și șefa CNAIR e rezervată în a mai înainta tronsonul drept unul care să fie gata la final de an și dă mai degrabă 60% șanse de deschidere:

  • „Pe Lotul 1 avem de 2-3 ori pe săptămână discuție cu reprezentanți ai societății Impresa Pizzarotti. Am avut o discuție săptămâna trecută și cu conducerea din top a firmei din Italia. Le-am spus că este vital ca acest proiect să se închidă - nu mai avem posibilitatea susținerii financiare a unui proiect care intră de ani de zile prin toate bugetele.
  • Mă uit și pe mobilizarea pe care o au constructorii. Pe Lotul 1 fără o mobilizare minimă de circa 500 de persoane și câteva sute de utilaje nu au cum să termine. Ei ne comunică zilnic, numărul de muncitori și utilajele. Încă sunt foarte nemulțumită de numărul acesta. Directorul general al companiei din Italia mi-a promis că imediat la început de mai va transmite companiei din România o sumă de bani. Noi suntem cu plățile la zi. Pentru a mări efectivul de muncitori și utilaje.
  • Mi-e teamă să vă spun sigur acum că terminăm în data de 30 noiembrie. Aș merge mai degrabă pe 60% șanse de deschidere.”

---

A10 Sebes - Turda - Lotul 1 - 17 km - de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000)

Valoare: 541.739.137 lei

Constructor: Impresa Pizzarotti

Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014

Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016

Deschidere posibilă: Q1-Q2 2021

Stadiu fizic / stadiu financiar (aprilie 2020): 84,6% / 71,48%

Într-o serie de filmări noi din dronă se poate observa cum volumul de lucrări rămase de executat este unul destul de mare, iar mobilizarea în teren a constructorului încă este departe de a fi la cote maxime.

Nodul rutier de la Sebeșeste cea mai complexă lucrare de pe acest lot - presupune multiple rampe și pasaje care să unească autostrada A10 cu autostrada A1, dar și cu drumul național DN1 în zona Lancrăm.

Nodul rutier presupune trei mari pasaje peste actuala autostradă, două pasaje peste calea ferată din zonă, precum și un pasaj peste râul Sebeș și DN1/E81 în zona Lancrăm.

Nodul rutier de la Sebeș este al doilea nod rutier de acest tip din țară, cu un astfel de grad de complexitate. Primul a fost cel din celălalt capăt al A10, din zona Turda, unde lotul 4 al autostrăzii Sebeș - Turda s-a racordat la A3 Câmpia Turzii - Gilău și la drumul național DN1 din zonă.

Viitorul nod rutier A1-A10-DN1 - o captură din harta proiectelor realizată de către Aosciația Pro Infrastructura (poate fi accesată aici) cu traseul A10 și intersecția cu A1 și DN1 (click pentru mărire):

---

Vezi și: VIDEO Ce autostrăzi ar putea să se finalizeze 100% anul acesta