FOTO Linia Gara de Nord - Aeroportul Otopeni: Au fost montate șinele de cale ferată în zona stației de la aeroport

de C.V.     HotNews.ro


Calea ferata spre Aeroport
Foto: CNAB
Proiectul legăturii feroviare între Gara de Nord și aeroportul Otopeni înaintează, termenul de finalizare și punere în uz fiind în continuare 26 august 2020. Stația de la Aeroport se apropie de finalizare, iar în ultimele zile a fost montată calea ferată până în zona peroanelor și pe viaductul construit până în DN1. Tot la stație au fost montate și benzile rulante de acces la peron.

Pozele au fost publicate miercuri de către Compania de Aeroporturi București.










Deși inițial proiectul a tot fost promis că va fi gata în luna iunie, la timp pentru campionatul European de fotbal Euro 2020, din cauza amânării competiției sportive și termenul de finalizare a fost decalat. Astfel, noua dată promisă pentru deschidere este 26 august.

Traseul linie Gara de Nord - Otopeni va avea 19,1 km și trenurile ar trebui să-l parcurgă în 21 minute.

Pe proiect s-a lucrat intens pe tronsoanele cuprinse între terminalul Sosiri al Aeroportului Henri Coandă și DN1, respectiv între Telekom Arena și halta Odăile. Nu s-a lucrat câteva luni bune pe tronsonul de mijloc care a fost blocat în Justiție de o contestație depusă de reprezentanții hotelului Vienna House și o persoană fizică, proprietara unei case din zonă. Lucrurile s-au deblocat în urma unui protocol semnat în martie și acum au început lucrările la ridicarea pilonilor pentru viaduct.

Contractul pentru acest proiect a fost semnat cu asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH pentru 398 milioane lei fără TVA. CFR a semnat în iunie 2019 contractul la sediul Ministerului Transporturilor.

Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.

Contractul avea oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie).


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18855 vizualizari

  • -10 (28 voturi)    
    linie ne-electrificata?! (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:31)

    demaGOGU [utilizator]

    ...vor folosi motorul cu aburi(carbune) sau pe cel thermic (diesel)?
    • +31 (33 voturi)    
      Diesel (Miercuri, 3 iunie 2020, 14:57)

      micul_licurici [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Linia va fi deservita ca si pana acum de rame diesel tip "Sageata albastra" (Siemens)

      Pana acum lasau calatorii intr-o halta in camp, acum ajung, cum era firesc, pana la terminal.

      O lucrare atat de utila cu un raport beneficiu-cost imens... si ne-am c...t pe noi ani de zile sa o facem.... si nu o facem nici acum daca nu ne bateau aia de UEFA obrazu' de rusine.
    • -7 (19 voturi)    
      Cu baterie (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:02)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      AA pentru început
    • +12 (14 voturi)    
      Sageata Albastra (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:05)

      bcsb [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Diesel: "Pasagerii vor fi transportați cu trenuri tip Săgeata Albastră, cu motoare diesel."
    • +5 (11 voturi)    
      nu are sens economic (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:20)

      yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      sa electrifici o sina de cativa km. Costurile ar fi prea mari si inutile. -> Trenuri diesel
    • +2 (6 voturi)    
      Funcționează wirlles. (Miercuri, 3 iunie 2020, 16:52)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Mă crezi ?
    • +2 (2 voturi)    
      Iarasi tu si... (Joi, 4 iunie 2020, 1:27)

      Andrei966 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      mazeta primii la comentarii tampite? Nu e mai putin adevarat ca PSD 24 din 30 la butoane, nu a facut nimic. Susufler, unde dreaq esti ma, boule.
    • +2 (4 voturi)    
      O vor folosi (Joi, 4 iunie 2020, 1:29)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      o vor folosi pe mata la impins vagoanele! Propulsie 100% eco!
  • -11 (15 voturi)    
    Multumim Gica Popescu! (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:32)

    farty [utilizator]

    Care ne da cai ferate si stadioane. Un exemplu pentru societate!!!
  • 0 (14 voturi)    
    Cain epoca de piatra. (Miercuri, 3 iunie 2020, 15:47)

    mdalacu [utilizator]

    Poarta de instrare a strainiilor in Romania neelectrificata. Ne facem de ras. O electrificau si puteau sa bage un amarat de tramvai acolo si tot aveau ce sa bage.
  • +13 (15 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 3 iunie 2020, 16:49)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Am vazut ca se termina unde era rondului de la sosiri.
    De acolo pana in in terminal, mai ales cel de plecari, e cale lunga, mai ales cu bagaje, pe vreme urata...
    Stie careva daca au gandit o pasarela acoperita?
    • +10 (12 voturi)    
      chiar te intrebi ? (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:05)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      Raspunsul e evident nu
      Eu ma mir ca are acoperis in gara
      • +8 (10 voturi)    
        Poate vine avionul până la gară ! (Miercuri, 3 iunie 2020, 18:54)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        Tot spunea unul pe aici că-i meritul lui Gică Popescu!.Plin de pupincuriști și proști.Așa spun unii că Ceaușescu a făcut.Nu domnilor.Nu-i meritul lui Ceaușescu,este al românilor.Aici nu-i meritul lui Gică Popescu,este al românilor.De Gică Popescu eu nu știu lucruri bune.Dacă a fost fotbalist bun,a fost pentru-că a intrat pe mâna unui antrenor bun,ceea ce nu l-am auzit pe Gică să spună.După 1989 Gică a făcut multe rele și noroc cu Hagi care-l mai ține pe linia de plutire.Hagi este ambițios și știe valoarea banului,pentru-că muncește pentru bani.Gică în schimb toacă la ruletă și participă la diferite șmecherii financiare unde-i pe post de fațadă.
    • 0 (2 voturi)    
      Alo, (Joi, 4 iunie 2020, 1:30)

      Andrei966 [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

      nu e trinul de Caracal, mai subtire. Cand mergi cu avionul nu umbli cu papornitele si damijeana de zaibar, Marine. Ia destele de pe tastangura ca o umpli de praz.
  • +12 (12 voturi)    
    Nu se facea (Miercuri, 3 iunie 2020, 19:59)

    Bradisor [utilizator]

    nici acum daca aveam un cuc la transporturi.
  • +2 (8 voturi)    
    Recunosc (Joi, 4 iunie 2020, 4:40)

    hdd [utilizator]

    Că nu sunt milionar în mile, dar nici mult nu mai am :)

    Nu am văzut nicăieri așa tâmpenie colosală ca această proiectare. Nici în țările bananiere, nici în Africa sau America de Sud.

    Am înțeles din comentarii că "nu are sens să electrifici o linie de câțiva km" altă gogomănie dâmbovițeană.
    Are sens să electrifici și 100m de linie. Altfel, trenurile care fac legătura între terminale, în Frankfurt, în Heathrow etc ar fi diesel.

    Nu am nimic împotriva diesel, chiar cred că per total sunt mai eficiente decât cele electrice (pentru care undeva se ard cărbuni non stop) dar aici chiar era cazul.

    Dar, revenind la proiectare, o tâmpenie incredibilă, care nu doar că nu rezolvă nimic, dar
    - nici nu bagă linia în subteran, cum ar fi normal,
    - nici nu stabilește legătură directă cu centrul, cum ar fi normal,
    - se ***** pe drepturile oamenilor,
    - este un punct TERMINAL, final, nu un nod de transport, cum ar fi normal
    - nu are absolut nicio scalabilitate, capacitatea este drastic limitată
    - aglomerează o zonă deja ultra-aglomerată, cea existentă de sosiri / plecări
    - nu se înscrie în nicio viziune de viitor și de ansamblu

    Am citit că "mergi mult până nustiuunde".
    Din toate miorlăielile, asta e cea mai jalnică.
    În toate aeroporturile mari din lume mergi ca la maraton. Uneori și 8-10km. Aș fi fost chiar extrem de mulțumit să o facă în câmp și să merg 4km pe jos până la terminal, pe un teren viran. Asta însemna că au un plan de dezvoltare.

    Este niște scotch peste un geam spart. Tipic românesc.
    S-a făcut ceva la hei-rup, fără noimă, fără integrare, fără pic de cap,
    cu unic obiectiv să se dea ceva în folosință rapid. S-a luat ce exista, s-a băgat o forjă, a ieșit un c***t.


    Per total, vor fi oameni satisfăcuți.
    Cei care nu înțeleg că se poate mai bine, că există și alte variante, mai inteligente.

    Pentru mine, este o catastrofă. Care o să mă afecteze de fiecare dată când vin în țară. Indirect, chiar dacă nu folosesc trenul.

    Sper, din ce în ce mai puțin și în final deloc.
    • -1 (5 voturi)    
      Pentru-că generalizezi răul. (Joi, 4 iunie 2020, 9:32)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Și te dai singurul superior(!) din spațiul ăsta de lume,nu poți fi decât tâmpit să stai și să-i acuzi pe alții se smiorcăieli.Tu ce ai făcut.Ce-ți pute la români de spui -Tipic românesc?Te dai om umblat prin lume.Păcat că nu ai învățat nimic.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by