Restricțiile de tonaj pe Lotul 3 al autostrăzii Lugoj - Deva vor fi ridicate de joi. NU însă și restricțiile de viteză

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada Lugoj - Deva, Lotul 3
Foto: Captura YouTube
Restricțiile de tonaj (7,5 tone) pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj - Deva vor fi ridicate începând de joi, anunță CNAIR. Nu vor fi, însă, ridicate și restricțiile de viteză pe cei 21 de kilometri deschiși traficului rutier în decembrie anul trecut. În prezent sunt restricții de viteză de 80km/h, ba chiar de 60 de km/h pe unele poduri, inclusiv cel de peste Mureș.

„Începând de joi, 28.05.2020, se ridică temporar restricțiile de tonaj (7,5 tone) instituite pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva. Precizăm ca restricțiile de viteză vor fi menținute pentru desfășurarea traficului în condiții de siguranță”, anunță CNAIR.

"Pe lotul 3 cu cei 21 de km este inadmisibil să ai 5-6 recepţii perfecte şi când ajungi la 98% stadiul progres, lucrările să nu mai fie în regulă şi să reziliezi contractul. Am consultat avocatul în momentul în care am decis împreună cu cei de la Compania de drumuri să ridicăm restricţiile de tonaj”, a spus ministrul Bode, miercuri dimineață, în ședința de Guvern.

„Vă reamintesc că am preluat în noiembrie 2019, 21 de km de muzeu în aer liber, iar în decembrie am decis deschiderea traficului pe acest tronson de autostradă cu restricţii de viteză şi de tonaj, în urma expertizelor realizate la comanda Companiei de Drumuri", a mai declarat Bode.

Pro Infrastructura despre Lotul 3 Lugoj - Deva: „Limitarea de viteză are în spate o justificare demnă de o piesă de teatru absurd”

Traficul rutier pe cei 21 de km ai Lotului 3 din autostrada A1 Lugoj - Deva a fost deschis pe 23 decembrie 2019, la mai bine de patru luni de când Ministerul Transporturilor condus pe atunci de pesedistul Răzvan Cuc a decis să rezilieze contractul aflat la 98% cu spaniolii de la Comsa.

Circulația a fost deschisă însă cu restricții de viteză de 80km/h, ba chiar de 60 de km/h pe unele poduri, inclusiv cel de peste Mureș, dar și cu restricții de tonaj (7,5t).

Limitările și restricțiile impuse odată cu deschiderea circulației au în spate „o justificare demnă de o piesă de teatru absurd”, susținea Asociația Pro Infrastructura.

„Au reziliat contractul de construcție în august la 99% stadiu fizic recepționat și plătit. Apoi, timp de peste 4 luni au mimat realizarea unor expertize care să ”demonstreze” slaba calitate a lucrărilor. În final, în lipsa unor probleme reale, au repoziționat cu câțiva milimetri aparatele de reazem la 2 pile de la podul peste Mureș, operație care a durat câteva ore de muncă efectivă. Altfel spus, ceea ce nu era bun în august s-a deschis astăzi, după niște remedieri minore”, scria API.

Chiar expertizele realizate de Iptana spuneau că limitarea de tonaj s-ar justifica doar până la rezolvarea problemelor minore de la podul peste Mureș, soluționate deja. Iar limitarea de viteză are în spate o justificare demnă de o piesă de teatru absurd: nu sunt finalizate toate gardurile exterioare autostrăzii pentru oprirea animalelor. Dar oare drumul paralel DN68A pe care limita de viteză este de 100 de km/oră are măcar un metru de gard lateral?”, mai nota Pro Infrastructura.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2807 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    Moldova (Miercuri, 27 mai 2020, 16:18)

    robyzs [utilizator]

    Si totusi nimic despre Autostrada Iasi - Tg. Mures, PNL si Klaus Iohannis promiteau urgentarea proiectului dar dupa 6 luni de guvernare PNL nu avem niciun contract semnat, doar vorbe si promisiuni apoi PNL va merge in Iasi pentru voturi, moldovenii nu vor uita ca nu doar PSD nu doreste autostrada intre Iasi si Tg. Mures ci si PNL.
    • +1 (3 voturi)    
      psd psd unde esti tu mielule ! (Miercuri, 27 mai 2020, 18:26)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Deci, sunt mii de chestii de facut ca pana acum s-a stat cu degetul in funduletz.
      Si in 4 luni: prima transa din autostrada sibiu pitesti deja incepe, pitesti arges si ea e pe cale sa inceapa. Panala final va fi macar atribuit si trosonul de dupa curtea de arges, ce ramane e bucata unde de fapt nu au nici macar proiectul ca deh banii sau tocat dar proiectul e doar o poza cu 2 foraje.
      In autostrada moldova tocmai incep sa faca licitatiile ca nu era absolut nimic facut iar centura bacau chiar se incepe.
      Si ce intrebam: de ce in 4 luni nu ati facut nimic ?
      Mai nene, daca PSD facea in ultimii 4 ani cat au facut astia in 4 luni la autostrazi, acum aveam si bucuresti iasi si iasi tg mures
      In loc sa intrebati cautati ca se poate.
    • +1 (1 vot)    
      pai au facut (Miercuri, 27 mai 2020, 22:40)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      au taiat la mai putin de jumatate fondurile bugetate pentru centura Bacau. Conform bugetului centura Bacaului nu se mai poate termina anul asta, ci cel mult in 2021 sau 2022

      Noroc ca UMB lucreaza pe banii lui, si astfel avem speranta
  • +3 (3 voturi)    
    Romania sta in 9km si un tunel pt ursi? (Miercuri, 27 mai 2020, 16:29)

    Kivek [utilizator]

    ca sa intelegi in ce tara penibila ai avut nesansa sa te nasti trebuie sa vezi ca din 2010 si pajna in 2020 Guvernul Parlamentul nu sunt in staresa construiasca doar 9 KM de autostrada si 2 tunele pt URSI

    stam din 2010 timp de 10 ani sa facem ceva atat de simplu
    • 0 (0 voturi)    
      da (Miercuri, 27 mai 2020, 18:30)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      pt ca nenea de la transpoturi intreaba: da de ce e nevoie de ele ?
      astia suntem si cumplit e ca dureaza luni sa treci pe langa semnatura unui idiot din asta. Dar sunt convins ca pana la finalul anului se rezolva.
      Deja au rezolvat aproape cu pitesti sibiu, vad ca si pitesti craiova e pe bune, urmeaza sa inceapa naibii bucuresti iasi sau iasi tg mures desi pt asta nu cred ca au bani de ea acum, mai probabila e buc iasi ...
      Incepe sa se mai miste cate ceva
    • 0 (0 voturi)    
      problema (Miercuri, 27 mai 2020, 18:52)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      la noi nu e făcutul, ci cine încasează parandărătul.
      Uite la autostrăzile Pitești - Sibiu, Comarnic - Brașov, Iaș - Tg. Mureș. Absolut toate ar fi fost posibil dă fie finalizate dacă nu intervenea ”interesul” unor politicieni. De autostrada Bechtel praful s-a ales, deși, probabil, năstase a făcut și niște debitări/încasări. Au dosit până și contractul. Pe cine să mai tragi la răspundere?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by