VIDEO FOTO Autostrăzile spre Moldova. Toate informațiile la zi care le-au fost prezentate primarilor din regiune / Ce termene sunt asumate pentru toate autostrăzile

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada A13 - Tuneluri si viaducte pe Valea Oituzului
Foto: Hotnews
Trei mari proiecte rutiere sunt în curs de proiectare sau planificate a fi scoase la licitație pentru a lega Moldova de Transilvania și Muntenia: Autostrada „Unirii” A8, Autostrada Moldovei A7 și autostrada A13 de la Brașov la Bacău. Primarii orașelor din regiune s-au reunit în premieră la Ministerul Transporturilor să discute cu autoritățile de la drumuri. HotNews.ro vă prezintă informațiile ce le-au fost prezentate cu ultimele detalii la zi: trasee, hărți, cifre, valori și termene asumate pentru cele trei mari autostrăzi ale Moldovei.

Marți a avut loc la Ministerul Transporturilor o întâlnire în premieră între mai mulți miniștri (Transporturi, Mediu, Fonduri Europene), autoritățile de la drumuri și primarii marilor orașe din zona Moldovei. Tema? “Lansarea și accelerarea proiectelor de infrastructură rutieră din zona Moldova”.

“Coloana vertebrală a oricărei economii este infrastructura rutieră. Trebuie o continuitate a proiectelor și aceasta este posibilă printr-un continuu dialog cu autoritățile locale, astfel încât să reușim să dezvoltăm proiectele de infrastructură într-un ritm cât mai rapid. (...) dezvoltarea proiectelor de infrastructură din această zonă a țării reprezintă un punct sensibil pentru mine și sper ca împreună să reușim să dezvoltăm proiectele pe care cetățenii și le doresc cu ardoare. Nevoia de infrastructură în Moldova este vitală”, a declarat Mariana Ioniță, Directorul General al Companiei de Autostrăzi.


---

Autostrada „Unirii” - A8 - Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni



Autostrada A8 măsoară circa 300 de kilometri și, conform oficialilor de la Transporturi, presupune o investiție de aproape 35 de miliarde de lei. Tot proiectul este împărțit în trei sectoare, aflate fiecare în diferite stadii de implementare.


Traseul A8 (foto: HotNews.ro)


Din prezentarea făcută primarilor:

---

S1. Tg. Mureș - Tg. Neamț


Astfel, conform prezentării făcute primarilor, Sectorul 1 Tg. Mureș - Tg. Neamț măsoară circa 211 km și se află în prezent în plină etapă de revizuire a studiului de fezabilitate.

Termenul actualizat estimat pentru finalizarea SF-ului este ianuarie 2021, urmând ca licitația pentru proiectare și execuție să se lanseze în Q2 2021.





---

S2. Tg. Neamț - Iași - Ungheni

Conform Master Planului de Transport, lungimea sectorului ar urma să fie de circa 93 de km. În luna mai a fost anulată procedura de achiziție pentru studiul de fezabilitate pentru bucata Iași - Ungheni. Oficial a fost vorba de o singura oferta neconformă.

Acum autoritățile de la drumuri vor să lanseze o licitație complet nouă: Studiu de Fezabilitate + Proiect Tehnic pentru întreg sectorul de la Tg. Neamț la Iași până la Ungheni.

Termenul estimat pentru noua procedură de achiziție publică: iunie 2020, cu o posibilă semnare a contractului spre finalul anului.





---

S3. Podul peste Prut de la Ungheni

Sectorul presupune un lot de un kilometru plus punctul de trecere al frontierei. Studiul de Fezabilitate a fost finalizat în 2016 și acum, practic, ar trebui lansată licitația pentru proiectare și execuție, însă mai sunt de rezolvat unele probleme legate de mediu și amplasarea podului.

„CNAIR SA propune introducerea în OUG 43 a unui articol prin care podul peste Prut de la Ungheni să fie declarat obiectiv de importanță strategică. În acest sens, demersurile vor fi întreprinse până la finele lunii iunie 2020”, se arată în prezentarea CNAIR.




---


Ce termene își asumă CNAIR pentru A8?

  • „Finalizarea etapei de proiectare (Studiu de fezabilitate și/ sau Proiect Tehnic) pentru întreg aliniamentul autostrăzii până în anul 2022 – finanțare POIM 2014-2020
  • Demarare proceduri de licitație pentru proiectare și execuție/execuție, în mod progresiv, începand cu anul 2021 – finanțare identificată post POIM 2021-2030.”

Autostrada „Moldovei” - A7 - Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Roman - Pașcani - Suceava - Siret


Denumită și „coloana vertebrală a Moldovei”, autostrada A7 ar urma să străbată regiunea de la Nord la Sud, unind-o cu Muntenia și București. A7 ar urma practic să preia tot traficul care acum se desfășoară pe DN2/E85, unul dintre cele mai aglomerate și periculoase drumuri din țară, artera pe care se desfășoară cea mai mare parte a traficului din Moldova.

A7 e împărțit în câteva sectoare diferite, pe unul dintre ele - Centura Bacăului (16 km din A7) - deja se execută lucrări, proiectul având șanse foarte mari de a fi gata în 2021.


1. Ploiești - Buzău - în etapa de realizare SF și Proiectare
2. Buzău - Focșani - în etapa de realizare SF și Proiectare
3. Focșani - Bacău - în etapa de realizare SF și Proiectare
4. Centura Bacău - în execuție, termen de finalizare 2021
5. Bacău - Roman - în etapa de realizare SF și Proiectare
6. Roman - Pașcani - în etapa de realizare SF și Proiectare
7. Pașcani - Suceava - în licitație pentru SF+PT
8. Suceava - Siret - în licitație pentru SF+PT


În momentul de față toate contractele de realizare SF și Proiect Tehnic au trecut de etapa 1 a analizei multicriteriale și au fost selectate traseele și nodurile rutiere. Urmează etapa a doua a analizei unde se mai pot ajusta unele elemente de traseu - precum „cocoașa de la Focșani sau noduri rutiere considerate a fi deficitare.

După finalizarea contractelor SF+PT, termen estimat la începutul anului 2021, va urma o licitație doar pentru construcție (FIDIC roșu), cu termene probabile de realizare de 24 de luni pe majoritatea loturilor. Astfel, într-un scenariu optimist în care la finalul anului 2021 unele loturi vor fi deja contractate, primii kilometri finalizați din A7 (exceptând centura Bacăului) ar putea veni în 2023-2024.

Primarilor din Moldova, la ședință, le-a fost prezentat un video cu traseul A7 (vezi mai jos), precum și hărțile traseelor stabilite - hărți pe care HotNews.ro le-a transpus în format interactiv aici.



---

Autostrada A13 - Brașov - Onești - Bacău


Compania de Drumuri tocmai ce a semnat contractul de realizare a Studiului de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru cei circa 160 de km de autostradă de la Brașov la Bacău.

Contractul a fost semnat pe 20.093.359,86 Lei Lei, fără TVA cu Asocierea SEARCH CORPORATION S.R.L. & PRIMACONS GROUP S.R.L .

Durata contractului este de 30 luni, din care: 18 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate, 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție și 4 luni pentru acordarea serviciilor de asistență tehnică cu privire la procesul de achiziție al contractului/lor de lucrări și pentru obținerea finanțării aferente lucrărilor.

Conform informațiilor prezentate primarilor la conferința de la MT, autostrada va avea circa 68 de kilometri în zone cu sectoare ușoare, 54 de kilometri în zone medii și 46 de kilometri în zone dificile, de munte, unde vor trebui construite numeroase viaducte și tuneluri.









Imagine cu o simulare 3D a autostrăzii A13 pe Valea Oituzului: viaducte și tuneluri.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















38541 vizualizari

  • +7 (27 voturi)    
    aha (Joi, 28 mai 2020, 8:35)

    comentacu [utilizator]

    Le-a spus cineva ca nu vor trai sa vada ori sa mearga pe acea autostrada?
    • +6 (28 voturi)    
      Dece? (Joi, 28 mai 2020, 8:46)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      Eu cred că știu!
      De 30 de ani votează să NU le vadă!
    • +3 (23 voturi)    
      Spre ghinionul tău,vor trăi să vadă. (Joi, 28 mai 2020, 9:08)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      Degeaba stai pe site-uri de știri dacă citești și nu înțelegi.Autostrăzile spre Moldova și nu numai ele,vor fi începute în acest an,au finanțare.Probleme vor fi la început cu forța de muncă,cu organizarea și transportul,complicate și de COVID.Dar,se vor face sigur.Există un interes,nu numai al României,ca să fie făcut un sistem rutier bun și eficient.
    • +2 (22 voturi)    
      mda (Joi, 28 mai 2020, 9:31)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      eu am 35 ani, si sigur nu voi prinde vreo autostrada din asta prin munti...

      nu stiu copii mei de 4 si 2 ani daca vor prinde... posibil prin 2100 sa avem si noi ceva autostrazi prin munti, deci nici ei nu cred ca vor prinde
      • -1 (3 voturi)    
        Corect, pe 70 de ani (Joi, 28 mai 2020, 15:07)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        ori nu mai conduci, ori te ia Covid 55!
    • 0 (0 voturi)    
      asta e problema la romani (Duminică, 31 mai 2020, 2:13)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      Nu fac diferenta
      Pana acum ce s-a facut la autostrazile astea ? NIMIC
      Astia au un plan, ti l-au scris pe hartie, l-au prezentat, au explicat ce fac si cum si cand si ce gandesti tu: e la fel
      Cum naibii e la fel intre un plan care nu a existat niciodata si unul explicat si inceput acum ?
      De cu nu incercam si noi sa vedem ce naibii fac oamenii si daca se apuca de treaba sa ii si lasam sa o faca ?
      Altfel spus ce te costa daca astepti pana la final de an sa vedem daca treaba ramane asa sau nu ?
  • +8 (20 voturi)    
    mai bine va concentrati (Joi, 28 mai 2020, 8:49)

    Anonym [utilizator]

    pe primele 2, in loc sa impanziti harta cu desene animate

    deci in 30 de ani de cand Moldova nu mai e sub influenta directa a Rusiei (ca indirecta sigur este) noi nu am facut un pod peste Prut? Ce viziune, ce curaj.

    saracii moldoveni, se uita cu jind cum sebes turda s-a facut in nici 5 ani, iar ei zero. Echitate nationala ;)
    • +6 (12 voturi)    
      30 ani cu PSD (Joi, 28 mai 2020, 12:38)

      LL [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Indirect, 30 de ani, Rusia si-a manifestat influenta prin PSD!!
      Moldova a fost mereu rosie ....lucrurile se leaga ...!
      • +5 (9 voturi)    
        La fel de rosie ca Romania (Joi, 28 mai 2020, 14:25)

        coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui LL

        Moldova este cam la fel de rosie ca media Romaniei, la fel de rusinos a votat PSD in 2016, la fel a pocnit PSD-ul la prezidentiale si europarlamentare.

        Totusi, infrastructura rutiera este mult sub media pe tara, fapt care scade dramatic interesul pentru a investi in capacitati de productie. Cu alte cuvinte, firmele mici care numara fiecare leu pe productie-livrare nu prea vin.

        In acelasi timp, parlamentari din Moldova alesi pe listele PSD au participat la sabotarea proiectelor nationale din zona, ma rog, din toata Romania daca nu era rost de spaga. Iar lumea ii tot voteaza..
  • -6 (14 voturi)    
    Nu avem nevoie (Joi, 28 mai 2020, 9:13)

    VladOcan [utilizator]

    Moldovenii se teleporteaza, nu au nevoie de lucruri din astea vulgare si profund ne ecologice!
  • -5 (23 voturi)    
    Soarta Bucovinei este hotarită de către SUD-iști! (Joi, 28 mai 2020, 9:25)

    Entiu [utilizator]

    Bucovineni patrioți nu avem. Conducătorii noștri sunt timorați, lenesi, neimplicați si indiferenti, fata de cei care i-au ales..și în acest fel, proiectele de modernizare a Bucovinei rămân doar pe hârtie.
    Ne vor fi blocate la rând toate, pentru ca soarta noastră este
    hotarită de către sudiști.
    • +9 (15 voturi)    
      Olt si tiliorman, ilfov si voluntari (Joi, 28 mai 2020, 10:40)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      hotarasc ce si cum in RO, de-aia nu merge mai nimic.
    • +1 (1 vot)    
      Aberatii pentru prosti raspandite la birt (Joi, 28 mai 2020, 23:29)

      Falx_D [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Care sudisti, ca in Parlament si guvern sunt din totata tara. Soarta fiecarei regiuni a Romaniei este hotarata de Parlamentul votat de noi TOTI, adica de reprezentantii locali pe care i-am ales. Nu de sud, nu de nord, nu de est sau vest, de toti laolalta. Daca voi sunteti prosti si v-ati tinut baronii gen Oprisan de 30 de ani e fix problema voastra.
  • -1 (9 voturi)    
    vise, Occidentul nu mai finanteaza elefanti albi.. (Joi, 28 mai 2020, 10:13)

    demaGOGU [utilizator]

    ...din secolul trecut!

    toate proiectele infra vor trebui sa treaca testul carbon-neutral, iar bugetul Ro nu acopera nici pensiile&salariile publice.
    • +5 (9 voturi)    
      mda (Joi, 28 mai 2020, 12:50)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      daca suntem optimisti ne gandim ca UE-ul va lua alte decizii pe urmatorii 10 ani

      si anume mai multa productie in spatiul UE in detrimentul chinei...

      iar la noi, mai ales in Moldova, forta de lucru e destul de ieftina, si oarecum calificata

      si deci daca ne jucam bine cartile, putem obtine tot felul de bani pentru infrastructura...

      piedicile sunt in alta parte.. in primul rand piedica politica, gen dragnea si camarila lui de hoti care au alte prioritati de genul "oare mie ce-mi iese daca fac asta pe banii statului?"

      si apoi piedica umana, legata de incompententii de pe la transporturi, CNAIR si alte institutii unde se afla coafeze, cizmari, brutari, soferi de la partid.. care ar trebui sa ia decizii competente.. nu sa o lungeasca vreo 10 ani cu SF-uri si ST-uri
  • +1 (15 voturi)    
    Gargara electorala (Joi, 28 mai 2020, 10:42)

    robyzs [utilizator]

    Gargara electorala, peste 4 ani la urmatoarele alegeri o sa o vedeti aceleasi planse.

    Practic PNL le-a aratat primarilor din Moldova ce a facut PSD pana acum, nimic de acolo nu a fost Semanat sau contractat in timpul guvernarii PNL.

    Moldoveni, va amintiti cand PNL spunea ca PSD si Liviu Dragnea nu vor Autostrada in Moldova, acum PNL este la Guvernare de 6 luni, pana acum n-a facut nimic pentru Autostrada Moldovei, doar ne scoate ochii cu o sosea de centura din Bacau care a fost inceputa de PSD.

    Ce a facut Ludovic Orban si Klaus Iohannis pentru Autostrada Iasi - Tg. Mures? Nimic, desi la ultimele alegeri promiteau ca va fi proiect de importanta nationala.

    Vin cateva miliarde de euro de la UE, sa vedem daca PNL le va gestiona catre Autostrada Moldovei.

    In articol se vorbeste de Podul de peste Prut care are studiu de fezabilitate din 2016 dar nici azi nu au inceput lucrarile, bataie de joc si Gargara Electorala marca PNL pentru voturi.

    Flutur si Mihai Chirica de ce nu se implica sa traga la raspundere colegii din PNL?
    • +2 (2 voturi)    
      Mai citeste (Vineri, 29 mai 2020, 16:32)

      Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      odata articolul si poate intelegi ceva.
  • +8 (14 voturi)    
    Cred case vor face autostrazile (Joi, 28 mai 2020, 11:09)

    radu222 [utilizator]

    Eu cred ca se vor face, cu o conditie. Sa nu mai fie ales PSD macar opt ani. Cat a fost la butoane (majoritari in Parlament) PSD a alungat potentialii investitori (va amintesc numai de vizita Premierului Japoniei cu cohorta de oameni de afaceri pe care pezedeaua nu a bagat-o in seama) si a fost preocupat numai de ingenuncherea justitiei.
    Mai este un argument puternic care ne da incredere ca se vor face multe autostrazi, nu numai cele din Moldova: ajutorul de 31,2 mild de euro ce-l va da UE. Sigur, acesta va fi dat pe proiecte, nu pe vorbe, ca sa nu se poata fura.
    Romanii ar trebui sa mediteze macar la un lucru: cum de politicienii sunt tot mai bogati cand au fost tot timpul salariati la stat iar noi ceilalti tot mai saraci.
  • +3 (11 voturi)    
    Inca un rand de desene frumoase (Joi, 28 mai 2020, 11:46)

    CapitanulPanait [utilizator]

    Acuma multi ani de zile l-am cunoscut pe Traian Dudas, fostul ministru al transporturilor din perioada anilor '70.

    Dansul ne-a spus ca toate planurile actualelor autostrazi exista inca din acea perioada, pe cand el a prezentat propunerea lui Ceausescu.
    Ceausescu le-a refuzat din lipsa de bani. A preferat Canalul Dunarea-Marea Neagra.

    Asadar exista inca de pe atunci toate studiile privind aceste autostrazi.

    Astazi se copiaza proiectele si studiile si se prezinta pe bani grei sub denumirea pompasa de studiu de prefezabilitate sau studiu de fezabilitate.

    Eu unul m-am saturat de aceasta mascarada.

    Voi vota cu ochii inchisi primul partid care va putea prezenta ceea ce a facut , nu ceea ce vrea sa faca.

    De 30 de ani nu se cere sa votam promisiuni. Nu putem vota realizari.

    Autostrazi, spitale regionale, scoli, canalizari, tablete .... cate si mai cate.
    Toate pe hartie sau intr-un frumos colorat PowerPoint.

    De 30 de ani nu mai construim nimica, in schimb am distrus si distrugem in continuare tot ce ne-a ramas de la parintii si bunicii nostri: paduri, parcuri, industrie, irigatii, agricultura, industria alimentare, flota, santiere navale. RESURSE NATURALE!! date altora pe nimica, si mai puneti dvs pe lista ca eu deja m-am scarbit.
  • +7 (7 voturi)    
    pe hartie? (Joi, 28 mai 2020, 11:47)

    1980 [utilizator]

    Pe hartie arata f bine
    ne-am cam saturat de promisiuni din astea. nu ma intereseaza care, cum /ce partid guverneaza (toti sunt la fel) dar sa se inceapa odata lucrarile.
    in 30 de ani n-ati facut NIMIC.
    drumul Bucuresti - Brasov il faci in juma de zi :((
    VREM FAPTE, NU VORBE
  • +4 (6 voturi)    
    cu creionul (Joi, 28 mai 2020, 13:08)

    costelo999 [utilizator]

    pe hirtie o autostrada frumoasa am desenat, mai incolo ma apuc si de colorat, si iese o carte colorata pentru copii mici, pentru copii mari exista vise cu autostrazi, #sieu....
  • +2 (2 voturi)    
    consecventa (Joi, 28 mai 2020, 18:45)

    Ipse1954 [utilizator]

    Fac astia ce fac si construiesc autostrazi departe de marile orase: Ploiesti 10-15 km, Timisoara 10-15 km, Cluj 15 km, Oradea 10-15 km, acum si Iasi la 15 km. Toate sunt la cel putin 1/2 de ora de drum de autostrada in conditii dificile de circulatie.
    Se spune: Tronson Ploiesti-Buzau. Te apuca risul, Ploiestiul este la 24 km de intrarea pe acest tronson pe o sosea unde se merge cu maxim 50km la ora, cu zeci de treceri de pietoni, sensuri giratorii cu strazi/sosele importante. Google da 25 minute fara trafic, cu trafic te apropii de 45 minute. Ceva asemanator cu iesirea din Cluj spre Floresti.
  • -1 (1 vot)    
    Moldova si Autostrada (Vineri, 29 mai 2020, 10:29)

    vlad.pe [utilizator]

    Va trimite Elon Musk oameni pe Marte inainte sa fie gata autostrazile din campie din regiunea Moldova.

    PNL la fel ca PSD nu doreste Autostrazi in Moldova desi UE a spus ca ne ofera bani, trebuie doar bunavointa.

    Acum PNL le scoate ochii Moldovenilor cu o sosea de centura in Bacau care culmea a fost semnata si inceputa de PSD, partidul PNL, Klaus Iohannis, Florin Citu si Ludovic Orban nu au inceput nicio autostrada in Moldova, nu au semnat niciun act desi guverneaza de 6 luni. Cand o sa plece de la Guvernare o sa dea vina tot pe PSD dar moldovenii nu sunt prosti, au vazut ca nici PNL nu doreste autostrada in Moldova si lucrul asta se va vedea la alegeri.
    • +1 (1 vot)    
      Mai citeste odata (Vineri, 29 mai 2020, 16:48)

      Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      si vezi ce s-a smnat si in ce stadiu sunt proiectele.
  • +1 (1 vot)    
    Toate eforturile pt. A7Ploiesti-Siret! (Vineri, 29 mai 2020, 17:30)

    Bradisor [utilizator]

    Este mai usor de facut si mai ieftina intrucit se realizeaza mai mult pe teren ses.Conecteaza , aproape toata Moldova si iprimul rand ar reduce accidentele grave care se produc zilnic pe E85.A8Tgm-Ungheni are un traseu mult mai dificil si vor dura ani de zile numai forajele gologice pt. realizarea sf-urilor.Mai trebuie avut in vedre ca pe primii 200 km din A8 nu e nici un oras important iar pe 200km din A7 se afla 4 capitale judetene.


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by