



Traseul linie Gara de Nord - Otopeni va avea 19,1 km și trenurile ar trebui să-l parcurgă în 21 minute.
Pe proiect s-a lucrat intens pe tronsoanele cuprinse între terminalul Sosiri al Aeroportului Henri Coandă și DN1, respectiv între Telekom Arena și halta Odăile. Nu s-a lucrat câteva luni bune pe tronsonul de mijloc care a fost blocat în Justiție de o contestație depusă de reprezentanții hotelului Vienna House și o persoană fizică, proprietara unei case din zonă. Lucrurile s-au deblocat în urma unui protocol semnat în martie și acum au început lucrările la ridicarea pilonilor pentru viaduct.
Contractul pentru acest proiect a fost semnat cu asocierea Arcada - ISPCF SA – DB Engineering & Consulting GMBH pentru 398 milioane lei fără TVA. CFR a semnat în iunie 2019 contractul la sediul Ministerului Transporturilor.
Proiectul "Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti", Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (proiectare şi execuţie)" prevede realizarea unei noi linii de cale ferată în lungime de 2,95 km, din care 1,52 km va fi un viaduct care va supratraversa DN1. Proiectul se va termina într-o stație supraterană peste sensul giratoriu din dreptul parcării de la terminalul sosiri (T1) al aeroportului.
Contractul avea oficial o durată de 14 luni (2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie).
Pana acum lasau calatorii intr-o halta in camp, acum ajung, cum era firesc, pana la terminal.
O lucrare atat de utila cu un raport beneficiu-cost imens... si ne-am c...t pe noi ani de zile sa o facem.... si nu o facem nici acum daca nu ne bateau aia de UEFA obrazu' de rusine.
De acolo pana in in terminal, mai ales cel de plecari, e cale lunga, mai ales cu bagaje, pe vreme urata...
Stie careva daca au gandit o pasarela acoperita?
Eu ma mir ca are acoperis in gara
Nu am văzut nicăieri așa tâmpenie colosală ca această proiectare. Nici în țările bananiere, nici în Africa sau America de Sud.
Am înțeles din comentarii că "nu are sens să electrifici o linie de câțiva km" altă gogomănie dâmbovițeană.
Are sens să electrifici și 100m de linie. Altfel, trenurile care fac legătura între terminale, în Frankfurt, în Heathrow etc ar fi diesel.
Nu am nimic împotriva diesel, chiar cred că per total sunt mai eficiente decât cele electrice (pentru care undeva se ard cărbuni non stop) dar aici chiar era cazul.
Dar, revenind la proiectare, o tâmpenie incredibilă, care nu doar că nu rezolvă nimic, dar
- nici nu bagă linia în subteran, cum ar fi normal,
- nici nu stabilește legătură directă cu centrul, cum ar fi normal,
- se ***** pe drepturile oamenilor,
- este un punct TERMINAL, final, nu un nod de transport, cum ar fi normal
- nu are absolut nicio scalabilitate, capacitatea este drastic limitată
- aglomerează o zonă deja ultra-aglomerată, cea existentă de sosiri / plecări
- nu se înscrie în nicio viziune de viitor și de ansamblu
Am citit că "mergi mult până nustiuunde".
Din toate miorlăielile, asta e cea mai jalnică.
În toate aeroporturile mari din lume mergi ca la maraton. Uneori și 8-10km. Aș fi fost chiar extrem de mulțumit să o facă în câmp și să merg 4km pe jos până la terminal, pe un teren viran. Asta însemna că au un plan de dezvoltare.
Este niște scotch peste un geam spart. Tipic românesc.
S-a făcut ceva la hei-rup, fără noimă, fără integrare, fără pic de cap,
cu unic obiectiv să se dea ceva în folosință rapid. S-a luat ce exista, s-a băgat o forjă, a ieșit un c***t.
Per total, vor fi oameni satisfăcuți.
Cei care nu înțeleg că se poate mai bine, că există și alte variante, mai inteligente.
Pentru mine, este o catastrofă. Care o să mă afecteze de fiecare dată când vin în țară. Indirect, chiar dacă nu folosesc trenul.
Sper, din ce în ce mai puțin și în final deloc.