VIDEO Filmare din dronă cu primul segment în lucru din autostrada A1 Sibiu - Pitești: „Deși e scurt, lotul nu este lipsit de poduri și viaducte spectaculoase”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Primul lot in lucru al autostrazii Sibiu - Pitesti
Foto: Captura YouTube
Circa 13,17 km de autostradă sunt în lucru de la Sibiu până aproape de Boița, practic primul segment în execuție al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești. Contractul în valoare de peste 127 milioane de euro are un termen de execuție de trei ani. „Deși este scurt, acest prim lot nu este lipsit de poduri și viaducte spectaculoase, cele mai mari ajungând la 650 metri lungime și 30-40 înălțime”, scrie Asociația Pro Infrastructura.

Lucrările contractate în 2019 cu firma Porr au început efectiv în martie 2020, după ce a trecut perioada de proiectare. Termenul de execuție este de 3 ani.

La mijlocul lunii mai, în timpul unei vizite pe șantier a șefei CNAIR, constructorul anunța că stadiul fizic ajunsese la circa 8%.

A1 Sibiu - Boița - 13,17 km

Constructor: Porr Construct
Valoare: 613 mil lei (cca 127 mil euro)
Contract semnat: aprilie 2019 (12 luni proiectare + 36 luni execuție)
Termen finalizare: martie 2023

Săpătură: >1.800.000 m³,
Mixtură asfaltică: >181.000 tone,
Beton: >88.000 m³
Armătură: >12.000 tone,
Foraje: > 15.000 m,
Grinzi prefabricate: 393 bucăți,
Poduri și pasaje: 27 bucăți,
Podețe: 27 bucăți,
Un viaduct cu 10 deschideri: 414,70 m lungime,
Un viaduct cu 8 deschideri: 651,40 m lungime,
Două spații de servicii,
Un centru de întreținere și coordonare,
Două noduri rutiere.

„Chiar dacă șantierul a pornit cu dreptul, constructorul (Porr) fiind bine mobilizat, există în continuare probleme birocratice nesoluționate, cum ar fi porțiunile de pădure care trebuie scoase din circuitul forestier de statul român. Solicităm ministerelor și agențiilor implicate să urgenteze această procedură!”, susține Asociația Pro Infrastructura care publică și o filmare din dronă cu tronsonul în cauză.



API scrie însă de o altă mare problemă care vizează secțiunile 2 și 3 și care ar putea duce la blocaje pe viitor: „Sectoarele cele mai dificile dintre Boița, Cornetu și Tigveni sunt în aer, cu studiile geotehnice sumare din anul 2008 necompletate în mod profesionist nici până în prezent”.

„Solicităm CNAIR să urgenteze pregătirea temeinică a secțiunilor 2 și 3 fără de care blocajele în execuție sunt garantate, să dea câștigătorul licitației pe 4 și să facă rapid exproprierile necesare startului lucrărilor pe 5”, susține Pro Infrastructura.

Cât privește celelalte secțiuni de pe A1 Sibiu - Pitești, reamintim că Secțiunea 5 de circa 30,35 km, de la Pitești la Curtea de Argeș,
a fost contractată în luna mai cu firma italiană Astaldi pe circa 356 de milioane de euro.

Contractul are un termen de 12 luni proiectare și 48 de luni execuție.

Secțiunea 4, de circa 9,9 km, care include și primul tunel de autostradă prin munți din țară, este în continuare în licitație, deși oficialii CNAIR anunțaseră că vor veni cu un câștigător până la finele lunii mai.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16990 vizualizari

  • -1 (9 voturi)    
    cel mai rapid de facut e S5 (Luni, 8 iunie 2020, 14:06)

    Anonym [utilizator]

    Ar aduce mai multa valoarea turistica Muntilor Fagaras
    • +4 (4 voturi)    
      Nu prea (Luni, 8 iunie 2020, 16:27)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      De la Pitesti pe Transfagarasean bucata pana la Curtea de Arges e scurta si usoara, in schimb curbele infinite si asfaltul bombardat de pe malul lacului Vidraru sunt problema pe care bucata asta de autostrada nu o face cu nimic mai placuta.

      Si fara o parcare uriasa in zona Lacului Balea Transfagaraseanul e doar un mare haos in zona tunelului.
      • +5 (9 voturi)    
        Lacul Balea (Luni, 8 iunie 2020, 17:41)

        mache [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        ... nu e mall ca sa se faca "parcare uriasa" ...
        faptul ca romulanu' se inghesuie ca berbecu' in 2 saptamani din august sa caste gura nu e motiv pentru distrugerea zonei...
        • +6 (6 voturi)    
          Romulanu se duce cand are concediu (Luni, 8 iunie 2020, 21:08)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui mache

          Ca si romanul din Roma si hamburghezul din Frankfurt.
          Nu e vina lui ca soseaua aia exista si nici nu ii poti limita accesul fiiindca esti pur si dur.
          Sau s-ar putea, taxa de cel putin 100 de lei pt Transfagarasan, programare online cu 2 luni cu locuri limitate.
          Dar de banii aia vreau sa vad mizeria aia de telecabina sovietica inlocuita cu una moderna si inca una pe versantul sudic.
        • +1 (1 vot)    
          Amandoi aveti dreptate! (Marţi, 9 iunie 2020, 13:22)

          Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui mache

          Am fost in 2018, si da traversarea la pas a tunelului, pling de gaze de esapament, a fost mai rea ca pe 10 August in Piata!
          OK, era in August, si era Duminica, dar atunci se face excursia cu autocare, optinile sunt reduse!
  • -13 (23 voturi)    
    Prioritati (Luni, 8 iunie 2020, 14:48)

    robyzs [utilizator]

    Dupa 30 de ani de la Revolutie autostrada Moldovei Iasi - Tg. Mures nu este o prioritate nici pentru Guvernul PNL, pana acum moldovenii spuneau ca PSD nu doreste autostrada in Moldova dar si liberarii impreuna cu presedintele Klaus Iohannis isi amintesc de Moldova doar cand au nevoie de voturi si vin in Iasi sa promita urgentarea lucrarilor, la fiecare 4 ani aceeasi gargara, aceleasi promisiuni si minciuni.
    • +5 (9 voturi)    
      Lol (Luni, 8 iunie 2020, 15:15)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Se face A7, e in constructie. Se vor face si restul, candva.
    • +4 (8 voturi)    
      Iesean (Luni, 8 iunie 2020, 15:50)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Desi sunt din Iasi, ceea ce vedem astazi este rezultatul blazarii, neimplicarii, curvaserelii, pomenilor acceptate si lipsei de caracter a moldovenilor in general. Si eu sunt unul dar a trebuit s apelc acolo tocmai din aceste cauze. Toti sunt mai destepti si voteaza cum stiu ei mai bine. Au exact ce3ea ce au votat de 30 de ani. Inclusiv USLinosii numiti liberali, pana mai ieri frati de cruce cu ponta, dragnea si altele. Lasa, pentru pelerinajele lor imbaxite nu le trebuie autostrada...
    • +6 (6 voturi)    
      Da? (Luni, 8 iunie 2020, 17:03)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Ca sa vedem buldozere si camioane acum pe Autostrada Moldovei ar fi trebuit sa avem SF valid si licitatii incepute acum vreo 5 ani. Daca guvernul actual si cele ce vor veni fac ce trebuie, ar trebui sa inceapa lucrarile efective peste 3-4 ani.
  • 0 (8 voturi)    
    Numai in Sud se duc toti banii..... (Luni, 8 iunie 2020, 15:42)

    Entiu [utilizator]

    Noi, bucovinenii suntem chinuiti in orice conditie de ,, prietenii” nostri deputati si de prin ministere si de acolo de sus, sus, la cuibul cucului. Ar fi timpul sa avem si noi conducatori, prin Bucovina curajosi si cu initiativa, care sa se inconjoare de specialisti in toate domeniile. Acesti oameni trebuie sa se implice, sa ramina in istoria tinutului nostru, sa lase ceva in urma lor. Greseala este ca noi nu stim sa-i ,,citim”!
    A ajuns Suceava o localiate de mina a treia cu conducatori de paie ...cu coloana vertebrala de guma. Alesii nostri au alte obiceiuri stravechi, ei stiu atit, ca functia trebuie sa iti foloseasca tie si nu grija de localitatea pe care o conduci. Din aceste moative nu putem avea autostrazi prin tinuturile noastre. Numai in Sud se duc toti banii.....
    • +2 (6 voturi)    
      Centura Suceava? (Luni, 8 iunie 2020, 16:59)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Pai parca v-au facut politicienii locali o centura destul de decenta la Suceava...
      Spre deosebire de ce e in Bucuresti...
      La Iasi nu exista asa ceva. Si nici la Vaslui sau Tg Jiu si in multe alte orase de prin tara.
      E trafic de autostrada intre Suceava si Botosani, spre exemplu?
      Spre sud ar trebui sa inceapa anul viitor A7.
      • +1 (3 voturi)    
        Corect (Luni, 8 iunie 2020, 19:44)

        vidra [utilizator] i-a raspuns lui cititor9

        Uitandu-ne la harta asta:
        https://i.imgur.com/nL4ef4a.jpg
        e clar de ce constructia de autostrazi se concentreaza pe zona de sud, centru si vest. In afara de portiunea aia Iasi-Tg Frumos, traficul din Moldova nu se compara cu restul tarii. Se observa clar cum autostrazile deja construite sau in constructie se suprapun aproape perfect peste liniile groase de pe harta. Si da, autostrazi ar fi bine sa fie peste tot, dar hai sa incepem cu zonele mai aglomerate daca tot n-avem!
    • +3 (3 voturi)    
      Pai si conducatorii locali (Luni, 8 iunie 2020, 21:10)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      Vi i-au ales aia din Calarasi sau cum?
      Nu i-ati votat voi cu manutele voastre?
  • 0 (4 voturi)    
    alta "autostrada" plina de curbe (Luni, 8 iunie 2020, 19:16)

    radu103 [utilizator]

    parca au fost beti cand au proiectat-o
    numai curbe stanga dreapta ca fix drept nu se putea lucra
    • +2 (4 voturi)    
      mda, trebuiau curbe numai la stanga (Luni, 8 iunie 2020, 21:17)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui radu103

      In cel mai rau caz.
      Asta presupunand ca nu puteau sa lucreze" drept.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by