Contract semnat pentru autostrada Sibiu - Pitești: 356 milioane de euro pentru 30 de kilometri de la Pitești la Curtea de Argeș

de Victor Cozmei     HotNews.ro


A1 Pitesti - Curtea de Arges
Foto: Hotnews
După trei ani de licitații, Compania de Autostrăzi a semnat luni contractul pentru proiectarea și execuția Secțiunii 5 a autostrăzii A1 Sibiu - Pitești. Contractul pentru cei 30,35 km de autostradă de la Pitești la Curtea de Argeș a fost semnat cu firma italiană Astaldi pe circa 356 de milioane de euro și are un termen de 12 luni proiectare și 48 de luni execuție.

„Luni, 11 mai 2020, CNAIR SA a semnat contractul PROIECTARE ȘI EXECUȚIE AUTOSTRADA SIBIU - PITEȘTI, SECȚIUNEA 5, CURTEA DE ARGEȘ – PITEȘTI, KM 92+600 – KM 122+950” cu ofertantul castigator ASTALDI SpA (ITALIA)”, anunță CNAIR.

Valoarea contractului este de 1.710.277.069,34 lei fără TVA
, iar durata de realizare este de 60 luni, respectiv 12 luni perioada de proiectare și 48 de luni pentru execuția lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de ASTALDI SpA este de 120 de luni (10 ani.)

„Traseul acestei secțiuni începe în zona localității Curtea de Argeș si continuă paralel cu râul Argeș până la actuala centură a Municipiului Pitești. Viteza de proiectare este de 120 km/h, iar platforma autostrăzii este de 26,00 m lățime”, amintește CNAIR.

Valoarea mai ridicată a proiectului vine și din faptul că cel puțin pe o treime din lungimea totală a traseului vor fi executate numeroase lucrări de artă: 12 poduri, 1 viaduct, 6 pasaje, 3 Noduri rutiere, 1 Spațiu de Servicii, 1 Centru de Întreținere și Coordonare, 1 Parcare de Scurtă Durată. În plus, în zona Curtea de Argeș va fi realizat și un drum de legătură cu orașul de circa 2 kilometri lungime.

Licitația pentru Secțiunea 5 din A1 Pitești - Sibiu a fost lansată în iulie 2017, iar ofertele au fost depuse câteva luni mai târziu. De atunci și până acum rezultatul procedurii a stat agățat într-o procedură greoaie de evaluat ofertele și o serie de contestații în cascadă depuse de unii ofertanți.

Foto: Secțiunile de pe Autostrada A1 Sibiu - Pitești

---

Care e stadiul pentru restul tronsoanelor de pe A1 Sibiu - Pitești


Pentru Secțiunea 2, Boița - Cornetu, (inclusiv Secțiunea 1, Lot 2) în lungime de 31.33 km (din care Secțiunea 2: 30,35 km și Secțiunea 1, Lot 2: 0.98 km) sunt în curs investigații geotehnice suplimentare, cu finanțare din asistența tehnică acordată de către Ministerul Fondurilor Europene, urmând ca după efectuarea acestor studii, să se finalizeze documentația tehnică și să fie demarată procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție.

Secțiunea 3 Cornetu - Tigveni, în lungime: 37,40 km, are ca termen estimat pentru lansarea procedurii de licitație a contractului de proiectare și execuție sfârșitul lunii iunie 2020.

Procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție pentru Secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș este în derulare (evaluare oferte) și se estimează finalizarea acesteia la sfârștul lunii mai 2020.

Vezi detalii despre Secțiunea 4:









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9201 vizualizari

  • -3 (5 voturi)    
    Se faca si Curtea de Arges - Rm Valcea, in paralel (Luni, 11 mai 2020, 17:39)

    CezarN [utilizator]

    Un drum modernizat Curtea de Arges - Ramnicu Valcea
    ar da mult mai multa utilitate acestui segment de autostrada.
    Cel existent este vai mama lui.
  • -3 (7 voturi)    
    Moldova uitată din nou (Luni, 11 mai 2020, 17:46)

    robyzs [utilizator]

    Din nou guvernul a uitat ca in 30 de ani de la revoluție nu s-a construit nici măcar 1 km de autostrada circulabili in regiunea Moldova, pana acum moldovenii dădeau vina pe PSD si Liviu Dragnea dar de 6 luni suntem guvernați de PNL.
  • +1 (3 voturi)    
    Mafia italiana are succes dupa succes (Luni, 11 mai 2020, 17:49)

    offside [utilizator]

    Desi in insolventa si cu iesire fie spre faliment fie spre absorbtie in Salini, Astaldi continua sa-si rostogoleasca datoriile si platile catre subcontractori, incasand avansuri de noi proiecte ca sa-si carpeasca pe cele vechi. Si statul roman continua sa ii sprijine acest model de business perdant, acorde incredere unui constructor campion la inatrzieri si depasiri de buget si vesnic dator la parteneri. Nu ajunge ca are cele mai multe proiecte de infrastructura de pe piata si a ajuns "too big to fail", continuam sa-l alimentam cu contracte si sa-i permitem participarea la licitatii, ca sa perpetuam acest model pagubos.
  • 0 (4 voturi)    
    prea ieftin...prea ca la tara (Luni, 11 mai 2020, 17:56)

    ggiiggii [utilizator]

    Sigur ati pregatit deja cateva acte aditionale...cam ieftinache Km de autostrada pe la Arges
  • +2 (2 voturi)    
    Costuri autostrada (Luni, 11 mai 2020, 18:07)

    GigiM [utilizator]

    Canada: These costs vary continually, and are based on a variety of factors. However, in 2009, it costs approximately $3 million to twin 1 kilometre of highway. Building new highway costs approximately $3.5 million for a new 2-lane 100-Series highway plus bridges, and approximately $6 million for a new 4-lane highway.

    Polonia: S69 Bielsko-Biala - Zywiec (2 lanes expressway, mountains but no tunnels, asphalt) 15.6 km - 11.6 mln EUR/km (50 mln PLN/km)

    Spania: from 3,10 to 13,35 million €/km.

    Novergia: Between 120 and 150 millions Norweigan kroner, or around 16 to 20 million Euros.

    Altele: The report says that highways in Austria cost €12.87 million/km. The next most expensive country is Hungary at €11.21 million/km, followed by Slovakia at €9.56 million/km and then the Czech Republic at €8.86 million/km. At the other end of the spectrum, costs in Denmark are only €5.89 million/km, in Croatia €6.682 million/km, in Slovenia €7.29 million/km and in Germany €8.24 million/km.
    Terrain can increase costs significantly and construction of highways in mountainous terrain is most expensive in Germany at €25.99 million/km followed by Austria with €24.97 million/km, with the Czech Republic, Slovenia and Croatia following in descending order.

    Sper sa se faca repede si bine. Sa nu uitam ca trebuie si intretinute. Am fost de vreo 2 ori pe Autostrada Soarelui si am fost cam dezamagit. Portiuni chiar rele de zeci de km, nu stiu daca s-au remediat intre timp. Moldova vad ca e complet evitata. Si pana e gata Bors - Cluj o sa am nepoti probabil. Sa nu uitam cate investitii mai ales in industria auto n-am pierdut din cauza lipsei infrastructurii rutiere / feroviare (Ungaria are de exemplu fabrica Audi, Mercedes si se face si BMW cat de curand, ce sa mai zici). Noi avem Dacia (noroc cu ei) si Ford (2 modele, vanzari relativ mici in Europa). O tara cu 1/3 din populatie si suprafata, fara mari resurse naturale, condusa dictatorial este din multe puncte de vedere mult inaintea noastra.
  • +4 (4 voturi)    
    viteza mare (Luni, 11 mai 2020, 18:33)

    sitizan [utilizator]

    " Viteza de proiectare este de 120 km/h,..."
    Deci pentru cei 30 km ar fi nevoie de 15 minute. :))))))))))
    Inexplicabil de ce in contract e prevazut 1 an pentru proiectare.
    Ne-au pacalit si astia...
  • +1 (1 vot)    
    Rusine CNIAR (Marţi, 12 mai 2020, 0:24)

    dgf [utilizator]

    Bataie de batjocora la adresa romanilor este constriurea a 30 Km de autostrada pe un traseu fara probleme in 4 ani. Comparativ loturile 2 si 3 unde sunt tunele, in cati zeci de ani se vor face ?
    Marea problema care nu se recunoaste de Guvern/CNIAR este lipsa banilor pentru investitii. Sunt alese firme falimentare care oricum nu vor termina lucrarea nici macar in termenul prevazut, deci banii vor fi platiti intr-un timp cat mai mare. Daca intrebam CNIAR-ul de ce se dau termene asa de lungi, primim raspunsuri stupide cu referire la proiectele tehnico-economice, etc.
    Praf in ochi, oricum noi nu putem schimba ceva in tara asta, dar macar sa stie si guvernantii ca nu inghitim galustile lor.
  • 0 (0 voturi)    
    La prima vedere e foarte dreapta ! (Marţi, 12 mai 2020, 1:47)

    Miky113 [utilizator]

    Daca tot e scumpa macar sa fie dreapta.

    Pe S1-2 e acelasi proiectant ca la Dxul olgutzei: zz.


    Daca proiectantul era fresh, de la Bascov ocolea nitel pe dupa Focsani, si intra in Transilvania pe la pasul Tihuta : si nu mai era nici Moldova uitata.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by