​“Lansarea și accelerarea proiectelor de infrastructură rutieră din zona Moldova” a fost tema unei discuții avute loc marți la Ministerul Transporturilor unde au participat primarii din județele Moldovei, miniștrii Transporturilor, Fondurilor Europene și Mediului, precum și specialiști din cadrul Companiei de Autostrăzi. „Fie că vorbim de A7, A8, sau A13, trebuie să înțelegem că nu există o concurență între aceste proiecte și toate sunt la fel de importante pentru dezvoltarea acestei regiuni”, a declarat ministrul Bode.

Moldova vrea AutostradaFoto: Moldova vrea Autostrada

La întâlnirea de marți au participat Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene, Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mariana Ioniță, Directorul General al CNAIR, primari și reprezentanți ai primăriilor din județele Moldovei, precum și specialiști în infrastructura rutieră din cadrul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere, transmite CNAIR.

“Vreau să abordăm discuțiile referitoare la dezvoltarea infrastructurii rutiere la nivelul întregii țări fără tușă politică. Toate șantierele, din toate regiunile țării sunt importante, dar ne-am întâlnit astăzi aici să punem accent pe cele din Moldova. Fie că vorbim de A7, A8, sau A13, trebuie să înțelegem că nu există o concurență între aceste proiecte și toate sunt la fel de importante pentru dezvoltarea acestei regiuni. Sper ca împreună să găsim soluții și să fim o echipă pentru ca aceste proiecte să devină realitate într-un timp cât mai scurt.”, a declarat Lucian Bode, ministrul Transporturilor.

Foto: Traseul autostrăzii A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni

---

La rândul său, Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene, a precizat că Guvernul Orban pune la dispoziție 13 miliarde de euro pentru dezvoltarea regională și că s-au flexibilizat mecanismele de accesare a fondurilor europene pentru proiectele de dezvoltare, astfel încât acum proiectele cu finanțare europeană pot fi implementate mai ușor. De asemenea, Marcel Boloș a pus accent pe faptul că Moldova are nevoie de astfel de proiecte, în special pentru dezvoltarea infrastructurii de transport.

Potrivit CNAIR, Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor a apreciat inițiativa de a fi toți la aceeași masă și de a dezbate viitorul infrastructurii rutiere din această regiune a țării. Demnitarul a reiterat faptul că fondurile europene și bugetare disponibile, trebuie folosite din plin de pentru reducerea decalajului Est – Vest, existent în acest moment.

Șefa de la Drumuri, Mariana Ioniță a apreciat că infrastructura rutieră este „coloana vertebrală a oricărei economii”.

„Trebuie o continuitate a proiectelor și aceasta este posibilă printr-un continuu dialog cu autoritățile locale, astfel încât să reușim să dezvoltăm proiectele de infrastructură într-un ritm cât mai rapid. La nivelul companiei am format o echipă de profesioniști care să pregătească proiecte mature, care odată demarate să fie realizate fără alte obstacole. Așa cum am mai spus, dezvoltarea proiectelor de infrastructură din această zonă a țării reprezintă un punct sensibil pentru mine și sper ca împreună să reușim să dezvoltăm proiectele pe care cetățenii și le doresc cu ardoare. Nevoia de infrastructură în Moldova este vitală.”, a spus Ioniță.

Imaginea de ansamblu: o schiță rudimentară pentru întreg traseul A7/DX5 de la Ploiești până la Siret:

---

Citește și: