Proiect pilot pe autostrăzi: săgeți marcate pe carosabil pentru ca șoferii să țină distanța de siguranță între mașini

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Săgeți de marcare a distanței de siguranță pe Autostradă
Foto: CNAIR
Pe autostrăzile din România ar putea apărea un nou tip de marcaj rutier: săgețile de avertizare pentru păstrarea distanței de siguranță între mașini. Compania de Autostrăzi va demara un proiect pilot care presupune trasarea unor săgeți executate din marcaje rutiere cu o distanță între ele de 75-100 metri, pe care participanții la trafic trebuie să o respecte pentru a micșora riscul de ciocnire între autovehicule atunci când vehiculul din față frânează.

"Având în vedere că Romania se situează pe ultimele locuri din Europa privind siguranța rutieră, prin înregistrarea unui număr sporit de accidente grave soldate cu victime, CNAIR are numeroase inițiative și proiecte pilot preluate din experiența altor țări cu rezultate pozitive în siguranța circulației, pentru a putea reduce numărul de accidente rutiere. Astfel, în Consiliul Interministerial de Siguranță Rutieră a fost prezentată în luna februarie o idee privind implementarea unei soluții pentru asigurarea unei distanțe de siguranță între autovehicule, atunci când acestea se deplasează în coloană pe drumuri de mare viteza", transmite CNAIR.

Soluția presupune trasarea unor săgeți executate din marcaje rutiere cu o distanță între ele de 75-100 metri, pe care participanții la trafic trebuie să o respecte pentru a micșora riscul de ciocnire între autovehicule atunci când vehiculul din față frânează.

Aceste marcaje vor fi presemnalizate cu indicatoare rutiere care indică participanților la trafic distanța de siguranță necesară. Indicatoarele vor fi amplasate la o distanță aproximativă de 500 metri unul de celălalt.

„Pentru implementarea acestei soluții, CNAIR a promovat la ASRO (ASOCIAȚIA DE STANDARDIZARE ROMANIA) machetele panourilor de semnalizare în vederea introducerii acestora în standardele românești de siguranța circulației. După aceea, vor fi demarate consultări tehnice și avizări cu Poliția Rutieră în vederea implementării pe teren a lucrărilor necesare”, mai informează Compania.

Proiectul face parte dintr-un pachet de măsuri care răspund politicilor Uniunii Europene de creştere a siguranţei pe reţeaua de transport rutieră din statele membre.

„Este un proiect pilot care are rolul de a identifica măsurile care să determine desfășurarea transportului rutier în siguranță. Se are în vedere consultarea opiniei publice printr-o mediatizare și o informarea riguroasă a participanților la trafic. În final, în funcție de rezultatele obținute privind reducerea numărului de accidente, proiectul poate fi promovat pentru legiferare în cadrul OUG 195 (LEGEA CIRCULAȚIEI RUTIERE)”, mai declară Compania.

Vezi și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


9145 vizualizari

  • +12 (30 voturi)    
    sageti ne trebuie? (Luni, 4 mai 2020, 11:00)

    Mircea1978 [utilizator]

    N-ar fi mai bine sa faceti mai multe autostrazi, sa reparati cele existente si sa nu mai faceti cai verzi pe pereti?
    • -3 (9 voturi)    
      La depășire ce faci? Vai fi la 1 săgeată distanta. (Luni, 4 mai 2020, 12:01)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      Vezi:
      https://www.youtube.com/watch?v=05sRd6B1hBc

      Marcajele aceste se numesc "Keep apart two chevrons".
      Daca ai 2 săgeți fata de cel din fata iar cineva te depășește și intra pe banda ta, atunci te afli la doar o săgeată de noul venit. Este necesar sa încetinești.
      Ar trebui sa lași patru săgeți ca sa dai posibilitatea altuia sa intre în fata ta, total regulamentar. Prea mult. Impractic.

      Se ajunge la situații ridicole când niște smecheri tot intra înaintea ta și tu mereu trebuie sa încetinești deoarece tu ai obligația sa păstrezi distanta regulamentara (doua săgeți) fata de cel din fata.
      • -2 (6 voturi)    
        E pentru siguranta ta. Nu vad ridicolul. (Luni, 4 mai 2020, 12:56)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

        Daca se baga in fata ta incetinesti. De fel daca vezi idioti in trafic e recomandat sa incetinesti. Daca face careva semn cu farurile in spate poti sa incetinesti pana ii trece.
        • 0 (2 voturi)    
          eu zic sa faca sageti reale (Luni, 4 mai 2020, 23:30)

          Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          de otel, ascutite bine..

          In rest, exista lege si cu limita de viteza, tot ca sa nu faci accidente, dar cine o respecta? Vor respecta berbecii cu bolizi de sute de cai care baga 200+ pe autostrada indicatiile sagetilor?
    • +2 (8 voturi)    
      da, ne trebuie (Luni, 4 mai 2020, 12:21)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      Pentru ca multi nu respecta distanta sau merg la intimidare. In ambele cazuri ar trebui lasati fara sume considerabile de bani si permise.
      • +6 (8 voturi)    
        E mai degraba o campanie de informare (Luni, 4 mai 2020, 13:25)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        pentru soferii normali, deoarece cei care nu respecta azi nici o lege rutiera nu se vor sinchisi nici la sageti. Chiar si asa cateva accidente in minus/an vor aduce destul beneficiu economic pentru a-si justifica vopseaua.
    • 0 (0 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 5 mai 2020, 5:56)

      [anonim] i-a raspuns lui Mircea1978

  • +7 (25 voturi)    
    Ideea e buna si veche in alte state. (Luni, 4 mai 2020, 11:02)

    Lok [utilizator]

    Putina lume stie ca pentru a opri o masina in conditii optime de la 130km/h iti trebuie 65m distanta de franare. Daca adaogi si timpul de reactie ajungi usor la 80-120m. Daca conditiile nu sunt favorabile de la vreme sau masina atunci chiar 200m nu este ceva ireal.
    • +2 (4 voturi)    
      da (Luni, 4 mai 2020, 15:54)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      asta pentru ca oamenii sunt obisnuiti sa franeze de la viteze mici, cu franele reci. Prind foarte bine daca sunt reci. Dar cum zici tu, de la 130 pana la 80 se incalzesc foarte tare, iar de la 80 la 0 te uiti ca prostul cum nu se opreste desi tii frana.
      • 0 (0 voturi)    
        Nu are legatura cu obisnuinta. (Marţi, 5 mai 2020, 13:27)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui I

        Forta maxima de franare nu este data de placutze si disc ci intre cauciuc si sosea. Franele in conditii optime sunt proiectate pentru a face usor fata la o franare de la 130 la 0 si dezvolta o forta de franare mult peste cauciuc si sosea chiar si fierbinti. Problema de care vorbesti tu este doar in sportul de performanta unde sunt franari puternice si dese.
  • +15 (19 voturi)    
    . (Luni, 4 mai 2020, 11:02)

    stoenec1 [utilizator]

    Bine ati venit in secolul 20!
    • 0 (2 voturi)    
      ;) (Luni, 4 mai 2020, 15:54)

      I [utilizator] i-a raspuns lui stoenec1

      multumim! am votat pesedeu si udemereu si n-am mai avut timp de nimic :)))))
  • +14 (26 voturi)    
    Încă o oportunitate (Luni, 4 mai 2020, 11:04)

    fokerul [utilizator]

    de jaf din bani publici întrucât se va umbla la reţeta vopselii atat de mult încât probabil că marcajele vor fi trasate în final cu vopsea lavabilă.
    • 0 (4 voturi)    
      deci dupa tine putem sa nu mai facem marcaje deloc (Luni, 4 mai 2020, 18:59)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      Ca se fura la vopsea?
      • 0 (0 voturi)    
        Tu ai circulat vreodată (Marţi, 5 mai 2020, 8:34)

        fokerul [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        noaptea pe şosele patriei? Dacă da, ai văzut marcajele? Nu? Păi din ce cauză crezi că nu se văd? Nu cumva pentru că se umblă la calitatea vopselei? Ai priceput acum?
  • +8 (22 voturi)    
    ati descoperit apa calda (Luni, 4 mai 2020, 11:15)

    ggiiggii [utilizator]

    Tarile dezvoltate au sageti pe autostrada pentru a mentine distanta optima fata de masina din fata...de zeci de ani. Plus ca...acolo suni la polittie cand un idiot se posteaza la 2 metri in spatele tau la 130km/h.
    Sa vedem cum se implementeaza asta in Romania...unde toti cretinii pe autostrada se pun in spatele tau la 2m si 160km/h...si iti dau flashuri sa te dai...ca el este smecher si se grabeste.
    • -3 (11 voturi)    
      tot apa calda (Luni, 4 mai 2020, 11:50)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      Vorbesti de tarile in care banda de langa ax NU este considerata mostenire de la parinti si se merge pe banda 1 sau 2 daca sunt libere, indiferent de viteza pe care o ai? Asta o fi sapunu', probabil...
    • -1 (3 voturi)    
      Problema e ca la noi fiecare merge cu viteza lui (Luni, 4 mai 2020, 16:46)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      adica ce viteza vrea muschiu' lui, de obicei in functie de cat de "tare" e masina.

      In alte tari, esti pe un drum secundar de 90km/h, daca ala din fata merge cu 90km/h ( indicat e sa se mearga cu viteza apropiata de viteza maxima ), NU il depasesti, ci mergi la o distanta respectabila de el. Depasesti doar la nevoie, cand cel din fata merge mult prea incet. In felul acesta, sansa de accidente scade dramatic.

      Le noi, unde pe drumuri de 90km/h se merge si cu 150km/h, si in medie 110-120 km/h, normal ca la unul care merge legal se uita toti chioras si incearca sa il depaseasca, apoi se "fac" intre ei.
      La noi masinile nu pot merge una dupa cealalta, la distante de sute de metri, ca in alte tari, indiferent de cati cai au, fiindca pus si simplu ne lipseste cultura condusului, suntem disperati sa depasim, ne grabim "by default", chiar si cand mergem sa ne relaxam la munte.

      Pentru 5-10 minute in plus, la un drum de 1..2h, ne asumam riscuri enorme, atat pentru noi cat si ceilalti, doar ca sa ne justificam "brandul" masinii.

      La fel, pe autostrada ar trebui mers cu 130, nici mai mult, nici mai putin, in orice caz, pe acolo, in schimb, pe banda 1 sunt masini care merg cu 80, in timp ce pe banda a 2-a merg cu 150 sau mai mult.
      Ca unul care vrei sa mergi linistit, cu bun simt ( nici prea tare, nici prea incet ) te vei vedea nevoit sa schimbi banda incontinuu, ca sa te feresti de bizonii care merg cu 200km/h si dau flash-uri disperate, nu incetinesc decat in ultimul moment, la 10 cm in spate si merg asa daca au impresia ca nu te dai cand vor ei, desi ai si tu un 140 acolo. Daca vrei sa te dai, trebuie sa franezi la 80 ca pe banda 1 merg aia cu butoiul de varza, canapeaua pe masina, cu 70-80.
  • +4 (10 voturi)    
    Săgeți (Luni, 4 mai 2020, 11:18)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    pe care autostrăzi? Distanța în timp între două studii de fezabilitate, bune de sifonat bani la clientelă, când va fi păstrată?
    • -1 (1 vot)    
      :)))) (Luni, 4 mai 2020, 15:55)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      la cat de lungi is autostrazile noastre... o sa fie asa cam 2-3 sageti in total.
  • +6 (10 voturi)    
    unde se pun? (Luni, 4 mai 2020, 11:23)

    Andreiasu [utilizator]

    Este adevarat faptul ca pe autostraziledin Europa exista astfel de indicatoare dar, ele sunt puse in portiunile cu risc mare de accidente. Din anunt am inteles ca ele vor fi puse pe toata lungimea autostrazii. Daca este asa atunci chiar este jaf din bani publici.
  • +7 (11 voturi)    
    citind titlul (Luni, 4 mai 2020, 11:25)

    Wheelwright [utilizator]

    M-am gandit ca s-au sonat de tot si pun si masinile sa aiba "distanta sociala".
    E adevarat ca multi romani stau prea aproape unii de altii la viteze de peste 100 km/h si e foarte periculos.
    Cum zicea cineva mai sus, prin marcajele stradale se sifoneaza multi bani.
  • +5 (7 voturi)    
    "Doua sageti salveaza vieti. Pastreaza distanta" (Luni, 4 mai 2020, 11:31)

    bigbrother [utilizator]

    Cam asa ar trebui sa sune sloganul a.i sa prinda la public.."Pastreaza doua sageti" nu indica nimic despre motivul acestui panou.
    • -2 (6 voturi)    
      Nu ai timp sa citesti eseuri la 130km/h (Luni, 4 mai 2020, 11:46)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Dar clar poate fi ceva mai usor de inteles.
  • -5 (11 voturi)    
    propun (Luni, 4 mai 2020, 11:33)

    bobo2 [utilizator]

    si sa se dezinfecteze autostrazile de doua ori pe zi, plus rotile de la toate masinile de pe autostrada. Daca nu se ia aceasta masura ne vom confrunta cu un numar crescut de cazuri si nu ne vom putea relaxa pe 15 mai
    • +6 (6 voturi)    
      Se dezinfecteaza cu UV. (Luni, 4 mai 2020, 12:02)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui bobo2

      Am vazut chiar eu. Strada era iluminata cu UVA UVB si putin UVC de la 8 dimineata pana la 9 seara. Dar serviciul nu era functional cand ploua, ciudat cred ca are legatura cu o anumita curbura si viteza angulara a pamantului plat.
      • 0 (2 voturi)    
        pacat ca doar putin UVC (Luni, 4 mai 2020, 15:03)

        bobo2 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        se stie ca doar UVC este cel care distruge virusii...
        • -1 (1 vot)    
          UVC e necesar pentru a dezinfecta bacterii (Marţi, 5 mai 2020, 13:21)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui bobo2

          Virusii sunt prea mici sa scape inclusiv UVA-ului. Nici ADN-ul nici ARN-ul nici proteinele care le inconjoara nu sunt rezistente la UVA. Iar virusii nu pot avea pigmenti semnificativi.
          • +1 (1 vot)    
            UVC (Marţi, 5 mai 2020, 14:41)

            bobo2 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            https://www.bbc.com/future/article/20200327-can-you-kill-coronavirus-with-uv-light
            • 0 (0 voturi)    
              Folosim UVC pentru microorganisme. (Marţi, 5 mai 2020, 14:55)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui bobo2

              Cum spunea in articol atat UVA si UVB pot afecta ADN etc. Motivul pentru care preferam UVC in domeniul medical e ca e rapid si rupe multe bacterii. Dar singurul test cu UVB pe SARS ar fi fost de doar 15 minute cand eu vad ca la mine pe strada se face 12 ore pe zi :P.
              Eu sunt foarte pro dezinfectie exact cum se face la mine pe strada acuma, la costurile in cauza.
  • -3 (9 voturi)    
    pentry protectia masinilor (Luni, 4 mai 2020, 11:42)

    microbistu' [utilizator]

    Asta este ca sa nu se viruseze una de la alta. Eu propun sa le punem si doua masti (una fata, una spate) dintr-un material foarte rezistent. Masinile de ce nu ar trebui sa pastreze si ele 'distantarea sociala'?
  • -2 (6 voturi)    
    este o prostie marcajul ala.... (Luni, 4 mai 2020, 11:52)

    Gherutza [utilizator]

    si am sa explic si de ce este o prostie.
    Atunci cand mergi pe autostrada doar la lumina farurilor tale de la masina ce o conduci tu vezi acel semn alb de pe drum ca se apropie de tine, insa daca este un obiect in drum peste acel semn, daca este o bucata de piatra in drum fix in zona acelui semn pe drum...

    Ochii tai nu vor deosebi difenta imediat si vei intra direct in el pana sa iti dai seama ca un caine alb este fix pe acel semn alb...

    Daca s-ar vede marcajele dintre benzi mai bine sigur ar fi mult mai sigur drumul...
    Consider ca acele marcaje nu ar trebui sa existe, in plus foarte foarte putini o sa le respecte (aia este realitatea !!!)
    • 0 (2 voturi)    
      da (Luni, 4 mai 2020, 15:58)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Gherutza

      da, in vest sunt puse pe alocuri, ca sa vezi cum arata cand pastrezi distanta regulamentara. Sunt pentru educarea soerilor mai mult. Daca le pun peste tot... e un fel de discoteca pe ochii soferilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Da ma stim (Luni, 4 mai 2020, 20:22)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Gherutza

      Ca nemtii sut prosti, austriecii, englezii, italienii, francezii, si pe unde am mai vazut marcajele astea.. Toti astia sunt prosti; bine ca la Ci....garla sunt singurii destepti...
  • +4 (4 voturi)    
    mortii din Ro nu sunt pe autostrazi (Luni, 4 mai 2020, 11:57)

    jorj_bv [utilizator]

    ci pe drumuri nationale si judetene cu o banda pe sens si cu multe gropi.
    Problema e ca masinile sunt vechi (fara sistem automat de franare), se merge tare , desi nu avem pe unde.
  • +3 (7 voturi)    
    Proiect pilot?! (Luni, 4 mai 2020, 12:12)

    TrueBlue [utilizator]

    Treceti grantita in ungaria si o sa vedeti aceste marcaje. Nu vreti sa montati si stalpisorii reflectorizanti care doar in Romania lipsesc de pe cele doua laturi ale drumurilor nationale?

    Dna Firea, in Buuresti marcajele rutiere sunt aproape inexistente iar atunci cand se fac se utilizeaza o vopsea proasta care tine maxim doua luni.
    • 0 (2 voturi)    
      Ungaria (Luni, 4 mai 2020, 13:50)

      briciu [utilizator] i-a raspuns lui TrueBlue

      Ne cam da lectii la multe au autostrazi de la est la vest si de la sud la nord drumuri nationale intretinute si marcate ce sa mai cand treci in ungaria inmediat se simte diferenta !
  • +4 (6 voturi)    
    Cata prostie! (Luni, 4 mai 2020, 14:26)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    O tara fara autostrăzi!
    Si le vopseste!

    Traficul nebun a pe Drumurile Naționale!

    Cu o banda de mers, cu mii de cocalari care nu respecta nicio regula!

    Copiati modelul din Polonia sau Germania.
    Radare fixa in zonele cu probleme Si organizare la distribuire si încasare amenzi.
    Cu suspendare permis pe 6 luni daca nu s-a platit a doa amenda.

    Logistic a necesara masura asta cu radare fixe, cu amenzi pentru ca autostrazi nu o sa vedeti 30 de ani!

    Disciplinară traficului vine din amenzi!
    Nu din desene pe asfalt!
    Cocalarii nebuni după vitezanu vor vedea niciodata picturile pe autostrăzi.

    Faceti un pilot cu radare fixe 3 luni pe Valea Prahovei.
    De la Campina la Predeal puneti 50 de radare fixe.
    Din km in km.
    Viteza limitată la 60/kmh.
    Si apoi vor veni rezultatele.
    Se va corecta traficul nebun si se va disciplina cand sirul indian va merge macar cu 40/h.
    Niciun cocalar nu va mai depasi pe contrasens sau prin dreapta soselei cum o fac acum.
    Niciun dop.
    Niciun accident.
    Sau macar reduse.
    Cat costa 50 radare fixe si logistica aferentă acum vor fi încasate din amenzile pe 1 an.
    Nici autostrada nu mai vreti!
    Mai angajați 20 de milițieni la distribuire amenzi.
    Informatic e posibil TOT
    RAPID.

    Si apoi după 3 luni extindeti proiectul!
  • 0 (0 voturi)    
    distanta sociala (Luni, 4 mai 2020, 15:42)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    Adica distanta sociala trebuie tinuta si la masini? Da trenurile care trec unele pe langa altele ce fac? Tramvaiele si astea? Deci oricum o sa ne infectam cu totii nu stiu ce ne mai stresam atata.
  • 0 (0 voturi)    
    5 secunde. (Luni, 4 mai 2020, 15:47)

    ouyang [utilizator]

    În state la școala de șoferi te învață să respecți regula celor 5 secunde. dacă mașina ta trece pe lângă un stâlp tre să treci și tu cam după 5 secunde prin dreptul aceluiași stâlp. E simplu și clar. Cu cât viteza e mai mare distanța între mașini crește nu tot ghicești suta de metri.
  • 0 (0 voturi)    
    Cine pune la bataie vopseaua ? maricica (Luni, 4 mai 2020, 16:08)

    Miky113 [utilizator]

    Acuma dupa ploaie s-ar prinde bine pe A10 lotul 1&2 .

    Se poate ingropa si o sticla cu mesajul : aici sunt ever banii dumnevoastra .

    Poate o gaseste vrieu'n marinar nenaufragiat, si neotravit(cu apa) .
  • +1 (1 vot)    
    unii (Luni, 4 mai 2020, 16:40)

    John_Re [utilizator]

    de la administratia drumurilor vor sa isi justifice salariile grase.

    chiar si asa, calculul e spaga/km vopsit la cine merge in buzunare. pd, pnl sau psd trebuie sa traiasca si ei doar sunt oameni.
  • +2 (2 voturi)    
    Numele prostului pe toate gardului (Luni, 4 mai 2020, 17:16)

    offside [utilizator]

    Ce cauta sigla celor doua institutii pe panou? Ori e un panoui de informare legat de siguranta publica, ori panou publicitar - ar trebui sa se hotarasca,
  • 0 (0 voturi)    
    Vedeţi Austria! (Luni, 4 mai 2020, 21:45)

    zagado26 [utilizator]

    La austrieci sunt nişte semicercuri dar nu pe autostradă (unde din cauza traficului se pot şterge) ci pe marginea ei.
    Distanţa este de două semicercuri iar în cazul ceţii creşte!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by