VIDEO Primul tren de metrou a circulat pe magistrala M5 din Drumul Taberei. Autoritățile au venit a doua zi să marcheze momentul / Care e noul termen pentru darea în folosință a M5

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Cu trenul de metrou pe Magistrala 5 din Drumul Taberei
Foto: Captura YouTube
Testele tehnologice și dinamice cu primele trenuri de metrou au început pe traseul Magistralei M5 Drumul Taberei - Eroilor, prima garnitură de tren circulând pe noua linie încă de duminică. Luni, pe noua magistrală, autoritățile în frunte cu ministrul Transporturilor și premierul Orban au vizitat proiectul. Termenul de 30 iunie 2020 pentru punerea în folosință a metroului nu va fi respectat, au anunțat luni autoritățile care au vizitat șantierul, principalul motiv fiind o serie de probleme la o centrală de ventilație și o stație de pompare a apei.

Tehnic, primul tren de metrou pe M5 a circulat duminică, după cum a relatat ClubFeroviar.ro. Luni, de față cu autoritățile venite în vizită, au continuat testele dinamice și tehnologice pentru punerea în funcțiune a magistralei din Drumul Taberei.





„Am asistat la un moment istoric: primul tronson de metrou construit de la început în România după 1989 pe care a circulat o garnitură de tren. Lucrările la Magistrala M5 sunt de-a dreptul spectaculoase, atât prin arhitectura deosebită, cât și prin tehnologia de ultimă generație folosită. Sistemele de automatizare și siguranță sunt de ultimă generație”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

„Lucrările la M5 - cele zece stații cu 46 de accesuri, de cei 7 km de linie între Râul Doamnei și Eroilor 2 - au avut o traiectorie foarte complicată. În 2011 s-a semnat contractul, iar în intervalul 2013 - 2015 susținerea financiară a lipsit cu desăvârșire. În 2017 conform contractului ar fi trebuit recepționat acest tronson. În 2019 guvernul dinaintea noastră a dat asigurări că până în decembrie tronsonul poate fi recepționat. Iată că suntem în iunie 2020 și constatăm că structurile și finisajele pentru M5 sunt finalizate. Din păcate termenul asumat neforțat de către antreprenorul, consultant și beneficiar - darea în folosință pentru călători pentru 30 iunie 2020 nu poate fi respectat. Din acest motiv vreau să-mi cer scuze public în numele celor 17 miniștri ai Transporturilor și opt directori generali ai Metrorex care au condus din 2011 și până în prezent”, a mai spus Bode.



„În noiembrie 2019 și până în mai 2020 am primit zeci de documente asumate prin semnături prin care reconfirmau data de 30 iunie 2020 ca dată pentru deschiderea metroului. La sfârșitul lunii mai am fost informat cu privire la problemele apărute la centrala de ventilație și stația de pompare a apei din infiltrații - în zona pieței Moghioroș. Aceste probleme vor întârzia testele tehnologice și sistemul de automatizare”, a explicat Bode.

„La începutul mandatului meu am cunoscut o categorie de angajați ai Ministerului Transporturilor, inclusiv din Metrorex, pe care am denumit-o generic „promitaci”. Promit orice, rezolvă orice, își asumă orice. Când văd că se apropie termenele și văd că ce au promis nu se concretizează aceștia se transformă în „explitaci”. Explică de ce nu s-a putut. Cred că este momentul ca aceste categorii să nu mai ocupe funcții de decizie în Ministerul Transporturilor”, a mai spus ministrul.

Când va fi dată în folosință Magistrala M5?


Autoritățile prezente pe Magistrala 5 nu au oferit un nou termen pentru punerea în funcțiune, dar au precizat că din punct de vedere tehnic va fi dat în folosință anul acesta după finalizarea lucrărilor la centrala de ventilație și stația de pompare a apei.

„Tehnic se poate realiza în decurs de o lună jumătate, maxim două”, a spus premierul Ludovic Orban.


Magistrala 5 de metrou, proiectul care parcă nu se mai termină...


Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după. Conform contractului, durata lucrărilor urma să fie de 36 de luni - adică 3 ani. Pe lângă acest termen, mai era și cel pentru lucrările de sistematizare și automatizare - 8-12 luni.

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. De-a lungul timpului, însă, Magistrala M5 s-a confruntat cu mari probleme - probleme de avize, probleme mari de finanţare (mai ales în timpul guvernării PSD-Ponta în 2013), probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală, după cum au anunțat reprezentanții Metrorex. Acum, la testele dinamice se folosesc atât trenuri Bombardier, cât și trenuri vechi IVA.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor - Râul Doamnei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

Proiect: Constructia Magistralei de Metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor 2

Lungime: 7,2 km in total din care 6,2 km pe Lotul 1.1 si 1 km pe Lotul 1.2.

Loturile, constructorii si costurile:

Lot 1.1 - Raul Doamnei - Eroilor 2 (PSS Opera) - 6,2 km, 9 statii / Astaldi - FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct / Valoarea totala a contractului: 987,9 mil lei fara TVA.

Lot 1.2 - Valea Ialomitei - galeria, statia si depoul / Max Boegl / Valoare totala: 231,67 milioane lei fara TVA.

Termen de finalizare (initial): 2015 pentru structura, tuneluri si statii / 2015-2016 - punerea in functiune






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19315 vizualizari

  • -22 (28 voturi)    
    pai (Luni, 22 iunie 2020, 17:46)

    cucuveauamov [utilizator]

    demisia!
    • +3 (9 voturi)    
      In 2011 la guvernare era....BOC (PDL - PNL) (Luni, 22 iunie 2020, 22:15)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      s-a ajuns ca tot PDL - PNL sa deschida circulatia pe magistrala 5


      aici https://www.youtube.com/watch?v=pq3XRVwoBO4
  • +6 (20 voturi)    
    Următoarele termene: (Luni, 22 iunie 2020, 17:48)

    nick24 [utilizator]

    2050 pt Gara de Nord-Otopeni
    2075 continuare Eroilor-Pantelimon
    2100 catre Colentina
    și astea sunt termene optimiste!
  • +6 (18 voturi)    
    lista nesimtititlor (Luni, 22 iunie 2020, 17:53)

    mike_the_hunter [utilizator]

    17 miniștri ai Transporturilor și opt directori generali ai Metrorex din 2011 incoace....
    Nu va e ba rusine ca il amanati iar ? 2-3 luni ...la pastele cailor?
  • +2 (24 voturi)    
    Bucurestiul (Luni, 22 iunie 2020, 17:55)

    Martinezu [utilizator]

    capitala reprezentativa pentru un stat aflat in curs de subdezvoltare.
    Nu cred ca mai sunt multe state in lume care sa se laude cu atatea termene nerespectate.
    e ceva unic pe planeta.
    Oare o avea legatura cu poporul sau e doar vorba de politicieni care vin din alt sistem solar?
    • +4 (20 voturi)    
      Nu suntem singurii (Luni, 22 iunie 2020, 18:24)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Se poate si mai rau...

      https://www.airclaim.com/ro/articole/noul-aeroport-din-berlin-se-va-deschide-oficial-in-octombrie-2020/

      "Initial aeroportul BER trebuia sa fie deschis in martie 2011, prima dintre cele 10 date de deschidere oficiala, care toate s-au dovedit a fi amanate ulterior. Bugetul initial a fost de 2.83 miliarde de euro, care in timp s-a ridicat la 7 miliarde de euro pana in prezent."
      • -5 (17 voturi)    
        Bineinteles (Luni, 22 iunie 2020, 18:47)

        Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui cititor9

        De cate ori arata cineva inspre ciudatenia asta de tara in Europa apar si cazuri din alte parti ca exemplu. Adica . "lasa ba ca si la aia sunt probleme"
        Pai tu ai termen de comparatie intre Berlin si Bucuresti?
        Adica iei exceptia de undeva si o asezi langa mormalul de la noi si iata...

        In afara de amblele orase sunt populate mai ai si alte similitudini?
        • +6 (10 voturi)    
          Pai tu ai facut comparatii si generalizari. (Luni, 22 iunie 2020, 19:25)

          cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

          Uite un alt exemplu...

          https://www.ilgiorno.it/milano/cronaca/m4-ritardo-1.3952495

          15 luni de intarzieri.
          Nu e 9 ani ca la Berlin sau 5 ani ca la Bucuresti...

          Foarte multe proiecte au probleme peste tot.
          De discutat sunt motivele reale ale intarzierilor.

          E lipsa banilor ca la Bucuresti?
          Sau ghinionul incompetentei ca la aeroportul din Berlin?
          Sau poate birocratia si intarzierile inerente legate de arheologie ca la Milano?

          La noi principalul motiv de intarziere a fost lipsa alocarilor bugetare.
          Nemtii au avut bani dar s-a intamplat ca cineva sa proiecteze absolut gresit si project managementul constructiei sa pice pe maine proaste.
        • +6 (12 voturi)    
          Martinezule, nu că n-ai avea dreptatea ta... (Luni, 22 iunie 2020, 20:30)

          NME [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

          dar ai afirmat ceva și ți s-a răspuns strict la afirmație.

          Ai zis că „Nu cred ca mai sunt state cu atatea termene nerespectate”, ba chiar că „e ceva unic pe planeta”. Ți s-a spus de aeroportul din Berlin, la care ți-ai adus aminte că „lasă bă că ăia au voie să întârzie, că-s excepții”, pe când aici e „ciudățenia asta de țară” „în curs de subdezvoltare”...

          Și de ce dai vina pe București pentru o lucrare care... nu ține de București?
          În afară de faptul că lucrarea se petrece pe teritoriul Bucureștiului, ce legătură mai vezi între metrou și oraș? E finanțat de primărie? E operat de primărie, sau ce?
          Consider că Fifi n-a făcut absolut nimic pentru orașul ăsta (nici măcar să locuiască în el, să plătească taxe!), dar aici ataci Bucureștiul degeaba.
          Vezi cine și ce alocări bugetare a făcut pentru metrou și o să ai și vinovații pentru întârzieri.
  • +7 (13 voturi)    
    Doreii de la Metrorex (Luni, 22 iunie 2020, 18:05)

    stani [utilizator]

    Garnitura de tren din imaginile video e luata de pe linia Militari-Anghel Saligny. Pe Magistrala 3 au bagat in loc o gioarsa de metrou din anii 80' (cele cu vagoane rosii, pline de graffiti). Atat s-a putut.
  • -1 (11 voturi)    
    ...cind a trecut garnitura pilot... (Luni, 22 iunie 2020, 18:07)

    U_swamp [utilizator]

    Nu s-a darimat niciun imobil?
  • +5 (9 voturi)    
    Sigur nu anul asta (Luni, 22 iunie 2020, 18:32)

    Alex1512 [utilizator]

    Voi ați văzut cum arată șantierele de la Razaore si Moghioros?
  • +11 (15 voturi)    
    monta (Luni, 22 iunie 2020, 19:26)

    CrisJti [utilizator]

    Imi aduc aminte in 2012 cand puie monta a venit la putere, printre primele lucruri a taiat finantarea metroului de pe aceasta magistrala, se tot ratoia la Boc ca a inceput o lucrare inutila si scumpa. Chiar ameninta ca va demonstra fapte de coruptie la licitatie, n-a facut nimic bineinteles. La fel a facut cu restul investitiilor mari, a taiat de peste tot ca sa dea la bugetari si pensionari bani, folosindu-se de rezervele de bani lasate de Boc si lucrarile de infrastructura incepute pe vremea Ancai Boagiu.
    In 2016 au venit rosii din nou si au facut macel in bugetul de stat, investitiile fiind uitate cu totul. De aia ne miscam greu la lucrari din astea, credeti-ma caci sunt in domeniu si am vazut in tari de top intarzieri uriase la proiecte asemanatoare.
  • +1 (7 voturi)    
    statia crangasi (Luni, 22 iunie 2020, 20:27)

    Captain Obvious [utilizator]

    au stat 2 luni sa refaca intrarea la statia crangasi, au schimbat geamurile si vopsit tamplaria.
  • +9 (9 voturi)    
    Metrorex! (Luni, 22 iunie 2020, 20:55)

    Alexa.99. [utilizator]

    Stiti ca nu va functioneaza abonamentele lunare?
    Zi de zi, la fiecare calatorie, trebuie sa merg la casiere si la paznici ca sa-mi deschida la turnicheti si sunt exasperati ca asa patesc cam toti cei care au abonamente, nerusinatilor! Va bateti joc de noi pe banii nostri.
  • -1 (1 vot)    
    lacrimi (Marţi, 23 iunie 2020, 14:29)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    nu mi-e rusine sa recunosc: n-am mai plans asa de la Bambi.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by