Autostrăzile spre Moldova, în discuție la Ministerul Transporturilor cu primarii din regiune: „Nevoia de infrastructură în Moldova este vitală”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Moldova vrea Autostrada
Foto: Moldova vrea Autostrada
​“Lansarea și accelerarea proiectelor de infrastructură rutieră din zona Moldova” a fost tema unei discuții avute loc marți la Ministerul Transporturilor unde au participat primarii din județele Moldovei, miniștrii Transporturilor, Fondurilor Europene și Mediului, precum și specialiști din cadrul Companiei de Autostrăzi. „Fie că vorbim de A7, A8, sau A13, trebuie să înțelegem că nu există o concurență între aceste proiecte și toate sunt la fel de importante pentru dezvoltarea acestei regiuni”, a declarat ministrul Bode.

La întâlnirea de marți au participat Lucian Bode, ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene, Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mariana Ioniță, Directorul General al CNAIR, primari și reprezentanți ai primăriilor din județele Moldovei, precum și specialiști în infrastructura rutieră din cadrul Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere, transmite CNAIR.

“Vreau să abordăm discuțiile referitoare la dezvoltarea infrastructurii rutiere la nivelul întregii țări fără tușă politică. Toate șantierele, din toate regiunile țării sunt importante, dar ne-am întâlnit astăzi aici să punem accent pe cele din Moldova. Fie că vorbim de A7, A8, sau A13, trebuie să înțelegem că nu există o concurență între aceste proiecte și toate sunt la fel de importante pentru dezvoltarea acestei regiuni. Sper ca împreună să găsim soluții și să fim o echipă pentru ca aceste proiecte să devină realitate într-un timp cât mai scurt.”, a declarat Lucian Bode, ministrul Transporturilor.

Foto: Traseul autostrăzii A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni

---

La rândul său, Marcel Boloș, ministrul Fondurilor Europene, a precizat că Guvernul Orban pune la dispoziție 13 miliarde de euro pentru dezvoltarea regională și că s-au flexibilizat mecanismele de accesare a fondurilor europene pentru proiectele de dezvoltare, astfel încât acum proiectele cu finanțare europeană pot fi implementate mai ușor. De asemenea, Marcel Boloș a pus accent pe faptul că Moldova are nevoie de astfel de proiecte, în special pentru dezvoltarea infrastructurii de transport.

Potrivit CNAIR, Costel Alexe, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor a apreciat inițiativa de a fi toți la aceeași masă și de a dezbate viitorul infrastructurii rutiere din această regiune a țării. Demnitarul a reiterat faptul că fondurile europene și bugetare disponibile, trebuie folosite din plin de pentru reducerea decalajului Est – Vest, existent în acest moment.

Șefa de la Drumuri, Mariana Ioniță a apreciat că infrastructura rutieră este „coloana vertebrală a oricărei economii”.

„Trebuie o continuitate a proiectelor și aceasta este posibilă printr-un continuu dialog cu autoritățile locale, astfel încât să reușim să dezvoltăm proiectele de infrastructură într-un ritm cât mai rapid. La nivelul companiei am format o echipă de profesioniști care să pregătească proiecte mature, care odată demarate să fie realizate fără alte obstacole. Așa cum am mai spus, dezvoltarea proiectelor de infrastructură din această zonă a țării reprezintă un punct sensibil pentru mine și sper ca împreună să reușim să dezvoltăm proiectele pe care cetățenii și le doresc cu ardoare. Nevoia de infrastructură în Moldova este vitală.”, a spus Ioniță.

Imaginea de ansamblu: o schiță rudimentară pentru întreg traseul A7/DX5 de la Ploiești până la Siret:

---

Citește și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3821 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    Bla bla (Marţi, 26 mai 2020, 19:44)

    albastrele [utilizator]

    bla bla. E important si sa fie pace in lume si sa fim sanatosi,. Bla bla. Sa ne anuntati cand faceti ceva.
  • -4 (4 voturi)    
    Atunci de ce votează PSD-ul? (Marţi, 26 mai 2020, 19:54)

    Tayen [utilizator]

    Au ce-au votat.
  • -4 (4 voturi)    
    sugestie de nume (Marţi, 26 mai 2020, 20:09)

    lazarus101 [utilizator]

    Daca cea spre Constanta e Autostrada Soarelui asta spre Moldova ar trebui sa se numeasca Autostrada Foamei
  • +2 (4 voturi)    
    Pna se costruieste (Marţi, 26 mai 2020, 21:09)

    Bradisor [utilizator]

    A8 care trebuie sa traverseze Carpatii Orientali fiind f. scumpa si dificil de realizat s-ar putea lucra cu fonduri europene si la A7-Poiesti-Siret sau chiar laA13 care au majoritatea traseului pe teren ses In plus conecteaza de la inceput principalele orase din MoldovaEfectul ar fi extraordinar .A8 va lega in primul rind Tg-mures de secuime .In acest fel prin conexiune cu A1 si Aut. Transilvania secuimea va avea doua autostrazi de legatura cu Budapesta, iar Iasul va astepta ani buni pina se perforeaza muntele.
  • +1 (1 vot)    
    Cata diplomatie la Bode ! povesti de popa bat (Marţi, 26 mai 2020, 21:55)

    Miky113 [utilizator]

    " ...A7, A8, sau A13, trebuie să înțelegem că nu există o concurență între aceste proiecte... "

    De la proiecte la executie e drum expres lung si stramb.

    Pana nu cumpara UMB o foreza , nimeni nu se va incumeta la realizat tunele pentru ursi periculosi .

    Nu sunt in stare sa faca 15km pe A1 Holdea-Marginea; si or fi in stare sa faca altceva care are luminita la capat mult mai mica ?!
  • 0 (0 voturi)    
    bla bla de 30 de ani (Miercuri, 27 mai 2020, 7:38)

    John_Re [utilizator]

    asta oricum n-o sa mai fie ministru peste 6 luni.

    tragedia (lipsei) autostrazilor a inceput in '90 cand Petre Roman dorea sa construiasca autostrazi iar prea-securistul Basescu, ministru al transporturilor pe atunci s-a opus pe motiv ca nu este suficient trafic.

    sa mai adaugam si faptul ca in 30 de ani cei de la drumuri n-au fost in stare sa construiasca nici o autostrada peste carpati dar papa anual miliarde de euro de la buget.

    cine ii mai crede?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by