Moment important pentru Autostrada Sibiu - Pitești: Se semnează contractul pentru un tronson de 30 de kilometri

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada a1 Sibiu - Pitesti, pe sectiuni
Foto: Hotnews
Al doilea tronson de pe autostrada A1 Sibiu - Pitești care va avea constructor este cel de 30,35 km în continuarea actualei A1 București - Pitești și până la Curtea de Argeș. Este vorba despre secțiunea 5 a autostrăzii, iar contractul de aproape 390 de milioane de euro va fi semnat cu Astaldi, după aproape trei ani cât a durat licitația. Pe A1 Sibiu - Pitești se mai lucrează în prezent pe circa 13 km de la Sibiu la Boița.

Contractul pentru circa 30 de kilometri din autostrada A1 Sibiu - Pitești, mai exact secțiunea 5 Pitești - Curtea de Argeș, va fi semnat luni, pe 11 mai, în jurul orei 15.00, după aproape trei ani de când a fost lansată oficial licitația.

Contractul va fi semnat cu constructorul italian Astaldi și va avea ca termen 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. Valoarea estimativă a contractului la licitație era de circa 390 de milioane de euro, dar suma exactă (care ar putea fi mai mică) va fi anunțată de CNAIR odată cu semnarea contractului.

Directoarea Companiei de Autostrăzi, Mariana Ioniță, anunța la HotNews.ro în urmă cu două săptămâni semnarea contractului de pe Secțiunea 5 și detalia planurile pentru restul tronsoanelor autostrăzii.

Ce declara Mariana Ioniță:
  • Pe Secțiunea 5 (n.r. Pitești - Curtea de Argeș, 30,35 km), pe data de 11 mai se va semna contractul cu antreprenorul declarat câștigător (n.r. Astaldi). Am fost în procedură de contestații, acum suntem în perioada în care antreprenorul își pregătește documentația pentru semnarea contractului. Pe data de 11 se va semna.
  • Secțiunea 4 Curtea de Argeș - Tigveni (9,9km): De când am venit am constatat că sunt foarte multe licitații în defășurare, unele de mai bine de jumătate de an, dacă nu și de un an. Cu contestații, cu probleme, cu clarificări la care echipele încercau să facă răspunsuri. Am discutat și cu colegii de la ANAP și am identificat posibilitatea de mărire a numărului de persoane din comisiile de licitație.
  • Am mers pe principiul că în comisiile de licitație trebuie să avem cei mai buni profesioniști, aici avem unul dintre cei mai buni profesioniști ai Companiei, domnul Gabi Budescu este președintele Comisiei, directorul Direcției Tehnice.
  • Am certitudinea că în prima parte a lunii mai va fi închisă procedura. Mă rog la Dumnezeu să nu mai avem contestații. Sunt foarte mulți antreprenori, este dreptul lor să facă contestații, dar să nu facem doar de dragul contestațiilor, doar așa să moară și capra vecinului. Sperăm că nu vor face contestații nefondate, contestația fondată e ok. Avem posibilitatea ca luna mai să fie luna semnării celor două contracte și să declarăm că se începe treaba, proiectarea pe S4 și S5, astfel încât să avem șantierele deschise.
[Secțiunile 2 și 3, cele mai grele, loturi cu multe tuneluri și unde mereu a fost o dezbatere aprigă: planurile existente sunt insuficiente, lipsesc forajele geotehnice - spun specialiștii europeni, în timp ce CNAIR în trecut dorea mereu să scoată la licitație în baza acelor planuri vechi, criticate (detalii aici). ]
  • Noi am ținut o legătură continuă cu JASPERS. Am reușit să închidem evaluarea pe lotul 3. Acum pe Secțiunea 3 (n.r. Tigveni - Cornetu, 37,4 km) se lucrează la documentația de atribuire în așa fel încât în luna iulie să o trimitem la validare la ANAP (n.r. Achiziția penmtru Achiziții Publice). Deci acolo am închis discuțiile cu JASPERS. Este în regulă, dăm drumul la procedura de achiziție publică.
  • Întrebare: Au fost făcute studii geotehnice suplimentare? Răspuns: Au fost făcute studii suplimentare cu sprijinul colegilor de la BEI-PASSA, cu asistența lor tehnică. Ne-au sprijinit. S-au validat soluțiile.
  • Pe Secțiunea 2 (n.r. Cornetu - Boița, 30,35 km) s-a semnat un contract. Am avut o discuție înainte de Paști cu domnul ministru Boloș, de la Fondurile Europene - a fost o videoconferință cu cei de la BEI-PASSA și dumnealor și-au luat angajamentul că vor finanța niște studii geotehnice suplimentare și că ei vor face contractul cu prestatorul acestui serviciu. S-a semnat respectivul contract, acum este în desfășurare activitatea de analiză geotehnică. Noi sperăm la sfârșitul lunii mai să ne vedem cu soluțiile pe masă.
  • Întrebare: Vorbim de foraje făcute doar în zonele unde vor fi tuneluri sau pe tot traseul unde sunt și alte structuri? / Răspuns: O analiză generală, în locurile unde ne-au fost solicitate de către experții Jaspers. Este o analiză generală pentru reconfirmarea traseului ca cea mai bună alternativă. În funcție de rezultatul acestei analize îmi doresc ca în luna decembrie să lansăm procedura de achiziție publică și pe lotul 2.
Licitația pentru Secțiunea 5 din A1 Pitești - Sibu a fost lansată în iulie 2017, iar ofertele au fost depuse câteva luni mai târziu. De atunci și până acum rezultatul procedurii a stat agățat într-o procedură greoaie de evaluat ofertele și o serie de contestații în cascadă depuse de unii ofertanți.

Foto: Secțiunile de pe Autostrada A1 Sibiu - Pitești









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7981 vizualizari

  • -2 (12 voturi)    
    Cred ca tine de gena aceasta incapacitate (Luni, 11 mai 2020, 12:15)

    cartofil [utilizator]

    romanesca de a nu face niciodata ce trebuie. La autostrada Bucuresti Brasov s-a facut inutilul(sau putin utilul) tronson Bucuresti-Ploiesti, acum vad ca se scurma pe la Comarnic, se face ceva la Rasnov pe 6km de teren plat, de campie, dar ceea ce trebuia facut de acum zece ani nu face nimeni. Comarnic-Predeal, sunt vreo 30 de km prin munte, nici macar nu-i foarte greu. Daca-i faceau pe astia acum zece ani, restul bucatilor veneau de la sine, ca sunt portiuni drepte, pe teren plat, nimic dificil, se rezolvau singure. La fel si pe Valea Oltului, dar care nu mai e Valea Oltului, e Sibiu-Bucuresti(sa n-aiba miticii drum direct la Sibiu ??). E o portiune de 30 km, daca era facut acum zece ani era rezolvata si Valea Oltului si Bucuresti Sibiu, amandoua. Dar continuam cu miciunile si ne facem ca facem.
    • +1 (7 voturi)    
      Să n-aibă miticii drum nici către Brașov. (Luni, 11 mai 2020, 12:48)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      Lor le ajunge spre Stambul și atât.
    • -1 (5 voturi)    
      Cand tu nu stii sa faci o autostrada temeinica (Luni, 11 mai 2020, 13:04)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

      ce te faci?
      Incepi in zona montana unde necunoscutele sunt mult mai mari sau in zona de campie si deal unde ai impresia ca deja cunosti solutiile? Desi realitatea te contrazice (vezi tronsonul bucuresti-fundulea sau sibiu - sebes sau amanarea pentru soimus - ohaba)?
  • +4 (6 voturi)    
    Intrebarea este: (Luni, 11 mai 2020, 13:13)

    LuzhinAcademy [utilizator]

    il termina pana in 2030?
    • -1 (5 voturi)    
      Nu. Cine să-l termine? (Luni, 11 mai 2020, 13:33)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui LuzhinAcademy

      Șomeri ca Șică Mandolină? Sau alde Ciolanu, șomer pînă la vreo 37 de ani?
  • 0 (0 voturi)    
    dar suma exactă (care ar putea fi mai mică) (Luni, 11 mai 2020, 21:45)

    iodixit [utilizator]

    pina acum a fost mai mare!
    sa va vad si o sa cred!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by